پژومزداهفته نامه

مقایسه کامل مزدا CX-5 و پژو 3008

تازه‌وارد در برابر قهرمان!
این مقایسه‌ای بین گران‌قیمت‌های بازار نیست اما شاید به نوعی بتوان آن را مصافی گران در نظر گرفتن زیرا شاسی‌بلندی اروپایی در برابر خودرویی قرار می‌گیرد که همواره آمار فروش را تحت تسلط خود داشته و رکوردهای فراوانی بر جای گذاشته است.

مقایسه کامل مزدا CX-5 و پژو 3008
خب یک طرف مقایسه پژو ۳۰۰۸ کاملاً جدید است که توانسته عنوان خودروی سال اروپا را به خود اختصاص دهد و اولین شاسی‌بلندی باشد که مفتخر به دریافت چنین عنوانی می‌شود.

مقایسه کامل مزدا CX-5 و پژو 3008
در طرف دیگر رینگ حریفی بزرگی با نام مزدا CX-5 قرار دارد که تقریباً همیشه در صدر جدول فروش بوده است. این خودرو یکی از بهترین گزینه‌های کلاس بسیار شلوغ شاسی بلندهای میدسایز می‌باشد.

مقایسه کامل مزدا CX-5 و پژو 3008
مزدا جلوه دیگری به این کلاس خودرویی بخشیده است. نسل جدید CX-5 که اوایل سال جاری عرضه شده قبلاً هیوندای توسان را از نظر میزان فروش شکست داده و به رتبه اول پرفروش‌ترین خودرو دست یافته است. مزدا همچنان به دنبال خریداران جدید با خودرویی دلپذیر است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
اما پژو چه؟ خب این برند فرانسوی امیدوار است که خریداران ظاهربین (منظور افرادی که به ظاهر خودرو اهمیت بیشتری می‌دهند) به نسل جدید ۳۰۰۸ دقت بیشتری بکنند. این خودروی جدید بسیار عضلانی‌تر و جذاب‌تر از مدل قبلی بوده و تجهیزاتی دارد که با برترین‌های کلاس برابری می‌کند. خب هر دو بوکسور ما دیوانه‌وار رجز می‌خوانند!

کدام خودرو برتر است؟ ما نسخه‌های فول دیزلی هر دو شاسی‌بلند میان‌سایز را در برابر یکدیگر قرار داده‌ایم تا بفهمیم کدام‌یک عملکرد بهتری دارد. خب پس حتماً با ما همراه باشید!

  • قیمت و مشخصات

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
در کدام دنیا یک مزدای فول گران‌تر از یک پژوی پرچم‌دار خواهد بود؟ در دنیایی که شاسی بلندها ضرورتاً فاقد سیستم چهار چرخ محرک هستند.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
این موضوع دقیقاً درباره پژو ۳۰۰۸ صدق می‌کند. این خودرو تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه شده و تعریف شاسی بلندها را به محدودیت‌های خود گسترش داده است. نسخه چهار چرخ محرکی از این خودرو وجود نداشته اما این محدودیت برای برخی از خریداران می‌تواند جذاب باشد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
اما نمی‌توان به راحتی پژو را کنار گذاشت. ۳۰۰۸ اگرچه دیفرانسیل جلو بوده اما احتمالاً شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهند در پیست همه را شکست دهند اما هرگز از نزدیکی پیست هم رد نمی‌شوند!

قبلاً بررسی‌های تخصصی زیادی از مزدا CX-5 در پدال منتشر شده و البته پژو ۳۰۰۸ را نیز بررسی کرده‌ایم اما بیایید نگاهی نزدیک‌تر به دو نسخه CX-5 Akera دیزل چهار چرخ محرک و ۳۰۰۸ GT دیزل بیندازیم.

اگرچه از نظر قیمت‌گذاری تفاوت چندانی وجود ندارد اما با پژو با قیمت زیر ۵۰ هزار دلار استرالیا (۴۹۴۹۰ دلار) مزیت روانشناسی نسبت به قیمت ۵۰۴۱۰ دلاری مزدا نشان می‌دهد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
در بخش دیگر به آپشن ها می‌رسیم. خب مزدا اصلاً آپشنی ندارد! حتی رنگ متالیک نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. پژو؟ رنگ آبی متالیک بهای ۶۹۰ دلاری داشته درحالی‌که تریم چرم ناپا را باید با ۲۷۰۰ دلار خرید. همچنین پکیج درب پشتی برقی و سقف سانروف شیشه‌ای نیز ۲۵۰۰ دلار به بهای خودرو اضافه می‌کنند.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
بحثی که به وجود می‌آید این است که مزدا تجهیزات استاندارد بهتری دارد. مزدا به‌صورت استاندارد دارای سانروف است که اگرچه پانورامیک نیست اما خریداران از آن استقبال می‌کنند. این خودرو همچنین دارای درب پشتی برقی استاندارد است. تمامی رنگ‌ها نیز بدون مبلغ اضافی قابل انتخاب هستند.

برخی از تشابهات در بحث مشخصات بین دو خودرو وجود دارد. هر دو شاسی‌بلند دارای چراغ‌های جلوی تمام LED با نوربالای خودکار هستند که برای رانندگی در شب عالی بوده و البته باید به برف‌پاک‌کن و چراغ‌های خودکار و آینه‌های دید وسط با تیره شوندگی خودکار نیز اشاره کنیم. CX-5 و ۳۰۰۸ دارای سیستم ناوبری، رادیو دیجیتال DAB، کنترل صوتی، سیستم تهویه دو ناحیه‌ای، ورودی هوا برای صندلی عقب، ورود و استارت دکمه‌ای و مه شکن‌های LED هستند.

لیست تجهیزات استاندارد نسخه‌های پرچم‌دار هر دو خودرو نزدیک به هم بوده و شامل کروز کنترل تطبیقی با هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور و ۶ کیسه هوا می‌باشد. مزدا علاوه بر تجهیزات فوق دارای هشدار ترافیک عقب و سیستم ترمز خودکار در دنده‌عقب است که باعث مزیت نسبی آن در مقایسه با پژو می‌شود.

از طرف دیگر برخی تکنولوژی‌ها در پژو وجود دارد اما در مزدا دیده نمی‌شود. از جمله این‌ها می‌توان به سیستم دوربین محیطی هوشمندی اشاره کرد که با حسگرهای پارک ترکیب شده و صفحه‌نمایش را بسته به محدوده حسگر داخل خود تنظیم می‌کند. متأسفانه رزولوشن این صفحه‌نمایش پایین است. ۳۰۰۸ همچنین دارای پارک نیمه‌خودکار خودرو بوده و با اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود. این تجهیزات در مزدا وجود ندارند.

CX-5 با هدآپ دیسپلی و صندلی‌های جلوی برقی پیش می‌افتد و پژو تنها دارای صندلی راننده برقی است. البته صندلی راننده ۳۰۰۸ دارای ماساژور می‌باشد.

  • کابین

کمبودی در کابین پژو ۳۰۰۸ دیده نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت پژو قواعد بازی را در این بخش تغییر داده است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
البته این بار بیش از آنکه از فرمان خودرو متنفر باشیم بیشتر آن را دوست داریم و در جلوی خود با پشت آمپرهای دیجیتال فوق‌العاده‌ای روبرو می‌شویم. فضایی که راننده را دربرمی گیرد برای کلاس شاسی بلندهای خانوادگی واقعاً منحصربه‌فرد است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
تنها به کابین ۳۰۰۸ نگاه کنید. شاید چرم بکار رفته به‌صورت آپشن در دسترس باشد اما زیبا بوده و ظاهری مشابه آلکانترا روی درب‌ها دارد. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی روبروی راننده نیز بسیار زیباست. این مورد در تمامی مدل‌ها وجود دارد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
کنسول مرکزی پژو تنها چیزی بیش از یک تمرین استایل بوده و می‌توان آن را بهترین تفکر پژو تاکنون دانست. فضای بزرگی بین صندلی‌ها وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد چیزهای بزرگی چون کیف‌دستی یا لپ‌تاپ را در آن قرار دهید. همچنین نگه‌دارنده فنجان نیز با ابعادی مناسب در صندلی‌های جلو و جایگاه شارژ بی‌سیم برای گوشی در جلوی اهرم تعویض دنده تعبیه شده است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
اما خبر بد اینکه این کنسول بزرگ باعث کم شدن فضای زانوی سرنشین عقب می‌شود. فضای سر بخش عقب پژو با وجود سقف شیشه‌ای بزرگ خیلی بد نیست و البته نقاط اتصال صندلی کودک ایزوفیکس نیز در نظر گرفته شده است.

مزدا از نظر بحث صندلی کودک با پژو برابری می‌کند و فضای سر کابین به دلیل نبود سقف پانورامیک بهتر از پژو است. از نظر قرار گرفتن سه فرد بالغ در صندلی عقب هر دو خودرو شرایط مشابهی دارند اما از نظر فضای پا ۳۰۰۸ اندکی بهتر عمل می‌کند.


پژو از نظر فضای بار برتر از CX-5 است. ۳۰۰۸ صندوق بار ۵۲۰ لیتری دارد درحالی‌که این مقدار برای مزدا به ۴۴۲ لیتر می‌رسد. طراحی صندلی‌های عقب مزدا به‌صورت ۴۰:۲۰:۴۰ بوده درحالی‌که طراحی ۶۰:۴۰ پژو خیلی هوشمندانه نیست.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
کابین مزدا اصلاً بد نیست اما با شیک بودن رقیب خود نمی‌تواند برابری کند. البته شاید در نهایت CX-5 انتخاب کنید زیرا وقتی صحبت از طراحی و هوشمندی کابین با تجهیزات پیشرفته و مفید باشد برخی از رقبا نمی‌توانند با این ژاپنی زیبا برابری کنند.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
متریال بکار رفته کیفیت بالایی داشته هرچند ما آپشن تریم چرم کرمی را نداریم. درحالی‌که داشبورد این خودرو در بخش‌های محدودی دیجیتال است اما حالت نیمه لوکس کابین CX-5 را نمی‌توان انکار کرد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
جزئیاتی همچون ۴ پورت USB در مزدا باعث می‌شود این خودرو برای خانواده‌ها انتخاب مناسبی باشد. تنها یک پورت USB برای ۳۰۰۸ در نظر گرفته شده که واقعاً برای یک خودروی جدید در سال ۲۰۱۷ ناامیدکننده است و حتی موضوع بدتر اینکه سوکت برق ۲۲۰ ولت در بخش عقب دارای پیکربندی مخصوص قاره اروپاست.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
کنترل چرخشی مزدا برای سیستم مدیا باعث آسان‌تر شدن عملکردها می‌شود. در حقیقت سیستم MZD کانکت این شرکت یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها برای کاربری را داشته اما خب نقاط ضعف خاص خود را نیز دارد. صفحه‌نمایش بسیار دیر لود می‌شود و ارتباط دوباره گوشی با سیستم می‌تواند زمان‌بر باشد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
شکی وجود ندارد که شما سیستم مدیای پژو را انتخاب خواهید کرد اما این سیستم هم دارای برخی عملکردها می‌باشد که ما آرزو داشتیم ای‌کاش دکمه‌های جداگانه‌ای برای آن‌ها تعبیه می‌شد. از جمله این عملکردها می‌توان به تنظیمات دمای کابین اشاره کرد. یادگرفتن برخی منوها در صفحه‌نمایش به زمان نیاز داشته و برای تنظیم برخی چیزها همچون میزان روشنایی صفحه باید زمان نسبتاً زیادی را صرف کنید.

  • قوای محرکه

این دو خودرو از نظر قلب‌های تپنده کاملاً نزدیک به هم هستند.


نیروبخش CX-5 پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری با قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری است. از آنجایی که پیشرانه مزدا نسبت به پیشرانه ۲ لیتری ۳۰۰۸ حجیم‌تر است بنابراین گشتاور آن ۲۰ واحد بیشتر از پژو بوده اما جالب اینکه ۵ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به حریف فرانسوی دارد.


قدرت ۱۷۸ اسب بخاری ۳۰۰۸ در دور ۳۷۵۰ پیشرانه و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری نیز در دور ۲ هزار به دست می‌آید.

شاید این قدرت و گشتاور از نظر شما کم باشند اما چیزی که باید بدانید این است که هر دو خودرو عملکرد خوبی داشته و یک خانواده را بدون اینکه پیشرانه تحت‌فشار قرار گیرد به آسانی حمل می‌کنند.

قدرت زیادی در هر دو پیشرانه وجود دارد اما دو کاراکتر متفاوت وجود داشته زیرا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در هر شاسی‌بلند عملکرد خاص خود را نشان می‌دهد.

پیشرانه پژو در سرعت‌های پایین کمی ناهنجار بوده اما بیش از آنکه لرزش داشته باشد سر و صدا ایجاد می‌کند و البته همین نقطه‌ضعف درباره مزدا نیز صادق بوده اما خب در زمان گاز دادن مزدا بهتر می‌شود.

اگرچه پدال شیفترهای ۳۰۰۸ می‌تواند برخی خریداران را به خود جذب کند اما گیربکس این شاسی‌بلند به اندازه گیربکس CX-5 هوشمند نیست. گیربکس پژو در سرعت‌های پایین و مخصوصاً در سرعت‌های زیر ۶۰ کیلومتر در ساعت عملکرد خوبی دارد اما در سرعت‌های بالا می‌تواند گیج شود زیرا نمی‌تواند دنده مناسب را تشخیص دهد.

حالت رانندگی اسپورت می‌تواند این مشکل را حل کند و به خودرو اجازه دهد تا دنده‌ها را کمی بیشتر نگه دارد. البته این حالت باعث بیشتر شدن صدای پیشرانه از طریق بلندگوها شده و به نوعی جالب است.

پیشرانه و گیربکس مزدا همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند. پاس‌کاری‌های فوق‌العاده‌ای در زمان افزایش سرعت وجود دارد و این موضوع در جاده‌های باز معقولانه‌تر می‌شود.

هر دو خودرو از کمی تأخیر توربو در دورهای پایین رنج می‌برند و البته سیستم استارت/استاپ در هر دو شاسی‌بلند برای بهبود مصرف سوخت بکار رفته است. پژو ادعا می‌کند ۳۰۰۸ در هر صد کیلومتر مصرف ۴.۸ لیتری دارد که بسیار عدد خوبی بوده اما ظاهراً دست‌یابی به آن سخت است. ما در تست مصرف سوخت متوسط ۷ لیتری را دیدیم که برابر با مصرف سوخت واقعی CX-5 است. البته مزدا ادعای مصرف سوخت ۶ لیتری را داشته است.

داوران در این بخش مزدا را برتر دانستند.

  • حرکت در جاده

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
بزرگ ضعف پژو در این بخش عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک است. اگر در مناطق سردسیر زندگی کنید تا سبک زندگی ماجراجویانه‌ای داشته باشید این موضوع برای شما یک مشکل خواهد بود.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
اما در واقعیت اکثر خریداران به جاده‌های باز هم سر نمی‌زنند چه برسد به زمین‌های خیس و گل‌آلودی که نیازمند سیستم‌های چهار چرخ محرک واقعی است.

یک مزیت پژو ۳۰۰۸ در این بخش سبک‌تر بودن آن است. پژو وزن ۱۴۳۳ کیلویی دارد که بسیار سبک‌تر از مزدای ۱۶۰۵ کیلوگرمی نشان می‌دهد. البته از نظر یدک کشی تفاوت زیادی مشاهده نمی‌شود. پژو ظرفیت ۱۷۰۰ کیلوگرمی داشته درحالی‌که مزدا ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر را می‌تواند بکشد.

هر دو حریف از رینگ‌های ۱۹ اینچی سود برده‌اند. پژو دارای لاستیک‌های کانتیننتال ContiSportContact 5 است درحالی‌که مزدا از لاستیک‌های تویو با پهنای اندکی کمتر استفاده کرده است.

کابین مزدا سر و صدای بیشتری داشته و در سرعت بالا شاهد ورود صدای جاده به آن هستیم. سیستم تعلیق این خودرو نمی‌تواند به خوبی پژو از عهده ناهمواری‌های جاده برآید و تیزتر احساس می‌شود. در نتیجه بدون هیچ شکی پژو تجربه سواری ریلکس تری دارد.

اما از طرف دیگر کنترل حرکات بدنه CX-5 بسیار خوب است. این خودرو با طمأنینه بیشتری نسبت به پژو از دست اندازهای موجود در میانه پیچ‌ها عبور کرده و پایدارتر احساس می‌شود.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
پژو در هنگام عبور از پیچ و در مواجه‌شدن با یک ناهمواری می‌تواند کمی از اعتمادبه‌نفس راننده بکاهد اما در کل پایداری سواری آن خیلی خوب است. ۳۰۰۸ بسیار بهتر می‌تواند از سرعت‌گیرها عبور کند.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
مزدا به خاطر ساخت خودروهایی که سواری هیجان‌انگیزی دارند مشهور شده و CX-5 از جمله لذت‌بخش‌ترین شاسی بلندهای کلاس خود بوده و شما می‌توانید با آن وارد سخت‌ترین پیچ‌ها شده و با لبی خندان از آن‌ها خارج شوید. قطعاً سیستم چهار چرخ محرکی که می‌تواند گشتاور را بین چرخ‌ها به‌صورت هوشمندانه تقسیم کند به همراه سیستم هدایت گشتاور به ایجاد این سواری لذت‌بخش و پایدار کمک شایانی می‌کنند.

اما تجربه سواری CX-5 برخی مشکلات را نشان می‌دهد. فرمان می‌تواند در سرعت‌های پایین سنگین باشد و عصبانیت راننده را پی داشته باشد.

شکایات کمتری درباره فرمان پژو وجود دارد. در واقع فرمان ۳۰۰۸ بسیار دوست‌داشتنی است. اگرچه فرمان این خودرو بهترین احساس را در دستان راننده ایجاد نمی‌کند اما بسیار سریع، دقیق و پاسخگو است. فرمان پژو حداقل در این تست هیجان بیشتری ایجاد کرد.

خب هیچ‌یک از دو خودروی موردبحث فوق‌العاده نیستند و فرمان آن‌ها در روی دست اندازهای تیز می‌تواند ضرباتی را به دستان راننده منتقل کند. پاسخ ترمز مزدا قابل پیش‌بینی بوده اما احساس پدال کمی نرم بوده اما پژو احساس بهتری را به پای راننده منتقل می‌کند.

دوباره می‌گوییم، شاید شما خواهان اعتمادبه‌نفس بیشتر سیستم چهار چرخ محرک باشید اما این تست تنها روی مسیرهای شهری تمرکز داشت زیرا مدل‌های پرچم‌دار معمولاً بیشتر در شهرها تردد می‌کنند تا در جنگل‌ها و مسیرهای خارج از شهر.

و اگر چشمتان فقط پژو ۳۰۰۸ را گرفته می‌تواند آپشن سیستم کنترل کشش و چسبندگی را سفارش دهید که قابلیت‌های بیشتری را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.

  • مالکیت

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
این بخش دقیقاً همان‌جایی است که بی‌شک پژو بزرگ‌ترین چالش را خواهد داشت.

برند فرانسوی برخی مشکلات را در گذشته به خاطر قابلیت اطمینان محصولات خود داشته و حتی گارانتی ۸ ساله بدون محدودیت کیلومتر را در گذشته توسط توزیع‌کننده محلی محصولات پژو یعنی Sime Darby ارائه کرده است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
اما هم‌اکنون شاهد گارانتی ۳ ساله/یک‌صد هزار کیلومتر پژو هستیم. همین شرایط درباره مزدا هم صادق بوده اما خودتان بهتر می‌دانید ساخته‌های ژاپنی‌ها دوام و قابلیت اطمینان بهتری دارند.

پژو همچنین پیشنهاد‌های برجسته‌ای از نظر مالکیت محصولات را ارائه می‌کند. پژو سرویس‌های نگهداری ۹ ساله و ۱۸۰ هزار کیلومتری با موعدهای ۱۲ ماهه یا ۲۰ هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا رسد) ارائه می‌کند. هزینه متوسط هر بازدید در ۵ سال اول نسبتاً بالا و برابر با ۶۸۴ دلار است؛ اما اگر زمان زادی رانندگی می‌کنید (۲۰ هزار کیلومتر در سال)، شما هزینه تقریباً برابری با مزدا CX-5 از نظر سرویس‌ها خواهید داشت.

مزدا نیز برنامه سرویس ۵ ساله یا ۵۰ هزار کیلومتری داشته و موعد آن‌ها نیز ۱۲ ماهه یا ۱۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) می‌باشد. هزینه‌های سرویس متوسط برابری هر بازدید برابر با ۳۴۰ دلار است و البته باید به این هزینه موارد دیگری چون فیلترهای هوای کابین، فیلتر سوخت (هر ۴۰ هزار کیلومتر) و روغن ترمز (هر ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر) را اضافه کنید.

  • قضاوت نهایی

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
خب این مقایسه مطابق پیش‌بینی‌ها به درازا کشید. هم‌اکنون زمان قضاوت است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
شکی وجود ندارد که مزدا CX-5 شایسته کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود است. این یک شاسی‌بلند شیک، تر و تمیز و بسیار دوست‌داشتنی بوده که تکنولوژی بالا و ویژگی‌های مناسب خانواده‌ی زیادی دارد. شما با خرید این خودرو اشتباه نخواهید کرد اما در این مقایسه نتوانسته مشت‌های محکمی بر صورت حریف بزند.

پژو ۳۰۰۸ ضرورتاً پشت حریف به خاک نزده و البته قادر نیست CX-5 را به‌طور مطلق شکست دهد اما بسیاری از رقبا را پشت سر می‌گذارد.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008
پژو ۳۰۰۸ در این مقایسه بسیار مفصل با فاصله بسیار بسیار کمی برنده می‌شود. در حقیقت امتیازهای نهایی بسیار مشابه هم هستند اما رقیب فرانسوی کمی بهتر از شاسی‌بلند ژاپنی عمل کرده است.

مقایسه مزدا CX-5 و پژو 3008

  • امتیازات مزدا CX-5

پرفورمنس و مصرف سوخت: ۸
فضای کابین و راحتی: ۷.۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸
سواری و هندلینگ: ۷.۵
امتیاز کلی: ۸

  • امتیازات پژو ۳۰۰۸

پرفورمنس و مصرف سوخت: ۸
فضای کابین و راحتی: ۸.۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۸.۵
قیمت و تجهیزات: ۷.۵
سواری و هندلینگ: ۸
امتیاز کلی: ۸

[دانلود ویدئو]

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (890 ديدگاه)

    همه یه طرف مزدا یه طرف??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      3008 : لایک
      CX-5 : دیس لایک

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. شاهين

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این مقایسه از پایه توهین بود به مزدا.اصلا پژو در حد و اندازه مقایسه شدن با مزدا نیست.به هیچ وجه نه از لحاظ ظاهری و نه از لحاظ داخل کابین و نه از لحاظ اعتبار برند.بدون شک انتخاب من مزداست

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. حمیدرضا

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        کاملا موافقم. توهین به مزدا بود. من ۲ ماه پیش تو ژاپن مزدا رو هم دیدم (رسما زیباییش از نزدیک چند برابر عکساشه)و هم در صندلی شاگرد نشستم. مزدا اگه قرار باشه با PSA مقایسه بشه با DS میشه چون پرستیژ طراحی مزدا فرسنگ ها از یه کارخونه رده چندمی مثل پژو بالاتره.
        پانوشت ؛ ژاپنی ها (منظورم افراد جوانش نیست) از آمریکایی ها بدشون میومد. حتی به شوخی به راهنمامون میگفتم اینا باید بیان ایران برن نماز جمعه.

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. آریا

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        با این که من مزدا رو انتخاب میکنم ولی نمیشه گفت 3008 در حد مزدا نیست. پژو اونا با پژو ما فرق میکنه. 3008 پارس نیست.

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. شندی

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      خدایی 4WD بودن شاخصه یک خودروی شاسیه .. جالب اینه که برا تواناییای آفرود این دو خودرو هیچ امتیازی قائل نشدن!
      اگه بخوام 2WD سوار شم قطعا یک سدان یا گرن توریسمو انتخاب میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ۳۰۰۸ ماشین بروزتریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Pooriya

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    واقعا انتخاب خیلی سختیه
    مزدا فوق‌العاده دوست داشتنی و با کیفیته من تو همه برند های ژاپنی مزدا رو بیشتر میپسندم
    ولی از این پژوی دوست داشتنی هم نمیشه به راحتی گذشت
    پژو ۳۰۰۸ واقعا عالی هست بی نظیر ترین پژوی دنیا تو ساخته های پژو ۲۰۸ و ۳۰۰۸ از بقیه سرتر و بالاتر هستند
    بین این دو با احترام فراوان برای مزدا
    ولی من پژو انتخاب میکنم
    در رابطه به عرضه این پژو به ایران هم ایکاپ باید هرچه سریعتر اقدام کنه باید بجای ۵۰۸ اینو عرضه میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    میگه سواری وهندلینگ پزو بهتره مزداست
    نظر شما چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      چرت میگه. مشخصه هدف خاصی دارن از این امتیاز دهی. وگرنه هر بنی بشری میدونه مزدا از نظر هندلینگ چه قدر شاخه. من کلی بررسی خودرویی و نظرات خود مردم رو خوندم. بهترین هندلینگ رو تو غیر لوکس ها مزدا داره. زیاد به این مجلات و سایت های فلان توجه نکن داداش. هیچ عشق ماشینی در مقابل مزدا به پژو نگاه هم نمیکنه. تو نظرات مردم دنیا تو سایت های مختلف اصن اسمی از پژو نمیارن. مگر ایران

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        همه اینها به کنار
        مزدا 2 دیفرانسیله که کلی مزیت داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      بنده به صورت حرفه ای در رشته اتومبیل رانی فعالیت داشتم و با خیلی از مدل ها ی ماشین از برندهای مختلف رانندگی کردم
      نظر و سلیقه شخصیم اینه که پژو‌در مدل های مختلف لذت و سواری رانندگی پایینی رو نسبت به خیلی از برندها ارایه میده و دقیقا همین نظر برعکس رو‌نسبت به مزدا دارم و مزدا یکی از عالی ترین شایدم عالی ترین پرفورمنس و سواری و لذت رو در رده قیمتی خودش ارایه میده اونوقت اینجا یه مقدار عجیبه که پژو رو تو این زمینه خاص برتر از پژو میدونه راستش این یکی هیچ جوره برای من قابل قبول نیست و‌با عقل جور در نمیاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. ارش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کاملا مشخصه مزدا برتره هم راحتره و هم با کیفیت ترزیباترهم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hosein

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    از پژو بیشتر خوشم اومد.این طراحی مزدا رو اس یو وی دوست ندارم فقط سدان و هاچ بک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظر من امتیاز دهی اصلا منصفانه نبود.
    یک امتیاز بیشتر به پژو به خاطر فضای بیشتر؟؟؟
    امتیاز کمتر در زمینه سواری و هندلینگ به مزدایی که همیشه سرآمد بوده؟؟؟
    با اینکه به هزینه های کمتر نگهداری و دوام بیشتر مزدا اشاره شده، با اینکه به کیفیت بیشتر و لوکس بودن کابین مزدا اشاره شده باز هم پژو را برنده اعلام کردند؟؟؟
    چه کسی حاضر هست مزدا رو با پژو عوض کنه؟
    من که تو رنج قیمت خودش با هیچی عوضش نمیکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ایران فرانسه

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    هر کشور دیگه بود در این سگمنت می گفتم پژو ولی ژاپن قابل احترام ترین خودروساز جهانه واقعا نمی تونم ،از یک طرف بهترین محصول پژو و قهرمان 2017 اروپا و از یک طرف ژاپن پر افتخار خوشنام ،فقط و فقط به خاطر مقام پارسال 3008 با نهایت احترام برای مزدا انتخاب من پژو

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. آرمین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من cx5 منطقه تک دف دارم.در یک کلام فوق العادست.البته 2 پورت usb داره و نه 4 تا.سر پیچ به حدی ماشین مطمئنه که باورتون نمیشه.تو سرعت بالا سر پیچ فرمان اتومات سفت میشه و کنترل خیلی خیلی راحت میشه.رینگ 19 فقط برای مدل فول هست.مال من 2500 نیمه فوله که رینگ 17 داره.اینکه مقایسه مزدا با پژو دیدم خندم گرفت.واقعا بی تعصب میگم.نرمی فرمان کاملا باور نکردنیه.برادرم سانتافه داره.اولین بار با ماشین من رانندگی کرد بعد سوار سانتافه خودش شد،فکر کرد لاستیک پنچره که انقدر فرمان براش سفت جلوه میداد.مصرف سوخت تو سرعت 85 کیلومتر دنده 6 بین 4.5 تا 5.2 متغیره.(با کروز).سیستم scbs یا همان ترمز هوشمند مزدا که در صورت وجود مانع خودش ترمز رو فعال میکنه،میارزه به کل پژو.مانیتور مزدا خیلی امکانات داره به خصوص اینکه من با برنامه aio مزدا از کامپیوتر کلی توییک هم رو ماشین نصب کردم که واقعا راضیم.در ضمن بهتر بود به جای موتور دیزلی،موتور 2500 بنزینی 184 اسبی بررسی میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا بهترینه اونا که میگن پژو چیزی از ماشین سردر نمیارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sina

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط قیافه و استایل مزدا میارزه به ککککککل کمپانی های بنجل ساز فرانسوی
    پژو هنوز هم یه محصول پر اسطحلاک غیر قابل اعتماد و ضعیف از نظر برند هست مزدا دقیقا برعکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایران فرانسه

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      مجید جان استهلاک از ه ل ک یعنی هلاک شدن تلف شدن از بین رفتن شما دیکته رو قوی کن بعد بیا سراغ 180سال سابقه کمپانی پژو و 120 سال رنو اگه پژو یعنی 405 پس مزدا هم یعنی دو کابین بهمن موتور

      موافقم 0
      مخالفم 1
  12. ارمان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقدر پژو خوشکل شده
    ولی با چوب هم منو بزنن رای من مزداست :))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. نویدی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی پژو رو بیشتر دوست دارم.
    در عوض مزدا گیربکس پیشرفته تری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Kamran

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پژو ۳۰۰۸ بدون‌‌ شک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. SAEED

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    the car of 2017:like

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حقیقت

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو تا خودرو پژو 3008 و مزدا cx-5 در رده خودشان کاملا خوب و با کیفیت هستند ولی مطمئن هستم اغلب کسانی که در اینجا کامنت می گذارند و از پژو 3008 بدگویی می کنند با مزدا هم خوب نیستند،حتی با تویوتا هم مشکل دارند.یقین دارم اگر به فرض امروز مزدا یا تویوتا تصمیم بگیرند که در ایران سرمایه گذاری جدی بکنند همین آدم ها تا می توانند بر علیه آنها جوسازی و سنگ اندازی می کنند همانطور که همین الان دارند بر علیه سرمایه گذاری جدی رنو در داخل ایران سنگ اندازی و جوسازی می کنند،همانطور که پارسال مانع ورود فیات به ایران شدند،همانطور که بیش ازشش ماهه است که ثبت سفارش واردات خودرو را بستند.این آدم ها درد و ناراحتی شان مسئله دیگری هست که اینقدر شهامت و صداقت ندارند که به دیگران بگویند،دردشان چیست.این آدم ها در باطن با تمام برندهای معروف دنیا مشکل دارند و هدف نهایی شان این است که تولید و واردات خودرو صد درصد در انحصار دوستان و همفکران خودشان بیفتد.این آدم ها فکر می کنند خیلی رند و زرنگ هستند ولی از آنها زرنگ تر و رندتر هم در این مملکت وجود دارد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پیرهن مشکی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    من قیافه ماشین برام خیلی مهمه. مشخصات فنی هم مهمه. اینکه بعضی ها میگن پژو استهلاک و خرجش زیاده اگه اینجوری بود که تو اروپا فروشش زیاد نبودو بهترین خودرو اروپا نمیشد. در ضمن اروپایی ها روی قضیه خرج و مخارج خیلی حساسند نه مثل آمریکایی ها که براشون مهم نیس ماشین صدی چقدر میسوزونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    3008 رو بیشتر میپسندم، ماشین سال اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سروش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    هروقت جایزه برترین ماشین سال رو به یکی از مدلهای پژو میدن یاد ی سری از کارگردانهای ایرانی میوفتم که همیشه تو جشنواره فجر جایزه ها رو درو میکنن و لی تو گیسه ناامید کننده ظاهر میشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. reza

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من توی منطقه ازاد هر دوتا رو داشتم قطعا پژو یک سر و گردن بالاتر هست بدون هیچ تعصبی اینو میگم چون خودم از پژو متنفر بودم ولی این محصولش واقعا فرق داره البته مدل gt line

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا