پژو

نسل جدید پژو 508 شکار دوربین جاسوسان

پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان جایگزینی برای هر دو مدل ۴۰۷ و ۶۰۷ معرفی شد و کماکان در حال تولید است اما برای ارائهٔ نسل جدید آن بسیار دیر شده است چراکه رقبای اصلی ۵۰۸ همچون فولکس‌واگن پاسات، اشکودا ساپرب، فورد موندئو و اوپل اینسیگنیا بسیار جدیدتر از سدان متوسط گروه PSA هستند اما بااین‌حال به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها هم‌اکنون آمادهٔ معرفی نسل جدید این خودرو هستند چراکه تصاویر جاسوسی جدیدی از ۵۰۸ منتشر شده که در آن‌ها خودرو تقریباً آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد.

این دومین باری است که جاسوسان تصاویری از نسل جدید پژو ۵۰۸ می‌گیرند اما سری اول تصاویر جاسوسی این ماشین که در ماه ژانویه منتشر شدند هیچ‌چیزی از ظاهر و استایل کلی آن‌را نشان نمی‌دادند چراکه ۵۰۸ زیر بدنهٔ اصلاح‌شدهٔ یک ۳۰۸ استیشن پنهان شده بود و مهندسان پژو با استفاده از روکش‌های پلاستیکی، آن‌را شبیه به نسخهٔ کراس استیشن ۵۰۸ RXH نشان داده بودند؛ اما در تصاویر جاسوسی جدید، ۵۰۸ با بدنهٔ اصلی خود در حال آزمایش است که به‌جرئت می‌توان کفت به‌کلی متحول و از نو طراحی شده است تا جایی که بعید است هیچ قطعه‌ای در بدنهٔ آن با نسل قبلی مشترک باشد.

اما کماکان نسل جدید ۵۰۸ تحت پوشش‌های شدید استتاری قرار دارد که اجازه نمی‌دهند طراحی آن مشخص شود. بااین‌حال سقف شیب‌دار این خودرو از ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه آن بشمار می‌رود. همچنین پژو چند وقت پیش در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ از کانسپتی بنام Instinct پرده‌برداری کرد که احتمالاً پیش‌نمایشی از نسل جدید ۵۰۸ بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت این سدان سگمنت D پژو از طراحی کاملاً جدیدی سود خواهد برد که طبق آخرین زبان طراحی این شرکت فرانسوی شکل گرفته است.

بااین‌حال در حال حاضر با توجه به این تصاویر جاسوسی جدید می‌توان به نمایی اجمالی از ۵۰۸ جدید پی برد. در این تصاویر، درون چراغ‌های جلوی خودرو دی‌لایت‌های LED عمودی دیده می‌شوند درحالی‌که دیگر قسمت‌ها شدیداً پوشیده شده است. همچنین پوششی هم در مرکز جلوپنجره به چشم می‌خورد که به‌احتمال‌زیاد نشان شیر پژو را پنهان کرده است. این در حالی است که در نمای عقبی هم سر اگزوزهای دوگانه به همراه چراغ‌هایی که تا روی درِ صندوق کشیده شده‌اند قابل‌مشاهده است. این چراغ‌ها همچنین از گرافیک داخلی جدید و آشنای پژو موسوم به پنجهٔ ببر سود می‌برند.

نسل جدید پژو ۵۰۸ ممکن است مانند نسل قبلی همچنان از ترکیب سدان استفاده کند اما این احتمال هم وجود دارد که مانند اشکودا ساپرب، فورد موندئو و اوپل اینسیگنیا، به‌صورت لیفت‌بک ساخته شده باشد که این ترکیب موجب سهولت در بارگیری و تخلیهٔ صندوق بار می‌شود. فراتر از استیل بیرونی و احتمال تغییر ترکیب بدنه، نسل آیندهٔ پژو ۵۰۸ خودروی کاملاً جدیدی خواهد بود که روی پلت‌فرم جدید EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته می‌شود. این تغییر کاهش وزن را برای سدان جدید فرانسوی‌ها در پی خواهد داشت. برای پیشرانه‌ها و گیربکس‌های ۵۰۸ جدید نیز به‌احتمال‌زیاد از همان نمونه‌های بکار رفته در نسخهٔ تازه فیس‌لیفت شدهٔ ۳۰۸ استفاده خواهد شد درحالی‌که در بعداً امکان ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن وجود خواهد داشت.

مدیر تولیدات پژو «Laurent Blanchet» در ماه مارس اعلام نمود که نسل جدید ۵۰۸ به‌زودی رونمایی خواهد شد و بنابراین احتمالاً خواهیم توانست این سدان نوین فرانسوی را برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ در ماه سپتامبر ببینیم درحالی‌که از اوایل سال ۲۰۱۸ نیز برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. از سوی دیگر شایعه شده است که پسرعموی پژو ۵۰۸ یعنی سیتروئن C5 حداقل در اروپا عرضه نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    از بقل شبیه آئودی a7 شده . بدی این نوع طراحی گود بودن بیش از حد صندلی ها برای ایجاد فضا سر در ردیف دوم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      خب حسین جان این جز استاندارد های طراحی سدان های سایز بزرگه از سگمنت D به بعد تو این اصل رو میبینی بخصوص در طراحی های اروپایی یعنی در واقع باید این اصل رو رعایت کنن تا فضای سرنشین های عقب خیلی خوب باشه چون ارتفاع ماشین زیاد نیست و با توجه به اندازه اتاق باید در واقع طراحی گود باشه تا سرنشین های عقب راحتی کافی داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حضرت

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از دوستان کسی میدونه کی رونمایی میشه????
      :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید(تهران)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بازم تا یه ماشین پاش به ایران باز شد نسلش منقرض شد و نسل جدیدش اومد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    دوستان یه نکته ای رو بگم قرار داد جدید ایران خودرو و پژو به این شکله که مدلهای به روز در ایران باشن خب به همین دلیل بود که پژو 2008 تولید نشد تا فیس جدیدش رو پژو به ایران خودرو داد یا اینکه عدم شروع خط تولید 208 و 301 هم به همین دلیله که 301 تازه فیس لیفت شده و قراره اول یک یا دو پارت وارداتی باشه بعد خط تولیدش راه بیفته تو زمستون 208 هم همینطور چون به زودی قراره مدل جدیدش تو دنیا راه بیفته فعلا برنامه بر اینه که وایسن تا مدل جدید تو دنیا معرفی بشه و بعد مدل جدید وارد بشه
    508 تا مدل جدیدش بیاد و عرض بشه تو دنیا حدود یه سال حداقل طول میکشه برای همین احتمالا امسال نسل قدیمش فروش میره و به محض اینکه مدل جدید بیاد و نسل قدیم از دور خارج بشه اون وارد میشه به نظرم ارزش داره اگه کسی قصد خرید این ماشین رو داره براش صبر کنه چون نسل جدید همونطور که خود پژو گفت بر اساس کانسپت جدید پژو INSTINCT و رندر ها هم نشون میدن که احتمالا خیلی ماشین قشنگی از اب در اومده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3046 ديدگاه)

      در اینکه پژو پیشرفت کرده اصلا شکی نیست. نسل فعلی پژو508 که قراره بیاد ایران حدود قیمتی 180 تومن داره و در نسل بعدی که در این مقاله هم خوندیم قراره گیربکس 8سرعته بشه و توان ماشین از یک موتور 1600 سی سی 165 اسبی به 210 اسب برسه و قیمت هم احتمالا به 200 تومن میرسه (چرا که تالیسمان الان 190 تومنه) اما سئوال اینه شما پژو508 را با قیمت 200 تومن ترجیح میدی یا میای مدل 2018 فولکس پاسات که قراره با 220 تومن وارد کشور بشه را میگیری؟؟ بنده گزینه دوم را کاملا ارجح میدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (70 ديدگاه)

        قطعا پژو ۵۰۸ را ارجح می دونم. به این دلیل که ماشین های فرانسوی مخصوص بازار ایران تنظیم می شوند ، نمایندگی های بیشتری دارند و اینکه پاسات عالیه ولی سفارش اروپاهاش مدل ۲۰۱۵ و سفارش امریکاش مدل ۲۰۱۲ هستند و فقط کمی فیس لیفت شدند. پس قطعا با این رقابت شدید تو بازار پژو برتر خواهد بود به قیمت از دست دادن ۳ سال فروش! همین الان هم رنو تلیسمان به پاسات برتره اینو نشریات خودرویی اروپایی خوندم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. یاسین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        رامتین جان من یه موضوعیو زیر همون پست خبر اومدن فولکس گفتم مگه ما در خواب ببینیم که پاسات تو رنج قیمتی 220 قیمت بخوره پاسات قیمتش زیر 250 میلیون نخواهد بود تو ایران موقع قیمت گذاری وارد کننده به برند خیلی نگاه میکنه و ناجوانمرادنه قیمت میخوره تویوتا رو ببین راو4 سگمنت C قیمت خورده 240 میلیون اصلا فولکس رقیب قیمتی رنو و پژو در بازار ایران نخواهد بود و مطمئن باش پژو 508 با وجود اینکه فول ترین نسخش در راه ایرانه قیمتش زیر 190 خواهد بود حالا باید دید نسخه بعدی چه قیمتی داره ولی من کلا تو فاز خرید سگمنت D سدان ها نیستم ولی به نظرم حتی اگه پاسات وارد ایران بشه هم من بخاطر علاقم به گروه رنو نیسان تلیسمان رو انتخاب میکنم هر ماشینی یه ارزشی داره وقتی بیشتر ارزشش بخوای پول بدی سخته خود من الان برای خرید تویوتا CHR پیش ثبت نام کردم ولی به شدت نگران قیمتیم که ایرتویا میخواد بزاره اگر ایرتویا بیشتر از 185 قیمت بزاره خریدش اصلا ارزش نداره و به فکر گزینه دیگه ای میفتم پاسات بسیار ماشین با ارزشیه ولی فرض کن 250 قیمت بخوره شما میخریش؟ من داشته باشمم نمیخرمش چون واقعا زور داره ماشینی که تقریبا هم قیمت با تلیسمانه رو 50 تومن گرون تر بدی در حالی که تلیسمان چیزی از پاسات کم نداره محصول بی نظیر گروه رنو نیسانه پژو 508 هم جوری قیمت خواهد خورد که به شدت بازار اپتیما و سوناتا رو تحت تاثیر قرار میده چون کافیه یه نگاهی به امار فروش این ماشین نسبت به رقبای کره ای در خود اروپا بندازی این ماشین از اونا یه سرو گردن بالاتره و خریدش خیلی ارزش داره چون سیستم تعلیق معرکه PSA رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3046 ديدگاه)

          یاسین جان تا حدودی با نظرت مخالفم. تالیسمان بوست توربوش بالاس و در شهرستان با توجه به کیفیت افتضاح بنزین، به مشکل بر میخوری. یه عیب بسیار بزرگ تالیسمان، سیستم تعلیق نیمه مستقلشه که در برابر سیستم تعلیق مولتی لینک فولکس، عقبتره. ضمنا همونطور که گفتید شما برند اصیل و گرید1 آلمان را سوار میشی. البته منم با سگمنت پاسات زیاد علاقه ندارم و سدان کامپکت را ترجیح میدم. به شخصه اگه در یکی دو سال آینده، فولکس جتا نسخه 2018 (که قراره redesign بشه نه فیس لیفت. یعنی از نو بشکل کامل بازطراحی بشه) و صرفا نسخه gli این خودرو که 220 اسبه (نه نسخه معمولی که 160 اسبه) با قیمت حدودی 200 تا 220 تومن باشه، میگیرم (قیمتش 28000دلاره). ضمنا نسل جدید جتا در پلتفرم جدید فولکس بنام mqb قراره تولید شه که گلف هم با این پلتفرم بوده. در نهایت مخالفم با خرید تویوتا chr چرا که توان 115 اسب، برام اصلا قابل هضم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    متعصب نباشیم. ماشین های آلمانی واقعا عالی هستند ولی با این رقابت شدید از پیش برنده نیستند. این روزا هر ماشینی که جدیدتره معمولا مقایسات رو می بره ولی در عوض ماشینی زودتر میاد یه مدتی راحت تر می فروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا