پژو

نگاهی اجمالی به پژو 301، مهمان تازه جاده مخصوص

خودروسازان کشورمان و علی‌الخصوص آن‌هایی که مدعی برتری تام و تمام در عالم هستند، حتی اگر هیچ هنری را هم دارا نباشند، اما در یک مورد خاص از فناوری کاملاً خبره‌اند و آن‌هم تکنولوژی «کیفیت زُدایی» و یا به‌اصطلاح – تخریب سیستماتیک- یک خودروست! درواقع این امر برخلاف سیری است که امروزه در دنیا جاری است و کمابیش هم شاهد آنیم، یعنی امکان ندارد که در جهان امروز، کمپانی خودروسازی اعم از غربی، ژاپنی، کره‌ای و یا حتی چینی‌ای را بیابید که در آن ساخته‌های قدیمی از انواع جدیدترش به لحاظ کیفی برتر باشد.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
پروسه کیفیت زدایی هم در شرکت‌های خودروسازی ما بسیار ساده است. در آغاز، شرکت مربوطه خودرویی را به روش CKD و یا SKD مونتاژ می‌کند که به علت بهره‌گیری از قطعات وارداتی از کیفیت نسبتاً معقولی برخوردار است و مشتریان هم کمابیش از آن راضی‌اند. ولی رفته‌رفته به هر میزان که قطعات اصلی وارداتی از پروسه ساخت خودرو خارج می‌شود، از کیفیت آن کاسته شده و تنها نامی از برندش به یادگار می‌ماند. با کمال تأسف باید گفت که این عمل در خودروسازی ما به صورت رویه‌ای ثابت درآمده که کماکان هم ادامه دارد. عمده دلایل این امر از نظر اینجانب بدین شرح است:

  • خروج مدل از خط تولید کارخانه اصلی: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در خودروسازی ما وجود دارد تولید یک مدل خاص به مدت بسیار طولانی و عدم جایگزینی به‌موقع آن است. مثلاً یک نمونه از خودرو را تا ده‌ها سال در خط تولید می‌بینیم بدون آنکه شاهد کمترین تغییر قابل‌توجهی در آن باشیم. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر این مسئله در کمتر جایی از دنیا مشاهده می‌شود و حتی در کشورهای در حال توسعه‌ای همچون چین، هند، مکزیک و…. هم خودروها عمر مشخصی داشته و ارجحیت هم با تولید مدل‌های جدیدتر است.
    برای روشن شدن موضوع، یک مثال برایتان می‌زنم. خودروی پژو ۴۰۵ که همه‌مان کمابیش با آن آشنا هستیم؛ تنها از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ میلادی در فرانسه تولید می‌شد و پس از این تاریخ به‌کلی از تولیدات روزمره این شرکت خط خورد و به‌جای آن مدل جدیدترش، یعنی ۴۰۶ به بازار آمد. به‌موازات فرانسه، کشورهایی هم اقدام به مونتاژ و عرضه پژو ۴۰۵ به بازار نمودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انگلستان، ایران، لهستان، تایوان و مصر و زیمباوه اشاره کرد. از تمامی این ممالک، در حال حاضر این تنها ایران است که به طور جدی به تولید این خودرو می‌پردازد و حتی کشور آفریقایی زیمباوه هم در سال ۲۰۰۲ میلادی به تولید آن خاتمه داد.
    در دنیای امروز کمابیش رسم بر آن است که همین‌که یک خودرو از رده تولیدات روزانه شرکت مبدأ خارج شد و امتیاز ساخت آن به کشور دیگری محول گشت، از اهمیت آن برای کمپانی مادر کاسته شده و نظارت بر پروسه تولید آن سست می‌گردد. این امر برای آن دسته از خودروهایی که مربوط به چند نسل پیش بوده و وجود آن‌ها بازار صادراتی محصولات روز کمپانی را تهدید نمی‌کند، حتی تشدید هم می‌شود.
    از دیگر عوارض تولید درازمدت یک خودرو فرسودگی قالب‌های تولید بدنه آن است. این مسئله موجب می‌شود که بخش‌های گوناگون بدنه درست مثل روزهای اول آن تراز نگردد و فاصله بین درزهای بدنه افزایش یابد. به همین خاطر است که درب‌های برخی از خودروهای قدیمی مونتاژ داخل به‌درستی رگلاژ نمی‌گردد. در مورد پراید هم که تولید آن در سال ۲۰۰۰ در کره خاتمه یافت کمابیش همین وضع حاکم است، حتی با درجاتی شدیدتر.
  • ارجحیت کمیت بر کیفیت: در حال حاضر در شرکت‌های خودروسازی کشورمان مهم‌ترین هدف برای متصدیان امر بالا بردن شمار تولید است و وجود همین مسئله به‌نوبه خود موجب می‌شود که مقولاتی دیگری همچون کیفیت، نوآوری، مشتری مداری، ایمنی و….. محلی از اعراب نداشته و در اولویت نخست هم نباشد. اگر هدف یک موسسه تنها افزایش تولید و سودآوری کوتاه‌مدت بوده و علوم مدرن و مدیریت علمی و شایسته‌سالاری هم اهمیت چندانی برایش نداشته باشد، آنگاه مسئله‌ای به نام کنترل کیفیت نیز کاملاً در حاشیه قرار می‌گیرد.
    از طرف دیگر اتخاذ این شیوه موجب می‌گردد که از قطعات غیراستاندارد داخلی و یا خارجی بیشتری هم در تولید یک مدل پرمشتری استفاده شود که همین امر به‌نوبه خود موجب کاهش شدید کیفیت می‌شود. در خاتمه باید گفت که با در پیش گرفتن این روش، دیگر چندان مهم نیست که مشتری راضی باشد یا ناراضی، ایمنی خودرو بالا باشد یا پایین و… زیرا که تنها این افزایش تولید و سود ناشی از آن است که حرف اول را در این میدان می‌زند نه خواسته‌های به‌حق مشتری.
  • خودروسازی انحصاری و تعرفه‌ها و عوارض بالای گمرکی: خودروسازان ما همواره خود را قهرمانان و ناجیان اشتغال در کشور معرفی می‌کنند و حتی اگر عرصه را در این زمینه خالی ببینند، اشتغال در بخش‌های کشاورزی و ساختمان و درمان تا دست‌فروشی کنار خیابان و… را نیز به‌حساب خود می‌گذارند! ناگفته پیداست که این حربه رندانه همیشه برعلیه آن دسته از مصرف‌کنندگان و مشتریانی به کار می‌رود که از کیفیت بسیار نازل خودروهای داخلی و قیمت فوق‌العاده گران آن‌ها شاکی‌اند و خواهان آزادی واردات و نیز بهره‌گیری از یک خودروی مناسب و باکیفیت هستند.
    این مسئله از آنجا ناشی می‌گردد که خودروسازان وطنی به علت ضعف‌های شدید علمی، کیفی، مدیریتی، سازماندهی و… نمی‌توانند همپای دیگر همتایان خود در دنیا و رو به جلو حرکت کنند و به همین لحاظ است که ورود خودروهای مدرن و باکیفیت وارداتی و حتی چینی را تهدیدی جدی برای موجودیت خود فرض نموده و با تمام قوا در برابرشان می‌ایستند. علاوه بر آن نیز حاضر هم نیستند که رقیبی هم‌تراز را نیز در داخل کشور تحمل کنند (علیرغم شعار اشتغال‌زایی و…).
    فراموش نمی‌کنم که در سال ۲۰۰۸ میلادی و در هنگامه‌ای که بحران اقتصادی در دنیا خودروسازان قدرتمندی همچون جنرال موتورز را به ورطه ورشکستگی کشاند، برخی از متصدیان خودروسازی در کشورمان، خود را با مدیران این غول خودروسازی در جهان -که در یکی از آزادترین بازارهای دنیا فعالیت می‌نمود- قیاس نموده و مدیریت خویش را برتر از آن‌ها می‌دانستند! این قبیل دسته از اظهارات یا از نبوغ و هوش بالای گویندگان آن حکایت می‌کند و یا از… بگذریم!
2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
این‌ها مصائب عمده‌ای است که کماکان در خودروسازی ما رایج است که البته بهبود نسبی آن‌ها نیز می‌تواند این صنعت را از این ورطه نابهنجار خارج نموده و راه را برای تصاحب بخشی از بازارهای جهانی هموار نماید. شاید نوشته‌های بالا چندان ارتباطی با تیتر مطلب نداشته باشد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک پژو ۳۰۱ روانه بازار کشورمان می‌شود. امید این است که با ساخت این خودرو در کشورمان تحولی در عرصه این صنعت انجام گیرد و رویه ناصواب موجود هم کاملاً اصلاح و ترمیم شود وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از این بر ۴۰۵ رفته بود و از این مدل هم به‌تدریج کیفیت زدایی می‌شود! در حال حاضر پژو ۳۰۱ در کشورهای اروپای غربی عرضه نمی‌شود و بازار هدف آن ممالک در حال رشد واقع در اروپای شرقی، روسیه و غرب آسیا می‌باشد. این مدل به بازار کشور امارات هم راه یافته است و در سایت «AUTOMIDDLLEEAST» هم مورد بررسی قرار گرفته است که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
هنگامی که به پژو ۳۰۱ مدل ۲۰۱۴ می‌نگریم هیجان چندانی را در خود حس نمی‌کنیم. فرم ساده خانوادگی آن شبیه طرح‌هایی است که پیش از این و هنگامی که جوان‌تر بودیم در کتاب‌های مدرسه‌مان کشیده شده بود. گرچه منحنی‌های خوشایندی در بدنه این خودرو وجود دارد ولی هنوز همان‌گونه که باید باشد به نظر می‌رسد، یک خودروی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی و نه لوازم جانبی حواشی و زوائد.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
فضای داخلی پژو ۳۰۱ درست و کامل است. از جنبه دیگر، شما به‌واسطه طراحی ساده آن احساس یأس و فریب‌خوردگی نخواهید کرد. طراحی داخل کابین آن کاملاً عادی و نرمال است ولی درعین حال به اندازه کافی راحت نیز هست.

2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
پژو این خودرو همان‌گونه مجهز نموده که شما انتظارش را دارید. برخی از تجهیزات جالب به همراه این خودرو عرضه می‌شود که عبارت‌اند از سیستم ورود بدون کلید،ABS و پنجره‌های الکتریکی.

2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
در حال حاضر خودروی پژو ۳۰۱ با سه نسخه متفاوت در بازار امارات عرضه می‌شود. نسخه پایه آن با بهای بسیار مناسب ۵۲,۹۰۰ درهمی روانه بازار می‌گردد. اگر یک ردیف از مدل پایه آن بالاتر روید تجهیزاتی من‌جمله مه شکن‌های جلو و فندک را هم دریافت خواهید نمود. در مجهزترین مدل این خودرو که ۵۸,۵۰۰ درهم قیمت دارد، شما با گزینه‌هایی همچون سیستم صوتی بر روی فرمان، آینه‌های برقی، و تریم چرمی صندلی‌ها مواجه خواهید شد.

Peugeot 301 ENCAP
Peugeot 301 ENCAP
در حال حاضر رقبای پژو ۳۰۱ شامل خودروهایی همچون هیوندای اکسنت و شورولت سونیک است و حقیقتی که باید گفته شود این است که فکر کردن به این مسئله برایمان خیلی دشوار بود که ویژگی خاصی در این دو خودرو بیابیم که با آن پژو مغلوب شود. این خودرو کمابیش در همان صفاتی شریک است که رقبایش از آن برخوردارند، بدون آنکه یکی از این دو صعود یا دیگری سقوط کند. این مدل از تمامی مزایای یک خودروی کوچک و پایه‌ای برخوردار است. همه آن چیزهایی که از خودروی ساده می‌خواهید بدون هیچ حاشیه‌ای.

این خودرو در حال حاضر در اسپانیا و نیجریه تولید می‌شود.

نکات مثبت این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • بهای مناسب خودرو
  • تجهیزات خوب

نکات منفی این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • طراحی ملال‌انگیز و کسالت‌آور
  • نبود فاکتور هیجان در این خودرو (البته در مقایسه با خودروهای روز دنیا)

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۸۷ سی‌سی

توان: ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

شتاب از صفر تا صد کیلومتر: ۹.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر

مصرف ترکیبی: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

گیربکس: ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک

فنربندی جلو: نیمه مستقل – مک فرسون استرات

فنربندی عقب: نیمه مستقل – میله‌های انعطاف‌پذیر

استاندارد سوخت: یورو ۵

Peugeot 301 2014
Peugeot 301 2014

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۴۶ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۵۵ میلی‌متر

وزن: ۱۰۹۰ کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم صوتی + CD + MP3 + USB + پورت AUX + بلوتوث

سنسور پارک عقب

رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی

سانروف

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

سیستم START/STOP

سیستم ورود بدون کلید

آینه‌های برقی

تریم چرمی

فرمان EPS (تمام الکتریکی)

قیمت

در چین: ۸۴,۷۰۰ الی ۱۱۶,۷۰۰ یوآن

در امارت: ۵۲,۹۰۰ الی ۵۸,۵۰۰ درهم (در برخی منابع به ۴۹,۰۰۰ الی ۵۵,۰۰۰ درهم نیز اشاره شده است)

در ایران قیمت این خودرو به صورت قطعی اعلام نشده است.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. parseh net30

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خدا کنه قیمتش نشه مثل 407

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      اگه مثل 407 باشه که خوبه
      مطمئن باش چند برابر اون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      فرم چراغ عقب و نمای کناری مثل فورد تاروس هستش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرکانس

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      آقای کاویانی، انصافا روی موضوعات جالبی تمرکز دارید. مقاله هاتون اکثرا خاص و جالب هستند و نظر منو خیلی جلب میکنند. به نوبه خودم واقعا ممنونم. منتظر مقالات بیشتری از شما هستم.
      (( موفق باشید ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری شما .امیدوارم هر جا که هستید کامیاب و تندرست باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. "Amir"

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      قبلا تو خیابون دیده بودمش،،،رخ بدی نداره،،،قیمتشم احتمالا در حد لنسر باشه چون از لحاظ امکانات هیچی نداره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        خوشم نیومد
        بیریختو ضعیفه..
        قیمتشم بالاس
        اه اه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    5. سجاد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      چرا کامنتهای من رو پاک میکنید؟؟؟
      من دیگه کامنت نمیذارم .
      دهنتون سرویس . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. E 36

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      حتی اگه خوب هم باشه ایرانخودرو با مونتاژش کاری میکنه که حداقال 50 % کیفیتش افت کنه
      والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Predator

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خواستم یه ساعت بحرفم ولی الاااااان:
    .
    .
    .
    از چی بگم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از پشیمونی بگو
      از دل ازاری بگو
      من دیگه رفتنیم
      هرچی دوس داری بگو
      هرچی دوس داری بگو
      تایید کنید به جان جَدَم مرتبطه با حرفش :دیییی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رسول

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    دندش چه باحال .ولی دقت کنین در عقبش شبیح کرولا 2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وانتش نکنن صلوات….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اs class. و گرن توریزموmc و ats با اون همه عظمتو وانت کردن رفت
      این که دیگه…..
      هی داد !!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یه پسر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اصلا طراحی خوبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    موتور همون tu5 فقط سر سیلندر بهینه شده و امکانات کمی بالاتر از تیپ 5 یا 6، با انصاف باشن 50 میارزه ولی تو ایران 70 میلیون حداقل قیمت می خوره. گریه ام می گیره از این صنعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      درسته احتمالا اگر خوش شانس باشیم با یک هشتم امکانات 60 تا 70 قیمت میخوره و چون اونقدرا هم از تندر و 206 امکانات بیشتری نمیده قیمت اونارم میکشه بالا
      مدیرای ایرانخودرو : فرمون و صندلیا و رینگ و لاسیک که مال 206 هست موتورشم که فقط سر سیلندش فرق میکنه همونه دیگه موتور 206 هم جوابشو پس داده همونو میبندیم رنگم میذاریم رو خط آردی خودش رنگش میشه چه کاریه اینهمه خودمونو تو سختی بندازیم کسی که متوجه نمیشه همه ایربگا غبر از یکیش و موکت کف اتاق و صندوق و سیستم ورود بدون کلید که برا ایران زیادیه مردم پرتوقع میشن زه کروم دور تا دورم نمیخواد خزه، استارت استاپم اگه بذاریم تو این ترافیک هر روز خرابه باید عوضش کنیم دردسره ضبطشم آپش میذاریم که یه حالیم بهشون بدیم سنسورم که نمیخواد ،بوخوره صدا میده قیمتم هرچقد تیغ ببره ،دیگه دلارم که داره میره بالا و دیگه هیچی شترق شترق صدای بشکن و باقیه ماجرا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. من

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        نظر من هم به نظر حسین نزدیکتر است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. احسان 1

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    داره میگه دیگه با هیوندای اکسنت اکسنتم الان 100 و خورده ایه پس بالا 100 قیمت میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. bse7en

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ماشین خوبیه البته بیشتر از 50 میلیون ارزش نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. bse7en

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    من با 100 تومن ام جی 6 میگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sj

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    البته صنعت داغون خودرو ایران هم واسه سایت پدال بد نیست هر چند ی بار مطلبی مینویسه کلی بازدید داره کلی هم از بغلش تبلیغات میگیره صنعت خودرو هم تا هزار سال دیگه همینه نوادگان ما جامون رو میگیرن و مسولان سایت از همین تبلیغ ارتزاق میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      مگه کسی جلوت رو گرفته برو شماهم سایت بزن دوسال مفتی کار کنن ببینم قد مدیران پدال تحمل داری چند سال از جیب هزینه بکنی؟ عمرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sj

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (187 ديدگاه)

        از کجا میدونی 2 سال مفتی بوده؟فعلا ک کاربرای پدال بیشتر لایک دادن ب نظرم تا دیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. PEUGEOT

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فقط امیدوارم به سرنوشت 405 دچار نشه
    خیلی ممنون سام عزیز
    مطلب خوب و جامعی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز.لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        به به! محمد عزیز اقا چه خبر از این طرفا؟؟؟؟
        سام کاویانی گل گلاب هم مثل همیشه عالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      امیدوارم وقتی این میاد حداقل وانت باردو و405 و سمند اس ای از خط تولید کنار برن.
      ومثل405 وپارس 300000سال تولید نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بنده خدا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.شبیه206صندوقدار که با پنیر پیتزا قاطیش کردن کش اومده باشه…زشته مثل تندر مظلوم…ولی باطنش مثل تندر با ارزشه…موتورشم که شبیه موتور tu5هستش…بازم مونتاژ کاری ….بازم…این تسلسل و دور مونتاژ کاری کی باید تمام شه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سپهر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بد نیست تو سطح یه پژو خوبه ولی اصلا نمی ارزه 60تا65 تومن می ارزه اونم اگه بهش روی خوش نشون بدی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. میلاد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    پژو 208،308 و RCZ هم داشت حالا چرا این مدل؟ :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      مدل هایی که ذکر کردین برای بازار های رقابتیه،نه برای ایرانی که مردمش پای چانگان سی اس5 95 میلیون می پردازند،در بازار خودروی ما اگه فرغون هم دست ملت بدی تا دلت بخواد میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. sorena

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دلالان گرامی و مردم غیور همیشه در صحنه،آماده هجوم برای خرید باشید،باشد که به سرنوشت خریداران چانگان cs35 دچار شوید/.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود سورنا جان
      این مطلبت باحال بود
      ناز شصتت
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وقتی می خواند سمند فیس لیفت( دنا) را 48 بدن دست ملت مطمئن باش کمتر از 70 قیمت روش نمیزارند. سر گردنست دیگهههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mk8mk

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ESP داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Sajad Z B

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ایران خودرو نمیاد قیمتش رو ۵۰تومن بزاره چون برای دنا میشه رقیب چون دنا رو هم میخوان ۵۰تومن قالب کنن فکر کنم حدود ۷۰تا۱۰۰بستگی به تیپ یا امکانات بیشترش داره ولی زیر ۷۰ نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ولی به نظر من از60 تا75 هست
      اگر غیر از این باشه ازش نمیخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهزیار

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ای بابا
    بنزین یورو 4 هم توی ایران به زور پیدا میشه اونم فقط تو کلانشهر ها.
    اونوقت ماشین یورو 5 استفاده کنیم با سوخت یورو2 که هیچکدوم ازین فاکتوراش درست در نمیاد. تازه خود انژکتور و سنسورهای اکسیژن هم بعد یه مدت مشکل پیدا میکنن.
    نه قدرت موتور و ننه گشتاور و نه شتاب 0-100

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شهرام

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یعنـی فوق تخصص ” بُـنجل انتخاب کن ” هستن این مثلا خودروساز هــا .. !
    به طور واضح
    هر کمپانی توی دنیا میاد دیگه بی مصرف ترین و بی کیفیت ترین و ملال انگیز ترین طرح هاش رو میده به اینا و اینجا هم با قیمتی فوق العاده از فرداش صب ” پیش خرید ” راه میوفته .. !
    جدا راست میگن که : از ماست که بر ماست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Gold

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    از نویسنده و مترجم محترم تشکر میکنم. ان شاالله موفق باشید. این خودرو در کنار تندر نود، گزینه ی خوبی برای اکثر خانواده ها هستش. در واقع خودرویی برای اقشار با درامد متوسط. البته در صورتی که با قیمت کمتر از ۵۵ تومان به دست مشتری برسد. خودروی کم مصرفی است و قطعا در قیاس با خودرویی چون پژو ۲۰۶ از تکنولوژی روز در سیستم تعلیق و پیشرانه بهره می برد.

    توجه کنید که اغلب افراد جامعه بر مصرف سوخت و فضای کابین متمرکز هستند. هرچند علاقه مندان محض خودرو چیزی بیش از این می بینند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ab12

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    مگه تحریم نیستیم !؟ چرا این فرانسه دست از ما بر نمیداره ؟!! اگه ما بخوایم فقط فرانسه تحریممون کنه باید کیو ببینیم ؟ با کمال معذرت دیگه حالم از پژو به هم میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. نوید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    متنفرم از هرچی ماشین فرانسویه……

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود
      تنفرت بجاست
      این تنفر خوبیه
      آلمان ، ژاپن ، آمریکا + ایتالیا (سوپر اسپرت ساز)
      بقیه رو فاکتور بگیر
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)
      راستی یادم رفت بگم
      فقط آلمان فقط بنز

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        این خط اخر به خاطر چی بود مهدی؟؟؟؟
        شدی میلاد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود مک میسل عزیز
          نه میلاد نشدم
          هرچند میلاد عزیز خیلی کارش درسته
          امثال من نمیتونن مثل میلاد عاشق برند محبوبشون باشند
          کلا داش میلاد کارش درسته
          شما هم کارت درسته دوست گلم
          اما خط آخر :
          صنعت آلمان رو بشدت میپسندم بهش ایمان دارم
          و بنز رو بشدت دوست دارم
          البته سری 3 رو هم دوست دارم
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. nemesis

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای آقا دلتون خوشه موقعی که سایپا میاد s300 چینی رو میده 70 ~ 80 ملیون فکر میکنید ایران خودرو این ماشین رو زیر 100 میلیون میده اینا همشون […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Un4given

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره از هر چیزی که آرم پژو روش باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یه نفر

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی ها همچین از این ماشنهای خارجی ایراد میگیرن که انگار توکشوری زندگی میکنن دارای خودرو سازهای مدرن همراه با خودروهای پیشرفته هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. 4MATIC

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    واقعا موتور150 سی سی برای این ماشین ضعیفه ای کاش با موتور200عرضه می شد
    درکل ماشین فرانسوی باکیفیته وواقعا پیچیده هستش
    این پزو301 هم فکر نکنم بتونه با رنوفلونس 2015 مدلe2توبازار رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شایان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سلام به همه شاید شما خندتون بیاد وقتی سایپا تیبا رو با کیا و هیوندا و هوندا مقایسه میکنه ایران خودرو هم باید با پورشه و فراری و بنز و کادیلاک رقابت داشته باشه اسم پژو301رو عوض میکنه میگه پورشه کویر لوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. rasoul

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کلا پژو رو تو دنیا بعنوان خودرو سازی می شناسن که خودرو هاش به اندازه قیمتشون ارزش خرید ندارن
    یعنی ماشین گرونی که دلیلی برای گرونیش نمی بینی
    حالا شما اینو با تعرفه عرضه خودرو تو ایران جمع بزنید و منتظر قیمت گذاری باشید
    پیشبینی من بالای 100 میلیون هست و در خوشبینانه ترین حالت کمتر از 1000 دستگاه کلا از این ماشین تولید میشه چون کسی نمی خره چون اصلا ارزش خرید با این قیمت رو نداره
    ولی اگه به فرض محال در محدوده قیمتی یک رده بالاتر از دنا و ال نود وایسته یعنی حدود 50 سرنوشت 405 رو شاید داشته باشه
    در پایان از مقاله سام عزیز تشکر می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      اگر چه مدیران ایران خودرو […] ولی نه دیگه اینقدر که شما فکر میکنی!!قطعا قیمتش زیر 100 میلیون خواهد بود.ضمن این که این خودرو بر خلاف 407 قراره در ایران تولید شه یعنی باید تولیدش بالا باشه پس مطمئن باش میدونن چه قیمتی روش بزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری رسول عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. Sajad Z B

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    1500سی سی ن 150سی سی که میشه 1.5لیتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا