پژو

شیر پژو، ژیان‌تر می‌شود! مشخصات 508 قوی‌تر

نسل جدید پژو ۵۰۸ همین چند هفته پیش در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد اما رسانه‌های فرانسوی قبلاً درباره نسخه‌های متنوع از این سدان زیبا صحبت کرده‌اند. بنا به گزارش رسانه‌های فرانسوی، اگر نسخه GT با قدرت ۲۲۵ اسب بخاری کافی نیست پس می‌توان مدل قوی‌تر با قدرت ۲۷۰ اسب بخاری را انتخاب کرد. این خودرو قاعدتاً باید به جنگ فولکس‌واگن آرتئون با قدرت ۲۸۰ اسب بخاری برود.


باور بر این است پرچمدار ۵۰۸ حتی نشان GTi را نیز دریافت خواهد کرد. البته این خبر سورپرایز کننده نیست زیرا پیشرانه نسخه قوی‌تر همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۳۰۸ GTi خواهد بود. گفته شده پژو احتمالا نشان Ti را نیز که در مدل خاطره‌انگیز ۵۰۴ دهه ۷۰ میلادی بکار رفته بود احیا خواهد کرد.


جدای از نصب پیشرانه جدید در نسخه قوی‌تر ۵۰۸، مهندسان پژو برخی تغییرات مهندسی دیگر همچون اصلاح شاسی را در نظر خواهند داشت و طراحان نیز دستی روی سر و روی خودرو خواهند کشید. انتظار داریم این خودرو رینگ‌های جدید، رنگ خاص‌تر و برخی بهبودهای جزئی در کابین داشته باشد.


رئیس پژو آقای ژان فیلیپ ایمپاراتو گفته ۵۰۸ در برابر خودروهای لوکس این کلاس به میدان خواهد رفت. مدیر تولید این برند نیز گفته پژو برنامه‌هایی برای عرضه نسخه‌های بیشتر از ۵۰۸ در پاییز سال جاری دارد. احتمالاً نسخه‌های GTi یا Ti را در نمایشگاه خودروی پاریس و یا حتی زودتر در فضای مجازی ببینیم.


نسخه جدید پژو ۵۰۸ از سال ۲۰۱۹ وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد و همین سال هم مدل هیبریدی با خروجی ترکیبی ۲۲۰ اسبی عرضه خواهد شد. این نسخه نیز دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۸۰ اسبی و یک واحد الکتریکی با خروجی ۴۰ اسبی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    رقابت شرکتهای خودرویی داره بیداد میکنه برای بهترین بودن در کلاس خود
    فکر کنم یکی از بهترین پژوهای تولیدی چند ده گذشته باشه
    یاده ۵۰۴ افسانه ای و معروف افتادم که روزگاری از سخت جونترین خودروهای قاره آفریقا بود.
    با اینکه به هیچ عنوان با خودروهای فرانسوی حال نمیکنم و از چشمم افتادن به دلیل خودروسازان زحمت کش داخلی((( پژو مسئول بَرند خود باید باشه و چیزی که میبینیم اینه که پژو با همدستی خودروسازان ایرانی داره مردم را سر کبسه میکنه ، چیزی که از هیچ خودروسازی نمیبینیم به غیر از پژو ))) ، ولی این ۵۰۸ جدید از فرانسویایی هست که بدجور به دلم نشسته .
    طراحیش در عین سادگی بینظیره و فکر میکنم برنده خودروی سال اروپا باشه.
    طراحی عقبش خیلی خیلی زیبا و تو مایه های خودروهای ۱۹۹۰ ژاپنی و آمریکایی شده.
    پژو خوب داره میره جلو ، ولی همیشه یه مشکلی که مثل بقیه فرانسویا داره ، پیچیدگی در مسائل فنی و برقی ، هزینه اصطحلاکی و افت قیمت بیشتر نسبت به خودروهای کشورهای دیگه داره که مثلا میخواد خاص باشه ولی بازار فروش اهمیتی برای خاص بودن در پیچیدگی مسخره طراحی ادوات و دسترسی و سهولت در تعمیرات نمیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      دوست عزیز پژو همون سهمی که با ایران خودرو توافق کرده بر میداره این خودروسازان ما هستن که دارن مردم رو سرکیسه میکنن شما فکر میکنی با گرون شدن ماشیهای پژو سهم پژو افزایش پیدا میکنه؟؟
      به نظر من پژو عملکرد بسیار خوبی داره هم در مسابقات و نم خودروهای خیابانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    دوست عزیز اینکه خودروسازان داخلی مردمو سرکیسه میکنند مقصر پژو نیست یادمه تو یک برنامه یکی از مسئولین میگفت فرانسویها گفتن بیاید به جای 405 مدلهای جدید پژو بهتون بدیم ، اما ما خودمون اسرار داشتیم همچنان 405 تولید کنیم حتی اونها میخواستن نمایندگی مستقل در ایران بزنند اما مسئولین اجازه ندادند . اینکه یک خودرو در کشور ما برای سالیان دراز و با قیمتهای گزاف و با افت کیفیت تولید میشه تقصیر هیچ کشور یا خودروسازی نیست ، اگر اینطوری باشه پس تقصیر انگیلیسیاست که ما پیکانو 38 سال تولید کردیم یا تقصیر ژاپنیاست که 40 سال نیسان زامیادو تولید کردیم یا مقصر المانیا هستند که فولکس بیتل 50 سال تو مکزیک تولید شد یا ایتالیا که اجازه داده فیات 125 به اسم لادا 50 سال تو روسیه تولید بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      احمد جان
      این خودرها را اجازه تولید در آن سالها انحصاری داده شده بود . در صورتی که دیگه بیشتر شرکتها معتبر چنین کاری انجام نمیدن به دلایل اسمورسم و بَرند شرکت که مبادا لکه دار بشه.
      شما ماکسیما یا رونیز رو ببین وقتی قرارداد تموم شد اجازه تولید پیدا نکردن ، شما ماکسیما ۸۱ تا ۹۱ رو یه مشکل از کیفیت نمیتونی بگیری یا همین رونیز یا ماشینهایی که مثالهاشو الان میارم.
      یا ریو از کیا
      یا خودروهای برند هیوندای از راین خودرو
      یا زانتیا که اگر تولید داشت شرط میبندم در فروش چیزی از پژوهای تولیدی کم نداشت از منظر مقبولیت .
      شرکت تویوتا یه ماشین به سفارت ایران در هند فروخت ، به هر دلیلی از آمریکا معضرت خواهی کرد بعد شما میگید پژو بیگناهه و خودروسازها مقصرند .
      نه عزیزم ، پژو ماهیگیره خوبیه و اهمیتی به لکه دار شدن برند خودش در اذعان عمومی نمیده
      تنها شرکتی که اهمیتی به این چیزها در دنیا نمیده و میگه تولید کن تا عهد دقیانوس تا وقتی میخرند همین پژویی هست که آمریکا راهش نمیدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    در مورد پیچدگی فنی وبرقی هم یادم رفت بگم فقط پژو یا محصولات فرانسوی نیست که این پیچدگیهارو داره شما ماشینهای امریکایی رو نگاه کن از فرانسویها بیشتر پیچیده یکی از دوستای خودم یه شورولت نوا میخواست بازسازی کنه ، یعنی هفت جد و ابادش جلو چشماش امد هیچ جا قبولش نمیکردند بخاطر همون پیچیدگیهاش یا مثلا بعضی از ماشینهای المانی از فرانسویها هم پیچیدتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      داداش ،نوا حد اقل مال بیس سال پیشه معلومه که قطعاتش نا یابه
      این مواردی که ذکر کردی مال همین امساله وبازم پیچیدن در عین فراوانی قطعات یدکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. amirhosein

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقا بحث سر پیچیدگی فنی شد لازم دونستم یه مطلبی رو بگم هیچ خودرو جدیدی در دنیا حتی خودرو های کمپانی ماهیندرا هم نیست که پیچیدگی فنی نداشته باشه رفت اون دوره ای که موتور انقدر جاش باز باشه که بشه به راحتی توش دست برد همه خودرو ها همینن و چون پژو اولین خودرویی توی ایران سال 1382 بود که سیستم برقی مالتی پلکس داشت و هیچ کس هم بهش وارد نبود بهش میگن پیچیدگی فنی همین الانم خیلی از برق کارا و مکانیک ها سیستم برقی مالتی پلکس اصلا وارد نیستن حتی یادمه سال 1380 و 1381 پژو 206 و زانتیا با سیستم انژکتوری اومد خیلی از مکانیک ها بلد نبودن تعمیر کنن چون همشون کارشون سیستم کاربرات بود عدم علم کافی مکانیک ها و نداشتن سواد و تجربه کافی دلیل بر پیچیدگی فنی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مبین پورمند

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تیتر خبر عالی بود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      عمو فدا ژیان منظورش شیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بله درست میفرمایید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali a

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    موتوری با ۱.۶ لیتر حجم با توربو‌۱۸۰ اسب بخار تولید کنه استهلاک بالایی داره و طولانی مدت نمیشه ازش استفاده کرد…شما تویوتا و‌هوندا و شرکت های دیگه رو ببینید.متوجه این موضوع میشید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    اگه یک نیگا به تویوتا کمری ۲۰۰۷ بندازی میبینی ۲۰۶ بدبخت چقد ساده و پیش پا افتاده مکانیک های ما عادت دارن به ۴۰۵ و خانواده نکبتش و پراید و نوه های نحسش الان تو دنیا خودرو به سمت خودران شدن پیش میرن مسیولین شکم پرست ما تازه به فکر خودروی گاز سوزی افتاده که مثل بمب تو خیابونا دارن راه میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    البته درمورد تیتر (ژیان به معنی شیر هست اینجا) . شاید خیلیا فکر کردن منظورش ماشین ژیانه . خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید فورد

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (78 ديدگاه)

    شیر این گوسفندم نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا