پژو

مقایسه شانه به شانه نسل جدید و قدیم پژو 508

تنها چند ساعت از معرفی نسل جدید پژو ۵۰۸ می‌گذرد و ما هم طبق عادت همیشگی این خودرو را با نسل قبلی که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شده مقایسه خواهیم کرد.


نسل قبلی پژو ۵۰۸ که جایگزین مدل‌های ۴۰۷ و ۶۰۷ شد از سال ۲۰۱۱ عرضه و در سال ۲۰۱۴ نیز فیس لیفت شد. به‌روزرسانی‌های این خودرو شامل بازنگری در جلو و عقب و همچنین پیشرانه‌ها بود. در این مقایسه ما نسخه به‌روز شده اخیر را در مقابل دومین نسل قرار داده‌ایم. جدیدترین نسل ۵۰۸ چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر شده و از اواخر سال نیز وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

  • نمای جلو

با نگاه به نمای جلوی نسل جدید ۵۰۸ بهتر می‌توان از مد افتادگی نسل قبلی را درک کرد. پژو شاخصه‌های پررنگ کانسپت های اخیر خود به خصوص Instinct را در این خودرو بکار برده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های LED متمایز اشاره کرد.

پژو می‌گوید نسل جدید ۵۰۸ تخت‌تر بوده و خطوط کمتری دارد. جلوپنجره نیز ما را به یاد برخی از محصولات مرسدس می‌اندازد.

  • پروفایل جانبی
با علاقه بیشتر به سواری اسپورت تر و استفاده از پلتفرم جدید EMP2، پژو ابعاد نسل جدید سدان خود را به‌طور کامل تغییر داده است. ۵۰۸ جدید ۸۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از قبل بوده (طول ۴.۷۵ متری) و ۶۰ میلی‌متر نیز کم ارتفاع‌تر (ارتفاع ۱.۴ متری) است اما پهنای خودرو با افزایش ۲۰ میلی‌متری به ۱.۸۴ متر رسیده است؛ و برای افزایش جذابیت بصری، ۵۰۸ جدید با رینگ‌هایی ۱۹ اینچی نیز عرضه می‌شود.

  • نمای عقب
در بخش عقب می‌توان تأثیر قابل‌توجه کانسپت های Instinct و Exalt را دید. وجود نوار مشکی باعث ارتباط چراغ‌های عقب و تأکید بیشتر بر پهنای این خودرو می‌باشد. چراغ‌های LED این بخش نیز ما را به یاد پنجه شیر انداخته و مشابه نمونه‌های بکار رفته در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ می‌باشد.

  • کابین
کابین ۵۰۸ جدید به i-Cockpit مشهور پژو مجهز است که دو حالت دارد: یا از فرمان کوچک و پشت آمپرهای آن خوشتان خواهد آمد و یا اینکه از آن متنفر خواهید شد؛ اما پژو تلاش زیادی برای بهبود تنظیمات این سیستم در طول سالیان گذشته داشته است. i-Cockpit این خودروساز هم‌اکنون در تمامی محصولات از ۲۰۸ گرفته تا ۵۰۰۸ بکار می‌رود.

۵۰۸ جدید نیز همسو با رویه‌های کنونی صنعت خودرو تلاش داشته از دکمه‌های فراوان دوری کند و به همین خاطر شاهد صفحات لمسی هستیم. پشت فرمان صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و در میانه داشبورد نیز صفحه لمسی ۱۰ اینچی نصب ‌شده است.

متریال بکار رفته در کابین بسیار بهتر از نسل قبلی بوده و همه متفق‌القول هستند که نسل جدید ۵۰۸ لوکس‌تر بوده و گزینه‌های چرم و چوب در دسترس این کمپانی بسیار احساس‌برانگیز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده به نظر من و امیدوارم که این مدل توسط ایران خودرو ساخته بشه که هرچند بعید میدونم حتی نسل قبلی بعد از فیس لیفت تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    و ما همچنان اندر خم ان کوچه ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    پژو ماشین های چندان خوشنام و خوش کیفیتی تو دنیا شناخته نمیشه بالاخص با این قیمتهای نجومی تو بازار ایران.پژو در شرایطی که بازار رقابتی باشه و قیمتها جهانی حساب بشه اونوقت میتونه در برابر کمپانیهای همرده خودش عرض اندام کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    عالیه این ماشین… فقط امید وارم با موتور 165 اسبی و گیربکس 6 سرعته نیارنش ایران! حداقل موتور 180 اسبی و گیربکس 8 سرعتشو بیارید تورو خداااااا…! زشته موتور گیربکس این ماشین و دی اس 7 و 5 با پژو 2008 و سیتروئن سی 3 یکی باشه…آقای جنسیس با قیمت های روز بازار ایران به صرفه ترین ماشین ها پژو 508 2008 هستند. تنفر از ایران خودرو و کم سوادی و اطلاع کم باعث عدم فروش مناسب پزو 508 شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    این مدل کابین پژو از زیباترین کابینای دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با توجه به اینکه متن اشاره ای به انجین و مشخصات فنی نکرده میشه حدس زد که از نظر فنی تغییری نسبت به نسل قبل نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    با اینکه با پژو حال نمیکنم و تنفری تَهِ اعماق وجودم از پژو وجود داره.
    ولی بیاد ایران خیلی از رقبارو با این تیپ کانسپتیش شکست میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طبق تجربه،بعیده ایران خودرو بیارش…
    ولی اگه تو شرایط درست و نرمال بیاد،تالیسمان رو له میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    به نظر من نسل قبلیش هم خیلی زیبا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Faramarz

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داخلش عالیه عالیییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Faramarz

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    داخلش عالیه عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سياوش

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ماشینای فرانسوی خیلی قابل احترامن چون حداقل مثل بعضی از خودروسازای آسیایی از رو بقیه اسکی نمیرن و نقشه راه خودشونو دارن
    به نظر من تنها ایرادی که میشه بهشون گرفت انجین های کم حجمشونه که البته من دارم باشرایط ایران این حرفو میزنم وگرنه اگه من یه شهروند اروپایی بودم شاید این ایرادو نمیگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا