پژو

نسل جدید خودروهای اسپورت پژو در راه‌اند

پس از تعلیق توسعه پیشرانه‌های دیزلی و نمایش محصولات پلاگین هیبریدی جدید در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، پژو هم‌اکنون به دنبال الکتریکی سازی محصولات اسپورت خود در آینده است.


تولید خودروهای اسپورت الکتریکی شده بخشی از استراتژی پژو برای کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات می‌باشد. این خودروها از سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد و البته توسعه‌ی آن‌ها با همکاری بخش اسپورت این برند صورت می‌گیرد.


مدیرعامل پژو آقای ژان فیلیپ ایمپاراتو می‌گوید:

لذت رانندگی در قلب تاریخچه‌ی پژو قرار دارد. الکتریکی سازی یک فرصت جدید برای تولید خودروهای پرفورمنس و ارائه‌ی محصولات به آن‌هایی است که به دنبال خودروهای اسپورت پاک‌تر هستند. لذت رانندگی با الکتریکی سازی محصولات افزایش خواهد یافت.

مرد شماره یک پژو ادامه می‌دهد:

ما وارد قلمروهای جدیدی خواهیم شد و چالش‌های جدیدی را پشت سر خواهیم گذاشت. پژو به دنبال آینده‌ای هیجان‌انگیز است. خستگی هرگز بخشی از DNA ما نخواهد بود.

این خودروساز فرانسوی اعلام نکرده کدام محصولات اسپورت این شرکت در آینده از الکتریکی سازی تأثیر خواهند پذیرفت اما شاید یکی از گزینه‌های احتمالی خودروی ۵۰۸ R باشد که شاید در دل آن قوای محرکه‌ی هیبریدی متشکل از پیشرانه ۱.۴ لیتری احتراق داخلی با قدرت بیش از ۳۵۰ اسب بخار قرار گیرد.


این نسخه از محصول میان سایز پژو ظاهراً دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. با این تفاسیر پژو ۵۰۸ R در همان محدوده‌ای حضور خواهد داشت که آئودی S4 دیده می‌شود.

کاملاً محتمل است که نسخه‌های الکتریکی شده از نسل‌های آتی ۳۰۸ GTi و ۲۰۸ GTi هم دیده شود. همچنین نباید از کراس اوورهای اسپورت با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده‌ی مشابه هم غافل شد.


پژو همچنین گفته که از پایان فصل جاری دیگر در مسابقات WRX شرکت نخواهد کرد. این برند اعلام داشته تکامل روند الکتریکی سازی فعلاً وضعیت معینی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    پژو چه ذوقی میکنی به تازگی به لطف سیستم هیبرید به همون موتور و گیربکس قبلی که داشته دو تا موتور الکتریکی هم به چرخ های عقبش اضافه کرده
    .((( الکتریکی سازی یک فرصت جدید برای تولید خودروهای پرفورمنس )))

    به نظرخودم پژو هیچ وقت سعی نکرده پیشرفت واقعی کنه بیشتر دنبال سوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      و نکته دیگه موتور های نسل قبلشه که متعلق به بی ام و بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پژو همیشه خودشو از بدترین شرایط به بهترین شکل بیرون کشیده و از الانم به فکر ۲۰۲۰ هستن به احتمال زیاد تو دوسال اینده خیلی بیشتر در اروپا و جهان ازش خواهیم شنید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    متاسفانه ما ایرانیها فکر میکنیم پژو یعنی 405 تولید ایرانخودرو، در صورتیکه قرارداد 405 زمانی بسته شد که 405 دیگه تولید نمیشد یا آخرین سالهای تولیدش بود، واسه همین خیلیها ذهنیت خوبی راجب پژو ندارن . اگه قراردادهای سالمی با پژو منعقد میشد قطعا امروز نظر ما خیلی متفاوت بود. البته اینم بگم 405 یک مدل اسپورت توربو داره که زمان خودش خیلی محبوب بوده.
    اینکه توی بعضی از کشورهای اروپا راجب پژو نظرات خوبی شنیده نمیشه واسه اینه که اونا انتخابهای متعدد و بهتری دارن، ولی واسه من ایرانی که از دنیای خودرو خیلی عقبیم پژوهای امروزی اگر با قیمت عادلانه وارد بشه بسیار هم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا