پژو

معرفی رسمی نسل جدید پژو 2008، کراس‌اووری متمایز و برجسته

پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز اولین نسل، پژو دومین نسل کراس‌اوور ۲۰۰۸ را معرفی کرده است. این خودرو که از ظاهری آشنا بهره می‌برد در آینده با قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، ۲۰۰۸ جدید دارای نمای جلوی گیراتر، جلوپنجره‌ی افقی، چراغ‌های برگرفته از مدل ۲۰۸ و LED های ویژه‌ی محصولات این خودروساز می‌باشد. از نظر ابعاد باید گفت نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر شده و فاصله‌ی بین محوری آن ۱۴ سانتی‌متر بیشتر شده است.

همان‌گونه که انتظار می‌رود رشد ابعاد این خودرو به معنی وجود فضای بیشتر در کابین و محفظه بار است. در عقب فضای پای بیشتری به چشم می‌خورد و افراد قدبلند راحتی بیشتری در داخل کابین خواهند داشت. پشت صندلی‌های این خودرو فضای ۴۳۴ لیتری دیده می‌شود که تنها کمی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. یکی از دلایل عدم بهبود قابل‌توجه فضای بار نسبت به نسل قبل به طراحی خمیده‌ی سقف هم مربوط می‌شود که در پروفایل جانبی باعث ایجاد ظاهری جذاب شده اما کمی روی فضای داخلی تأثیر گذاشته است.


اما هر فردی که با نسل جدید پژو ۲۰۸ آشنا باشد طراحی داخلی ۲۰۰۸ را کاملاً شبیه خواهد یافت. کیفیت و متریال بکار رفته در این شاسی‌بلند نسبت به نسل قبل بهبود یافته‌اند و پشت آمپرهای دیجیتالی نیز بکار رفته‌اند. یک صفحه‌نمایش نیز به همراه کلیدهای پیانویی در کنسول به چشم می‌خورند. نسل جدید پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ در چهار تریم اکتیو، Allure، GT Line و GT عرضه خواهد شد. تمامی نسخه‌ها با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد اما یک نسخه‌ی تمام الکتریکی هم در آینده قابل انتخاب خواهد بود.

طراحی ظاهری ۲۰۰۸ الکتریکی مشابه برادران درون‌سوز خواهد بود و همان فضای داخلی را هم خواهد داشت؛ اما بجای باک سوخت و پیشرانه‌ی مرسوم یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری نصب خواهد شد. باتری ۵۰ کیلووات ساعتی نیروبخش این پیشرانه خواهد بود و برد حدود ۳۱۲ کیلومتری ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود زمان شارژ دوباره‌ی باتری به نوع شارژر بستگی دارد اما با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.


مدل‌های درون‌سوز از پیشرانه‌های متنوعی سود خواهند برد. پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری پیورتک با قدرت‌های ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۵۵ اسب بخاری عرضه خواهد شد درحالی‌که نسخه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی خروجی‌های ۱۰۰ یا ۱۳۰ اسبی خواهد داشت. هر دو مدل الکتریکی و استاندارد ۲۰۰۸ با سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی متنوعی در دسترس خواهند بود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی و دستیار پیشگیری از خروج از مسیر با تصحیح فرمان اشاره کرد. از دیگر سیستم‌های این خودرو می‌توان به پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و چراغ‌های جلوی خودکار اشاره نمود.

قیمت پژو ۲۰۰۸ جدید در آینده مشخص خواهد شد و اولین نمونه‌ها تا پایان سال جاری وارد نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عجب طراحی بیرونی زیبا و مدرنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    لعنتی چه طراحی‌ خوبی داره ? حیف که برند پژو هیچوقت به عنوان یه لوکس‌ساز‌شناخته نشده وگرنه اگر بخواد با برند خودش یه پرچمدار لوکس تولید کنه؛ این سبک طراحی اونقدر زیبا و شیک به نظر می‌رسه که به راحتی میتونه با چاشنی چرم و چوب و پلاستیک نرم؛ تو یک محصول لوکس گرون قیمت، دنبال شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدامین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دی اس لوکسه دیگه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        نوشتم با برند خودش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Khan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    حیف این طراحی نیست که این موتورهای ریزه میزه رو سوارش کردن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سروش

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحیش فوق العادس. فقط پژو باید از نظر موتوری سیاست هاش رو عوض کنه تا خارج اروپا فروشش بهتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رنو 5 زرد قناری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اِیول پژو کیفیت و طراحیش عالیه فقط جای یه پیشرانه قوی و دو دف کمه که حتما در آینده یه فکری به حالش میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    طراحی جدید ۲۰۰۸ تو این نسل واقعا عالی و فوق العاده شده حتی از رنو کپچر هم بهتر شده ….چون عکسهای جدید کپچر هم منتشر شده.
    راجع به نظر دوستان درباره موتور ۲۰۰۸ ، باید بگم که تقاضا باعث شده این رنج قیمت و این سایز کراس اوور با موتورهایی با توان حدود ۱۵۰ اسب عرضه بشن …..مثل رنو کپچر ، تیوولی ، فولکس t-roc و حتی c3 ایرکراس….
    چون بازار اروپا خودروهای کم مصرف با هزینه و مالیات کمتر و میپسندند….نمونه بارزش موتور توربوی ۱۳۰ اسب پیورتک گروه psa که پرتقاضا ترین روی محصولات هستش.
    و چون این ماشین گریپ کنترل داره احتیاج چندانی به ۴ چرخ محرک بودن نداره……. ولی در محصولات پژو 4wd در نسل جدید ۳۰۰۸ هیبرید و۵۰۸ و اپل گرندلند x که قدرت ۳۰۰ اسب بخار توان دارند اجرا شده…..ولی ایشالا این ۲۰۰۸ بیاد ایران اونا سلیقه مارو میدونن ….بر خلاف نسخه های جهانیش مثل c3 و 2008 که در ایران هستند یه موتور میزارند عینه تلیسمان باهاشون گاز بدیم….۱۶۳ اسب بخار….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. طاهری

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    پژو ۲۰۰۸ محصول ۹۷ رو دارم
    صندلیهای عقبش راحت نیست و نشستن در سفر را با مشکل مواجه میکنه عمچنین صندلی شاکردش گردن اذیت میشه
    امیدوارم در نسل جدیدش این مشکل مرتفع شده باشه‌‌‌…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا