پژو

کارنامه آماری پژو در سال 2017

به‌رغم همه کمی‌ها، کاستی‌ها، رنج‌ها و مصیبت‌هایی که از ناحیه ساخته‌های ایرانیزه پژو نصیب ما مردمان این سرزمین شده ولی با این حال ما ایرانیان کماکان پژو را دوست داشته و مقدمش را گرامی می‌داریم! بی‌شک بخشی از این محبوبیت ناشی از جو انحصاری بازار و نبود رقیبی قدر در آن است؛ چه‌بسا اگر چنین نبود شاید این برند از هواخواه کمتری نزد خرد و کلان این دیار برخوردار بود؛ اما جدا از این گلایه‌های تکراری، نمی‌توان منکر این قضیه شد که پژو کماکان ساخته‌هایی جذاب، مرغوب و راحتی را تولید می‌کند که هر دوستدار خودرویی را از ته دل به وجد می‌آورد.


در بازارهای جهانی، فعلاً پژو به حالت افتان‌وخیزان در حال حرکت است و برخلاف دیگر رقیب وطنی خود، یعنی رنو از اوضاع چندان مساعدی برخوردار نیست و هرلحظه ممکن است به لبه دره افلاس نزدیک شود. ریشه‌های این وضع بغرنج را هم باید در سال‌های اخیر دید. منظور سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی است، سال‌هایی که در آن پژو به خواب عمیقی فرو رفته بود؛ درحالی‌که رقبای آن چهارنعل به‌سوی آینده می‌تاختند.


در هشت‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷، تمامی هم‌وغم پژو بر آن بود که بازارهایی را که به غفلت در شش سال اخیر از دست داد، با چنگ و دندان و به ضرب دگنگ حفظ کند. در این بازه زمانی، مجموعاً پژو حدود ۱.۳۵ میلیون دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان فروخت که نسبت به پارسال، رشد ضعیف ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. جالب اینجاست که هنوز هم بخشی از آمار جهانی فروش پژو به مدل‌های قدیمی آن ازجمله پژو ۴۰۵، پارس و ۲۰۶ تعلق دارد. خودروهایی که سال‌هاست میهن عزیزمان، میزبان مهربان و سنگ صبور آنهاست.


در این بازه زمانی، بهترین عملکرد پژو را از لحاظ فروش می‌توان در کشورهای مشترک‌المنافع CIS (روسیه، بلاروس، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان و…) با رشدی معادل ۳۳.۲ درصد، کشورهای اروپای شرقی و ترکیه با رشدی به میزان ۱۵.۷ درصد و کشورهای مکزیک و آرژانتین با رشد ۱۴.۸ درصد، شاهد بود.


بدترین عملکرد را هم پژو در کشورهای شمال آفریقا با کاهش فروشی به میزان ۳۶.۵ درصد، کشورهای عربی شورای همکاری خلیج‌فارس با کاهشی معادل ۳۱.۸ درصد و منطقه آسیا پاسیفیک و استرالیا با کاهش ۲۶.۷ درصد، از خود ارائه داد.


اگر ملاک را یک سال کامل در نظر بگیریم، در سال ۲۰۱۶ میلادی، فرانسه با سهمی معادل ۲۲.۳ درصد بزرگترین بازار محصولات پژو بود، سپس ایران با سهمی ۱۸.۲ درصدی عنوان دومین خریدار ساخته‌های این برند از آن خود نمود. چین هم به‌عنوان سومین بازار از سهمی معادل ۱۷.۲ درصد، بریتانیا به‌عنوان چهارمین خریدار با سهمی معادل ۶.۵ درصد و بالاخره اسپانیا به‌عنوان پنجمین مشتری با سهمی برابر با ۵.۴ درصد بود. ناگفته نماند که طی سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی، از میزان سهم فرانسه در سبد فروش جهانی پژو کاسته و در عوض به سهم چین افزوده شد.

Peugeot 208 Active Design
در میان تمامی محصولات پژو، فعلاً بیشترین فروش از آن پژو ۲۰۸ است و پس از آن، مدل ۲۰۰۸ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در میان ساخته‌های جدید پژو نیز مدل ۳۰۰۸ از لحاظ رشد پیشتاز است.


در جدول ذیل میزان فروش انواع مختلف پژو در هشت‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ پژو ۲۰۸ ۲۰۳,۶۵۲ -۵.۴
۲ پژو ۲۰۰۸ ۱۵۱,۷۷۱ -۲.۱
۳ پژو ۳۰۸ ۱۲۸,۸۳۳ -۱۶.۹
۴ پژو ۳۰۰۸ ۱۲۶,۲۶۵ +۶۸.۲
۵ پژو ۴۰۵ ۹۵,۴۲۰ -۶.۲
۶ پژو پارتنر ۹۳,۹۵۱ +۷.۲
۷ پژو پارس ۷۹,۴۷۱
۸ پژو ۲۰۶ سدان ۷۵,۶۸۳ +۴.۵
۹ پژو ۳۰۱ ۴۲,۷۲۴ -۳۵.۳
۱۰ پژو ۲۰۶ ۴۱,۴۱۹ +۱۷۵.۵

 

منبع آمار: Fucus2move.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    من به همین خاطر همیشه از پژو متنفر بودم چون تو تولیدات ماشین های مثل ۴۰۵ نقش داره کلا تو فکر سوده براش فرقی نمیکنه که فروش این ماشینها به قیمت جون یه انسان تموم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم پژو واقعا منفوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hussein

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      شما با استاندار کشورها و سازمانهای رگولاتوری که این قوانینو تو هر کشوری مینویسن اشنا نیستید
      چرا خیلی از مدلهایی که تو ایران راحت به فروش میره و مردم براش صف هم میکشن تو کشورهای اروپایی وافریقایی ممنوعه؟ چون این این کشورها استاندارهایی تعیین کردن که هر خودرو بای این استاندارها رو پاس کنن ، مثلا سیستم ترمز خودکار تا سرعت 15 کیلومتر اجباری هست دو ساله که اجباری شده
      این دیگه مشکل پژو نیست، هر وقت کشوری مثل ایران استانداردهاش اجازه ی واردات و فروش این اتومبیل ها رو بده اتومبیل سازها میسازن و میفروشن
      پژو رنو محصولات چینی و هندی و روسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    لامصب میومدی سمند رو هم حساب میکردی تو آمار … عجب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    به نظرم اون برنامه ای که تو تاپ گیر سابق جرمی کلارکسون و جیمز می درباره پژو درست کردند بهترین چیز برای توجیه وضعیت فلی پژو هستش و اسطوره هایی مثل 504 و 205Gti و یا 405Mi16Cup هیچ وقت فراموش نمیشن و هیچ وقت هم تکرار نشدند.من خودم 206 دارم ولی اگر مجبور نبودم هیچ وقت انتخابش نمیکردم (اون هم مدل تیپ 5 ایرانیزه شده رو!!!!!)ولی اصلا از محصولات جدیداین برند از 2006 به این ور خوشم نیومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هرجا سخن از استهلاک است،نام پژو بر تارک آسمان میدرخشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    حقا که هر چی جرمی به این پژو میگه حقشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایران فرانسه

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    مشکل خیلی از ما اینه که فکر می کنیم شرکتهای غربی از تعدادی فیلسوف و استاد اخلاق تشکیل شده اند. شرکت باید حافظ منافع سهامداران خود باشد. این ماییم که با شعارهای آبکی با انزوا با دخالتهای نابجا و با اقتصاد بسته سنتی رانتیر تک محصولی مشتری 405 و پارس و 206 شدیم .مگه مزخرفترین نیسان تا پارسال توی مکزیک تولید نمیشد همینطور مدلهای از رده خارج سوزوکی و تویوتا توی پاکستان – تا تقاضا هست عرضه هم خواهد بود چون شرکت باید سود کسب کند . ما رو بعد از انقلاب پژو خودروساز کرد مهم این بود که با آوردن رقیب باید وادارش می کردیم محصولات به روز بهمون بده .باید ده سال قبل دیگه 405 و پارس رو دیگه سفارش نمی دادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این چه حرفیه ؟!!!!
      زیر پا گذاشتن ارزش های انسانی بخاطر مال اندوزی و سود بیشتر در هیچ فرهنگ و آیین و مردمی پسندیده نیست !
      پس اینطور که شما میفرمایی :
      دیگه نباید از مدیران کشور و علی الخصوص مدیران صنعت خودرو گله و شکایتی کرد ، چون اونا در حال افزایش دادن سرمایه و کسب سود بیشتر برای سهام دارهاشون هستن !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سعید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اینقدر توی این سالها کشته دادیم بخاطر برندی ک فقط بفکر پوله ک لقب تنفر انگیزترین برند رو باید بهش بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hesam

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    درسته جدیدأ ماشین های آشغال میزنه ،ولی من دو تا از ماشیناش که تو دوره زمانی خودش عالی بودن رو دوست دارم…پژو ۴٠۵(٢٠٠٠) و پژو ٢٠۶ تیپ۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه ماشین قسطی رو چه طوری و کجا با قیمت مناسب گرفت سرش کلاه نرفت پیش حدود 60 یا 70 یا حداکثر 80 می تونم بدم ماهی هم 2تا 2.5 به نظرتو چی بگیرم و از کجا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      به نظرم ماشین قسطی نگیری بهتره با 80 میتونی یه ماشین نسبتا خوب بگیری و اون 2.5 رو هم پس انداز کنی بعد یه مدتی صاحب ماشین بهتر میشی یواش یواش به سمت ماشین مورد نظرت حرکت کنی بهتره در اینصورت متضرر نمیشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Muty

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      سیاوش جون دمت گرم
      توی این کساتی بازار که ما اجاره هامون را هم داریم از جیب میدیم ، تو میتونی ماهی 2/5-2 قسط بدی !!!
      شاگرد نمیخوای ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ارش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پژو از این سیاست اقتصاد مافیایی خودش هم متضرر شده اون موقعی که تویوتا- هوندا فولکس واگن -مرسدس -بی ام و -آئودی-ولوو-سوبارو و…سیاست ومنافع خودشون رو براساس شرافت و رقابت سالم پایه گذاری کردن و نتیجه اش رو الان دارن بهره برداری می کنند کیفیت ژاپنی هاو تکنولوژی ژرمنها ووجدان کاری سوئدیها محصولاتشون رو تبدیل به برند های درجه یک جهانی کرده پژو داشت با سیاست کثیفش جیب مردم ایران رو غارت می کرد حالا پژو کجا و تویوتا کجا مقایسه کنید بین پژو 504 مدل 1977 با تویوتا کارینا 1977 کدام بهتر بود و الان پژو 508 با تویوتا کمری یا هوندا اکورد کدام بهتره؟پژو عقب ماند واز خودش ضربه خورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali a

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کی گفته ایرانی ها پژو رو دوست دارن ؟! شخصادوست دارم ورشکستگی پژو رو ببینم … که البته ورشکست شد چند سال پیش تو اوضاع بد اقتصادی دنیا …ولی دولت فرانسه با پول و غیره نذاشت ورشکست شه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارش

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از فرانسه هیچوقت خوشم نیامده کشور کثیفیه آفریقا رو به کثافت کشید بیچاره شون کرد هنوزم سیاست های کثیفشو داره انجام میده کسانی که با کشور فرانسه اشنایی دارن میگن یه درصد زیادی از جمعیت فرانسه رو اعراب مسلمان شمال آفریقا تشکیل میدن ونفرت عجیبی هم از فرانسویها دارن منتظر بهانه هستن برای خرابکاری حقم دارن یکی نیست بگه به توچه کثافت در امور این بیچاره ها دخالت میکنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hussein

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      به یاد یکی از جملات معروف افتادم
      میگفتن قبایل افریقایی رسم داشتن تمام اعضای قبیله ی شکست خورده رو به عنوان برده بگیرن، اروپایی ها اومدن همین برده ها رو خریدن . تو سواحل غربی افریقا که زمانی پر رونق ترین بنادر بودن یکی از مهمترین علتش فروش برده ی سیاه به دست خود افریقایی ها بود
      قبل این این برده ها رو برای خودشون خرید و فروش میکردن ولی بعدا به اروپایی ها هم میفروختن
      تو کشور خودمون هم هر وقت مسئولین دلسوزی کردن و قوانین رو سخت کردن اونوقت محصولات چینی که تو چین هم فروشش ممنوعه رو به ما نمیفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۳۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        الان کدوم قسمت کامنتت ، جمله ی معروفه مد نظرت بود ؟!!!
        :-) :-) :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hussein

          ۳۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          اینکه خود افریقاییها و خودمون هم مقصریم، اونا هم اومدن دیدن تو فرانسه برده داری ممنوعه ولی تو افریقا نیست خب تو فرانسه خرید و فروش نکردن تو افریقا و امریکا کردن
          به همین راحتی
          اینکه پژو اشغال تو ایران میفروشه اولین و تنها مقصر خودمون هستیم
          هر وقت ما خودمون مثل فرانسه قوانین و استاندارهای بالا تعیین و تصویب کردیم اونوقت پژو اشغال نمیفروشه
          توقعات بیجا، نااشنایی با نوع تعاملات بین المللی، از بس به دلایل مختلف کشور ایزوله بوده از جهان که با خیلی چیزا اشنا نیستن عموم مردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MaZi Zo0M Z0oM

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      مسبب ورود ویروس اچ ای وی به ایران همین فرانسه بود که تحت عنوان کمک به بیماران تالاسمی خون های الوده به ویروس اچ ای وی یا همون ایدز رو در دهه شصت هجری شمسی به ایران فرسناد و بسیاری از بیماران تالاسمی رو به ایدز مبتلا کرد،هیچوقت هم از ایران و ملتش عذر خواهی هم نکرد.
      تو ۱۰ ماه حدودا ۲۲۰ هزار دستگاه از این امار فقط مربوط به ۴ تا از خودروهای ایرانخودرو هست که ۲ به ۲ از یک پلت فرم مشترک استفاده میکنند.
      بالاخره وقتی ایران اولین بازار فروش محصولاتش در بازار های بین المللی پس از بازار خود فرانسه هست،معلومه که سایر خودروهایی که در اینده توسط ایرانخودرو تحت عنوان خودروی ملی طراحی و رونمایی خواهند شد هم بر روی پلت فرم محصولات پژو بنا نهاد خواهند شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ali a

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    امار فروشش رو میبینم حالم بهم میخوره.405.پارس .206و206 سدان ! شرکت درپیت نصف فروشش همین ماشینای از رده خارجه که تو ایران و مصر و چندتا کشور جهان سومی بیچاره داره به مردم میندازه… عملا تو هرکلاسی پزو ماشین داره مثل هاچبک واس یو وی . ون و سدان کلی رقبای المانی و ژاپنی و کره ای همه ازش بهترن و فروششون از این پژو غراضه بیشتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Pooriya_German_BMW

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    شرکت رنو خیلی بهتر و سر تر از پژو هست
    خط مشی رنو و هدف و تفکر رنو خیلی برتر از پژو هست
    رنو دید جهانی داره ولی پژو و سیتروئن دید محدود و کوتاه
    یه مثال ساده و تجربی میزنم براتون
    ال ۹۰ مدل سال ۸۵ سوار شو
    بعدش مدل ۹۶ سوار شو
    هیچ گونه افت کیفیت نمیبینی
    حالا برعکس همین کار با پژو پارس انجام بده به وضوح افت کیفیت بچشم میبینی
    مسلما هر شرکتی هدفش کسب سود بیشتر هست
    ولی پژو هدفش کسب سود بیشتر هست به هر قیمتی
    ولی رنو کسب سود بیشتر در کنار اعتبار بیشتر هست
    بنظر من رنو شریک قابل اطمینان تری به نسبت پژو هست اگر شراکتش با دو غده سرطانی ایران‌خودرو و سایپا قطع کنه و به صورت مستقل و آزاد در بازار ایران فعالیت کنه موفقیت بیشتری شامل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. SAEED

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    یعنی خوشم میاد برای کامنت نوشتن به تیتر نگاه میکنن بعضی دوستان اگه نوشته باشه “3008 خودروی سال اروپا”نظرات مثبت و توام با تعریف و تمجیده ولی وقتی ناکامی پژو به تصویر کشیده میشه یهو ریتم کامنتا عوض میشه
    به نظر من پژو واقعا داره عالی کار میکنه و بهترم میشه .وقتی بعد ده سال عدم پیشرفت و غفلت بیاد خودشو تو دو سه سال به خودروی سال اروپا برسونه نشان از پتانسیل بالای این خودروساز داره
    امیدوارم هر روز بهترو بهتر بشه.
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hussein

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      پژو 3008 هاچبک قیمتش اینجا تقریبا هشتاد میلیونه موقع خرید تو کمپین
      اینجا به اتومبیل به چشم سرمایه نگاه نمیکنن تو سوئد پژو رو به اسم یه خودروی معمولی میشناسن چون سیاست پژو مطابق شرائط هر کشور و منطقه هست
      چرا تو عربستان و کشورهای امارات پژو حضور نداره؟ خب کیه که بره پژو بخره تو این کشورا؟
      تو سوئد چرا پژو رو به اسم یه خودروساز معمولی میشناسن و اصلا خودروساز بدی نمیدونن؟ چون خود مسئولین سوئد تصمیم گرفتن که لیاقت کشور و مردم رو تعیین کنن و با تعیین قوانین دقیق و سخت انتظارات مردم سوئد رو بازتاب بدن و پژو هم با همین دید میاد تو سوئد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ahmad

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    چقد جالب که بهد از فرانسه بیشترین سهم از آمار فروش محصول پز< با فاصله ای اندک از آن ایرانه. کمی بیشتر بگذره حتی از خود فرانسوی هم در گرفتن بنجل های تولید خودشون جلو میزنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پرسپولیس

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    نخست اینکه هیچ خودروساز بزرگی توکشورحاضربه سرمایه گذاری نیست چون ارزش ونام ونشان وپیشرفت رافدای سودنمیکنندبعدسودبردن وارزش وتکنولوژی ارائه دادن هم جزکارشون هست پژوبازاردرب داغون خودرو را قبضه کرده اگه یک شرایط آزادرقابتی درصنعت خودرو تو کشور بودکسی آشغال فرانسوی چه رنو چه پژو چه سیتروئن نمیخریدوقتی واردات خودروگزینشی شده درسرمایه گذاری رابستن میماندپژو وآشغالهایش حاشیه خلیج همیشه گی پارس تاآلمانی وامریکایی وژاپنی هست پولشان راحرام فرانسوی نمیکنندمحال است تورقابت ازادفرانسه جایی بالای جدول داشته باشه مثل بازارامریکاکه خودروی فرانسوی نمیتونه واردبشه جایی که کره وژاپن والمان درش رقابت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. lclover

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      درود بر شرفت …
      گل گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. lclover

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پژو = توتال=سرمایه گزاری در میدان های نفتی ایرا ن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Omid622

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چقد بدبختیم که از چین بیشتر پژو میخریم اونایی که با جمعیت ۱و نیم میلیارد نفر
    کمتر از ما میرن سراغ پژو بازار انحصاری یعنی این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hussein

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      دستمزد تو چین چقدره؟
      تقریبا دو سه برابر ایرانه به صورت میانگین بنابراین یه اتومبیلی میخرن که بهتره
      و دلیل دیگه اینه که فروش این اشغالهایی که شما به اسم ماشین چینی و غیره میخرید فروشش تو چین ممنوعه
      ولی اینجا ممنوع نیست پس میسازن و میفروشن چرا چین محصولاتی که میفرسته اروپا و امریکا کیفیت بالایی دارن؟ چون اون کشورهای غربی و امریکایی اجازه ی فروش محصولات بی کیفیت رو نمیدن. حتی خود فرانسه اجازه ی فروش اشغالهای پژو رو داخل فرانسه نمیده. ولی اینجا چون ممنوع نیست میفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SAEED

      ۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      چین چندین برابر ایران خودروساز داخلی و خارجی داره پس طبیعیه.
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. کیوان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    2008 3008 5008 هیچکدوم اینها نمیتونه پژو را در راس قرار بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mohamad

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    در حقیقت این خودروسازان ایرانی بودن که برند پژو رو خراب کردن.چون محصولات از رده خارجشون رو سال های متمادی تولید کردن و برای فروششون هم از برند و اعتبار پژو استفاده کردن و ذهنیت بدی از این برند تو ذهن مردم به وجود آوردن…
    وگرنه چرا قدیم اینطوری نبود؟
    چون هر محصولش به موقع تولید میشد و به موقع کنار میرفت.دست آشغال سازای ایرانی نمی افتاد که تا ابد محصولات از رده خارجشونو تو بازار انحصاری تولید و به فروش برسونن و خون مردم رو تو شیشه بکنن باهاش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Parsakian

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنظر من ما کلا اصل قضیه رو گذاشتیم کنار
    یعنی اینکه در کل با توجه به سیستم اب و هوای ایران
    اصلا محصولات اروپایی راندمان بالایی در ایران ندارند
    و نگرش قطعا باید بسمت تکنولوژی ژاپن و کره باشد
    ضمنا مقدار مصرف سوخت هم خیلی مهمه
    درسته که از لحاظ ایمنی خودرو پراید افتضاحه اما
    انصافا از لحاظ موتوری بسیار بهتر از پژو و سازگاری بیشتری داره
    یادمه توی اون کمپین تحریم خودرو که متاسفانه در نهایت منحرفش
    کردن و با وام دادن قضیه به کل لووس شد وقتی از وزیر صنعت در خصوص
    شرکت تویوتا پرسیدن گفت اون شرکت تمایل چندانی برای حضور در ایران نداره
    ولی نگفت چرا؟
    چرا خودرویی که قیمت تمام شده اون Xریاله موقع فروش به مشتری
    میشه 4X ؟
    دلیلش اینه مدیران و تصمیم گیران اصلا مردم و مصرف کننده در اولویت نبوده و نیستند.
    مافیا و باج خواهی نهاد ، سازمان و تعرفه های گوناگون به پاش میبندن
    وگرنه بنظر من ایران بجای شراکت کثیف با پژو و سیتروءن باید شرایط ترغیبی خوبی برای شرکتهای معتبر ژاپنی و کره ای میذاشت ودر نهایت اگر هم تحریم میشدیم با توجه به زنجیره استفاده کنندگان کشورهای همسایه بصورت یک حلقه کامل ، هیچ مشکلی برای تامین و تجهیز قطعات وجود نداشت
    البته مطلب اصلی دیگر که تعیین کننده حتی نوع نفس کشیدنمون هست موارد و جایگاه سیاسی هس که متاسفانه حالا حالاها قرار نیست عقلایی حرکت و بینش داشته باشه
    در نهایت یادم به ضرب المثل معروفی افتاد
    “به شتر گفتن تو چرا فلان چیت از پسه . گفت چیم مثل همه کسه ”
    بهترین چیز شعور و آگاهی بالای اجتماعیه. ایشالله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا