پژو

بررسی پژو 508، نامزد جدید بازار ایران

از زمره خودروهایی که بزرگ‌ترین سازنده کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو ۵۰۸ است. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدل‌هایی همچون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و… است. ورود این محصول به بازار کشورمان می‌تواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی نماید؛ و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمت‌گذاری نامناسب و طمع‌ورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.

2015 Peugeot 508 HDi
۲۰۱۵ Peugeot 508 HDi
پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌شوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید می‌رسد.

2015 Peugeot 508 HDi
۲۰۱۵ Peugeot 508 HDi
پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع ۱.۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱.۸ لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از ۱.۶، ۲ و ۲.۲ لیتری عرضه می‌شوند که توان خروجی آن‌ها بین ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار متغیر است. نسخه‌های وارده به کشورمان هم از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی خواهد بود.

از لحاظ ایمنی، پژو ۵۰۸ خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهره‌گیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تست‌های ایمنی نائل آید. این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب ۹۰ درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدل‌های پژو ۵۰۸ به‌طور استاندارد به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدل‌های این خودرو سامانه‌های ایمنی متعددی من‌جمله سیستم‌های ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپ‌های فول این خودرو دیده می‌شود.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
کابین پژو ۵۰۸ از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و این همان نکته‌ای است که بیشتر سایت‌های خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا و… بر روی آن تأکید وافری دارند. از ویژگی‌های دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایت‌های معروف خودرویی ازجمله AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلی‌های آن مهر تأیید زدند. البته این موارد در کنار معایبی همچون سیستم نمایشگر لمسی نه‌چندان کارآمد آن و نیز برخی اشکالات دیگر جای می‌گیرند. تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در این کابین کمابیش هم‌تراز با اکثر رقبای خود ازجمله فورد موندئو و تویوتا کمری و هوندا آکورد و… می‌باشد. در انواع مدل‌های این خودرو کمابیش تجهیزاتی همانند صفحه نمایشگر لمسی، پوشش چرمی فرمان، سیستم هدایت ناوبری و… قابل مشاهده است.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
طبق بررسی اینجانب از سایت‌های متعدد انگلیسی‌زبان، درمجموع بیشتر مشتریان این خودرو و قاطبه مصرف‌کنندگانش در بریتانیا، استرالیا، خاورمیانه و… از عملکرد و کیفیت آن رضایت کافی داشته و حتی شمار نه‌چندان کمی از آن‌ها نیز این خودرو را در حد عالی ارزیابی نمودند و این‌ها همه درست برخلاف تصویر مخدوشی است که از برند پژو در ذهن ما ایرانیان جای گرفته و مشتری ایرانی را از این برند فراری نموده است و صدالبته در این میان کسی مقصر نیست جز نماینده ایرانی پژو که تخصص عجیبی در نابودی سابقه خوب یک برند و کیفیت زدایی تام از آن دارد. امید است که پژو ۵۰۸ در ایران با سرنوشت بهتری نسبت به اجداد خود من‌جمله ۴۰۵ مواجه شود!

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
مشخصات فنی پژو ۵۰۸
این خودرو قرار است با دو پیشرانه متفاوت ۱.۶ و ۱.۶ لیتری توربو در ایران عرضه شود که مشخصات آن‌ها به شرح ذیل است:
۱.۶ لیتری معمولی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت
۱.۶ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس: ۶ سرعته تیپ ترونیک
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات با آنتی‌رول بار
سیستم فنربندی عقب: اتصالات چندگانه (MULTI LINK) با آنتی‌رول بار
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۸۳۰/۱۸۲۸/۱۴۵۶ میلی‌متر (نسخه سدان) و ۴۸۲۹/۱۸۲۸/۱۴۷۶ میلی‌متر (نسخه استیشن) و ۴۸۲۸/۱۸۶۴/۱۵۲۵ میلی‌متر (نسخه RXH)
فاصله بین دو محور: ۲۸۱۷ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۵۱۵ لیتر (نسخه سدان)
حجم مخزن سوخت: ۷۲ لیتر
وزن: ۱۴۸۵ کیلوگرم (نسخه سدان)

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۹۰ درصد)
۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل لغزش ASR
سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC
سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL
سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
و…

تجهیزات رفاهی (تیپ GTLINE در بازار امارات)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
سانروف برقی مجهز به سنسورهای حساس به مانع
شیفترهای پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)
صندلی‌های برقی با حافظه
آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
حسگر باران با تیغه‌های برف‌پاک‌کن BONELESS
صندلی‌ها با پوشش چرمی
سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)
سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)
ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)
کروز کنترل
چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED
تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه
سیستم رهیاب GPS
۸ عدد اسپیکر JBL
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری
دوربین دید عقب (REAR CAMERA)
سنسورهای پارک جلو
اگزوزهای سرکرومی دوگانه عقب
صندلی عقب VIP
و…

قیمت
در ایران: به طور رسمی مشخص نشده است.
در امارات: ۱۰۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ ALLURE) و ۱۱۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ GTLINE)


[دانلود ویدئو] منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
CARADVISE.COM.AU
YALLAHMOTOR.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۱ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    با اینکه قیافه خوبی نداره و موتور ضعیفی داره اما ای کاش بیاد و تولید بشه تا حداقل از دست پرشیا و 405 و سمند راحت بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      به قیمتش دقت نکرده بودم .خیلی گرونه هیشکی نمیخردش.وقتی مردم میتونن با 70 هزار درهم اپتیما و سوناتا بخرن چرا باید 116 هزار درهم بدن و اینو بخرن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایرانی

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        شما خوبین؟!!!
        بابا بازم این ماشین(508) بهتر از سوناتا و اپتیماس…
        اونا بیشتر ظاهر دارن… تا باطن…
        حالا تویوتا کمری را بگین … یه چیزی…
        یه ماشین خوب وبی ادعا………

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. REZA

          ۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (225 ديدگاه)

          داداش کیفیت رو باید متناسب با قیمت تمام شده مقایسه کرد-اگه دقت کنی اپتیما و سوناتاsx مدل فولشون تو دبی 70هزار درهم اما508 116 هزار درهم-اگه قرار باشه قیمتاشون رو در نظر نگیریم پس بنز اس 500 از هر دوشون بهتره. خوبه که منطقی به قضیه نگاه کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali ayat

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          مطمئن باشید از لحاظ علم اقتصاد دارم صحبت میکنم نه باد رو هوا این پژو با این قیمت گذاری دقیقا در حد یه کیا اپتیما فول آپشن هست و شرکت پژو بعد از ورشکستگی ها و افت سهام نتوانسته قیمت تمام شده این محصول رو کم در بیاره چون مثل شرکت هایی مثل تویوتا و هیوندا اینقدر فروش نداره که بخواد ارزون در بیاره دوما خرید مواداولیه برای تولید یه خودرو رو نداشته و به قیمت خیلی زیاد خریداری کرده که شامل فلز و چرم و پلاستیکش میشه سوما نیروی کار ندارد و همون نیروی کار ها هم بسیار گرون براش تموم شده که مطمئن باشید به سخت کوشی ژاپنی ها و کره ای ها هرگز نمیرسن و در آخر شرکت های دیگه هزینه های انبار داری و تبلیغات که کمرشکن هستند رو ندارند که همین عوامل باعث شده قیمت این خودرو اینقدر بالا تمام بشود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرید

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      باتوجه سیاست های غلط مدیران خودروسازی درقیمت گذاری ،انتخاب موتوروسیاست های فروش مطمئن باشیدعاقبتی همچون 407 ،سوزوکی کیزاشی ،سیتروئن c5 ورنوکپچر خواهدداشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (225 ديدگاه)

        آقا sxتیپ اپتیماست.اشتباهی جلوی سوناتا گذاشتم.اشتباه تایپی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      هوندا آکورد +
      پژو 508 —
      قیمت اکورد از پژو هم کمتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        باید میزاشتی بین سونوتا و ۵۰۸اونوقت یه چیزی این هوندا آکورد که هیچکس حریفش نیس این با این قیمتش باشه عمرا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Ashkan

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      بیشتر به درد گروه ضربت میخوره و تشریفات و اشخاص مسن
      اگه بیاد جای مگان بگیره بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. فرید آبادان

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (308 ديدگاه)

      قیمتش تو منطقه البته مدل نیمه فول 80 تومن درمیاد و اگه ایرانخودرو بخواد وارد کنه البته همین مدل رو قطعا کمتر از 160 تومن نیست و با این پول گزینه ای زیادی هست که هم قدرت و چهره بهتری دارن پس خیلی بعیده که وارد بشه ایرانخودرو خیلی زور بزنه 301 رو وارد ; کنه با قیمت 70 تومن در نتیجه هیچ گزینه ای نمیتونه جایگزین پارس و 405 بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. رضا

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (242 ديدگاه)

      یه ماشین خوب دیگه که ایران خوردرو قراره توش گند بزنه و به نوه نتیجه های ما به چند برابر قیمت بفروشه تازه کلی از آپشن هاشم برمیداره شاید موتوره TU5 هم روش بزاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. سامورایی

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ایها الناس ما پژو نمیخواهیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (81 ديدگاه)

        سوار این ماشین بشی ارضا میشی عزیزم فک کردی این همون 405 هست که سوارش میشی؟ متاسفانه قیمتا عادلانه نیست وگرنه تو خود اروپا اینارو مفت میخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. حمید

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اتفاقا قیافش خیلیم خوبه تنها مشکلش صفحه نمایششه. اگه با موتور 160 اسبی و قیمت زیر 130 تومن بیاد فروش خوبی خواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مک میسل

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    اگر فرض بگیریم سال دیگه بیاد قطعا بالای100فی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. YaShar

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      پرسیدم هاو ماچ مانی؟
      جواب دادن : موسیو 22.740 euros

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مردم مغز *** نخوردن که، سوناتا و اپتیما ۳۰ درصد قیمتشون از این کمتره توی بازار آزادی مثل امارات اونوقت برای چی بیان همچین خودرویی رو بخرم که زیر دست ایران خودرو میخواد مونتاژ بشه و معلوم نیست که کلی از قطعاتش هم کم کم خود ایران خودرو بزنه که یعنی فاجعه، گاگولیم مگه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ali

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو امارات نه کسی ماشینشو بصورت نقدی میخره نه سرمایشو چندین ماه جلوتر از تحویل خودرو تقدیم خودروساز میکنه. با این حال اگه یک ماه کنار خیابون تو امارات وایسی شاید بیشتر از دوتا پژو نبینی. چون با این قیمت گزینه های بیشماری وجود داره و از طرف دیگه ماشین 2010 تو سال 2016 جذابیتی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Lord Cezar

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      دقیقا حرفتون منطقی هست . اپتیما و سوناتا با کلی آپشن بیشتر از این و طراحی به روز و موتور قدرتمند تر نسبت به نسخه واردی به ایران انتخاب بهتری خواهد بود . این ماشین با اینکه کیفیت و امکاناتش خوبه ولی وقتی میره زیر دست فرغون سازی مطمئن هستم اونی که تو ایران عرضه میشه از نسخه استاندارد وارداتی هم اپشن ها و امکاناتش کمتر خواهد بود.
      تغییراتی که ایانخودرو اعمال میکنه رو میشه حدس زد : کاهش ایربگ از 6 به 4 سا 2 عدد – تعویض چراغ های ال ای دی و زنون با چراغ کاسه ای هالوژنی یا لنزی هالوژنی – تعویض نمایشگر با نمونه کوچکتر – تعویض رینگ ها با نمونه کوچکتر – تویض تو دوزی صندلی ها با پارچه ای یا نمونه چرم با کیفیت پایین تر – به احتمال زیاد تعویض سانروف – تعویض سیستم ورود و خروج بدون کلید و غیره
      کم فروشی تو مونتاژ کار های داخلی از اول مشهود بوده و دزدی هاشون بر همه اشکاره . ننگ بر کسی که بخواد از این ها ماشین بخره .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SS

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (738 ديدگاه)

        اتفاقا ایران خودرو در ماشین های وارداتیش هیچ وقت از اپشن نمیزنه
        بجاش قیمت هر اپشن رو 4 برابر حساب میکنه و ماشینی که در جهان هیچ جایگاهی رو نتونسته کسب کنه طوری قیمت میزنه که باید با یه کلاس بالاتر از خودش رقابت کنه
        این ماشین هم احتمالا 200 قیمت میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. فریا

          ۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (684 ديدگاه)

          یا بهتر بگم ، اون آپشــن ها رو با نمونه های چینی مشابه که قیمتش یک چهارم اصلیه جایگزین کرده ، با قیمت آپشن فابریک میفــروشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشینی در سایز کمری و موتور 1.6 !!!مگه میشه؟
    بگو تو که شاسی بلند و استیشنشو زدی وانتشو هم درست میکردی
    کلا از سه تا خودروساز فرانسه(رنو ،پژو، سیتروین) خوشم نمیاد یه جورین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      چه ربطی داره الان توساتن موتور 1.6 داره اپیتما جدیدا هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        عزیز برادر منظور 1600 سی سی با قدرت 120 اسب بخاره. توسان و اپتیما هم موتور 120 اسب بخاری دارن؟ الان متخصصین ایران خودرو کامنتتو بخونن میرن رو اپتیما موتور TU5 میزارن میفروشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشینی در سایز کمری و موتور 1.6!!!!مگه میشه؟
    حالا این به کنار چرا وانتشو نساخته مثل ایران خودرو یه ماشین درست کرده سه تا ماشین ازش دراورده
    نمیدونم چرا اصلا از خودروسازای فرانسه خوشم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حسام

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من با این سیستمی که آقایان برای قیمت گذاری انتخاب میکنند حتماً داستان 407 دوباره پیش میاد . رقبای خیلی موفق تری در ایران داره و یه مقدار کار برای 508 مشکل تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    به دلیل خاطره های خیلی بدی که مردم ما از محصولات پژو دارند حتی اگر بهترین مدلها را هم وارد کنه نمی تونه به این زودی ها ذهنیت بدی را که نسبت بهش وجود داره از بین ببره

    تازه مگه ژاپنی ها و کره ای ها مردند که پژو بتونه تو محدوده قیمتی اونها عرض اندام کنه؟؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امین

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    امیدوارم به سرنوشت 407و C5و Safran دچار بشه تا مدیران عزیز خیال نکنند مردم ما …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      ما مردم بین دو قشر دلال موندیم…
      داخلی و خارجی…
      این صحبتام ملاک نیس…
      خدمات پس از فروش … کیفیت … قیمت… مهم هستن…
      به حرف هم نیس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Cosworth

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    واقعا آدم تاسف میخوره از این کامنت ها!
    یعنی سوناتا و اپتیما که هیچی ندارن و پلاستیک بازیافتی هستن رو با این مقایسه می کنید؟!

    طراحی به این قشنگی با کیفیت ساخت عالی و سواری عالی و اخیرا همین 508 با دوام ترین سدان آلمان شناخته شد.

    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/peugeot-508-most-reliable

    موتورشم 1600 توربو با عملکرد خیلی خوب مخصوصا برای شهرهایی مثل تهران که ارتفاعشون زیاده! خیلی جالبه انگار بعضیها هنوز فرق تنفس طبیعی و توربو هم نمیدونن طرف میگه فقط 1600؟؟ انگار از قافله عقب هستید که الان دوره Downsizing هست نه دوره حجم بالا!

    هنوز طرف از نزدیک ماشینو ندیده 1 ثانیه هم باهاش رانندگی نکرده بعد میگه اپتیما از این بهتره!!

    همون 407 هم هر کی سوار نشده بود فکر میکرد عین سمند و پرشیاس ولی وقتی سوار شدن تازه فهمیدن چه کیفیت و سواری عالی داره و از خیلی کره ای ها و ژاپنی ها رانندگی باهاش لذت بخش تره و دوامشم خیلی بالاس.

    حیف که مردم ما یه عمر ماشین ایرانی سوار شدن هنوز فرق ماشین ایرانی و فرانسوی رو درک نمیکنن! فکر میکنن لگن های تولید داخل یعنی ماشین سواری! اگه به این دید مضحک نگاه کنیم پس نیسان زامیاد هم میشه نماد ماشینهای ژاپنی!!! یا پراید 141 هم میشه نماد ماشینهای کره ای!!

    یه ذره طرز تفکر غلطمونو عوض کنیم وضعمون خیلی بهتر میشه. بدون تحقیق و مطالعه هم حرف نزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali ayat

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      دوست عزیز تمام حرف های شما درست و به جا ولی ماشین های نابی مانند فولکس واگن پاسات هم بودن که هیچ کس از لحاظ هندلینگ به پاش نمیرسیدن ولی اگه آمار فروش رو نگاه کنی میبینی که خیلی پایینه خب دلایلی داشت یکی نقص فنی کمی داشت که مطمئن باش این پژو هم زیاد داره سیستم ناوبری و سنسور های رده پایین طراحی خیلی خیلی ساده و صد البته نرمی ژاپنی هارو هم نداشت البته عین این مدل هندلینگ و اینجین خیلی عالی ولی این دو مورد که گفته شد تو این سگمنت زیاد مورد بحث نیست ولی این که از لحاظ خرابی آمار داده اگه واقعا درست باشه فروش هم رو به رشد میره ولی باید امتحانشو پس بده هنوز نیومده نمیشه قضاوت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما ناصری

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (336 ديدگاه)

      به نظر من هم پژو بهتر از سوناتا و اپتیما هست ولی وقتی به این فکر می کنم که برای یه سرویس معمولی باید برم نمایندگی ایران خودرو چهار ستون بدنم به لرزه در میاد و ترجیح میدم کمری یا میتسوبیشی یا فلوئنس یا کرولا بخرم تا اینو

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. hamid reza

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دوست عزیز همچین گفتی کیفیت و لذت رانندگی بیشتره انگار جی تی ار هس پزو 407 و ما نمیدونیم. والا بنده هم سوار شدم انچنان اش دهان سوزی نیست. بله معلومه که باید از 405 بهتر باشه ولی دیگه اینجوری هم که شما بهش پر و بال دادی نیست. در مورد موتور توربو هم با این کیفیت بنزین و با توجه به اینکه هنوز استفاده و نگهداری از این نوع موتور داخل ایران فرهنگ سازی نشده گزینه چشمگیری به حساب نمیاد این شیر فرانسوی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. سامان اذری

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      پژو 508 با دوام ترین سدان المان شناخته شده ؟؟؟؟
      جوک میگی ؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. siarestless

        ۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آقای german لطفا در حد زبانت حرف بزن . z در زبان آلمانی ( تس ) خوانده میشه !! اینجا جاش نیست بگی از کجا مدرک گرفتی . استاداتو بیار ببینم چی یاد دادن بهت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. German man

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    Zeitung میشه سایتونگ نه زایتونگ!!!
    من دارای مدرک زبان المانی از سفارت المان هستم.
    Z در زبان المانی (س) خونده میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Deutsch Mann

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      شما که مدرک بین المللی دارید چطور نمیدونید که Z نه س تلفظ میشه نه ز
      تلفظ Z چیزی شبیه تس هست و معادل فارسی نداره
      و از یک سایت خودرویی هم نمیشه ایراد گرفت که چرا تلفظ دقیق یه کلمه آلمانی رو ننوشته
      اون (س) با غلظتی که شما گفتید ß هست !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. German man

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژو ماشین نمیشه!!
    حداقل در بازار ایران.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. پیرهن مشکی

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به هر حال شاید یکی از انتخاب های بعدی من برای خرید باشه.به نظر من هیوندای وکیا به درد نمی خورن.همچنین خودروی اروپایی بهتر از آسیایی آشغالی مثل کره است.
    این خودرو این همه مقام گرفته و ازش تعریف شده.شما تا به حال کجا دیدید این همه تعریف از سوناتا و اپتیما بکنند؟

    تو ایران،ماشین فقط ژاپنی و فرانسوی بقیه همه آشغالن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. میلاد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    در بازار کشور ما قیمت باعث میشه از یک محصول استقبال بشه یا نشه…..یک نمونه خیلی سادش جک اس5هستش که با قیمته مناسبش وطراحی نسبتا خوبش بازارخودروهای شاسی بلند زیر 100میلیون رو ماله خودش کرده…….درکل امیدوارم نماینده پژو در ایران قیمت گذاری این خودرو را با دقت وباچشم باز نسبت به دیگر روقبا انجام بدهد که مردم بتونن این خودروی با اصالت اروپایی رو با قیمت واقعی خریداری بکنن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. (*مهرداد*)

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    پژو ماشین خوبیه ولی …خودرو سازان داخلی بلایی بر سر مردم ایران آوردن که ملت از پژو جماعت بدشون میاد .وقتی ۴۰۵ از رده خارج هنوز داره تولید میشه اونم در سه اتاق مختلف (پژو ،سمند ،پارس) و تا ابد هم هست ..ملت میترسن اینم بیاد یه ۳۰ سال دست از سرشون برنداره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظر من با توجه به قیمت 140تومنی اپتیما و سوناتا اگر موتور 1.8لیتری پژو با توان 204 اسب عرضه بشه شاید بتونه موفق بشه. موتور 1.6 ارزش خرید نداره. اما بنظرم اگر موتور 1.8توربو را مونتاژ میکردند و قیمت 120تومن، موفق خوبی بدست میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. AMIR

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عالیه ولی قیمت دلاریش از سوناتا و کمری و اپتیما و رافور بیشتر احتمالا بین رنج 180 تا 220 میلیون باشه
    ولی اگر 140 تا 170 باشه یکی می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Hamid

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.
    با این قدرت موتور و ظاهرش من که اینو به 405 ترجیح میدم. ام انتخاب بین این و 206 یکم مشکله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش حالت خوبه ؟؟؟
      انتخاب بین این و 206 سخته ؟؟؟؟
      داداش عمو اخوی برادر قیمت این ماشین حدود 110 هزار درهم اماراته
      هر درهم حدود 950 تومنه
      حدود 100 میلیون قیمتش اونم تو دبی هست
      به عبارتی 27 هزار دلار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        سامان جان اون مقایسه جنبه کنایه داشت. ولی قیمت مبنای کافی برای خوب بودن یک ماشین نیست. اتفاقن 206 تو دوره خودش شاهکار بود اما این گنده بک 120 اسب بخاری هیچ حرفی برای گفتن نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. kaveh70

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته فکر کنم همون موتور تی یو 5 206 رو بذارن روش!و اینکه با این قیمت هایی که ایران خودرو ماشین وارد بازار می کنه کسی نمی خره البته حق هم دارن وقتی رنو سفران 2 و 2.5 لیتری با قیمت مناسب تر و امکانات مناسب هست چرا 508؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      رنو سفران یه آشغال به تمام معناست با سنسور های یک دهه پیش ای سی یو هزار سال پیش موتور دو دهه پیش که با کرونایی که من داشتم تو هیچ زمینه ای نتونست رقابت کنه همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. zonda R

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    سپاس از سام عزیز
    سام جان در میان مطالب زیبات بنظر جای بررسی فرزند سیتروین برند Ds خالیه
    اگر فلسفه و خودروهای این برند رو هم بررسی کنی با توجه به جامع بودن بررسی هات و ورود این برند به ایران
    باعث فزونی علم حقیر و بقیه دوستان که بخشی از اون مرهون زحمات شما و بقیه دوستان هست خواهد شد
    سپاسگزارم پیشاپیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. HoSeIn

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    80 تومن قیمت بخوره شاید شاید بیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، قیمتش بالا خواهد بود و اون کیفیت لازم رو هم نخواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان(احسان)

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چرا در کاپوت رو تو بارون باز گذاشتن عکس گرفتن؟میبردن تو فضای بسته عکس از انجین میگرفتن.چکاریه اخه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مزخرفه.افتضاحه.
    غیر قابل اعتماد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    بنده یه مطلب رو عرض کنم شاید بهش توحه نمیکنین. عمر مفید یه خودرو تو امارات یا اروپا و … بیشتر از پنج سال نیست اما تو ایران داستان فرق داره پس کیفیت یه فاکتور مهم واسه ما ایرانیها باید باشه ک از این بابت کره ایها حرف خاصی واسه گفتن ندارن. توی دبی یا امریکا ک بنده تجربه دارم شما یه محصول هیوتدای میخری تازه بعد از دو‌سال شروع میکنی ب پرداخت اقساتش! و این اصلی ترین دلیل فروش زیاد این کره ای هاست! اما همچین داستانی تو ایران وجود نداره پس از این بابت هم خرید کره ای توجیه نداره. مردم ما از لحاظ اصلاعات خودرویی فقیر هستن وگرنه اون زمان ک سوناتا ۴۴ میلیون بود ۴۰۷ قیمتی حدود ۴۶ میلیون داشت منتها باز هم مردم سوناتا رو‌ترجیه میدادن در حالی ک ب غیر از چنتا امکاناتی ک ممکنه تو کل عمر خودرو ازش دو بار هم استفاده نشه تو بقیه فاکتورها ضعیفتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشاد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یک سری از دوستان فکر می کنم خیلی احساسی نظر دادن! تمام خودرو دوستان می دونن که در کیفیت خودروهای فرانسوی جای هیچ شکی نیست بنظر من مقایسه این ماشین با ماشینهایی مثل سوناتا و اپتیما به هیچ وجه مقایسه درستی نیست چرا که خودروهای کره ای در بازارهای جهانی در کلاس خودشون از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستن
    این ماشینو یا حتی هر ماشین فرانسوی دیگری رو در بهترین شرایط باید در کنار خودروهای ژاپنی قرار داد و مقایسه کرد که خیلی رقابت سختی به وجود میاد که اون موقع داستان هیجان انگیز میشه!
    برای مقایسه بهتر بین تولیدات ژاپن و کره یه سری به مجله ماشی چاپ فروردین 94 بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      ما احساسی برخورد میکنیم ، بقیه دنیا هم احساسین !
      گزارش های کیفی که منتشر میشه ، حرف دیگه ای میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali ayat

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      این همه گزارش از کیفیت خودروهای کره ای منتشر میشه اونوقت شما به چه منطقی میگی خودروی کره ای کیفیت نداره ؟! الان خودروهای کره ای هرسال نزدیک هزار عدد به فروش پارسالشون اضاف میشه که این خودش خیلی عالیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  26. saeid

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    درسته پژو به کیفیت ماشینهای ژاپنی و آلمانی و .. نیست و مهندسی عالی و بدون نقص اونها رو نداره ولی دیگه از کره ها بالاتر نباشه مطمئنا کمتر نیست. این تولیدات چند ساله اخیر ایران خودرو بنام پژو که اصلا ربطی به پژو فرانسه نداره. یه ماشینیه با قطعات چینی و ایرانی و مهندسی ایرانی = آشغال . همین 206 که 5 ، 6 سال پیش با کیفیترین ماشین ایران بود الان شده جزء همین آشغالها. 206 ماشینی بود که حداقل تا 4 5 سال بدون خرج کار میکرد.
    پس پژو بد نیست اگه واقعا پژو باشه.من این رو به کره ها ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  27. علی

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ممنون بابت سایت بسیار خوبتون ..
    یه نکته ای هست که واقعا گاهی ناراحت کنندس و اونم اینه که توی سایت تخصصی خودرو برخی از نظرات واقعا …
    اینکه از یک موتور 1.6 لیتری چه توانی بکشی یکی از مهمترین دستاورد های مهندسی ای هست که هیچکس بهش توجه نمیکنه و همه میگن 1.6 چیه
    دیگه دنیا از جایی که موتور های V8 حکومت میکردن داره میگذره و رو میاری به مهندسی که بتونن از موتور های با حجم پایین تر راندمانی بالاتر بگیرن
    و اینکه شما در داخل شهر نمیخواید مسابقه بدید …
    اینکه چه بر سر پژو در ایران اومده جای خود داره و اینکه چند سالی از زمانی که پژو 205 یا حتی 206 وارد بازار فرانسه شد تا سال 2014 پژو افت شدیدی داشت ، اما اگر بررسی ها رو نگاه کنید متوجه میشید کیفیتی که خودرو های پژو در حال حاضر دارن در سطح خودرو های ژاپنی شاید نباشه اما مطمئنن از ماشین های کره ای بالاتره . ماشین هایی که جز زیبایی هنوز در زمینه ی اعتماد میلنگن و قابل اطمینان نیستن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. sina

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اگه تو رنج 110 یا 120 بشه شاید بتونه خوب فروش کنه فکر کنم حداقل با النترا و سراتو هم رده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sina

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اینجا جوری برخورد میشه که انگار شرکت پژو دشمن پدرانشون هست
    به نظرم پژو یکی از خاص ترین طراحی های داخلی و ارگونومی رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجتبی (ساروی)

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سلام به همه.اقایه چیز جالب .تو اداره یه کارمند حراست ایران خودرو اومد پیشم سر صحبتو باهاش وا کردم .میگفت مهندسای المانی قبل از 7میان سرکار ساعت 9میرن یک ربع بیست دقیقه صبحانه دوباره یه کله تا اخر وقت کار .نه کار به کار کسی دارن نه هیچی سرشون تو لاک خودشونه .بعد با لبخند میگفت ولی مهندسای فرانسوی عین خودمونن ساعت 8تا 8و نیم میان بعد 9میرن تا ده و نیم صبحانه و…….حالا خودتون تا تهش رو بخونین چرا میریم با فرانسویا معامله میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا