پژوفولکس واگن

شاخ‌به‌شاخ پژو 508 و فولکس‌واگن آرتئون

خودروهای خانوادگی سطح بالا با قدرت به میدان آمده‌اند تا بتوانند پشت شاسی بلندها را بر زمین بزنند؛ اما سؤالی که وجود دارد این است: آیا پژو ۵۰۸ انتخاب بهتری در مقایسه با فولکس‌واگن آرتئون می‌باشد؟


همین چند سال پیش خودروهای خانوادگی بزرگ به ندرت نادیده گرفته می‌شدند. این خودروها اقدام به جابجایی خانواده‌ها با راحتی بالا و قیمتی مناسب می‌کردند. برخی از آن‌ها دارای استایل شیکی بودند و پیروی خیزش عظیم شاسی بلندها، این دسته از خودروها با آزمون سختی روبرو شده‌اند.

اما هم‌اکنون گروهی از خودروهای خانوادگی بازگشته‌اند. پژو ۵۰۸ جدید یکی از این تازه‌واردهاست که رقبای لوکس‌تری همچون فولکس‌واگن آرتئون را هدف گرفته است.


هر دو خودرو جایگزین‌های مناسبی برای سدان های خانوادگی استاندارد هستند و البته برای جذب خریدارانی که به دنبال طراحی متمایز بوده و درعین‌حال انتظار کابینی جادار و انعطاف کافی دارند وارد میدان شده‌اند.

زمانی که مدل سطح میانی ۵۰۸ دیزلی تست شد نتیجه گرفتیم که این خودرو به خاطر قیمت بالاتر خود پشت رقبا قرار می‌گیرد؛ اما اینجا ما مدل‌های بنزینی ۵۰۸ و آرتئون را شاخ‌به‌شاخ کرده‌ایم تا ببینیم چند مرده حلاج هستند.

هر دو خودرو ظاهری اسپورت و تریم های مشابه از این نظر یعنی GT Line و R-Line دارند. همچنین وجود پیشرانه‌های بنزینی هم باعث می‌شود انتظار سواری خوبی را از دو خودرو داشته باشیم. خب برای تعیین برنده نهایی با ما همراه باشید.

  • پژو ۵۰۸


پژو ۵۰۸ فست بک تمرکز آشکاری روی ظاهر تیز و کابین لوکس دارد اما آیا این برای پیروزی کافی است؟ ما نسخه‌ی GT Line را تست کرده‌ایم که قیمت پایه‌ی ۳۱۲۳۹ پوندی داشته و از پیشرانه‌ی بنزینی ۱۷۹ اسبی و گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند.

طراحی و مهندسی
با جلوپنجره‌ی برجسته و چراغ‌های گیرای جلو و نازک عقب، ۵۰۸ یکی از متمایزترین خودروهای کلاس خود بوده و از نظر طراحی در قلمروی شاسی بلندهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ قرار می‌گیرد. تنها رقیب واقعی این خودرو از نظر طراحی در این کلاس آرتئون است.


۵۰۸ جدید از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود برده و از این نظر مشابه فولکس‌واگن است. البته ۵۰۸ به‌صورت سفارشی با سیستم تعلیق تطبیقی ۸۲۰ پوندی نیز در دسترس می‌باشد.


با بهای ۳۱۲۳۸ پوندی، این خودروی فرانسوی ارزان‌تر از آرتئون ۳۴۵۹۰ پوندی با تریم R-Line می‌باشد. این امر باعث می‌شود پژو از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی مزیت داشته باشد زیرا از تجهیزات بیشتری سود می‌برد.


از جمله تجهیزات استاندارد ۵۰۸ می‌توان به ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز خودکار، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، چراغ‌های LED، ورود بدون کلید و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد. این خودرو کمی مجهزتر از فولکس است چراکه موارد ورود بدون کلید و دوربین دنده‌عقب با پرداخت مبلغ اضافی در آرتئون عرضه می‌شوند.


از نظر کیفیت متریال بکار رفته در کابین پژو به خوبی فولکس‌واگن نیست چراکه در برخی نقاط کابین از پلاستیک‌های براق استفاده شده که اثرانگشت روی آن باقی مانده و ارزان‌قیمت نشان می‌دهند؛ اما استفاده از پارچه روی درب‌ها و داشبورد این حس را خنثی می‌کند. همچنین کابین ۵۰۸ طراحی بسیار جذابی داشته و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی بزرگ نقش محوری را ایفا می‌کند.

سواری و رانندگی

متأسفانه یکی از جنبه‌های نامطلوب کابین پژو موقعیت رانندگی آن است. فرمان کوچک پایین داشبورد دیجیتال قرار داشته و خیلی پایین است. در زمان راندن خودرو نیز احساس غیرطبیعی‌ای ایجاد می‌شود. اگرچه طراحی i-Cockpit پژو در خودروهایی همچون ۳۰۰۸ خوب به نظر می‌رسد اما اینجا مناسب رانندگان قدبلند نیست.


فرمان کوچک و تیز خودرو به معنی تداعی حس چابکی است. هندلینگ خودرو نیز خوب است اما نبود دقت به این معنی است که راندن ۵۰۸ در جاده به آسانی آرتئون نخواهد بود.

این خودرو اکثراً عملکرد مناسبی در مسیر دارد و در حالت کامفورت نیز تقریباً به اندازه‌ی فولکس ریلکس است؛ اما افتادن در دست اندازهای بزرگ به معنی ناهنجاری کابین است اما هر دو خودرو در بزرگراه و چاله‌های کوچک عملکرد خوبی دارند.


پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی پژو صدای زیادی وارد کابین نمی‌کند بنابراین آرامش خودرو در سرعت‌های بالا خوب است. صدای پیشرانه در دورهای بالا زیاد شده و از آنجایی که حداکثر قدرت در دور ۵۵۰۰ به دست می‌آید بنابراین نیازمند تحت‌فشار قرار دادن بیشتر پیشرانه در مقایسه با آرتئون خواهید بود. قدرت ۱۸۷ اسبی فولکس از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری و در دور ۴۱۸۰ به دست می‌آید.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵۰۸ نه‌دهم ثانیه کندتر از رقیب بوده و وجود سیستم لانچ کنترل در آرتئون به معنی حرکت بهتر است. گیربکس DSG این خودرو نیز تعویض‌های سریع‌تری در مقایسه با پژو دارد. به دلیل قدرت و گشتاور کمتر، ۵۰۸ در تست‌های بین دنده‌ای هم عملکرد کندتری دارد اما هنوز هم قدرت آن کافی است.

فضای کابین و بار

اگرچه هر دو خودرو شبیه سدان ها به نظر می‌رسند اما در واقع هاچبک هستند. در نگاه اول فضای مشابهی وجود دارد اما فضای بار ۴۸۷ لیتری پژو کمتر از فولکس است چراکه آرتئون با فضای بار ۵۶۳ لیتری عرضه می‌شود.


از نظر فضای بخش عقب کابین فولکس برتر است زیرا پژو فضای سر یا پای زیادی ندارد. هر دو خودرو برای نشستن افراد بالغ به حد کافی جادار است اما خب خط سقف خمیده باعث شده شیشه‌های عقب کوچک‌تر باشند بنابراین نور زیادی به بخش عقب کابین نمی‌رسد.

سیستم‌های ایمنی

تجهیزات ایمنی از جمله نقاط قوت پژو ۵۰۸ هستند به گونه‌ای که این خودرو از ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار فاصله به‌صورت استاندارد سود می‌برد. همچنین پکیج ایمنی پلاس در دسترس است که شامل تشخیص نقاط کور، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی می‌باشد.

این خودرو هنوز توسط یورو انکاپ تست نشده اما انتظار داریم عملکرد خوبی داشته باشد. پژو در نظرسنجی میزان رضایت ۲۰۱۸ اتواکسپرس امتیازهای کمی دریافت کرده و از بین ۲۶ خودروساز در رتبه ۱۷ قرار گرفته است.

هزینه‌های نگهداری

قیمت ۵۰۸ کمتر از آرتئون بوده و میزان آلایندگی آن نیز کمتر است. این خودرو از ۲۶ درصد مالیات کمتر برخوردار است. بسیاری از این خودرو برای استفاده‌های ناوگانی خریداری می‌شوند بنابراین میزان مالیات کمتر یک فاکتور کلیدی است.

البته افت قیمت فولکس‌واگن آرتئون کمتر است و پس از سه سال مالکیت شاهد کاهش قیمت کمتر فولکس خواهیم بود.

  • فولکس‌واگن آرتئون


این خودرو قبلاً وارد قلمروی محصولات لوکسی همچون آئودی A5 اسپورت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ شده اما این بار در برابر رقیبی فرانسوی قرار گرفته است.

طراحی و مهندسی
درست همانند ۵۰۸ که از معماری مشابه با دیگر محصولات پژو استفاده کرده، آرتئون هم دارای پلتفرم MQB است که در بسیاری از خودروها همچون گلف دیده شده است.


فولکس‌واگن نیز همانند رقیب از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود برده است. مدل حاضر در تست به‌صورت سفارشی از دامپرهای تطبیقی ۸۲۰ پوندی سود برده است که می‌تواند بسته به حالت انتخابی راننده سواری نرم یا سفتی داشته باشد.


پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۱۸۷ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل است؛ بنابراین اگرچه آرتئون گران‌تر است اما قدرت و گشتاور بیشتری دارد. البته این خودرو با وزن ۱۶۰۱ کیلویی سنگین‌تر از ۵۰۸ با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم می‌باشد.


مدل R-Line هم‌رده با مدل GT-Line پژو ۵۰۸ بوده و از تجهیزاتی همچون حسگرهای پارک، ناوبری ماهواره‌ای، کروز کنترل تطبیقی و سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های چرمی گرم شونده و چراغ‌های جلوی LED برخوردار می‌باشد. آرتئون همچنین دارای ارتباط بلوتوث، ارتباط گوشی هوشمند و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است.


بخش بالای داشبورد و درب‌ها از متریال نرم ساخته شده و پلاستیک‌های سخت تنها در بخش‌های پایینی کابین که به ندرت با آن‌ها سر و کار خواهید داشت دیده می‌شوند. این موضوع به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی عالی باعث شده آرتئون لوکس‌تر از حریف به نظر برسد. موقعیت رانندگی فولکس بسیار بهتر بوده هرچند کمی در ارتفاع بالا قرار می‌گیرید.

سواری و رانندگی

فرمان بزرگ‌تر آرتئون و دقت بیشتر آن اگرچه احساس زیادی ندارد اما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و هیجان بیشتری هم دارد. چسبندگی خودرو بالا بوده و پیشرانه هم صدای بیشتری تولید می‌کند.

آرتئون در تست‌های پیست بسیار بهتر از ۵۰۸ عمل می‌کند و شتاب بهتری دارد. در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای نیز به خاطر تعویض‌های سریع آرتئون شاهد پرفورمنس بهتر این خودروی آلمانی هستیم.


گیربکس DSG در حالت دستی بهتر بوده و فاقد برخی ناهنجاری‌های حالت اتوماتیک می‌باشد. دامپرهای تطبیقی هم ارزش اضافه پرداخت را دارند زیرا در حالت کامفورت عملکرد خوبی را حتی در بدترین جاده‌ها به نمایش می‌گذارند. در کل آرتئون سواری راحت‌تری نسبت به رقیب فرانسوی دارد.


البته انتخاب حالت نرمال یا اسپورت باعث تغییر وضعیت شده زیرا هندلینگ تقریباً ثابت می‌ماند اما سواری خودرو کمی ناراحت می‌شود زیرا دامپرها سفت‌تر می‌شوند.


گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی سواری خودرو وجود دارد بنابراین می‌توان اسپورت ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کرد.

فضای کابین و بار

آرتئون صندوق بزرگ‌تری داشته و همین برتری را در زمان خواباندن صندلی‌ها هم حفظ می‌کند. البته فضای بار ۱۵۵۷ لیتری این خودرو تنها ۲۰ لیتر بیشتر از ۵۰۸ است. درب برقی آرتئون قیمت ۹۰۰ پوندی دارد که دو برابر قیمت آپشن مشابه در پژو است. البته این آپشن ارزش قیمتش را ندارد.

سرنشینان داخل آرتئون فضای بیشتری خواهند داشت. احساس روشن‌تر و فراخ بودن کابین در آرتئون به انسان دست می‌دهد که این امر به خاطر کنسول مرکزی کوچک‌تر ایجاد شده است.


این خودرو به‌صورت استاندارد از زاپاس فول سایز استفاده می‌کند درحالی‌که پژو از زاپاس کوچک استفاده می‌کند.

سیستم‌های ایمنی

در نظرسنجی رضایت ۲۰۱۸، فولکس رتبه‌ی کلی پنجم را از میان ۲۶ برند به دست آورد که بسیار بهتر از عملکرد پژو است.

این خودرو در یورو انکاپ ۵ ستاره به دست آورده و از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد آن می‌توان ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و ۷ کیسه هوا را برشمرد. البته دستیار تشخیص نقاط کور بخشی از پکیج ۵۱۰ پوندی سفارشی است.

هزینه‌های نگهداری

این دو خودرو از نظر مصرف سوخت رقابت نزدیکی دارند. اگرچه تفاوت بسیار کمی در بحث مصرف سوخت وجود دارد اما قیمت گران‌تر آرتئون به این معنی است که این خودروی آلمانی هزینه‌ی بیشتری را در مقایسه با پژو به خریدار تحمیل می‌کند.

  • نتایج نهایی

رتبه اول: پژو ۵۰۸

نتایج به دست آمده نزدیک هستند اما پژو مجهزتر بوده و مهم‌تر اینکه ارزان‌تر بوده و هزینه‌های نگهداری کمتری در مقایسه با آرتئون دارد. این خودروی فرانسوی راحت و آرام بوده و رتبه‌ی اول را به دست می‌آورد. ۵۰۸ از نظر فضای کابین و بار نیز نزدیک به رقیب خود می‌باشد. مدل اتوماتیک این خودرو بهتر بوده زیرا با پیشرانه‌ی بنزینی ۱۷۸ اسبی آرام و قوی هماهنگی خوبی دارد.

رتبه دوم: فولکس‌واگن آرتئون

آرتئون سواری بهتر و راحتی و فضای کابین بیشتری داشته و سریع‌تر هم هست اما تمامی این مزیت‌ها با فاصله‌ی کمی در مقایسه با ۵۰۸ به دست آمده‌اند. هزینه‌های نگهداری و قیمت گران‌تر برای خریداران مهم بوده و اینجا آرتئون عقب می‌ماند. این خودرو کمی بهتر از ۵۰۸ بوده اما قیمت بیشتر و تجهیزات کمتر باعث شده در رتبه دوم قرار گیرد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اینجا فلکس از لحاظ طراحی بهتر از نزدیک هم دیدمش طراحی خوبی داره ولی یه جاهایی در ماشین بعضی قسمت هارو جوری طراحی کردن که آدم به خودش میگه اگه حتی من بودم اینجوری نمیساختمش
    ولی من به ماشین های جدید پژو ایمان آوردم طراحی خاص و کیفیت مونتاژ و کیفیت کلی خیلی خوب
    من بودم پژو رو میخریدم بین این دو ولی به طور کلی ماشین های بهتری برای خرید در این قیمت هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آرتنون تلاش موفق فولکس واگنه
      اما منم با ختلاف کم بین این ۲ پژو رو ترجیح میدم
      .
      و طراحی داخل i-cockpit رو درسته که بهتر از این هم پژو دراورده اما در مقابل حریف هنوز هم داخل پژو گیراتره
      و البته بهترین این کلاس هیچ کدوم نیستن
      هرچند که تقریبا تمام خودروهای این کلاس هم جایگاه مهمی واسه شرکتها دارن
      هم قابل دفاع هستن و غالبا ایرادهای اساسی فنی-طراحی خیلی از مدلها رو ندارن
      .
      جایی که بعضی خودروسازان از اون غافل میشن و ۹۰٪ مواقع خریدار داخل ماشینه نه بیرونش
      .
      اما یه سوال:
      “”مدل اتوماتیک پژو ۵۰۸ بهتر بوده زیرا با پیشرانه‌ی بنزینی 178 اسبی آرام و قوی هماهنگی خوبی دارد.””
      مگه تو این کلاس خودرویی هم ماشین با گیربکس دستی تولید میشه هنوز؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali a

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی هر کدام جذابیت های خودشون رو دارن و زیباترین های این کلاس هستن… سلیقه باعث انتخاب میشه…از لحاظ قیمت پژو مناسب تره…از لحاظ کیفیت سواری و موتور و کیفیت کلی آرتئون بالاتره…انتخاب خودم ارتئون هست…

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. علی

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      خدایی 508 تو اروپا پرچم داری میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو این کلاس بیوک رگال جی اس با 6 تنفس طبیعی 310 اسب و غرش اگزوز طبیعی و ظاهر گیرا و صندلیهایه بی نظیر رو انتخاب مسکنم.صندلیهایه جی اس واقعن محشره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    پژو با این خودرو ، نظر خیلیهارو به سمت خودش میکشونه .
    با تمام تنفری که از خودروهای فرانسوی دارم ، این پژو ۵۰۸ واقعا عالی شده و سادِهو ، چشم نوازِ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Maskvich

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تو تمام زمینه ها از کیفیت کابین تا سواری و شتاب و غیره آرتئون رو برتر دونستن بعد بخاطر قیمت کمتر پژو رو انتخاب کردن!!! خب این برتری ها که مفتی نیست! ٣٠٠٠ پوند بیشتر ارزشش رو داره واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      اونجا اروپاست!
      قیمت خودرو ، هزینه نگهداری ، مالیات و امثالش بسیار مهم هست!
      در این حد که بخاطر موارد گفته شده خیلی ها خودرو نمیخرند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پیرهن مشکی

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (47 ديدگاه)

      شما فک کردی اونجا ایرانه که یه ماشینو 30 سال سوار بشن. قانون اروپا اینه که عمر مفید هر خودرو 5 تا 10 ساله. بعد از اون باید ماشین اوراق بشه. به خاطر همین پژو انتخاب منطقی تریه. وگرنه اگه ماشینی میخوای که واست حالاحالاها عمر کنه باید فولکس رو بخری. گرچه که پژو هم شرکت خوبیه ولی واسه آب و هوای اروپایی طراحی شده و هوای خیلی گرم واسش سمه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Maskvich

        ۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (73 ديدگاه)

        چه ربطی به میزان نگهداری ماشین داره! یعنی فولکس رو نمیشه ۵ سال نگهداری کرد؟! حالا خوبه پرفروش ترین برند همون فولکس هست و اروپا یکی از اصلی ترین بازار های فولکس !

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad

        ۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اتفاقا خودروهای فرانسوی بسیار کیفیت بالایی دارند به طوری که بعد از المان در رتبه دوم قرار میگیرند در مورد شرایط اب و هوایی هم بسیار مقاوم هستند در برابر اب و هوای گرم مثالش هم همون پژوی 504 قدیم که تو شرایط بد اب و هوایی افریقا به با دوامی معروف بود اون پژوهای تولید داخل هستند که به درد شرایط اب و هوایی گرم و خشک نمیخورند وگرنه اون قدیم که پژو تقریبا بیشتر قطعاتش فرانسوی بود این مشکلات پژوهای جدید اشغالی رو نداشت . اصولا این مشکل واشر زدن پژوها تازه چند سالیه که مد شده و همه فکر میکنند که پژوها همشون همینطوره در صورتی که این بخاطر تغیراتی هست که مهندسان فهیم ویران خودرو تو سیلندرهای پژوهای جدید ایجاد کردند و باعث میشه تا ماشین جوش بیاره سریع واشر بزنه وگرنه اون قدیم پژوها اصلا واشر نمیزدن و همیشه امپرهاشون پایین بود حتی تو مناطق گرم سیر .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alireza

          ۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (752 ديدگاه)

          همین الانم موتور tu5 واشر نمیزنه این مشکل xu7 هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          احمد جان .
          با تمام کامنتتون موافقم ، به جز مورد آخر که بیشتر خودروهای فرانسوی ، آمپرهای آبشون بالای ۶۰ و ۷۰ درجه هست و بیشتر گرما دوست هستند ، چه فرانسوی وارداتی ، چه مونتاژی قدیم و جدید . و برای همینه که پژو بدرد مناطق سردسیر میخوره تا کمتر جوش بیاره .

          شما حتی ماشینهای وارداتی سفارش اروپا در ایران را ببین که بیشترشون دارای گرمکن فرمان و تمام چهار صندلی هستند و آمپر آبشون گرمتر از سفارش خلیج یا آمریکاست ، چون اروپا سردسیره .
          اما نمیدونم چرا پژو خودروهاشو حتی به سفارش ایران یا خاورمیانه هم میزنه ، باز آمپر آبشون بالاست .

          اما بحث کیفیت خودروهای بعد از سال ۱۳۹۰ ایرانخودرو ، واقعاً فاجعست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Maskvich

          ۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (73 ديدگاه)

          فرانسه بعد از آلمان دوم هست تو کیفیت؟! فرانسه؟؟
          جالبه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پژو ۵۰۸ فوق العادس
    عالیه…..البته چون عاشقه پژو هستم.
    ای کاش نسخه ۲۲۵ اسبی و تست میکردن.
    ولی فولکس هم که دیگه یه آلمانیه و هیچ وقت نمیتونه بد باشه.
    ایشالا خودروی سال ۲۰۱۹ اروپا هم همین پژو هستش…که الان تا فینال اومده.
    پدال جان مرسی….عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      باور کن اقای نوید من خودم 206 مدل 82 داشتم امپرش همیشه پایین بود ، حتی تو چلهه تابستون ، فقط زمانی که کولر روشن میکردم ، یه ذره میرفت بالا ، تازه اونم زیاد نبود ، کیفیتش هم انقدر بالا بود که به جرات میگم ، شاید کسی باور نکنه ، ولی تو چند سالی که اون ماشینو داشتم لامصب هیچش خراب نشد ، ولی بعدا که مدل بالاتری رو اونم صفر کیلومتر تحویل گرفتم ، هم افت شدید کیفیت داشت و هم امپرش بالا بود و چندتا از دوستان بنده که 405 های زیر 84 داشتند ، اونا هم به این قضیه اذعان داشتند و میگفتن امپر ماشینهاشون پایین هست ، حتی تو تابستون ، البته نا گفته نماند ، یکی دیگه از دلایل بالا بودن امپر میتونه درجه بالای ترموستات باشه ، که البته در پژوهای جدید بعید میدونم بخاطر ترموستات باشه ، بیشتر بخاطر همون ساختار بد ، طراحی جدید سیلندر و سر سیلندر هست که باعث میشه امپر بالا باشه ، که اونم شاهکار مهندسین محترم ویران خودروست ، چرا ، چون تو اون دو تا 206 که داشتم ، در هر دوتا درجه ترموستات یکی بود ، ولی اونی که مدل پایین بود این مشکلو نداشت ، حتی اینو یکی از تعمیرکارای خیلی قدیمی پژو و زانتیا میگفت که پژوهای قدیمی خونهای سیلندرش با فاصله بیشتری از هم قرار داره و همینطور کیفیت الیاژش بسیار بالاست که باعث میشه امپرش پایین باشه و اصولا پژوهای قدیمی اصلا واشر نمیزدن ، ولی در پژوهای جدید اینگونه نیست خونهای سیلندر فاصله کمی باهم دارن ، ورودیهای اب بسیار باریک هست و همینطور کیفیت الیاژ سیلندر و سر سیلندر بسیار پایین هست که موجب میشه امپر اب همیشه بالا باشه و تا جوش اورد واشر بزنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. amir

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    508 جدید عالیه فقط ال ای دی جلوش زشتش کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    همه چیز پژو خوبه تا وقتی که توی اتوبان باهاش نگازی. از 120 صدای باد و موتور که میاد تو تازه میفهمی چرا ماشین آلمانی و ژاپنی اینقدر فرق دارن.
    508 تلاش خوبی هس برای توجه پیداکردن به پژو. ولی کافی نیست. پلاگین هایبریدش گزینه خوب ومناسب تری هست نسبت به بنزینی.
    بین این دو آرتئون رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    از پژو خیلی بدم میاد
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      خوب شد گفتی ، میخواستیم وصلت بدیم شمارو باهم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (878 ديدگاه)

        بی مزه
        :(

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Achtung

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فولکس رو دیگه باید با خودروهای لوکس مقایسه کرد تو کیفیت اتاق و رنگ بدنه و امکانات نزدیک آئودی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نوید عزیز …. جدا از اینکه من عاشق برند پژو سیتروئن هستم ….‌یه جور شما گفتی صدای موتور و باد میاد که آدم فکر میکنه تفاوت این دوتا ماشین چقدره…
    قاعدتا فولکس با موتور حجیم تر باید کمتر صدایی و موتورش تولید کنه واسه حداکثر قدرت نسبت به ۵۰۸….و شاید این تفاوت نفوذ صدا در حد ۱ دسی بل باشه که در تست و برسی های دقیق خودشو نشون میده … ولی کلا ذات این پژو از اون قیافش بگیر…. تا فاق لاستیکش اسپرته و حتی سواری خشک تری نسبت فولکس و رقباش و حتی نسل قبلی خودش (۵۰۸) داره…و طبیعی هم هست یکم خشن تر باشه
    و در مجموع هم تو کلیه پارامترها اختلافات جزئی با هم دارند ….و چهره ی ماشین هم سلیقه ای واسه افراد….و کلا من عاشق پژو هستم …۵۰۸ هم که یه شاهکاره…و مطمئنم این مسیری که پزو توشه خیلی خوب جواب میده….و ۲۰۸ جدید هم عالیه که چند وقت دیگه رونمایی میشه.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    احمد جان .
    با تمام کامنتتون موافقم ، به جز مورد آخر که بیشتر خودروهای فرانسوی ، آمپرهای آبشون بالای ۶۰ و ۷۰ درجه هست و بیشتر گرما دوست هستند ، چه فرانسوی وارداتی ، چه مونتاژی قدیم و جدید . و برای همینه که پژو بدرد مناطق سردسیر میخوره تا کمتر جوش بیاره .

    شما حتی ماشینهای وارداتی سفارش اروپا در ایران را ببین که بیشترشون دارای گرمکن فرمان و تمام چهار صندلی هستند و آمپر آبشون گرمتر از سفارش خلیج یا آمریکاست ، چون اروپا سردسیره .
    اما نمیدونم چرا پژو خودروهاشو حتی به سفارش ایران یا خاورمیانه هم میزنه ، باز آمپر آبشون بالاست .

    اما بحث کیفیت خودروهای بعد از سال ۱۳۹۰ ایرانخودرو ، واقعاً فاجعست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    من دی اس ۵ دارم. ماشین های فرانسوی لااقل از کره ای ها بادوام ترن (هیوندای سوناتا ال اف و سانتافه داشتم که می گم). درسته که موتورهاشون گرم کار می کنه ولی جوش نمیارن!!!! ضمنا ماشین های جدید همگی گرم کار می کنن چون برای خنک کردن آب رادیاتور باید انرژی مصرف بشه و موتورهایی که مثل ماکسیما خنک کار می کنن دوام بهتری دارند ولی دیرتر به دمای ایده آل می رسند و انرژی بیشتری برای خنک شدن هدر می دن. در نتیجه هرچی موتور گرم تر کار کنه راندمان بالاتری خواهد داشت (با فرض ثابت بودن سطح تکنولوژی). ضمنا اگر این دوتا ماشین بیان ایران اختلاف قیمتشون از ۱۰ درصد به ۳۰-۴۰ درصد می رسه چون ایرانیها عاشق ماشین آلمانی هستند. با قیمت های مذکور انتخاب من آرتئون هست ولی در ایران ماشین فرانسوی بیرزتره.موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maskvich

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حالا واس اینکه حرفتو بیشتر بولد کنی نیاز نبود الکی بگی سوناتا و سانتافه داشتم قبلا!
      از فروش جهانی گرفته تا جوایز سالانه تا همین فروش تو ایران و نظر مردم ( مناطق ازاد) و درصد رضایت مند های جهانی و قابلیت ها اطمینان با اختلاف زیادی کره جلوتر هست! حداقل ۵ سال گذشته رو یه چک بکن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        لادای روسیه چی اقایMaskvich لابد اونم با اختلاف خیلی زیاد جلوتر از فرانسست (خخخخ)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Maskvich

          ۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (73 ديدگاه)

          نه لادای روسیه جلوتر نیست! :)))
          شاید اونم یه روزی بزنه جلو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیرحسین

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        ایمیلتو بده یا شمارتو تا عکس کارت ماشین و خود ماشین همراه با خودم رو برات بفرستم. هم کولیوس جدید دارم هم دی اس ۵. شما پرایدتو با عشق سوار شو بعدشم بگو کره ایه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. OMID

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ارتئون بهتره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      بشین تا بزنه جلو ، فعلا که هنوز هم کره و هم لادا خیلی مونده تا به فرانسه برسه ، خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی ، خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی ،
      اقای Maskvich پس بشین ، بیشینو منتظر باش ، فعلا good night .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. (Saeed(peugeot

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من موندم بعضی از دوستان چطور میان کره ای هارو مقایسه میکنن با اروپایی ها…..
    بابا آخه کره ای ها خیلی باید کار کنن تا برسن به اروپا….جدا از اینکه من طرفدار پژو هستم.،رنو دست به طراحی شد یه تلیسمان و کولئوس و آپدیت کرد….۲ سال اومدن تو بازار ایران کلا کره ای هارو قیچی کردن…بازار ایران از ۲۰۰۷ دست کره ای ها بود….دیگه اگه شرایطی بود پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۸ و ۲۰۸ و…‌میومدن چی میشد…‌یه ۲۰۰۸ و ایران خودرو ثبت نام کرد ۱۲۰۰۰ یه روزه نوشتن…
    نکته بعد رنو آلپاین که فرانسوی ها زدن غوغایی به پا کرده که شرکتش جوابگوی نیست اینقد تقاضا براش زیاده …بهترین خودروی اسپرت جهان شد،۲ هفته پیش…..همین بوگاتی و جدا از اینکه ماله فولکس هستش ، فرانسوی ها دارن میزنن…
    ۵۰۸ نسل قبل که تو ایران هستش …با دوام ترین خودروی بریتانیا بوده…..
    سیتروئن دی اس ۳۰ سال پیش اسطوره ای تو صنعت خودروسازی جهانه با اون سیستم تعلیق…
    پژو ۲۰۰۸ تو رالی داکار سرآمده تو چند سال اخیر..با چند بار قهرمانی..
    خودروی سال اروپا رو شما ببیند هر ۳… ۴ سال یه بار پژو هستش….دیگه بقیه اروپایی ها به کنار…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جی کلاس مرسدس

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    چجوری پژو رو برنده کردن فولکس کجا پژو کجا واقعا فولکس سرتره از لحاظ پرستیژ وقار طراحی فنی به کنار خب جنس بهتر و با کیفیتر قیمتش بالاتره شما یه جنس لوکس میخری میخوای با یه جنس معمولی هم قیمت باشه خب معلومه گرونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. دانیال

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من وقتی آرتئون رو می بینم حتی به پژو فکرم هم نمی کنم چه برسه مقایسه کنم. همون فرمون بیش از حد پایین باعث میشه هیچ وقت نخوام باهاش رانندگی کنم، زجر آوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا