پژوفولکس واگنهوندا

شاخ‌به‌شاخ پژو 308، فولکس‌واگن گلف و هوندا سیویک

از آنجایی که خودروهای دیزلی بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند، خریداران جدید در اروپا به پیشرانه‌های بنزینی روی خوش نشان می‌دهند. پیشرانه‌های بنزینی توربو و کم‌حجم در قلب تمامی خودروها، از سوپرمینی‌ها گرفته تا شاسی بلندها قرار می‌گیرند اما کلاس هاچبک‌های خانوادگی بخشی است که استفاده از این‌گونه پیشرانه‌ها بیشترین توجیه را دارد.

کلاس هاچبک های خانوادگی یکی از رقابتی‌ترین بخش‌های بازار بوده و به عنوان نتیجه خودروهای حاضر در این کلاس هر روز بهتر از قبل شده و ما هم تلاش داشته‌ایم سه نمونه از بهترین‌های این کلاس را با یکدیگر مقایسه کنیم.


نسل جدید پژو ۳۰۸ در بین این سه خودرو جدیدترین بوده و درحالی‌که فیس لیفت اخیر آن تنها تغییراتی ملایم داشته اما هاچبک فرانسوی همچنان ترکیب مناسبی از فضای کابین، راحتی و تجهیزات را ارائه می‌کند. پس از آن به فولکس‌واگن گلف می‌رسیم که سال پیش به‌روز شده و برخی تکنولوژی‌های جدید و اصلاحات بصری را تجربه کرده است. نسخه حاضر در تست برای اولین بار از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۲۸ اسب بخاری استفاده می‌کند. این پیشرانه در برابر پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری پیور تک ۳۰۸ قرار می‌گیرد اما رقیب دیگر یعنی هوندا سیویک را هم نباید از یاد برد. این خودرو از پیشرانه ۱ لیتری کوچکی استفاده می‌کند که قدرت آن تقریباً با دو رقیب دیگر یکسان است.

خب اگر از مالیات‌های سنگین خودروهای دیزلی در آینده می‌ترسید می‌توانید یکی از این سه خودرو را بخرید؛ اما سؤال اصلی این است: کدام خودرو بهتر است؟

  • پژو ۳۰۸

مدل پژو ۳۰۸ ۱.۲ PureTech 130 GT Line
قیمت (پوند) ۲۲۳۹۰
پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی ۱۲۹ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۹.۵
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۳
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند) ۱۴۰

 

پژو ۳۰۸ از حول‌وحوش سال ۲۰۱۴ در بازار حضور داشته اما فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۷ روی آن اعمال شد آن را به‌روزتر کرد. این تغییرات شامل سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته و برخی اصلاحات کم ظاهری می‌باشد. نسخه‌ای که در تست حاضر بوده از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۱۲۹ اسبی و تریم GT Line استفاده کرده و بهای پایه ۲۲۳۹۰ پوندی دارد.


هر سه خودرو قدرت کمتر از ۱۳۰ اسب بخاری داشته اما پژو قوی‌ترین انتخاب بوده و البته بیشترین گشتاور یعنی ۲۳۰ نیوتون متر را دارد. هر دو خودروی سیویک و گلف از پیشرانه‌ای با گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند.


این خودرو ظرف مدت ۹.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده که یک‌دهم ثانیه از گلف و شش‌دهم ثانیه از سیویک سریع‌تر است. بخشی از این مزیت به وزن پایین‌تر پژو که تنها ۱۰۸۹ کیلو می‌باشد مربوط است. در مقابل گلف و سیویک به ترتیب ۱۲۸۰ و ۱۲۷۵ کیلوگرم وزن دارند.

البته در بخش شتاب‌های بین دنده‌ای پژو بهترین عملکرد را ندارد. این خودرو کمی کندتر از رقبا عمل می‌کند. حتی گیربکس ۶ سرعته پژو نیز بهترین نیست و هماهنگی جالبی با پیشرانه ندارد. قطعاً پیشرانه ۳۰۸ جذاب‌ترین پیشرانه این رقابت بوده و پاسخگوتر است. همچنین قدرت خوبی را در دورهای میانی ایجاد می‌کند.

وزن پایین پژو ۳۰۸ به هندلینگ آن کمک می‌کند. فرمان خودرو سریع بوده و احساس چابکی نسبی را ایجاد می‌کند اما بازخورد زیادی نداشته و البته شاسی نیز به اندازه هوندا چسبندگی بالایی ندارد.

احساس خنثی بودن پژو بیشتر شبیه گلف است اما نهایتاً باید گفت پژو در جایی میانه بین راحتی بیشتر گلف و اسپورت بودن بیشتر سیویک قرار می‌گیرد. تفاوت‌ها واقعاً کم بوده و هر سه خودرو راحتی کافی را داشته و در عین حال برای رانندگان مشتاق مناسب هستند.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: علیرغم به‌روزرسانی سیستم اطلاعات سرگرمی، پژو یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ۳۰۸ را برطرف نکرده است: صفحه‌نمایش کندی که سیستم تهویه و بخاری را کنترل می‌کند.

  • فولکس‌واگن گلف

مدل فولکس‌واگن گلف ۱.۵ TSI EVO 130 SE Nav 5dr
قیمت (پوند) ۲۲۲۵۵
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۹.۶
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۹
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند) ۱۴۰

 

فولکس‌واگن گلف دومین خودروی پرفروش بریتانیا در سال ۲۰۱۷ بوده و فهمیدن دلیل این موفقیت نیز آسان است. هاچبک آلمانی‌ها خودرویی جادار و راحت بوده و سواری خوبی دارد. فیس لیفت سال پیش باعث اضافه شدن پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز و ویژگی‌های ایمنی بیشتر شده است. نمونه حاضر در این بررسی دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری با بهای پایه ۲۲۲۵۵ پوندی است.


تغییرات ظاهری گلف فیس لیفت شده کم هستند زیرا این خودرو راحت و آرام بوده و از پشت فرمان نیز احساس فوق‌العاده‌ای دارد.

پیشرانه یاد شده یک قلب آهنین فوق‌العاده است. این پیشرانه بسیار آرام و نرم بوده و خوبی‌های خود را در تست‌های ما نیز نشان داد. این خودرو در تست‌های شتاب بین دنده‌ای سریع‌تر بود و کمک حال آن در رسیدن به چنین عملکردی پیشرانه ۶ سرعته است.

برای اینکه از حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه گلف استفاده کنید نیازی به کار سخت ندارید زیرا حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری تنها از دور ۱۴۰۰ در دسترس شماست. به این ترتیب به راحتی و بدون اینکه معکوس بکشید می‌توانید سرعت بگیرید. همین امر باعث می‌شود صدای کابین نیز کم باشد. این یکی از بهترین جنبه‌های پیشرانه ۱.۵ لیتری گلف بوده و این خودرو از هر دو رقیب خود کم صداتر است.

وجود فرمان مستقیم و با توازن وزنی مناسب به این معنی است که گلف در پیچ‌ها عملکرد خوبی داشته و همچنین چسبندگی بالا به همراه تکان‌های کم بدنه به چشم می‌خورند. البته موضوع عجیب اینکه سواری گلف به اندازه سیویک درگیر کننده نیست اما خب فاصله زیادی هم وجود ندارد. نقطه قوت اصلی گلف ترکیب کردن آرامش و راحتی است. این خودرو سواری نرم‌تری از ۳۰۸ داشته و ناهمواری‌های مسیر را به خوبی جذب می‌کند.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: پیشرانه ۱.۵ لیتری TSI گلف تنها پیشرانه ۴ سیلندر حاضر در تست است. این پیشرانه از تکنولوژی پیشرفته‌ای سود می‌برد که می‌تواند دو سیلندر را به منظور بهبود مصرف سوخت غیرفعال کند.

  • هوندا سیویک

مدل هوندا سیویک ۱.۰ VTEC Turbo EX
قیمت (پوند) ۲۳۶۱۵
پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۲۷ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۰.۱
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۴
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند) ۱۴۰

 

دهمین نسل از هوندا سیویک به لطف هندلینگ هیجان‌انگیز و کابینی جادار ما را تحت تأثیر قرار داد. نسخه اسپورت تایپ R بسیار محبوب بوده و DNA آن را می‌توان تا حدی در نسخه استاندارد نیز دید. مدل حاضر در تست از تریم EX بوده که بهای پایه ۲۳۶۱۵ پوندی دارد. البته مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید تریم SR است.


هوندا رویه کنونی صنعت خودرو در کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها را دنبال کرده بنابراین سیویک نیز از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو به منظور افزایش قدرت و گشتاور استفاده کرده است. حداکثر گشتاور پیشرانه یاد شده از دور ۲۲۵۰ پیشرانه در دسترس بوده و احساس رقابت با رقبای پرحجم‌تر را ایجاد می‌کند.


در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت، سیویک نیم ثانیه کندتر از گلف بوده اما در بحث شتاب بین دنده‌ای تنها یک‌دهم ثانیه عقب می‌افتد.

این اعداد نزدیک نشان می‌دهند که تفاوت زیادی از نظر پرفورمنس بین سه رقیب وجود نداشته اما هوندا یک مزیت برای رانندگان مشتاق داشته و آن اینکه سیویک هیجان‌انگیزترین خودروی این مقایسه است.

موقعیت رانندگی پایین سیویک راحت بوده و احساس اسپورت بودن را ایجاد می‌کند. فرمان سیویک توزیع وزن خوبی داشته و پاسخ سریع و بهترین احساس را ایجاد می‌کند. چسبندگی زیادی وجود داشته و سیستم هدایت گشتاوری نیز به پایداری خودرو در پیچ‌ها کمک شایانی می‌کند. به لطف دامپرهای اسپورت تر، سیویک کنترل خوبی روی تکان‌های بدنه داشته و چابک‌تر از گلف و ۳۰۸ می‌باشد.

سیویک در حالت رانندگی کامفورت خودرویی آرام و نرم بوده و سواری نسبتاً پایداری دارد اگرچه که تست صدای ما نشان داد این خودرو در سرعت حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سر و صدای بیشتری نسبت به دو رقیب دیگر دارد. پیشرانه ۱ لیتری توربوی سیویک دور بالاتری در این سرعت داشته و همین امر باعث ایجاد صدای بیشتر می‌شود.

البته این پیشرانه کاراکتر بیشتری نسبت به قلب تپنده گلف داشته اما از نظر هیجان به پای پیشرانه پژو ۳۰۸ نمی‌رسد. گیربکس دستی سیویک تعویض‌های خیال‌انگیزی داشته و عمل تعویض دنده با دقت صورت می‌گیرد.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: هوندا کوچک‌ترین باک سوخت را داشته که تنها ۴۶ لیتر گنجایش دارد. به این ترتیب شما بیشتر از مالک ۳۰۸ به پمپ‌بنزین سر خواهید زد.

قضاوت نهایی

رتبه اول: فولکس‌واگن گلف

نتایج به دست آمده بسیار نزدیک بوده گلف به اندازه‌ای خوب است که بیشترین احساس را برای اکثر افراد ایجاد می‌کند. گلف خودرویی راحت و آرام بوده و سواری خوبی دارد. همچنین تجهیزات زیادی داشته و ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر مبلغ پرداختی دارد و سیستم اطلاعات سرگرمی آن یکی از بهترین‌های کلاس خود و بازار است. گلف در حالی این خصوصیات را دارد که هنوز هم برای اکثر مالکان خودرویی کاربردی محسوب می‌شود.

رتبه دوم: هوندا سیویک

جدیدترین نسل هوندا سیویک به خوبی گلف نمی‌تواند همه را راضی کند. البته سیویک کاربردی‌تر بوده و هیجان سواری آن بیشتر از گلف است اما از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی کم می‌آورد. به لطف هزینه‌های پایین و هندلینگی درگیر کننده، سیویک بالاتر از پژو ۳۰۸ قرار می‌گیرد و البته پرفورمنس آن نیز با محصول فرانسوی برابری می‌کند. اگرچه که سیویک به اندازه فولکس دل‌چسب‌تر نبوده و از نظر آرامش و راحتی نیز یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد.

رتبه سوم: پژو ۳۰۸

۳۰۸ خودرویی شیک و کاربردی است اما به اندازه گلف توانا نیست. سواری این خودرو به پای سیویک هم نمی‌رسد و اگرچه که از نظر قیمت رقابتی است اما شرایط لیزینگی آن هم با هوندا برابری نمی‌کند. پیشرانه پیور تک این خودرو بهترین قلب آهنین این مقایسه بوده اما از نظر ارزش کلی پژو در برابر رقبا کم می‌آورد و البته سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز بهبودهای زیادی نداشته است.

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

  • اوپل/واکسهال آسترا ۱.۴i Elite Nav 150PS
  • قیمت: ۲۲۱۳۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری


با دینامیک رانندگی جذاب، راحتی زیاد و فضای کابین چشمگیر، واکسهال آسترا ارزش بررسی کردن را دارد. پیشرانه ۱.۴ لیتری تریم الیت این خودرو ارزش خوبی دارد زیرا قوی‌تر بوده و البته تجهیزات خوبی هم نسبت به رقبای گران‌تر این مقایسه دارد.

  • رنو مگان ۱.۲ TCe Signature Nav
  • قیمت: ۲۱۷۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری


پیشرانه ۱.۲ لیتری مگان با سه رقیب ما همخوانی داشته و تقریباً تجهیزاتی مشابه با آسترا دارد همچنین رنو در بحث طراحی ظاهری و کابین شیک‌تر بوده و چیزی متفاوت را در این کلاس ارائه می‌کند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    انتخاب از روی عشق به ماشین: سیویک

    انتخاب عاقلانه: گلف

    انتخاب ؟؟؟؟: ۳۰۸?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Wrx

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم مخصوصا اون جمله سوم در مورد پژو عاالی بود??

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. علی

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      نه عمو فدا اصلانم این طور نیست
      308 شتاب بهتری ارائه میکنه
      طراحی بهتری داره نسبت به اون گلف پیر مردی و سیویک اسباب بازی
      ولی با وجود علاقه بی حد و اندازه من به پژو اگه تو ایران بخوام انتخاب کنم انتخابم سیویک خواهد بود
      اگه تو اروپا اگه بخوام گزینش کنم بی شک انتخابم پژو ۳۰۸ خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Amir

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      مهم دله ک میگه پژو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        ای ول امیر
        مهم دله دل
        دلم میگه پژه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Abbas

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا سیویک فراتر از یه هاچ بکه از نزدیک هم اگه دیده باشین عقبش خیلی شیکه
    انتخاب من سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امید

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آقا حامد واقعا کامنت جالب و هوشمندانه‌ای گذاشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    سیویک نهایت آمال ماست :)
    گلف هم خعلی دوست دارم خدایی ولی خب سیویک عالمی دیگرست.
    پژو هم که … :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. F۲۲RAPTOR

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    تو نمایه عقب و ستون سی به بعد پژو از همه هارمونی بیشتری داره و بسیار زیباتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alirezaasg5

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    گلف رو خیلی دوسدارم هوندا هم برام خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Fk

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    این قیمتا بالا نیست جناب سردبیر
    ٢٢هزار پوند!!!!؟؟؟؟
    فک میکنم اشتباهی صورت گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      قیمت ها درست هستند.
      کلا قیمت خودرو تو بریتانیا به دلایل گوناگون گرون تر هست.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        اینکه دوستان فکر میکنند قیمت خودرو در اروپا پایین هست کاملا اشتباهه، بلکه قیمت خودرو نسبت به درآمد افراد مناسب میباشد. قیمت خودرو در برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و ایسلند ( بنده در هر دو کشور بودم) بسیار بالاتر از کشور خودمون هست بعنوان مثال هیوندای i10 مدل پایه در ایسلند حدود ۸۰ میلیون تومان یا ۱۷۹۰۰۰۰ کرونای ایسلند هست. هر دلار ۱۰۰ کرونای ایسلند میباشد. تازه این مدل دنده دسته و بدون حتی اینه برقی هست. اینم وبسایت هیوندای ایسلند
        https://www.hyundai.is
        البته ناگفته نماند که اونجا با ۵ ماه حقوق پایه چنین ماشینی میتونی بخری ولی اینجا با ۵۰ ماه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ali a

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اول گلف بعدش سیویک…پژو هم هیچ وقت به خوبی این دو نمیرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. doubt

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    آره منم خیلی تعجب کردم از قیمتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ShoMpeT

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    اینجا که ما هستیم، اونایی که عشق ماشین هستند اصلا هوندا و مخصوصا سیویک رو بهش نگاه هم نمیکنند. اگر یک گشت و گزاری توی اینترنت و یوتییوب بکنید میبینید که همیشه وقتی میخوان یک ماشین رو مسخره کنند میگن مثل سیویک هست و یا صدای سیویک میده! خود سیویک سوار ها هم تویوتا پریوس رو ماشین مزخرفی میدونند! این ها رو نگفتم که بگم سیویک ماشین بدی هست. خیلی هم خوبه برای قشر کم در آمد، مثل تویوتا و هیوندای.

    خدایش با اینکه میدونم الان خیلی ها ناراحت میشن اینجا، اما سلیقه ها توی ایران خیلی جالب هست! همه عشق هوندا، هیوندای و تویوتا هستند!

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      برام جالبه ایرانیا حتی تخریب کردن هم بلد نیستن!
      برادر من بگو کجا زندگی میکنی که این همه ادعات میشه؟ ناکجا آباد؟ یا نکنه جایی زندگی میکنی همه پورشه سوارن که به سیویک میگن مسخره؟ والا پورشه سواراشم از جمله همین بررسی کنندگان خودرو، به این ماشین نمیگن مسخره. خیلی راست میگی، سه تا، فقط سه تا از اون فیلم هایی که میگی توش به سیویک میگن مسخره، لینکشو بذار اینجا تا بدونیم برای تخریب نیومدی کامنت بذاری. ده برابر تو تو زندگیم فیلم و بررسی خودرو دیدم، هیچ جا ندیدم به سیویک بگن مسخره. جز اخیرا تو گرند تور که جیمز می سیویک برداشته بود، جرمی کلارکسون و هموند، ظاهرشو مسخره کردن، که اونم طبیعیه. کلا برای مخالفت با می، حتی اگه رولز رویس و بنز اس کلاس هم برداره، مسخرش میکنن.
      میگی سیویک برای قشر کم درآمده؟؟ مگه گلف و پژو برای چه قشری هستن؟؟ نکنه انجایی که شما زندگی میکنی، ثروتمندا و مرفهینش گلف و پژو سوار میشن و به بنز و … ترجیح میدن؟؟!!!
      نه داداش. توهم برت داشته. نه سیویک مسخرست، نه اونجایی که شما زندگی میکنی ماشین باز داره (احتمالا ماشین اسباب بازی بازن) و نه گلف و پژو، ماشین مرفهین جامعست.
      الحق که ایرانی هستیم. حتی تخریب هم بلد نیستیم. همه از تعصب شما به فولکس و گلف خبر دارن تو این سایت. معلومه این حرفا از کجا میاد. راستی شنیدم سیویک با رشد 21.7 درصدی افزایش فروش، خواب رو از چشم فولکس و گلفش ربوده و با سرعت نور داره بهش نزدیک میشه. (گلف کاهش3.5 درصدی). ببخشید که مردم دنیا اندازه شما ماشین اسباب بازی باز نیستن و نمیفهمن و میرن سیویک مسخره میخرن. ببخشید که این همه ماشین باز واقعی تو دنیا (فیلماش تو یوتیوب هست. یه ذره به خودت زحمت بده یه گشت و گذاری بزن میفهمی) هستن که جز تعریف از سیویک فوق العاده چیزی ندارن بگن. ببخشید که از دید اکثر سایت های معتبر دنیا سیویک رو بارها برترین تو کلاس خودش میدونن. همه مثل شما ماشین اسباب بازی باز نیستن داداش. خدارو شکر میکنم ناکجاآبادی که شما زندگی میکنی زندگی نمیکنم. چون معلومه از ایران هم جهنم تره برای ماشین بازا که به سیویک میگن مسخره. ضمنا اینجا اصن هوندا وجود نداره که مردم عاشقش باشن. 90 درصد مردم جامعه هم نمیدونن اصن هوندا ماشین میزنه یا نه. اینجا عاشق ماشینای کره ای و فرانسوین. معلومه کلا از همه چی بی خبری شما. اگه هم عشقی به هوندا و سیویک وجود داره، عشق واقعیه. با علم و بررسی و دیدن فیلم ها و نظرات مختلفه. نه مثل اکثر مردم این مملکت که فقط به خاطر اینکه از بچگی فقط اسم بنز و بی ام و و پورشه رو میبردن جلوشون، عاشق (به گمان خودشون) اینا باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        والا من هر چقدر که کامنت خودم رو میخونم نمیتونم بفهمم کجاش گفتم که پژو یا گلف ماشین لوکس هستند و یا قشر مرفه سوارش میشن! اتفاقا نزدیک خونه ما طرف با GTI داره jimmy johns دلیوری میکنه! کلا منظور حرف من این بود که سلیقه مردم توی ایران خیلی جالبه. همچین از آب از لب و لوچه برخی ها با دیدن تویوتا و سیویک آویزون میشه انگار که در مورد R8 صحبت میکنند.

        متاسفانه قسمت کامنت های سایت پدال خیلی بچه بازی هست، فقط توهین و اهانت میکنند به سایرین. من حتی توی مطالب مخصوص گلف هم نیومدم بگم بقیه هاچ بک ها بد هستند! شخصا مخالف این هستم که مثل قدیم آدم بیاد بگه فقط بنز خوبه و تویوتا بد!

        امثال شماها صبح تا شب توی کامنت ها دارید از زمین و زمان توی ایران گله میکنید، بعد حتی طاقت شنیدن حرف کسی که نظر مخالف شما رو داره رو هم ندارید. فوری حمله میکنید و توهین.

        موفق باشید، امیدوارم یک روز شما هم بتونید یه تویوتا یا سیویک بگیرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      شومپت جان!
      از اونجایی که شما رولزرویس فانتوم با راننده شخصی در اختیارته بنده تقاضا دارم سیویک سواران و تویوتا سواران را عفو کنید که دیگه جسارت نکنن.
      انقدر ژاپنیا فوق العاده بودن و برندهای مورد علاقه امثال شمارا له کردن که حسادت و توهم و تخیلات و تنفرات باهم درآمیخته و چنین شخصیتی والایی ساخته که با دو سه تا پروفایل میاد و به ژاپنیا توهین میکنه. توصیه میکنم یه لیوان آب یخ بخور در چنین مواقعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        شرمنده دوست عزیز. نمیدونستم که کمپانی های نام برده جزو املاک شخصی شما هستند. وگرنه طوری کامنت میزاشتم که به شما بر نخوره. در کل من صحبتی از ژاپنی، آلمانی و آمریکایی نکردم. بیخود هم سعی نکن حرف تو دهن دیگران بزاری.

        اگرطاقت شنیدن حرف مخالف رو نداری، بهتره توی جاهای عمومی شخصیت خودت رو نشون ندی و به دیگران توهین نکنی. من مطمئن هستم اگر دفاعی برای اون ماشین های دشتی، نمییومدی توهین شخصی کنی و فقط نظرت رو میگتی.

        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. حسام

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    انتخاب من اول سیویک دوم پژو308 و سوم گلف…خواسم بگم کسایی که اینقدر از پژو متنفر اند بگم که درسته پژو 10 ساله ماشین های اشغال میزنه که شاید به خاطر اهداف و سیاست های غلط شرکتش باشه… ولی اگه به کارنامه اش نگاه کنید ماشین های خوبی مثل پژو 504-205 /405/206 داشته که تو دوران خودش عالی بودن و 308 هم که جایزه ماشین سال اروپا رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. م ت ی ن

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پژو و کلا فرانسوی ها بعد از المان و ژاپن هستند و مشکلات زیادی تو اروپا و کشورهای سرد دارند از جمله مشکل برق اما سیویک از هر نظر عالی هست و خیلی ازش راضیند تو فولکس هم که گلف ستاره ست . پس شد سیوک ، گلف و پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیوان

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    هوندا عالیه هوندا رو به تویوتا ترجیح میدم من سیویک رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    رنو مگان جذابتره بنظرم
    ولی اگر قصد خرید داشته باشم گلف رو میخرم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا