پژو

ماجراجویی با پژو 3008 ادونچر کانسپت

پژو آماده‌ی معرفی نسخه‌ای ویژه از شاسی‌بلند ۳۰۰۸ به منظور گشت‌وگذار خارج از جاده در منطقه‌ی مشهور هو چی مین ویتنام می‌شود.


این شاسی‌بلند که به تعداد یک دستگاه تولید شده توسط مجله تاپ گیر بریتانیا به این منطقه آورده شده تا تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفته‌ی پژو با سیستم چهار چرخ محرکی که در ۳۰۰۸ وجود ندارد مقایسه شود.


این خودروی ویژه بر پایه‌ی نسخه‌ی GT Line مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری پیورتک بنا شده و از برخی ویژگی‌های متمایز همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های آفرود کوپر AT3، فلاپ جلو، روف راک آلومینیومی با نوار نورانی LED و چادر سقفی سیمپسون سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های ۳۰۰۸ یاد شده می‌توان به باربند حمل دوچرخه و پوشش خاص بدنه اشاره کرد.


دیوید پیل مدیر پژوی بریتانیا می‌گوید:

این خودروی تک دستگاهی نشان دهنده‌ی توانایی‌های کاربردی و آفرود پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ماست. با اصلاحات نسبتاً کم، ۳۰۰۸ برخی از سخت‌ترین مسیرها را پشت سر گذاشته و تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفته‌ی ما را ثابت کرده است.

تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفته‌ی پژو در واقع یک سیستم کنترل کشش است که ۵ حالت متفاوت نرمال، برف، گل، شن و ESP Off را بسته به مسیر پیش رو ارائه می‌کند. این سیستم به همراه دستیار حرکت در سرپایینی باعث می‌شود شاسی‌بلند ۳۰۰۸ توانایی آفرود خوبی داشته باشد. این در حالی است که ۳۰۰۸ به سیستم چهار چرخ محرک سنتی مجهز نیست.


تنها مدل ۳۰۰۸ که از نظر فنی خودرویی چهار چرخ محرک محسوب می‌شود مدل هیبرید ۴ است که قدرت ترکیبی ۲۹۶ اسب بخاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یه شاسی بلند شیک با پرستیژه این ۳۰۰۸
    فوق العاده تر از این مدل ۴wd هیبرید با قدرت ۳۰۰ اسبی که دیگه فوق العادس ……
    حیف که تحریم ها اجازه نداد بیاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بنظرم گزینه های ژاپنی و آمریکایی کاملا بهتر از پژو برای آفرودن…ولی طراحی بیرونی و داخلی جذابی داره…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. amir

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    نمیدونم چرا پژو با چهارچرخ محرک مشکل داره!!خو لامصب لااقل یه نسخه سفارشی از این چهارچرخ محرک بزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      چون از ابتدا قرار نبوده چهارچرخ متحرک باشه ، پلت فرم با همین فرض ساخته شده
      به همین خاطر امکان نصب گاردان و دیفرانسیل دوم وجود نداره
      ضمن اینکه خودرو های awd مرسوم بازار ، عملا تفاوت معنا داری با fwd ها ندارن و همین سیستم 4wd برقی پژو ، هم ارز اوناست
      همچنین وجود یه سیستم دو دیفرانسیل که اقلا ۱۰۰ کیلو به وزن ماشین اضافه میکنه و از فضای بار کم میکنه ، برای ماشینی که شاید سالیانه کمتر از انگشتای یه دست نیاز به ۴ چرخ داشته باشه کار عاقلانه ای نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    فقط یه آدم شوت میتونه شاسی بلندای امریکایی و ژاپنی رو بیخیالشه و بره اینو سوارشه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. حالا یکی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (160 ديدگاه)

    فراموش نکنید که کلاً 3008 و 5008 در کلاس کراس اورها قرار دارند. مثل ماشینهایی چون اسپورتیج، سانتافه، راوفور و حتی وراکروز و…..
    اینها ماشینهای آفرود به معنای خاص کلمه نسیتند و اون توانایی را ندارند بلکه 4wd در حدی برای کراس اور کاربرد داره که شما بتونید در جاده‌هایی که ماشینهای تک دیفرانسیل توانایی حرکت ندارن از گل و لای و پستی و بلندیهای معمولی عبور کنید. یعنی در حد معمول و سطحی، نه جاده‌های صعب العبور که ماشین آفرود واقعی لازم داره. و سیستم awd هم که دائماً دو دیفرانسیل درگیر هست در خارج از جاده کار 4wd را در حد یک کراس اور ارائه میده و در جاده برای افزایش چسبندگی کاربرد داره. حالا اگه پژو ادعا میکنه با سیستم پشرفته و هوشمند میتونه صرفاً در حد این کراس اورها، آفرود و چسبندگی ایجاد بکنه دور از ذهن نیست. کما اینکه اگه به سابقه پژو در چند دهه پیش مراجعه بکنید میبینید که با ماشینهای دیفرانسیل عقب هم در این کار موفق بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Soheil

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش سانتافه و اسپورتیچ تویه اروپا مثل پراید تو ایرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Soheil

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینی شیک ومجلسی
    برای سفر های خانوادگی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا