پژو

معرفی ون الکتریکی و جدید پژو اکسپرت 2021

پژو با معرفی ون جدید اکسپرت الکتریکی به برندهای هم‌خانواده‌ی خود یعنی اوپل و واکسهال پیوست.


نسخه بدون آلایندگی این ون از زیرساخت مشابه با اوپل ویوارو، تویوتا پرو ایس و دیگر محصولات پژو-سیتروئن سود برده است. این خودروها همگی دارای پلتفرم ماژولار EMP2 هستند. اکسپرت الکتریکی از نیمه دوم سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.


خودروی تجاری جدید و سبک‌وزن پژو نیز همانند ویوارو الکتریکی با دو نوع باتری در دسترس است. مدل پایه که از باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند برد ۲۰۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که مدل مجهز به باتری بزرگ‌تر ۷۵ کیلووات ساعتی قادر به طی ۲۹۹ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ خواهد بود.

پورت شارژ این خودرو به پانل سه‌چهارم جلو و سمت چپ اضافه شده و جدای از این مورد هیچ تفاوت دیگری بین مدل الکتریکی و سایر نسخه‌ها وجود ندارد. ما انتظار تغییرات مهم در کابین را نیز نداریم هرچند صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی این خودرو احتمالاً برخی عملکردهای بیشتر برای قوای محرکه الکتریکی را خواهد داشت و شاید برخی تریم های جدید نیز در نظر گرفته شود.

پژو انتظارات زیادی از محصول جدید خود داشته زیرا اکسپرت الکتریکی باعث گسترش سبد محصولات تجاری و سبک این خودروساز شده و به فروش بیشتر آن‌ها کمک خواهد کرد. این خودرو از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ تاکنون فروش بیش از ۱۷۰ هزار دستگاهی داشته است.


ون الکتریکی جدید پژو به دیگر برادران الکتریکی خود یعنی ون باکسر الکتریکی، سوپر مینی الکتریکی ۲۰۸ و کراس اوور ساب کامپکت ۲۰۰۸ الکتریکی می‌پیوندد. این خانواده با معرفی نسخه‌های لیفت بک و استیت پلاگین هیبریدی ۵۰۸ و همچنین ۳۰۰۸ هیبریدی گسترش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    ون فقط v کلاس
    وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حیف از این ماشینای پاک و عالی که هر روز داریم خبرهاشو میخونیم……انگار واردات خودرو باز نمیشه ….کلیه برندها دارن چند ماهی یه محصول هیبرید و الکتریک و پلاگین تولید میکنند…….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا