پژو

پژو با مدل‌های کامپکت و میان سایز به بازار آمریکا می‌رود

چندی پیش پژو سیتروئن رسماً اعلام کرد که قصد دارد سرانجام در سال ۲۰۲۶ به بازار ایالات‌متحده بازگردد. بدیهی است بازگشت این گروه فرانسوی به بازاری که چندین دهه از آن دور بوده یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد و باید پیش از اینکه تصمیم بگیرد چه خودروهایی را در ایالات‌متحده عرضه کند، مطالعات و تحقیقاتی را تکمیل نماید. انتظار می‌رود جزئیات برنامهٔ پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا در سال‌های آینده مشخص شود اما حالا اتوموتیو نیوز گزارش داده است که این خودروسازی فرانسوی قصد دارد مدل‌های کامپکت و میان سایز خود را در آمریکا عرضه کند.

فعلاً هیچ اطلاعات بیشتری در این رابطه در دست نیست اما منطق نشان می‌دهد که این برند شیر نشان احتمالاً با کراس‌اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ راهی ایالات‌متحده خواهد شد. البته با توجه به زمان‌بندی پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا، مطمئناً نسل آیندهٔ این خودروها در این کشور عرضه خواهند شد. رئیس پژو آقای «ژان فیلیپ ایمپاراتو» در نمایشگاه ژنو با اشاره به معرفی احتمالی مدل ۳۰۰۸ در ایالات‌متحده گفته است:

وقتی‌که ما نسل جدید ۳۰۰۸ را معرفی کردیم، بازخوردهای بسیار مثبتی از کالیفرنیا دریافت کردیم به‌گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها می‌گفتند وای، این خودروی فوق‌العاده‌ای است

اولین گام پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار ایالات‌متحده راه‌اندازی شرکت اجاره و اشتراک خودرو بنام Free2Move است. این شرکت به پژو-سیتروئن کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد اولویت‌ها و سلایق خریداران آمریکایی کسب کند. البته حداقل در دههٔ آینده تا پیش از آنکه فروش پژو در آمریکا به‌اندازه‌ای برسد که سرمایه‌گذاری در این بازار را توجیه کند، این برند فرانسوی کارخانهٔ تولیدی در ایالات‌متحده احداث نخواهد کرد.

آقای ایمپاراتو دراین‌باره گفته است:

ما می‌خواهیم به روش مقیاس‌پذیر بازگشته و از صرف میلیاردها دلار جلوگیری کنیم. به همین دلیل ما هیچ سرمایه‌گذاری بزرگی برای تولید نخواهیم داشت. ما از شیوه‌های متداول استفاده نمی‌کنیم و راهی کاملاً خلاقانه برای توزیع خودرو در ایالات‌متحده داریم

به گفتهٔ پژو-سیتروئن، به لطف تاریخ غنی، طراحی و تجربهٔ رانندگی، اولین واکنش خریداران آمریکایی به محصولات پژو مثبت بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این فرانسه تاریخ رو بخونی همیشه در ایرانی‌ها مالیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      همیشه ایرانی ها هم پند گرفتن :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Abbas

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به نظر من اولین کاری که برای ورود به بازار آمریکا باید انجام بده اینه که اول موتور مسخره ی ۱.۶ لیتریشو کنار بذاره چون سلیقه ی آمریکایی ها با اروپایی ها زمین تا آسمون فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    شاید خیلیا اینو ندونن ولی فرانسویا تا وقتی در بازار امریکا بودن از فروش خیلی بالایی برخوردار بودن و طرفداران زیادی داشتن ، خیلیا فکر میکنن علت خروج فرانسویا از بازار امریکا در سال 1993 به علت شکست این خودروساز بوده اما جالبه بدونید کاملا قضیه سیاسی بود وگرنه همون پژو 405 و 605 در همون دهه 80 که به امریکا رفت از فروش خیلی خوبی برخوردار بود یا همون سیتروئن دی اس دهه 70 که هنوزم به لحاظ کلاسیکی ارزش خیلی بالایی در امریکا داره ، حتی همین رنو 5 خودمون تو 10 سال وارداتش به سرار قاره امریکا و کانادا حدود 5 میلیون دستگاه فروخته که رقم قابل توجهی در مقابل رقیب اون زمانش یعنی گلف نسل 1 بوده که تحت عنوان فولکس واگن ربیت عرضه میشده ، در دهه 80 مدیر عامل شرکت رنو در امریکا ترور شد و از همونجا کشمکش بین فرانسه و امریکا شروع شد ، میگفتن این ترور توسط سازمان سیا انجام شده بود ، به همین دلیل بعد از چند سال فرانسویا تصمیم به خروج از بازار امریکارو گرفتن و در بیانیه ای گفتن علت خروجمون وفق دادن با شرایط زیست محیطی امریکاست در صورتی قضیه کاملا سیاسی بود ، در مورد این ماجرا هیچ رسانه ای تا حالا چیزی نگفته بود ، فقط چندسال پیش روزنامه نیویورک تایمز طبق اسنادی که به دستش رسیده بود افشاگریهایی انجام داده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2412 ديدگاه)

      بنده درک نمیکنم این همه …!
      وقتی اسناد فروش هست مجبور نیستی این همه لاف گزاف بزنی.
      پژو در بهترین سالش در 1984 فروش 20 هزارتایی در آمریکا داشت و این روند همینطور سیر نزولی به خودش گرفت تا 92 که فقط 335 عدد فروخت و بساطش جمع شد.
      اون 5 میلیون رنو 5 از کجا دراومده خدا میدونه و چیزی که مشخصه ***.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اقای محترم الکی حرف نمیزم 5 میلیون دستگاه رنو 5 تو 10 سال فروخته و در سرار قاره امریکا به اضافه کانادا بوده من اینو تو مستندی که راجع به رنو 5 ساخته بودن دیدم فیلمش تو اینترنت موجوده اسم مستند هم هست ( the renault five story ) میتونی بری ببینی راجع به امار و ارقامی هم که درباره پژو گفتی همنطور که گفتم بعد از ترور مدیر عامل رنو کشمکشهای بین فرانسه و امریکا بالا گرفت و از همون اواسط دهه 80 خود فرانسویا تصمیم گرفتند حضور کمرنگی در بازار امریکا داشته باشند تا اینکه سرانجام تصمیم به خروج گرفتن ولی به خاطر ترس از تحریمها و تهدیدهای امریکا حتی خود فرانسویا اینو تا الان بازگو نکردن اسنادش هم تو اینترنت موجوده که چند سال پیش توسط نیویورک تایمز افشا شده بود ، بهتره مجله ماشین خرداد سال 91 بخونی تا ببینی راجع به 405 های صادر شده به امریکا چی نوشته تا ببینی وقتی یه چیزی میگم از رو باد هوا حرف نمیزنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Amir yeganeh

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به عقل اون شهروند آمریکایی ای که بنز و بی ام و و آئودی وتویوتا و هوندا و نیسان و لکسوس و فورد و جیپ و داج..ول کنه و بره سوار پژو شه،باید شک کرد!
    تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (566 ديدگاه)

      وقتی کره ای ، چینی ، هندی میخرن ، وقتی فیات میخرن ، مطمئن باش فرانسوی رو هم میخرن ، مگر شما ِادعات این باشه که جیپ ماهیندرا ، کیا و خودروهای چینی خیلی بهتر از فرانسویا هستن ، که البته اگر همچین نظری داری ، جایی نگی که بهت میخندن ، برام واقعا جالبه وقتی راجع به ورود خودروهای چینی به امریکا صحبت میشه ، که اتفاقا همین چند وقت پیش پدال مطلبشو گذاشته بود ، اینقدر موضع نمیگرفتن که خیلیا درباره خودروهای فرانسوی میگیرن و اتفاقا خیلیا هم از موفقیتشون میگفتن ، اما راجع به فرانسویا طوری صحبت میکنن که اِنگار قراره ایرانخودرو و سایپا وارد بازار امریکا بشن ، دوست عزیز اگه نمیدونی برو کمی اطلاعاتت رو بالا ببر ، همین رنو نهمین خودروساز بزرگ دنیاست ، همین رنو نیسانو از ورشکستگی نجات داد و همین نیسانی که تو امریکاست ، مدلهایی از اون انجینش طراحی و ساخت رنوست ، همین مرسدس بنزی که میگی ، مدل کلاس A که اتفاقا تو امریکا هم حضور داره طراحی و ساخت انجینش مال رنوست ، پژو سیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپا و ششمین خودروساز بزرگ دنیاست ، اول کمی تحقیق کن بعد بیا بگو اگه کسی پژو بخره باید به عقلش شک کرد ، لابد از نظر شما بقیه مردم دنیا که ، پژو میخرن آدمای بی عقلی هستن ، یا همین رنو که دومین خودروی پر فروش اروپا بعد از فولکس واگن هست ، احتمالا هر چی خل و چل بوده رفته رنو خریده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (89 ديدگاه)

        احمد جون چقدر داستان سرایی میکنی . اولا میگی مگه پژو ایران خررو هست ؟ و منظور شما کیفیت و اعتبار برند هست . من به شما بگم اگه پژو برای برندش اعتباری قائل بود اجازه نمیداد ایران خررو با این کیفیت پژو تولید کنه همونطوری که بنز اجازه نمیداد بنز بیکیفیت از خط تولید ایران بیاد بیرون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (566 ديدگاه)

          داداش چرا همه چی رو قاطی میکنی ، اینکه پژو اجازه داده هنوز 405 تو ایران تولید بشه با اینکه شماها میاید از بیخ و بن اعتبار شرکتهای فرانسوی رو حتی از تاتاموتورز هم پایین تر میارید دو معقوله جداست ، اول از اینکه هیچ شرکت خودروسازی در دنیا از سود و پول بدش نمیاد ، دوما بارها گفتم اینکه ما هنوز انواع خودروهای از رده خارج و فرسوده رو تولید میکنیم تقصیر هیچ کشوری در دنیا نیست مگر خود ما اونا که بزور تو حلق ما نکردن که باید تا ابد و ده 405 تولید کنیم سوما شما که این ایرادو در مورد خودروسازان فرانسوی میگیری ، جالبه بدونی که دیگر خودروسازها هم همین کارو کردن ، مثلا تا همین سال 2004 شرکت فولکس واگن اجازه داده بود فولکس بیتل تو مکزیک تولید بشه ، یا همین فیات اجازه داده بود ، فیات 124 تحت نام لادا تا همین چند سال پیش تو روسیه تولید بشه ، پس لابد اونا هم خودروسازان بی اعتباری هستن که این اجازه رو دادن ، مطمئن باش همون امریکاییهایی که تو عاشقشونی اگر رابطشون با ایران خوب بود و ما میرفتیم میگفتیم اجازه بدین ما همون شورولت نوا 50 سال پیشو هنوز تولید کنیم ، به خاطر سود اینکارو میکردن در ثانی شما و امسال شماها که این حس نفرتو از شرکت پژو بخاطر تولید انواع 405 ، پارس دارید ، چرا همین احساسو در مورد نیسان بخاطر 50 سال تولید نیسان گاوی در ایران ندارید ، یادمه همین امسال شماها زمانی که پیکان تولیدش متوقف شده بود ، داشتید گریه میکردید که چرا تولیدش متوقف شد هنوز جا داشت که تولید بشه ، اونم پیکانی که حتی کوچکترین امکانات و ایمنی رو نداشت ، کیفیتشم که زار میزد ، حالا همین شماها که اون زمان برای پیکان غش و ضعف میکردید میاید میگید از پژو بخاطر اینکه هنوز اجازه داده 405 تو ایران تولید بشه متنفریم ، نه داداش من اینا همش بهونست ، یکراست بگو کلا از پژو و فرانسویا بدم میاد ، دیگه اعتبار یه شرکت و برند و به خاطر متنفرن بودن ازش با اوردن دلایل غیر منطقی پایین نیارید ، چون واقعیت چیزی دیگه ای میگه ،حاضرم شرط ببندم اکثرشماهایی که این حرفای تکراری رو دائما در مورد خودروسازان فرانسوی میگید ، خودتون انواع مدلهای 405 و پارس زیر پاتون هست و در جواب هم میگید چون مجبوریم گزینه دیگه ای نداریم ، چرا دارید ، گزینه دیگتون نخریدن هست ، اگر از تولید 405 ناراحت هستید برای خریدنش صف نکشین ، اگر از پراید 50 میلیونی متنفرید پس چطور تو نیم ساعت سایتشو بستید ، من و شما هستیم که میتونیم خودروسازامونو یه شبه ورشکست کنیم ، من و شما هستیم که میتونیم خودروسازهامونو وادار کنیم خودروی روز دنیارو تولید کنن ، نه هیچ کشور دیگه یا خودروساز دیگه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1840 ديدگاه)

        میدونی چرا اینجوری میگن؟ احتمالا بخاطر نامردی های پشت سر هم هر دو شرکت پژو و رنو درمورد ایرانه. اصلا منکر سیاستای داخلی کشورمون و تاثیرش رو رفتن این خودروسازا از کشورمون نیستما، ولی فرانسه هم تا بوده از ما سو استفاده کرده. و یه گارد خاصی بهش داریم ماها. (البته در نهایت این نظر شخصیمه و با قاطعیت به همه تعمیمش نمیدم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. овsкиكMас

        ۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (33 ديدگاه)

        یعنی فک میکنی خودروهای فرانسوی از کیا و هیوندا بهترن؟!!!
        نه تو بحث فروش جهانی نه تو بحث جوایز نه تو بحث ایمنی نه تو بحث قابلیت اعتماد سرتر نیستن! دیگه لیست همه این هایی که گفتم رو پدال منتشر کرده میتونی ببینی! کیا رو خیلی ها میخرن واس همین کیا امسال هشتمین برند پرفروش دنیا شدبالاتر از فرانسوی ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Saman

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    بنظرم لوگوی پژو باید شیر پاکتی باشه بیشتر گویای حال و روزش هستش :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ای بابا حوصله بحث و تو این تعطیلات و ندارم….
    ولی خوب پژو خودش به تنهایی دنیایی از صنعت و تکنولوژیه…..فقط یک جمله.???
    فیات کرایسلر یا جگوار لندروور تو لیست خرید بعدی گروه معظم PSA هستند.
    یکی از این ۲ غول خودروسازی و بخریم دیگه نمیدونم اینا که هی میان پژو رو با ۴۰۵ های ایران مقایسه میکنن میخوان چی میگن دیگه…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      بخریم؟ بخریییییییم؟؟؟ شما هم در صف سهامداران پژو سیتروئنی ینی؟ وااای چه فرصتی نصیبمون شده!!

      داداش گل دیگه خیلی با سرعت نرو دیگههه : )

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا