پژونیسانهیوندای

مقایسه مفصل کراس‌اوورهای محبوب: نیسان قشقایی، پژو 3007 و هیوندای توسان

آنچه در زمان انتخاب یک خودروی خانوادگی اهمیت دارد فضای کابین و بار مناسب، ایمنی بالا و قیمت ارزان است. اینجا عملکرد بر احساس اولویت دارد. البته این به معنی نادیده گرفتن هیجان و سبک زندگی فعال نیست و درباره این موضوع می‌توانیم از نیسان به خاطر تحقق آرزوهایمان تشکر کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

در اوایل دهه ۹۰ میلادی نیسان دو خودروی هاچبک آلمرا و سدان پریمرا را عرضه می‌کرد که هیچ‌یک جزو بهترین‌های کلاس خود نبودند. به همین خاطر ژاپنی‌ها تصمیم گرفتند تغییر رادیکالی در خط‌مشی خود ایجاد کنند و قشقایی را تولید کردند که ترکیبی از عملکرد یک شاسی‌بلند و هزینه‌های مالکیت یک هاچبک بود. مهم‌تر اینکه ظاهر این خودرو دل‌پذیرتر از دو مدل قبلی یاد شده بود و بنابراین کلاس کراس اوورها متولد شد. قشقایی از آن زمان تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده و معمولاً جزو ۵ خودروی پرفروش بازار بریتانیا می‌باشد.

البته که حفظ عنوان قهرمانی هرگز آسان نبوده و حالا سومین نسل این خودرو به میدان آمده است. قشقایی ۲۰۲۱ خودرویی ایمن‌تر، کم‌مصرف‌تر و پیشرفته‌تر از نسل‌های پیشین است.

ما این خودرو را در برابر دو رقیب شیک یعنی پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان قرار داده‌ایم که اولی برای سال ۲۰۲۱ فیس لیفت شده و دومی هم با نسل جدید و متمایزش در میدان رقابت حاضر شده است.

خب آیا جدیدترین نسل نیسان قشقایی می‌تواند همانند نسل‌های پیشین بدرخشد؟ یا دو رقیب یاد شده ثابت می‌کنند نیسان دیگر حرف اول را نمی‌زند؟

  • نیسان قشقایی

مدل

نیسان قشقایی ۱.۳ DIG-T Xtronic Tekna
قیمت (پوند)

۳۳۴۶۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی ۱۵۴ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۹

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۴
آلایندگی دی‌اکسید کربن (گرم در هر کیلومتر)

۱۴۵

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۵۵

قشقایی حاضر در تصاویر از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند اما ما این خودرو را با رقبای اتوماتیک مقایسه کرده‌ایم. مدل یاد شده قیمت ۳۳۴۶۵ پوندی برای گیربکس اتوماتیک داشته و ۱۱۴۵ پوند دیگر نیز صرف رنگ آبی بدنه و سقف مشکی شده است.

طراحی و مهندسی

سومین نسل قشقایی با یک فرمول ساده طراحی شده است: ظاهر خودرو را غیرقابل فراموش طراحی کرده و درعین‌حال همان فرم تیزتر و مدرن‌تر را ارائه کند. اگرچه نسل سوم این خودرو کاملاً آشنا به نظر می‌رسد اما گیراتر بوده و ۳۵ میلی‌متر طویل‌تر و ۳۲ میلی‌متر پهن‌تر شده است.

البته نیسان بهبودهای ساختاری را فراموش نکرده است. این خودرو دارای درب‌های آلومینیومی و درب صندوق کامپوزیتی می‌باشد. قشقایی جدید ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده و به نسخه به‌روز پلتفرم CMF مجهز است، ساختاری که ۴۸ درصد مستحکم‌تر از قبل است. فرمان نیز تیزتر بوده و در کل پاسخ طبیعی‌تری دارد.

اکثر مدل‌های قشقایی جدید از سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب استفاده می‌کنند اما طراحی چند اتصالی پیشرفته‌تر در مدل‌های دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی یا سیستم چهار چرخ محرک قابل سفارش است.

این کراس اوور ژاپنی در ابتدا با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی هیبریدی که دو قدرت ۱۳۶ یا ۱۵۴ اسبی دارد عرضه می‌شود. گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس بوده و البته گزینه CVT اتوماتیک نیز موجود دارد. نسخه‌های فول قشقایی را می‌توان با سیستم چهار چرخ محرک سفارش داد اما انتظار نمی‌رود مشتریان بریتانیایی استقبال چندانی از آن داشته باشند.

سواری

مشخص است که تغییرات ساختاری و نرم‌افزاری شاسی و فرمان قشقایی باعث بهبود قابل‌توجه تجربه سواری این خودرو شده‌اند. قشقایی جدید پایدار و توانا حس شده و اشتیاق بیشتری به عبور از پیچ‌ها نشان می‌دهد. فرمان خودرو دقیق‌ترین نمونه بین سه خودرو بوده اما بسیار سبک است. این ویژگی برای مانور در سرعت‌های پایین بسیار خوب بوده اما برای رانندگی نرمال باید به آن عادت کنید.

سواری خودرو نیز به اندازه کافی نرم است. قشقایی اندکی خشک تر از پژو بوده اما در کل سیستم تعلیق آن به خوبی کنترل شده و حس ناهنجاری ندارد. البته هیوندای نرم‌تر احساس می‌شود.

خودروی حاضر در تست از پیشرانه قوی‌تر ۱۵۴ اسبی استفاده کرده بود. این پیشرانه در زمان فشار زیاد صدای بلندی تولید می‌کند و دنده‌های مصنوعی گیربکس CVT هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند. نیسان به دنبال ایجاد حسی شبیه گیربکس‌های اتوماتیک عادی بوده اما حس طبیعی چندانی ندارد. تا زمانی که واقعاً مجبور نباشید، استفاده از گیربکس دستی را توصیه می‌کنیم.

البته گیربکس CVT به جبران کمبود گشتاور مناسب در دورهای پایین پیشرانه کمک می‌کند. پیش از اینکه توربو در دور حدود ۱۸۰۰ وارد مدار شود، پیشرانه ۱.۳ لیتری بسیار کم‌توان حس می‌شود.

فضای کابین و بار

طراحان نیسان به وضوح روی این موضوع کار کرده‌اند. برای مثال درب‌های عقب تا ۸۵ درجه باز می‌شوند و بنابراین به‌راحتی می‌توان فرایند ورود و خروج را انجام داد. کف صندوق نیز طراحی مناسبی دارد.

البته در بحث آمار و ارقام قشقایی نمی‌تواند با رقبا برابری کند. فضای بار ۴۷۹ لیتری این خودرو ۴۹ لیتر بیشتر از قبل بوده اما حدود ۱۰۰ لیتر کمتر از پژو و هیوندای می‌باشد. لبه بارگیری صندوق ۳۰۰۸ به زمین نزدیک‌تر بوده و برخلاف دو خودروی دیگر، نیسان فاقد اهرم‌هایی در صندوق برای تا کردن صندلی‌های عقب می‌باشد.

همین داستان درباره کابین نیز صدق می‌کند. فضای بخش جلوی کابین بیش از حد نیاز بوده اما هنوز هم پشت سر رقبا قرار می‌گیرد. فضای زانو ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نسل پیشین قشقایی شده اما فضای سر خوب نیست. استفاده از سانروف پانورامیک وضعیت را وخیم‌تر کرده اما توسان که دارای همین ویژگی است عملکرد بهتری داشته است.

ایمنی

یورو انکاپ هنوز جدیدترین نسل قشقایی را تست نکرده اما بر پایه سیستم‌های ایمنی زیادی که در این خودرو وجود دارد احتمالاً بالاترین امتیاز را کسب خواهد کرد. از جمله تجهیزات استاندارد قشقایی جدید می‌توان به هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز خودکار عقب و هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد.

هزینه‌های نگهداری

مصرف سوخت این خودرو در جایگاهی بین دو رقیب قرار می‌گیرد. ۳۰۰۸ تنها خودروی هیبریدی تست بوده و بنابراین انتظار می‌رود سیستم استارت/استاپ آن کمتر کار کند اما این‌گونه نبوده است.

نظرات آزمایش‌کنندگان: داخل کابین نیسان تریم های زیادی همچون پیانوبلک و مشکی متالیک وجود دارد. همچنین نوار تریمی الهام گرفته از عناصر چوبی ژاپنی نیز بکار رفته است.

  • پژو ۳۰۰۸

مدل

پژو ۳۰۰۸ ۱.۲ Pure Tech Allure Premium
قیمت (پوند)

۳۱۴۵۵

پیشرانه

۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی ۱۲۹ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹.۷

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۱
آلایندگی دی‌اکسید کربن (گرم در هر کیلومتر)

۱۴۶

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۵۵

۳۰۰۸ تست شده در اینجا از نوع ۲۰۲۱ فیس لیفت بوده است. این خودرو از نوع تریم رده میانی Allure Premium انتخاب شده و از پیشرانه بنزینی توربو و گیربکس اتوماتیک سود می‌برد. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به درب پشتی برقی ۴۰۰ پوندی، شارژ بی‌سیم گوشی ۱۲۰ پوندی، سقف مشکی ۴۰۰ پوندی و… اشاره کرد که نهایتاً قیمت خودرو را به ۳۳ هزار پوند رسانده‌اند.

طراحی و مهندسی

تا همین چند سال پیش سبد محصولات پژو کاملاً عادی بود اما همه‌چیز در سال ۲۰۱۶ و با عرضه نسل دوم ۳۰۰۸ عوض شد. این خودرو به معنی بازگشتی دوباره برای فرانسوی‌ها بود. ۳۰۰۸ نه تنها کراس اوور خانوادگی جاداری بود بلکه توازن مناسبی از سواری و هندلینگ را ارائه می‌کرد و از نظر طراحی و کیفیت هم پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشت.

۵ سال گذشته و پژو اقدام به ارتقای یکی از بهترین محصولات خود کرده است. ۳۰۰۸ همچنان از همان پلتفرم و طراحی فنی قبلی استفاده می‌کند اما استایل به‌روزتری دارد. دو نسخه پلاگین هیبریدی به این خانواده اضافه شده هرچند مشتریان هنوز هم می‌توانند پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری دیزلی و ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت مشترک ۱۲۸ اسبی را انتخاب کنند. ما مدل بنزینی را تست کرده‌ایم که دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بوده است. پیشرانه دیزلی فقط با این گیربکس همراه می‌شود اما نسخه بنزینی با گیربکس ۶ سرعته دستی هم قابل انتخاب بوده و ۱۶۰۰ پوند ارزان‌تر می‌باشد.

آنچه تغییری نکرده طراحی داشبورد i-Cockpit پژو است. این طراحی به تمایز محصولات پژو از سایر اعضای گروه استلانتیس کمک کرده است. این طراحی شامل فرمانی کوچک است که راننده با آن می‌تواند پشت آمپرهای دیجیتال را از روی تریم موجود ببیند. این ویژگی باب میل برخی رانندگان بوده و البته به قد او نیز بستگی دارد.

سواری

اگرچه گرفتن این فرمان کوچک در دست می‌تواند کمی عجیب باشد اما باعث می‌شود ۳۰۰۸ در سرعت‌های پایین بسیار مانور پذیر و سبک حس شود. شعاع گردش ۳۰۰۸ برابر با ۱۰.۷ متر بوده که بهتر از نیسان و هیوندای می‌باشد.

این خودرو جزو راحت‌ترین خودروهای کلاس بوده ولی توسان از نظر کیفیت سواری اندکی بهتر است. البته برخلاف توسان، ۳۰۰۸ در بحث هندلینگ بالاتر از حد متوسط کلاس قرار می‌گیرد. واضح است که ۳۰۰۸ جزو خودروهای اسپورت نیست اما نسبت به ماهیت خانوادگی خود چابکی معقولی دارد.

اگرچه پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی پژو به اندازه نیروگاه قشقایی و توسان قدرتمند نیست و یک سیلندر هم نسبت به آن‌ها کم دارد اما آرام ترین و خونسردترین پیشرانه بین سه خودرو محسوب می‌شود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز بسیار نرم بوده هرچند سواری خودرو در سرعت‌های پایین و ترافیک امری بسیار عجیب جلوه می‌کند. سیستم استارت/استاپ مشکل اصلی است زیرا زودتر از توقف درگیر شده و باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود. برداشتن پا از روی پدال گاز این روند را نرم‌تر می‌کند.

فضای کابین و بار

با استفاده گسترده از پارچه بجای پلاستیک، کابین پژو ظاهر و حس بهتری نسبت به نیسان دارد؛ اما این موضوع فقط به‌ ظاهر سطوح محدود نمی‌شود زیرا کیفیت ساخت ۳۰۰۸ نیز خوب است. نقاط ایزوفیکس به‌صورت استاندارد در صندلی‌های عقب وجود دارد. صندلی عقب را می‌توان تا کرد و وسایل طویل‌تری را می‌توان با این خودرو نسبت به قشقایی و توسان حمل نمود.

فضای بار کلی ۳۰۰۸ به ۱۴۸۲ لیتر می‌رسد که بعد از توسان بهترین گنجایش بین سه خودرو است. فضای بار استاندارد خودرو نیز ۵۲۰ لیتر است که بیشتر از قشقایی بوده اما نسبت به فضای بار ۵۷۷ لیتری توسان کمتر می‌باشد.

فضای زانوی ۳۰۰۸ مشابه قشقایی بوده اما فضای سر بهتر از دو رقیب دیگر است. علیرغم طراحی خاص کابین و داشبورد، ۳۰۰۸ در کل به خاطر جادار بودن ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ایمنی

کیفیت بالای ۳۰۰۸ توسط مالکان تائید شده است. این خودرو در نظرسنجی رضایت مشتری سال ۲۰۲۰ دومین خودروی بازار بریتانیا بود و تنها کیا سورنتو بالاتر از آن قرار گرفت. احتمالاً به‌روزرسانی انجام شده باعث تقویت جایگاه این خودرو خواهد شد.

هزینه‌های نگهداری

اختلاف چندانی در بحث آلایندگی این خودرو و قشقایی وجود ندارد و بنابراین تفاوت مالیاتی نیز وجود نخواهد داشت. این خودرو ارزان‌ترین مدل تست شده بوده و در کل هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل خواهد کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: پس از گذشت ۵ سال دکمه‌های پیانویی ۳۰۰۸ هنوز هم زیبا به نظر می‌رسد. این تنها یکی از دلایلی است که باعث می‌شود این خودرو گران‌قیمت و منحصربه‌فرد به نظر آید.

  • هیوندای توسان

مدل

هیوندای توسان ۱.۶ T-GDi MHEV DCT Premium
قیمت (پوند)

۳۲۵۴۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۴۸ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹.۶

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۵
آلایندگی دی‌اکسید کربن (گرم در هر کیلومتر)

۱۴۶

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۵۵

اگرچه توسان نشان داده شده در این تصاویر از نوع اولتیمیت پرچم‌دار بوده و از قوای محرکه هیبریدی کامل استفاده می‌کند اما نزدیک‌ترین رقیب توسان به قشقایی و ۳۰۰۸ نسخه ارزان‌تر پریمیوم با پیشرانه هیبریدی ملایم است. این خودرو با قیمت ۳۲۵۴۰ پوندی بین پژو و نیسان قرار می‌گیرد.

طراحی و مهندسی

توسان جزو اثبات‌شده‌ترین کراس اوورهای این کلاس بوده و فروش بیش از ۷ میلیون دستگاهی را از سال ۲۰۰۴ تاکنون ثبت کرده است. البته سه نسل پیشین این خودرو هرگز به عنوان رقبایی سطح بالا در کلاس مطرح نبوده‌اند. نگاهی کوتاه به نسل جدید توسان نشان می‌دهد که هیوندای اهداف جاه‌طلبانه‌ای را برای نسل چهارم ترسیم کرده است.

استایل توسان جدید شبیه هیچ‌یک از نسل‌های پیشین این خودرو و یا رقبا نیست. از جلوپنجره دراماتیک خودرو گرفته تا خیزهای متمایز در کناره‌ها، توسان بی‌شک چشمگیرترین کراس اوور کلاس است.

اگرچه کابین این خودرو در نگاه اول هیجان پژو را ندارد اما فضایی بسیار خوشایند می‌باشد. بخش بالایی داشبورد به خوبی با ورودی‌های هوا ترکیب شده و پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی نیز کیفیت بالایی دارند. سطح توجه طراحان به جزئیات باعث شده کابین باکیفیتی را شاهد باشیم.

توسان روی قوای محرکه هیبریدی حساب ویژه‌ای باز کرده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی این خودرو با پیشرانه الکتریکی و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی ترکیب شده و قدرت ۲۶۱ اسبی و شعاع الکتریکی ۴۵ کیلومتری را ارائه می‌کند.

یک پله پایین‌تر نسخه هیبریدی مرسوم قرار دارد که قدرت ۲۲۷ اسبی تولید می‌کند. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی هیبریدی ملایم تست شده در این رقابت خروجی ۱۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد وجود داشته اما با پرداخت ۱۲۱۵ پوند می‌توان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را سفارش داد.

سواری

سواری توسان خیلی هیجان‌انگیز نیست. این خودرو در مقایسه با رقبا سنگین‌تر حس می‌شود در واقعیت هم ۱۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از پژو است بنابراین توسان انتخاب اول برای رانندگان حرفه‌ای نیست.

البته همان روش انتقاد بی‌فایده از فضای بار کم یک سوپرکار درباره توسان هم صدق خواهد کرد. توسان برای رانندگی اسپورت طراحی نشده و اولویت‌های اصلی آن هندلینگ ایمنی و پایدار و سواری ریلکس می‌باشد. راحتی سواری این خودرو بهتر از دو رقیب دیگر بوده و از نظر ایزوله صدا نیز بسیار خوب عمل کرده است. به همین خاطر توسان گزینه‌ای عالی برای مسافرت‌های طولانی محسوب می‌شود.

وزن اضافی در عملکرد خط مستقیم توسان هم تأثیر گذاشته است. اگرچه قدرت پیشرانه این خودرو ۱۹ اسب بخار بیشتر از پژو است اما شتاب دو خودرو تفاوت چندانی ندارد.

بااین‌وجود پرفورمنس توسان کفایت می‌کند و گیربکس دوکلاچه آن نیز بهترین است. این گیربکس نرم‌تر از گیربکس پژو عمل می‌کند. تنها جای شرمساری است که صدای پیشرانه در شتاب گیری های سنگین درمی‌آید اما در کل توسان بهترین پکیج را از پشت فرمان ارائه می‌کند.

فضای کابین و بار

با توجه به اینکه توسان با اندکی اختلاف بزرگ‌ترین خودروی این رقابت است بنابراین از جادارترین کابین سود می‌برد. فضای سر بسیار خوب بوده و فضای پا نیز بهتر از رقبا می‌باشد.

توسان بزرگ‌ترین محفظه بار را داشته و فضای ۵۷۷ لیتری آن بهترین در کلاس می‌باشد. با خواباندن صندلی‌ها این فضا به ۱۷۵۶ لیتر خواهد رسید که آن‌هم بهتر از رقباست.

ایمنی

توسان هم مثل نیسان در تست‌های یورو انکاپ شرکت نکرده اما معتقدیم این خودرو امتیاز بسیار خوبی کسب خواهد کرد زیرا دارای ۷ کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی متنوعی می‌باشد. در تریم های فول سیستم پایش کناری وجود دارد که در زمان فعال شدن راهنما تصاویر بخش جانبی را نشان می‌دهد.

هزینه‌های نگهداری

پس از گذشت ۳ سال پژو ۳۰۰۸ حدود ۴۸ درصد ارزش خود را حفظ می‌کند اما این میزان برای توسان حدود ۵۴ درصد است. قشقایی هم ۴۹.۷۵ درصد ارزش اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

هر سه خودرو دارای باک سوخت ۵۳ تا ۵۵ لیتری هستند و در دنیای واقعی شعاع حرکتی زیادی را ایجاد خواهند کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: تمامی ‌تریم های توسان به جز SE دارای نورپردازی کابین هستند که به زیبایی باعث نمایش بخش‌هایی همچون درب‌ها و محفظه قرار دادن گوشی هوشمند می‌شود.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: هیوندای توسان

به لطف کابینی خیال‌انگیز، فضای کابین و بار عالی و راحتی سطح بالا، توسان برنده این رقابت است. تنها پژو با طراحی و کیفیت کابین خود به توسان نزدیک می‌شود اما ارزش باقی مانده بیشتر توسان باعث می‌شود هزینه‌های نگهداری خودرو پایین باشد. تنها نقطه‌ضعف این خودرو پیشرانه‌ای با صدای بالاست.

رتبه دوم: نیسان قشقایی

اگرچه نسل جدید نیسان قشقایی خودروی خوبی است اما اقساط ماهانه بیشتر نسبت به توسان باعث شده این خودرو در رتبه دوم قرار گیرد. قشقایی جدید از نظر راحتی و طراحی پیشرفت کرده اما گیربکس اتوماتیک آن تعریف چندانی ندارد. قشقایی خودروی بدی نیست و نسبت به نسل پیشین کاملاً بهبود یافته اما بهترین خودروی این کلاس نیست.

رتبه سوم: پژو ۳۰۰۸

آنچه باعث تنزل رتبه پژو شده قیمت آن و به ویژه اقساط ماهانه است. کابین این خودرو جذابیت بیشتری نسبت به قشقایی داشته و در کل جادارتر و گران‌بهاتر حس می‌شود. اگرچه پژو کمی کندتر است اما سواری بهتری دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3498 ديدگاه)

    واقعا حق به حقدار رسید بابت رتبه اول هیوندا توسان
    تعریفشو زیاد شنیده بودم . ماشین حقیه
    ولی رتبه دوم و سوم بی انصافی شد و پژو به نظرم مستحق دوم شدن بود نه سوم

    موافقم 27
    مخالفم 41
  2. پارسا عشق ماشین سابق

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بنظرم من یک فرانسوی پسند هستم وطراحی ۳۰۰۸ محشره ولی موتورش واقعا ضعیفه حتی با موتور کمکی نمیدونم چرا چرا رتبه سوم بنظرم از نیسان بتید بهتر باشه اما نبود.
    از همشون بهتر توسان بود که منم قبول دارم اما داخلش نمی دونم تو عکس رونمایی بنظرم قشنگ تر بو نوشته های رو داشبورد🙁یکم دلمو زد ولی طراحی و بحث موتوری خیلی خوبه
    نظر بقیه واقعا روی چشم قرار داره اما این نظر من بود

    موافقم 17
    مخالفم 13
  3. AMG GT R

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    توسان رو بیشتر دوست دارم چون طراحی و کابین خیلی خوبی داره
    کابین پژو هم محشر هست
    نیسان هم درکل خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. Kato

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    اول قشقایی ژاپنی بی نظیر

    موافقم 8
    مخالفم 7
  5. HamiD

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    والا از دید من طراحی قشقایی از همشون زیباتره … واقعا دوست داشتنیه!
    انتخاب من نیسان هست قاعدتا …

    موافقم 21
    مخالفم 17
  6. MC20

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    غیر از اون samsung دو تای دیگه ، خیلی هم ، بد نیستن . یک کم بد هستن . به عنوان عاشق نیسان و شیر فرانسوی می گم .

    موافقم 0
    مخالفم 9
  7. MC20

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    نیسان دیگه مثل گذشته ها الهام بخش و سرآمد نیست ، شیر فرانسوی هم که خیلی وقته پاکتی شده .

    موافقم 10
    مخالفم 30
  8. Roham

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (727 ديدگاه)

    بررسی جامع و جالبی بود
    ممنونم

    موافقم 12
    مخالفم 0
  9. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    رتبه بندی منصفانه بود
    ولی بنظر من یک لاستیک نیسان میارزه به کل وجود پژو فقط به درد اباد کردن تعمیرگاه ها میخوره

    موافقم 16
    مخالفم 25
    1. علی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      اون پژویی که تو ایرانه اشتباه گرفتی با فرانسوی اینو امار فروش و رضایت مشتری تو اروپا ثابت کرده که تو متن هم بهش اشاره شده یه قیافه پژو و داشبوردش میارزه به کل شرکت داغون نیسان که زیر بال و پر رنو سر و سامون گرفت

      موافقم 22
      مخالفم 14
      1. datsun

        ۱۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3468 ديدگاه)

        راستش جهت یاد آوری به شما پژو تو دهه ۲۰۰۰ برای ساخت کراس اوور هاش از پلتفرم میتسوبیشی استفاده میکرد در حالی که نیسان همین شرکت داغون توسعه شاسی بلندهاش مربوطه به 70 سال پیش ۱۹۵۱ که با پاترول شروع کرد معدود شرکتهای هستن که تجربه نیسان رو تو این مورد دارن.

        موافقم 19
        مخالفم 10
        1. علی

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (115 ديدگاه)

          جهت یادآوری به شما داتسون جان خیلی از شرکتهای دنیا از پلتفرمهای همدیگه استفاده میکنن مثل ماهیندرا هند که از جیپ استفاده کرده یا خود همین نیسان که به قول خودت که میگی ال ممد ، از همین ال ممد عهد بوق که تمام طراحی و موتورش توسط خود رنو با شرکت داچیا انجام شد ورداشت یه آرم نیسان چسبوند تنگش کلی تو هند و آسیا فروخت راستی یاد آوری کنم که تا همین چند سال پیش فرمول وان هوندا موتوراش توسط رنو ساخته میشد تو بحث شاسی بلندم آمریکاییها سرآمد همه هستن که قدیمی ترین شاسی بلند و توسعه اون به دیگر برندها توسط شرکت ویلیز و فورد انجام شد که البته برای ارگانهای نظامی بود و محض اطلاع شما مدل غیر نظامیش در سال 1940 ساخته شد

          موافقم 10
          مخالفم 8
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          فعلا که فرمولا وان هوندا جز برترین های جدوله.
          تیم رد بول قراردادش رو با رنو لگن ساز لغو کرد و با هوندا قرار داد بست!!!

          موافقم 2
          مخالفم 6
      2. با مهربونی جهان زیباتره

        ۱۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1105 ديدگاه)

        همون پژو های فرانسوی ک اوایل اومدن هم به گرد پای ژاپنی ها نمی رسیدند
        من هیچ وقت کشته مرده ماشینای ژاپنی نبودم ولی با چیزی ک از پژو دیدم در برابرشون بنجل سازی بیش نیست

        موافقم 7
        مخالفم 14
        1. علی

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (115 ديدگاه)

          همون پژوهای 50 60 سال پیش فرانسه جنازش داره تو کشورای آفریقایی و عربی با اون شرایط آب و هوایی خیلی بد کار میکنه واقعیت اینه که یه قیافه پژو به کل لگنیجات جاپنی میارزه آخه مشکل شما ژاپنی فن ها اینه که از ژاپن فقط یه سلطان لندکروز و یه اسکای لاین دائما دستتون گرفتین هی تو این سایتها این و انور میپرید پژو یه مدل 604 تو سال 1975 مدل سفارشی اون درب هاش برقی بود که بعدها شرکت رولزرویس با الهام از اون این سیستم رو محصولات خوددش پیاده کرد

          موافقم 11
          مخالفم 10
        2. UNAS

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1841 ديدگاه)

          مش علی
          آروم باش پسر ، خودتو کنترل کن
          باشه. پژو اصن بهترین اتول جهان

          موافقم 5
          مخالفم 7
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          باشه آقا علی کمی کوتاه بیا! پژو اصلا بهترین تو دنیا از رولزرویس هم بهتر این دعواها چیه اونم وقتی که خودت دستت حتی از مدلای دهه ۸۰ پژو کوتاهه!😒😒

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. علی

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (115 ديدگاه)

          ممد ان آر چرا جوک میگی ؟ هوندا جزو برترین های جدوله !!!! خخخخخ خود هوندا فرغون ساز اعلام کرده تا پایان فصل 2021 از فرمول وان خارج میشه ، یه چند سالی رفت با مک لارن شریک شد تا بتونه یکم از تکنولوژی های مک لارن استفاده کنه ، تازه مک لارنی که خودش یه زمانی انجیناش توسط رنو ساخته میشد حسابی گند زد به مک لارن بعد مک لارن شراکتشو تو سال 2017 با هوندا قطع کرد بعدم که به عنوان تامین کننده تیم تورو روسو با ردبول قرارداد بست اونجام حسابی ت……ر زد الانم تصمیم گرفتن کلا خارج شن فهمیدن کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد مرد کهن

          موافقم 4
          مخالفم 3
  10. رامتین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    پژو موتورهای بهتری هم داره که میتونه روی 3008 بزاره. ضمنا این بررسی ها برای همون کشور حائز اهمیته.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      unas جان یا هر فیک دیگه ای که هستی لازم به گفتن تو نیست آمار فروش بازار اروپا رضایت مندی مشتری اینو ثابت کرده وگرنه غیر این بود الان چندین سال پشت سر هم رنو کلیو رتبه دوم فروش نداشت حتی اخیرا هم از گلف سبقت گرفت و رتبه اول فروش کسب کرد در ضمن من بر خلاف شما فیک فن های ژاپنی عزیز بسیار آرومم چون بر خلاف شماها که دائما تظاهر به نفرت از خودروهای فرانسوی میکنید ولی دائما تو پست های مربوط به فرانسویا میچرخید ، حرفای تکراری بد ، اَخه ، جیزه ، بدرد نمیخوره میزنید ولی خوب مردم دنیا احمقن که به حرف شماها گوش نمیدن هنوز خودروسازان فرانسوی ورشکست نشدن هیچ روز به روزم دارن پیشرفت میکنن تازه بقیه شرکتارو هم زیر بالا و پر خودشون میگرن مثل نیسان ، اوپل واکسهال ، تالبوت دهه 70 یا 80 اگه اشتباه نکنم یا همین فیات کرایسلر که اگه ادغامش قطعی بشه اونوقت میبینی که چطور مثل اوپل سر و ساموون میگره و گندی که تو این چند سال فیات به محصولات کرایسلر زده راست و ریس میشه .

      موافقم 7
      مخالفم 6
  11. samurai

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    تو مقایسه رتبه اول بدی چقدر میشه؟
    .
    .
    50000 یورو اینم حساب :)))
    کسی نیسانو ول نمیکنه شتر گاو پلنگو بخره

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. علی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      مطمئنا خیلیا نیسانو ول میکنن بهمین خاطر سال 98 ورشکست شد الانم اگه نیسانو میخرن به خاطر تلاشها و فداکاریهای رنو و گوسن بود وگرنه نیسانی در کار نبود الانم میدونم باز میاید یه مشت حرف های تکراری و بی سر و ته میزنید که ای رنو به خاطر تکنولوژی نیسان امد باهاش شریک شد رنو دزد. رنو فلانه گوسن ریاکار بود از این خ ض ع ب ا ل ا ت

      موافقم 10
      مخالفم 13
      1. بهزاد

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        علی جون صاحبان ماشین جاپونی یکم حسابگرن و اگه به تورشون خوردی مجبوری با کاستی ها بسازی ولی در کل ناراحت نباش یروز جبران میشه.
        ولی هرجور حساب میکنم هیچ کدام از این مدلها اینجا نیومده که شما یکبار پاخورش شدی که این مقدار نگرانی.
        دوستان نمیدونم شنیدن که روانشناسان میگن خاطرات کودکی در رفتار بزرگسالی تاثیر گزاره…
        بعد میای با اون اکانتت میپرسی که کدام شرکت ها فلان سیستم خودران برای رقابت دارن! دستت رو شده سالهاست اینجارو اشتباه گرفتی.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  12. Sina10

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا باید به تیم پدال خسته نباشید گفت!!
    واقعا ازتون ممنونم بابت اینجور مطالب اموزنده
    همینکه تعداد بررسی ها و مطالب اموزنده ای مثل این رو بیشتر کردین عالیه
    بازم ادامه بدین
    فرق پدال و بقیه سایت های خودرو فارسی توی همینه

    هیوندای هم به نظرم برعکس عکس های اولیه قیافه زیبایی داره و از نظر طراحی از نیسان بهتره
    کلا ماشینای این کلاس خیلی نزدیکن به هم و سلیقه و بعضی موارد کوچیک میتونه تعیین کننده باشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      بهزاد جون خوبه که دائما تظاهر به نفرت از ماشینای فرانسوی میکنید ولی نمیدونم چرا دائما تو پستای مربوط به فرانسویا میچرخید ، خوب اگه بدتون میاد از فرانسوی خودتونو آزار ندید مطالب مربوط به اونارو هم نخونید ، کامنتم نزارید همون اسطورهای جاپنی مزدا 1000، کرونا ،کارینا ، ری ری نا ، رورونا ریقی نا ، اینارو دنبال کنید ، حداقل ما فرانسوی بازا اگه میگیم از ماشین ژاپنی بدمون میاد اینو تو عملم ثابت کردیم با مطالب مربوط به اونا کاری نداریم *** میگن کسی که از یه شخصی یا وسیله ای دائما بد میگه بخاطر اینه که یا عاشق اون شخص یا وسیلست یا از روی حسادت داره بدشو میگه ، حالا حکایت شماهاست دائما بد و بیراه میگین به فرانسویا ولی عشقتون پژو پارس کف خواب سلطان واشر چینی ویرانخودروست

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. Sina10

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        دوست عزیز فکر کنم کامنتتون رو اشتباهی اینجا گذاشتین
        فکر کنم منظورتون اقا بهزاد بود اشتباهی اینجا ریپلای شد
        اگه هم منظورتون من هست ، باید بگم من همیشه محصولات فرانسوی مثل 508 PSE ، یکی از بهترین هاچبک های تاریخ 205 T16 و 405 T16 و 206 RC رو دوست داشتم و همچنین نسل جدید 208 که نگم بهترین از ۵ هاچبک برتر بازاره، حتی 2008 های تو کشور خودمون داریم رو معتقدم از بهترین ماشیناییه که تو ایران داریم ، حیف حیف که تولیدش محدود بود
        از رنو هم توئینگو GT و مگان RS.R و R26.2 رو دوست داشتم
        سیتروئن C6 نسل اول رو دوست داشتم
        الپین A110 هم عالی بود هر چند گرون
        من هیچ مشکلی با فرانسوی ها نداشتم و ندارم

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (115 ديدگاه)

          نه آقا سینا منظورم با شما نیست ، منظورم با بهزاد که البته از چندین اسم و اکانت فیک یه بنده خدایی به اسم وجدان ژاپن سابق دو سه سال پیش بود تو متنم اسم بردم

          موافقم 5
          مخالفم 2
  13. میثم

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    من کاملا با رتبه بندی مقاله موافقم
    توسان خیلی خوب عمل کرده
    نیسان باید یه فکری به حال گیربکس cvt خودش بکنه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  14. mm.y@rlou

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    رتبه بندی عادلانه ای هستش
    انتخاب من نیسان چون خیلی وقته که امتحانش رو پس داده

    موافقم 6
    مخالفم 6
  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ممنون بابت ترجمه 🙏👌 مقاله خیلی خوبی بود لذت بردم، انتخابم اینجا توسانه، هم فضای بزرگتری داره هم طراحیش بیشتر به دلم میشینه…

    موافقم 1
    مخالفم 5
  16. حسین دهمرد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یه مقایسه بکنین قیمتا رو با آمریکا.
    عنگلیس الکی گرونه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. MOHAMMAD.n.r

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    طراحی توسان اولش به دلم نمی نشست ولی کم کم باهاش ارتباط گرفتم.
    انتخوابم نیسان قشقایی، بخاطر شرایط لیز ضعیف رتبه اول رو از دست داد(*اقساط ماهانه بیشتر نسبت به توسان باعث شده این خودرو در رتبه دوم قرار گیرد*)

    موافقم 6
    مخالفم 5
  18. مانی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من باشم پژو رو با موتور قویتر برمیدارم(البته نمیدونم موتور قویتر میذاره رو این مدل یا نه!)
    نکته جالب شتاب ۸.۹ نیسان با موتور ۱۵۴ اسبیه
    اینجا ماشین چینی‌ هرچقدر هم سبک باشه با موتور ۱۵۴ اسبی زیر ۱۲ نمیزنه
    البته بنزین ما بی‌ تاثیر نیست

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      مطمئنی داداش ؟ : https://www.aparat.com/v/EXno4/

      زیر 12 نمیزنه ؟

      پدال منتشر کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    انتخابم پژو ۳۰۰۷

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. (Saeed(peugeot

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این پژو یه فیس لیفت از نسلی هست که سال ۲۰۱۶ معرفی شد …. قشقایی و توسان هردوشون نسل جدید سال ۲۰۲۱ هست …..

    در اینکه پژو محصولاتش یه مقدار گرونه شکی نیست … ولی اینجا فرق پژو با نیسان و هیوندا مشخص میشه …… پژو با وجود ۴ سال قدیمی تر هنوز هم از لحاظ طراحی / کیفیت ساخت / سواری و هندلینگ هیچی کم نداره ….. فقط قیمت بالا و اقساط
    در ضمن ۳۰۰۸ حداقل به غیر از این نسخه ۴ تا موتور دیگه داره ؛ اینجا ضعیف ترین نسخه ش تست شد.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  21. سید پویا

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این که میگن به فرمان باید عادت کنی و نمیدونم صدای موتور زیاد چون ترجمه ست تو متن میاد. وگنه برای مایی که با فرمون ماشین ایرانی روندیم عادت به این فرمان ها برای ما حکم رولزرویس داره😄

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. علی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    منم توسان رو ترجیح میدم پژو همه ماشیناش آشغال دیزلی هستند

    موافقم 1
    مخالفم 3
  23. کیوان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (166 ديدگاه)

    قراره منطقی در باره قشقائی توسن 3008بحث بشه ی باره دعواها شروع شد علی آقا اعصاب شما بهم ریخت هر کدوم طرفدار ی برند و مدلی هستیم توسن رو دوست دارم اما عاشق مورانو 2008هستم GT-Rگودزیلا رو میپرستم یعنی عاشق نیسان هستم اما پژو407 و خیلی دوست دارم اجازه بدید از هم یاد بگیریم درود بر همه کاربران

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا