پژو

ناامیدی پژو از رکورد فولکس‌واگن!

فولکس‌واگن سال پیش و در مسابقات بین‌المللی Pikes Peak سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودروساز نه تنها دو رکورد جدید بر جای گذاشت بلکه خودروی I.D R نیز توانست مسیر مسابقه را در کمتر از ۸ دقیقه طی کند. این اولین باری بود که یک خودرو می‌توانست مسافت چند کیلومتری متشکل از ۱۵۶ پیست را در ارتفاعی بالا طی کند.


پژو خودروسازی است که عنوان قبلی را دو دستی به فولکس‌واگن تقدیم کرده اما حالا از رکوردی که I.D R بر جای گذاشته خیلی خوشحال نشده است! این خودروساز فرانسوی در واقع از رکورد فولکس ناامید شده و فکر می‌کند ژرمن‌ها می‌توانستند بهتر عمل کنند. پژو عقیده دارد بهتر از فولکس می‌تواند عمل کند.


مدیر مسابقات پژو در مصاحبه با تاپ گیر گفته که زمان ۷ دقیقه و ۵۷.۱۴۸ ثانیه‌ی فولکس‌واگن کمی ناامیدکننده بوده است.
برونو فامین گفته است:

من از عملکرد فولکس‌واگن بسیار ناامید شدم زیرا آن‌ها می‌توانستند بسیار بهتر عمل کنند. رکورد فولکس می‌توانست حداقل ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بهتر از این زمان کنونی باشد.

شایان‌ ذکر است فولکس با خودروی I.D R توانست رکورد پژو ۲۰۸ T16 را ۱۷ ثانیه ارتقا دهد. اگرچه عملکرد فولکس در شکستن رکورد پژو شگفت‌انگیز بوده اما باید دانست رکورد پژو ۵ سال قبل از فولکس ثبت شده است. به این ترتیب می‌توان ادعاهای پژو در شکستن رکورد حریف را باور کرد.

مدیر پژو ادامه می‌دهد:

حتی با پیشرانه‌ای بنزینی می‌توانید آن رکورد را بشکنید اما اگر خواهان بازاریابی بهتر برای محصولات خود باشید قطعاً یک خودروی الکتریکی را انتخاب خواهید کرد. اگر خواهان تصویب بودجه‌ای زیاد باشید مجبور خواهید بود ثابت کنید این خودرو ارزشش را دارد.


اما آیا پژو در Pikes Peak شرکت خواهد کرد تا ثابت کند که بهتر است؟ فامین گفته این موضوع بررسی شده اما فعلاً خبری از آن نیست. او می‌داند که توسعه‌ی خودرویی جدید برای شکستن رکورد فولکس‌واگن بودجه و هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد.


تردید فامین در پاسخ گفتن نشان می‌دهد پژو بجای مسابقات پایکس پیک به چیزهای دیگری فکر می‌کند؛ اما شاید در آینده پژو را در مسابقات ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    درست مثل این بچه ابتدایی ها که زورشان میگیره شروع میکنن به جر زدن این فرانسوی هم معلومه خیلی بهش فشار آمده اینجوری خودش رو خالی کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      داره میگه رکورد پژو 5 سال قبل از فولکس بوده ، پس میتونه ادعاش درست باشه ، البته عملکرد فولکس هم بی نظیر بوده که تونسته رکورد قبلی رو شکست بده ولی یادمون نره تا قبل از فولکس این پژو بوده که رکورد دار بوده عنوانی که خیلی از خودروسازان تلاش کردن به اون دست پیدا کنن ولی موفق نشدن ، پس تلاش فولکس قابل تحسینه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    تابلوئه کم آورده داره کری میخونه. خب بگو اگه میتونی بیا تو عمل ثابت کن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا