پژو

پژو 2008، یک کراس اور کوچک و پیشرفته

از آنجا که قرار است در آینده مینی کراس پژو ۲۰۰۸ وارد بازار خودروی کشورمان شود پس بد نیست نگاهی به این کراس اوور پژو داشته باشیم. خودرویی که می تواند با طراحی اسپرت و فن آوری های پیشرفته اروپایی خود، تعادل را به بازاری که عمدتا در این کلاس توسط کراس های چینی متنوع، اشغال شده، بازگرداند.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۲۱,۹۹۰ دلار برای مدل manual active شروع می شود که دارای امکاناتی چون ۶ ایربگ, تعادل الکترونیکی, کروز کنترل, فرمان چرم تلسکوپی, بلوتوث, کامپیوتر سفری, مه شکن, چراغ‌های LED و نکته قابل‌توجه حس‌گرهای استاندارد پارک و دوربین عقب است.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
این ارزان‌ترین قیمتی است که شما می‌توانید یک کراس اوور با چنین امکاناتی بخرید اگر موتور ۱.۲ لیتری ۸۲ اسبی ۳ سیلندر با گیربکس ۵ سرعته دستی شما را اذیت نکند این یک خرید عالی خواهد بود. البته برای مدل اتوماتیک آن باید ۳۰۰۰ دلار پول بیشتری بدهید.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
از بین مدل‌های مختلف ۲۰۰۸, ما مدل Allure را به خاطر موتور قوی‌تر آن انتخاب کردیم
قیمت Allure برای مدل دستی ۲۷,۹۹۰ دلار می‌باشد اما مدل اتوماتیک برای خانواده‌ها بهتر است که قیمت آن نزدیک ۳۰ هزار دلار است.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
برای ۵۰۰۰ دلار پول بیشتری که شما نسبت به مدل Active اتوماتیک پرداخت می‌کنید امکاناتی بیشتری مانند موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسبی ۴ سیلندر اتوماتیک به همراه راهنمای ماهواره‌ای, سنسور برف‌پاک‌کن, چراغ‌های جلوی اتوماتیک, سانروف وسیع, شیشه عقب دودی و کنترل هوای دو منطقه‌ای خواهید داشت.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته از مد افتاده است هرچند موتور توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد اما این موتوری نیست که از آن انتظار رکوردشکنی در سرعت را داشته باشید ولی باید به یاد داشت که وزن این خودرو کمی بیشتر از یک تن است پس این بدان معناست که موتور این خودرو کار سختی را در پیش نخواهد داشت.
از نمای بیرونی ۲۰۰۸ زیبا و شیک است. ۲۰۰۸ نقش و نگار شکوهمندی روی بدنه دارد که در ۲۰۸, ماشینی که ۲۰۰۸ بر اساس آن ساخته شده است نیز دیده می‌شود. البته ۲۰۰۸ ۲۰۰ میلی‌متر طول بیش‌تر و ۹۶ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به ۲۰۸ دارد که این امر باعث افزایش فضای پاها که در کراس اوور امری الزامی است و همچنین ارتفاع مناسب خودرو باعث افزایش فرمان پذیری خودرو در پیچ‌ها شده است.
جلو و عقب خودرو به زیبایی طراحی شده‌اند و چراغ‌های LED روشن در روز این خودرو را گران‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.
۲۰۰۸ در فرانسه طراحی و ساخته شده و این تنها ماشین کراس اوور کاملاً اروپایی است (البته اگر ریشه‌های بریتانیایی نیسان جوک را در نظر نگیریم)

2014 Peugeot 2008 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 2008 Interior
طراحی داخلی ۲۰۰۸ از رقیبان خود یک کلاس بالاتر است (شاید هم ۲ کلاس از نظر اکو اسپرت)
داخل خودرو از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده و نسبت به قیمت خودرو جنس درها و داشبورد قابل‌توجه است.
در این خودرو پژو به جزئیات بیرون و داخل خودرو توجه ویژه‌ای داشته است
برای مثال ترمزدستی به‌جای طراحی قدیمی که مانند اهرم بود بیشتر شبیه دسته سرعت هواپیما طراحی شده که بسیار خوش‌دست بوده و ریزبینی غیرقابل انتظاری از فرانسوی‌ها را نشان می‌دهد.
برای یک خانواده کوچک ۲۰۰۸ اندازه ایده آلی دارد. فضای ۴۱۰ لیتری درون خودرو برای صندلی کودک و خرید روزانه کاملاً مناسب است. البته صندلی‌های عقب فضای کافی برای پاهای یک آدم بلندقد را ندارد.
فرمان ۲۰۰۸ بر اساس ۲۰۸ طراحی شده و بسیار کوچک می‌باشد که این باعث می‌شود شبیه بازی‌های کامپیوتری به نظر آید تا یک خودروی واقعی. در ابتدا ممکن است طول بکشد تا به آن عادت کنید ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوید که نگه داشتن و چرخاندن آن بسیار ساده است.
برخلاف ۲۰۸, فرمان و ارتفاع صندلی ۲۰۰۸ باعث می‌شود که دید بسیار خوبی داشته باشید حتی اگر تصمیم بگیرید فرمان را برخلاف آنچه که کمپانی توصیه کرده است قرار دهید.

2014 Peugeot 2008
۲۰۱۴ Peugeot 2008
بعد فرمان به موتور ۱.۶ لیتری می‌رسیم که باید با جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک دست‌وپنجه نرم کند که نتیجه آن شتاب ۰-۱۰۰ در ۱۱.۲ ثانیه است.
با انتخاب دنده دستی شتاب خودرو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای و تا ۹.۵ ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

2014 Peugeot 2008
این قدرت برای گشت‌وگذارهای اطراف شهر چندان هم نامناسب نیست ولی برای بالا رفتن از تپه‌ای کوچک باید پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهید که در این صورت جعبه‌دنده یک یا دو دنده را بلافاصله کم می‌کند و قدرت به‌سختی افزایش پیدا می‌یابد. البته ۲۰۰۸ با تکنولوژی Grip control از تپه‌های گلی و لغزنده به‌راحتی عبور می‌کند.
اطراف شهر این ضعف گیربکس چندان به چشم نمی‌آید ولی اضافه شدن گیربکس ۶ سرعته می‌تواند تغییرات بسیاری ایجاد کند که باید در آینده شاهد آن باشیم.
رانندگی بر روی جاده‌های ناهموار بسیار راحت می‌باشد هرچند که ۲۰۸ در این زمینه بهتر بود و همچنین خودرو در پیچ‌ها به‌راحتی قابل کنترل است.
حس‌گرهای پارک عقب و دوربین پشت بسیار کارآمد هستند. صفحه ۷ اینچی لمسی در جای مناسب نصب شده و حتی در نور خورشید هم قابل خواندن است.
رزولوشن صفحه‌نمایش بسیار بالا بوده و سیستم راهنمای ماهواره‌ای به طور دقیق عمل می‌کند و با سرعت بالا اطلاعات را دریافت می‌کند. هرچند این سیستم ممکن است کمی گیج‌کننده باشد و رابط کاربری آن جای پیشرفت دارد. با این حال این سیستم در ۲۰۰۸ نسبت به خودروهایی که ده برابر آن قیمت دارند بهتر عمل می‌کند پس جای شکایتی نیست.

Peugeot 2008 2014
Peugeot 2008 2014
مصرف سوخت ۲۰۰۸ Allure پس از ۱۵۰۰ کیلومتر رانندگی کمی بیشتر از مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتری بود که کمپانی اعلام کرده, بود. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”82205″] و حالا مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸ Allure که به احتمال زیاد در آینده شاهد حضور آن در خیابان‌های کشورمان خواهیم بود:

  • نوع موتور: BVM5
  • حجم موتور: ۱۶۰۰ سی‌سی vti
  • حداکثر قدرت: ۱۲۰ اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: ۱۶۰ نیوتون متر
  • تعداد سیلندر: ۴
  • شتاب ۰-۱۰۰: ۹.۵ ثانیه (۱۱.۲ اتوماتیک)
  • حداکثر سرعت: ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ اتوماتیک)
  • مصرف شهری: ۷.۷ لیتر (۸.۸ اتوماتیک)
  • مصرف ترکیبی: ۵.۹ لیتر (۶.۵ اتوماتیک)
  • مصرف اتوبان: ۴.۸ لیتر (۵.۲ اتوماتیک)
  • انتشار گاز کربن: ۱۳۵ گرم
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ترجمه و گردآوری: محمد ایرجی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. عبدي

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پژو استاد مسلم و بی رقیب طراحیست . و درین عرصه در اروپا هیچ شرکتی را یارای رچزخوانی برای پژو نمی یابید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      البته فقط طراحی…کیفیت پایین ساخت و هزینه زیاد نگهداری .عدم به روز رسانی امکانات و…. از دلایلیه که باعث شده پژو حتی جزو ۳۰ خودرو ساز برتر دنیا هم قرار نگیره!!! البته در ایران به لطف انحصار ایران خودرو همچنان بی رقیبه!!!
      البته شریک تجاری جدیدش شرکت دانگ فنگ چین که قراره مدل جدید پژو۲۰۰۸ رو بر اساس پلتفرم مشترک طراحی کنه شاید بتونی ناجی این شیر پیر بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پژو سیتروئن

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کارشناس بازرگانی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . با توجه به قیمت بی نظیر و امکانات فوق العاده این محصول بر اساس تحلیل انجام شده این خودرو برای سرمایه گذاری بسیار ایده آل می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. معین

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظرم با این پول ماشین های بهتری میشه خرید خصوصا از کره ای ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز هر وقت با 80 ملیون ماشین کره ای خریدی به منم خبر بده .تازه اگر پیدا کنی هم کارکرده و مدل های زیر 2008.
      از اون گذشته مگه شرکت پژو کم شرکتیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین‌ اروپایی ک از کره ای نرم تره و اصلا قابل مقایسه نیس واسه موتورشم ک کل شرکتای ماشین سازی ب کم حجم رو اوردن حتی لکسوز ک خدای موتور پر قدرته الان داره اتوموبیل۱۲۰۰ سی سی میزنه اگ سرچ کنید با کیا اسپورتیج هم مقایسه شده ب نظر من اروپاییش بهتره اابته اگ شما دنبال ماشین کره ای تو این رنج قیمتی سانگ یانگ تیوولی هم هست فقط یه سوال ک برامن پیش اومده شما باشید دنده ایش میخرید یا اتومات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بابک

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عیب بزرگ این خودرو این است که:
    حجم موتور: 1600 سی‌سی vti داره
    به عبارتی موتور اون ضعیفه و از کیفیت اون کم می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا راهنمایی کنید.
    مگه اتومات نیست؟ اون پدال بزرگه که جای کلاچ هست چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فوت رسته پدال نیست
      محل استراحت پا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون پدال نیست جای پای چپ هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده های خدا کمی بیشتر دقت وبررسی کنید 405 با موتور 1800سی سی 97 اسب بخار قدرت داره 2008 با موتور 1600 سی سی توربو 128 اسب بخار قدرت داره پژو 206 که 105 اسب بخار قدرت داره کی گفته موتورش همون موتور206 هست از سال 2013 همه خودرو سازهای بزرگ دنیا به دنبال حجم موتر کم و راندمان بالا و مصرف کم سوخت هستند بعدش شما کره جنوبی رو با فرانسه در خودرو سازی مقایسه میکنین بعدش میگن حجم موتورش کم نمی تونه بدنه رو بکشه وزن پژو 2008 بدون گریبکس اتوماتیک 1070 و با آن1150کیلو گرم هست که از 405 و پارس سبکتر و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلی خودرو خیلی زیباست ومیشه با ماشینهای قیمت بالاتر مقایسه کرد،مصرف سوختش هم خیلی خوبه ،ولی دنده اتوماتش شتاب پایینی داره وکسیکه این ماشین رو میخره انتظاربالاتری ازنظر قدرت وشتاب داره(اتوماتیکش).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان اگه این ماشین وارد ایران بشه از امکاناتش کاسته نمیشه?? منظورم اینه که موقع مونتاژ کردنش ممکنه یه سری از امکانات و قابلیت هاشو حذف کنن ?? توی نسخه ی فولش چه طور?? ممنون میشم جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. میلاد

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظرتون سانگ یانگ تیوولی بهتر نیست ؟ هم قدی تره هم جا دار تره هم اتوماته 1600 سی سیه و سر بالایی کم نمیاره این ممکن کم بیاره تازه مونتاژ ایران خودرو هستش که اصلا خوب مونتاژ نمیکنن تیوولی هرچی بگیم بالاخره کره ایی و وارداتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرید

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایرا ن خودرو متخصص بی کیفیتی و سرویس ندادنه
    لس از چند بار خرید از شرکتهای ایرانی باید بگم خودرو وارداتی بی گارانتی بهتر از خرید از شرکتهای ایرانیه که آدم رو می چاپن و سرویس هم نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا