پژو

پژو 2008 مدل 2015، چشم‌انتظار ورود

چند وقتی است که دامنه گلایه و انتقادات از یکی از خودروسازان اروپایی – که همه‌مان کمابیش با آن آشناییم – بالا گرفته و به بحث‌هایی داغی هم در بین محافل و مطبوعات و نیز آحاد جامعه دامن زده است. جالب هم اینجاست که چه افراد درگیر در ماجرا و چه آنانی که از دور دستی بر آتش دارند، انگشت اتهام را به سمت خودروساز اروپایی نشانه رفته و تنها او را مقصر و یا سبب‌ساز روند نابهنجاری می‌دانند که در فلان شرکت داخلی جریان دارد و… اما کمتر کسی در این میان از خود پرسیده است که، چرا این عملکرد ناصواب بیش از همه در فلان مجموعه ایرانی است که ظهور و بروز یافته و چرا مشابه چنین روندی را در شرکای چینی، برزیلی و…. همین کمپانی (اروپایی) شاهد نبوده و یا کمتر شاهدیم؟ چرا محصولات از رده خارج این کمپانی در این کشورها تولید نشده و یا در صورت تولید، در مقیاس کمتری عرضه می‌گردند و از همه مهم‌تر اینکه به چه سبب کیفیت خودروهای مونتاژ شده در آن ممالک (به‌مراتب) بهتر از نمونه‌هایی است که در ایران مونتاژ می‌شود؟
ممکن است که بیشتر اشخاص این وضعیت را ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه غرب بدانند که اتفاقاً از چهار سال پیش بدین سوی، تشدید هم شده است اما چنانچه نیک بنگریم این امر را درمی‌یابیم که حال و روز خودروسازی مان پیش از این مقوله هم چندان تعریفی نداشته است و ناکارآمدی از خصیصه‌های بارز آن بوده است. گواه این مدعا نیز، تولید انبوه خودروهای از رده خارج و کم کیفیت و صدالبته گرانی بود که آه و فغان مشتریان را به عرش رسانیده بود، البته بعد از اعمال تحریم‌ها ابعاد این ناکارآمدی دامنه وسیع‌تری یافت و بیش از پیش فزونی گرفت.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Peugeot 2008
Peugeot 2008
امروزه هر فردی که از حداقل دانش و بینش برخوردار است بر این امر آگاه است که در هر دادوستدی دو طرف وجود دارد، خریدار و فروشنده. مناسبات و رویکرد بین آن دو است که سرنوشت نهایی یک معامله را رقم می‌زند. اگر چنانچه از دانش و زیرکی لازم برخوردار نباشید و یا آن‌چنان بی‌حوصله و تنبل باشید که از چند و چون کالای مورد نظرتان نخواهید که پرسش کنید، به‌طور حتم سرتان کلاه خواهد رفت و این روال طبیعی هر تجارت است. درزمینه اخذ تکنولوژی و عقد قرارداد با کمپانی‌های خارجی هم دقیقاً وضع به همین منوال است و اتفاقاً در این فقره نیاز به فراست و هوشیاری بیشتری وجود دارد. درمجموع این‌طور می‌توان گفت که یک خودروساز خارجی و یا هر فروشنده ای دیگری در این عالم در پی کسب سود و منفعت بیشتر است و این ماییم که باید به فکر منافع خود باشیم نه او!

Peugeot 2008
Peugeot 2008
در مجموع اگر در میان‌مدت و یا درازمدت، برنامه مدون و استراتژی مشخصی نداشته باشیم و هر روز از این شاخه به آن شاخه پریده و روزی دم از خودکفایی بزنیم و هفته ای دیگر نوید مونتاژ خودروی جدیدی را بدهیم، حتی اگر در این زمینه با بهترین خودروسازان دنیا هم قرارداد ببندیم اوضاع و احوال مان تغییری نخواهد یافت. از طرفی، اگر به مدیریت علمی و مدرن و نیز شایسته‌سالاری هیچ اعتنایی نداشته و بخواهیم با روش‌های سنتی و متعلق به عصر حجره‌داری مجموعه‌های صنعتی مان را سامان دهیم کارمان به‌جایی نخواهد رسید. از همه بدتر اینکه اگر بازاری انحصاری، سود تضمین شده، مشتریان وادار شده و… را به تلاش و رقابت و صادرات و مشتری مداری ارجحیت دهیم بازهم این قافله تا روز حشر لنگ خواهد ماند! در کل، قسمت اعظم این مصائب و معضلات از عملکرد خودمان است که ناشی می‌شود و نه طرف خارجی. بگذریم!

Peugeot 2008 Interior
Peugeot 2008 Interior
موضوع این متن درباره خودروی کراس اوور پژو ۲۰۰۸ است. قرار بر این بود که این خودرو به همراه پژو ۳۰۱ روانه بازار ایران شود اما کماکان خبری از تاریخ ورود این دو منتشر نگردیده است و از نشانه‌ها هم پیداست که این عمل به پس از رفع تحریم‌ها موکول شده است. این کراس اوور فرانسوی در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار معرفی شد و جانشین پژو ۲۰۷ SW محسوب می‌گردد. پلت فرم به کار رفته در آن PF1 نام دارد که با خودروی پژو ۲۰۸ مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر کشور فرانسه در برزیل هم تولید می‌شود.

2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
این خودرو چندی پیش مورد بررسی سایت «AUTOMIDDLEEAST» قرار گرفت که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:۳ از ۵

این خودرو جانشین فرانسوی نیسان JUKE محسوب می‌گردد.

نمای ظاهری
اگر شما تاکنون قادر شده‌اید که از یک برند، که در عرف بکسل‌کننده بودن معروف است، رمزگشایی نمایید؛ احتمالاً محتوای آنچه را که در این متن – در مورد این کراس اوور فرانسوی- درج شده را درک خواهید نمود. خودرویی که بخش‌های زیادی از آن با هم خانواده‌اش پژو ۲۰۸ مشترک می‌باشد، طراحی این خودرو تنها یک بخش از این مسئله را بازتاب می‌دهد.

کابین
در داخل، طرح صاف و افقی داشبورد، این حس را که در کابینی جادارتر جای گرفته‌اید تقویت می‌کند. کابین این خودرو با پوششی از چرم آراسته شده و تریم مشکی پیانو و یک صفحه نمایشگر اطلاعات (برجسته) در آن خودنمایی می‌کنند. البته اینها تنها موارد ناشی از طراحی این کابین نیستند، بلکه این کابین از فضایی کافی برای سرنشینان جلو و عقب خود برخوردار است که همین امر تضمین‌کننده یک محیط راحت و کاربردی در آن می‌باشد.

مهندسی
نکته کلیدی که در پژو ۲۰۰۸ به چشم می‌آید راحتی این خودروست و این امر با نوآوری‌هایی که در کابین آن صورت گرفته کاملاً مشهود است؛ از جمله این موارد هم می‌توان به موقعیت مناسب راننده در پشت فرمان و نیز دسترسی آسان او به ابزار و ادوات موجود در داشبورد اشاره نمود و یا وجود یک صفحه نمایشگر لمسی در بخش میانی کنسول، که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به اطلاعات موجود در آن دسترسی یابید بدون آنکه حواستان از آنچه در پیشروی‌تان ست، پرت شود.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌گردد. شتاب اعلام شده برای این خودرو، از صفر تا صد معادل ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

جمع‌بندی نهایی

در پایان همه اینها، کراس اوور فرانسوی تصویر شایسته ای را از برند خود عرضه نمود، تا آن حد که این خودرو را در سطح رقیب ژاپنی‌اش نیسان JUKE ارتقاء داد. اینکه شما خودروی فرانسوی و یا همتای ژاپنی‌اش را برگزینید، یک انتخاب شخصی است و به ذوق و سلیقه‌تان بستگی دارد ولی این را منصفانه باید گفت که خودروی فرانسوی عقب‌تر و یا پشت سر رقیب ژاپنی خود نیست (به لحاظ عملکرد).

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
کابین راحت و کاربردی
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی پرسش‌برانگیز بدنه

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۹۶ کیلومتر هم ذکر شده است)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: غیر مستقل، بازوهای انعطاف‌پذیر
مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۷.۴ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد
طول /عرض/ ارتفاع:۴۱۵۹/۱۷۴۰/۱۵۵۶ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۵۳۸ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۳۶۰ لیتر
حجم باک: ۵۳ لیتر
وزن:۱۱۸۰ کیلوگرم

ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
نسخه‌های اروپایی این خودرو به‌طور استاندارد از ۶ عدد ایربگ برخوردارند.
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه عرضه شده در امارات
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش TCS

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو (مدل فول یا ALLURE)- بازار امارات
سقف پانوراما
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) بر روی فرمان
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + IPOD + اتصالات بلوتوث
۶ عدد بلندگو
فرمان برقی
سنسور پارک عقب
سیستم ناوبری (NAVIGATION)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچی
تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه عقب ضد بخار
لامپ‌های مه شکن جلو و عقب
سنسور باران
اسپویلر عقب
پوشش چرمی فرمان
آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن
و….

2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
قیمت
در ایران: هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست ولی ارقامی بین ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان برای این خودرو ذکر شده است.
در امارات: ۷۶,۰۰۰ الی ۸۱,۰۰۰ درهم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸۴ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کلی فیلم از این ماشین دیدم
    تو مسیرهای خاکی و ناجور خیلی خوب جواب داد هندلینگشو میگفتند خیلی خوب بوده فرمونش برقیه
    توربو داره
    در مورد اندازش هم از نظر طولی مثل ٢٠۶ صندوق داره یه هوایی از سوزوکی ویتارا کوچیکتره ولی اگه کسی میخواد بدونه اندازش در چه حده سوزوکی ویتارا رو تجسم کنه
    یه مشکلی که داشت و همه میگفتند فضای صندلی های عقبش یکم کمه ولی نه مثل ٢٠۶

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. davood

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      من توی ترکیه سوار شدم این ماشینو اندازش یکم بزرگتر از 206 هست ماشین شهری خوبیه اما بستگی به کیفیت تولید در ایران داره و البته قیمتش با توجه به آپشنهای موجود چون واقعا ماشین با کیفیتیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور 1600 با 115 اسب بخار،واسه یه شاسی بلند،حتی اگه نیم شاسی هم باشه این جکه،حتما میخوان 100 میلیون هم پول بگیرن بابتش… من یه جوونم،تو این رنج قیمت مزدا یا کیا یا هیوندا سوار میشم،این ماشین فقط برای پیرمرد،پیرزنایی که پاشون لب گوره خوبه????

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. نوید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که هم سطح جوک نیست بابا اون توربو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامی

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا ماشین وارد بازار نشه. هیچ چیز مشخص نمیشه. صبرررررررررررر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تو تلگرام قیمت دقیق رو دیدم که اعلام شده 70میلیون تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. هادی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها مزیت این خودرو به روز بودن و داشتن آپشن هاش بود چون واقعا از نظر توان ماشین ضعیفی به حساب می یاد اما عکسهای خط تولید ایران خودرو حاکی از اینه که متاسفانه خیلی از آپشن های این خودرو رو برداشتن پس در نتیجه نمیشه گفت خودروی خوبی برای خریده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پژمان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام به همگی.
    تجربه نشون داده که آپشنهای فابریک در یک خودرو خوب و قابل قبول موقعی که ساخت داخل میشه، یا کلاً حذف میشه و یا به عنوان آپشن با هزینه اضافی عرضه میشه. این خودرو با فرض همین نسبت توان به وزن، و امکانات گفته شده میتونه انتخاب خوبی باشه به شرطی که قیمتش هم در محدوده 80 تا 90 میلیون نگه داشته بشه در غیر اینصورت نخواهد توانست که با رقیب جدی مثل رنو داستر که افت کیفی ناشی از مونتاژ داخل هم بهش نخورده رقابت کنه. شاید در این رهگذریکی از معدود مزیتهای پژو، خدمات پس از فروشش باشه که اون هم در مقایسه با نمره منفیهای زیادی که پژو همیشه در کیفیت داشته، نمیتونه مزیت باشه یعنی خدمات برای برطرف کردن عیوبی که اصولاً نباید وجود داشته باشه.
    پاینده باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    و بازهم پژویه پر استهلاک و قیمته فضاییه ایران خودرو برایه این ماشین کلا ایران همیشه برند بی ارزشه پژورو از برشکستگی
    نجات داده ماشینی مه ۶٠ میبیون بیشتر نمیارزرو میخوان با قیمته بالایه ١٠٠ تومن بدن تازه با ور داشتن کلی آپشن از رویه آن
    رنو و پژو دوتا برند بیارزشه اروپان و فقط کشور هایی مثه ما طرفداره این ماشینان
    آخه شما چطور با نیسان جوک مقایسه میکنی این ماشینو برنده ژاپنی؟ بی خیال بابا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو سانروف داره ؟ لطفا جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اظهارنظرا مال وقتی که حداکثر 100 میلیون بود. امروز (97/8/1) که قیمتش از 200 میلیونم خیلی بالاتره چی؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا