پژو

بررسی پژو 508، نامزد جدید بازار ایران

از زمره خودروهایی که بزرگ‌ترین سازنده کشورمان قصد ورودش را به بازار دارد، خودروی فرانسوی پژو ۵۰۸ است. این خودرو یک سدان نسبتاً بزرگ و از لحاظ ابعادی، در حد مدل‌هایی همچون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری و… است. ورود این محصول به بازار کشورمان می‌تواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این سگمنت خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی نماید؛ و حتی در صورت پیش گرفتن استراتژی مناسب از طرف واردکننده، موفقیت اش را در این کلاس تضمین و استمرار فروشش را در بازار تثبیت کند. البته وقوع همه این موارد، تنها و تنها به فاکتور قیمت و پشتیبانی خدمات یدکی مناسب از آن بستگی دارد وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از آن بر مدل ۴۰۷ رفته بود، محصولی که قربانی قیمت‌گذاری نامناسب و طمع‌ورزی طرف ایرانی شد و هنوز نیامده از عرصه رقابت در بازار حذف شد.

2015 Peugeot 508 HDi
۲۰۱۵ Peugeot 508 HDi
پژو ۵۰۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل ۴۰۷ به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل ۶۰۷ را هم پشت سر نهاده است. خودروی مذکور بر مبنای پلت فرم PF3 کمپانی PSA تکوین و توسعه یافته و این پلت فرم و بخش اعظم قطعات پیشرانه آن با نسل دوم سیتروئن C5 مشترک است. هر دوی این خودروها در کنار یکدیگر و به موازات هم در خط تولیدی کارخانه‌های رنس (RENNES) کشور فرانسه و ووهان (WUHAN) چین مونتاژ می‌شوند. به غیر از این دو مکان، پژو ۵۰۸ توسط شرکت نازا (NAZA) مالزی هم به تولید می‌رسد.

2015 Peugeot 508 HDi
۲۰۱۵ Peugeot 508 HDi
پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱ میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأی‌گیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع ۱.۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱.۸ لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از ۱.۶، ۲ و ۲.۲ لیتری عرضه می‌شوند که توان خروجی آن‌ها بین ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار متغیر است. نسخه‌های وارده به کشورمان هم از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی خواهد بود.

از لحاظ ایمنی، پژو ۵۰۸ خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهره‌گیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تست‌های ایمنی نائل آید. این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب ۹۰ درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدل‌های پژو ۵۰۸ به‌طور استاندارد به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدل‌های این خودرو سامانه‌های ایمنی متعددی من‌جمله سیستم‌های ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپ‌های فول این خودرو دیده می‌شود.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
کابین پژو ۵۰۸ از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و این همان نکته‌ای است که بیشتر سایت‌های خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا و… بر روی آن تأکید وافری دارند. از ویژگی‌های دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایت‌های معروف خودرویی ازجمله AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلی‌های آن مهر تأیید زدند. البته این موارد در کنار معایبی همچون سیستم نمایشگر لمسی نه‌چندان کارآمد آن و نیز برخی اشکالات دیگر جای می‌گیرند. تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در این کابین کمابیش هم‌تراز با اکثر رقبای خود ازجمله فورد موندئو و تویوتا کمری و هوندا آکورد و… می‌باشد. در انواع مدل‌های این خودرو کمابیش تجهیزاتی همانند صفحه نمایشگر لمسی، پوشش چرمی فرمان، سیستم هدایت ناوبری و… قابل مشاهده است.

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
طبق بررسی اینجانب از سایت‌های متعدد انگلیسی‌زبان، درمجموع بیشتر مشتریان این خودرو و قاطبه مصرف‌کنندگانش در بریتانیا، استرالیا، خاورمیانه و… از عملکرد و کیفیت آن رضایت کافی داشته و حتی شمار نه‌چندان کمی از آن‌ها نیز این خودرو را در حد عالی ارزیابی نمودند و این‌ها همه درست برخلاف تصویر مخدوشی است که از برند پژو در ذهن ما ایرانیان جای گرفته و مشتری ایرانی را از این برند فراری نموده است و صدالبته در این میان کسی مقصر نیست جز نماینده ایرانی پژو که تخصص عجیبی در نابودی سابقه خوب یک برند و کیفیت زدایی تام از آن دارد. امید است که پژو ۵۰۸ در ایران با سرنوشت بهتری نسبت به اجداد خود من‌جمله ۴۰۵ مواجه شود!

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
مشخصات فنی پژو ۵۰۸
این خودرو قرار است با دو پیشرانه متفاوت ۱.۶ و ۱.۶ لیتری توربو در ایران عرضه شود که مشخصات آن‌ها به شرح ذیل است:
۱.۶ لیتری معمولی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت
۱.۶ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس: ۶ سرعته تیپ ترونیک
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات با آنتی‌رول بار
سیستم فنربندی عقب: اتصالات چندگانه (MULTI LINK) با آنتی‌رول بار
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۸۳۰/۱۸۲۸/۱۴۵۶ میلی‌متر (نسخه سدان) و ۴۸۲۹/۱۸۲۸/۱۴۷۶ میلی‌متر (نسخه استیشن) و ۴۸۲۸/۱۸۶۴/۱۵۲۵ میلی‌متر (نسخه RXH)
فاصله بین دو محور: ۲۸۱۷ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۵۱۵ لیتر (نسخه سدان)
حجم مخزن سوخت: ۷۲ لیتر
وزن: ۱۴۸۵ کیلوگرم (نسخه سدان)

2015 Peugeot 508
۲۰۱۵ Peugeot 508
ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۹۰ درصد)
۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل لغزش ASR
سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC
سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL
سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
و…

تجهیزات رفاهی (تیپ GTLINE در بازار امارات)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
سانروف برقی مجهز به سنسورهای حساس به مانع
شیفترهای پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)
صندلی‌های برقی با حافظه
آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
حسگر باران با تیغه‌های برف‌پاک‌کن BONELESS
صندلی‌ها با پوشش چرمی
سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)
سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)
ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)
کروز کنترل
چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED
تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه
سیستم رهیاب GPS
۸ عدد اسپیکر JBL
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری
دوربین دید عقب (REAR CAMERA)
سنسورهای پارک جلو
اگزوزهای سرکرومی دوگانه عقب
صندلی عقب VIP
و…

قیمت
در ایران: به طور رسمی مشخص نشده است.
در امارات: ۱۰۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ ALLURE) و ۱۱۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ GTLINE)


[دانلود ویدئو] منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
CARADVISE.COM.AU
YALLAHMOTOR.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۱ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی خیلی زشتی داره
    گرون هم هست تا کامری و اکورد و سوناتا و اپتیما ارزونتر از این هست کی میاد این رو بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      وقتی ماشین اروپایی رو با اپتیما مقایسه میکنی دیگه من چیزی برای گفتن ندارم…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. morteza

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اصلاح بفرمایید خلیج فارس.یا خلیج پارس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرمااااان

        ۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        دلیلی نداره هر خودرویی اروپایی باشه از بقیه خودروهای اسیا بهتر باشه،همه میدونن که پژو کلا خودردهای پر استهلاکه،بعدم تا هوندا اکورد و کمری هست کسی نمیاد اینو بخره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      چه فایده وارد بازار ایران که بشه برچسب قیمت بالای صد تومن میخوره و کلی از آپشن ها و کیفیتش هم کاسته میشه اگه داخلی منتاژ کنن
      بازم از دست قشر متوسط خارج میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد.ف

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (447 ديدگاه)

    با این که کلا از سبک پژو و سیاست هاش خوشم نمیاد ولی این یه نظر شخصیه و به اصل ماجرا کاری نداره. به نظرم در کل ماشین بدی نیست و یه ماشین متوسط اروپایی محسوب میشه و اگر قرار بود در اروپا باشیم یک رقیب جدی و بلکه دارای اولویت محسوب می شد مزایاش هم یکی کیفیت مواد به کار رفته در کابین و ارگونومی مناسب و مصرف سوخت مناسب هست و مشابه عرف جهانی سرویس دهی داره اما ما در ایران هستیم و به نظرم ماشین های فرانسوی و به خصوص پژو مناسب حال کشور ما نیست حتی اگر خودرو سال اروپا شده باشند. در کشور ما عمر مصرف یک ماشین بالا است و باید بتونه در شرایط متفاوت آب و هوایی از تابستان ۴۰ درجه گرفته تا سرما و برف در زمستان در مناطق برف گیر بدون مشکل کار کنه ، باید با آسفالت داغون ما بسازه، ضمنا ما اینجا خدمات پس از فروش جالبی هم نداریم و عملا هم که نماینده رسمی در کار نیست. بنزین هم که کیفیت خوبی نداره و برای موتورهای حساس ایجاد مشکل می کنه. پس باید ماشینی بگیری کمتر خراب بشه و تحمل شرایط رو داشته باشه . ماشین های فرانسوی به علت تعمیرات سخت، نیاز به بنزین خوب برای استفاده در موتورهای توربو و نیاز به مراقبت بیشتر برای کشور ما مناسب نیست. همچنین به نسبت رقبای خودشون قیمت بالاتری دارن که شاید توی اروپا خیلی به چشم نیاد ولی برای مردم ما خیلی مهمه
    هر چند همه این ها نظر شخصی منه و دلیل خوبی و بدی برندی نیست. بر همین اساس ماشین های ژاپنی که به وفور هم در بازارهای کشورهای حوزه خلیج استفاده میشن و جواب خودشونو پس دادن برای بازار ما بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      دوست من اگه مردم ما میدونستن تویوتا چیه که ماشینای چینی اینجوری فروش نمیرفت تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امین

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (384 ديدگاه)

        فقط دونستن خوب بودن تویوتا مهم نیست
        باید چند صد میلیون هم تو جیبت پیدا بشه یا نه؟؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amir

        ۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        چه ربطی به دونستن داره مثل این میمونه بگی اگر مردم میدونستن بنز چیه دیگه تویوتا نمیخریدن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. علی

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عزیزان من ی با سوار تویوتا کرونا مدل 1992 شدم بعد از 23 سال کارکرد باور کنید در حد ی سوناتا صفر سواری می داد رقیب کرونا در زمانش 405 بود که به نظر م 405 که هیچ کل کارخونه پژوی در مقابل این ماشین هیچ هستند البته اروپای ها برای چند سال پی آی پی 405 رو خودروی سال اروپا معرفی کردند که این هم حقه تبلیغاتی اونهاست پس بی خودی پژو رو بزرگش نکنید به نظرم ی چرخ کمری می ارزه به کل خاندان پژو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (999 ديدگاه)

      علی آقا والا نمی دونم بر چه اساسی میگی حق تبلیغاتیه اونا خودروی سال شدنه
      شما یا اطلاعاتت کمه یا با پژو مخالفی
      لطفا برا حرفات مدرک بیار
      تویوتا تا الان آرزوی خودروی سال شدن به دلش مونده
      تویوتا فقط ماشین با کیفیت میزنه
      نه طراحی قشنکی داره ماشیناش
      نه نسبت به قدرتشون شتاب و سرعت درست و حسابی دارن
      نه تو مسابقات حرفی برا گفتن داره
      امسال هم از 10 میلیون خودروی تولید شده 6.5 میلیونشو فراخوان داد به خاطر ایراد شیشه بالابر
      پژو 4 بار خودروی سال اروپا شده
      ماشیناش باکفیتن البته فرانسوی ها
      چند بار قهرمانی در داکار و لومانز و رالی رو در کارنامه خودش داره
      طراحیای قشنگی هم حداقل به نسبت تویوتا داره
      برای تمام حرفام مدرک دارم با هرکدوم مشکل داری بگو با سند برات بزارم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. PEUGEOT

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (999 ديدگاه)

        مشخصات فنی پژو 508: سال تولید 2014
        حجم موتور :1600 سی سی
        قدرت :165 اسب بخار
        گشتاور:240 نیوتن متر
        سرعت:210کیلومتر برساعت
        شتاب :8.9 ثانیه
        مصرف شهری :7.3لیتر
        مصرف متوسط:5.6لیتر
        مصرف اتوبان:4.6لیتر
        استاندارد آلایندگی یورو 6
        6 دنده تیپ ترونیک

        مشخصات فنی اپتیما: سال تولید 2016
        2400 سی سی
        172 اسب بخار
        شتاب 9.8
        سرعت 202
        گشتاور 222
        متوسط مصرف 8.2
        استاندارد آلایندکی یورو 5
        قضاوت با خودتون
        به اینم توجه کنید اپتیما دو سال جدیدتره
        واقعا نمی دونم بعضی ها بر چه اساسی میگی کره ای از فرانسوی بهتره
        پژو 508 در دو دوره مقام با کیفیت ترین و کمترین خرابی رو در آلمان بدست آورده
        ضمنا 508 بزرگتر از کمری اپتیما و سوناتا محسوب میشه و رقیب اینا 407 هست
        508 رقیب آریون آزرا و کادنزا محسوب میشه و از این سه مدل هم ارزون تره

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ali ayat

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          عمر مفید موتور کیا اپتیما ۹سال
          عمر مفید موتور پژو 508 چهار سال

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. آیدین

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (82 ديدگاه)

          دانشمند موتور 1600 معمولی 120 اسب بخار میده.اون مدل تربو هستش که 165 اسب میده.
          در ضمن ایرانخودرو باز مثل همیشه اشتباه کرد.
          توان مالی مردم تا قیمت حداکثر 70 80 تومن هست.هیچ اینم نیست.من خوشبینانه گفتم.
          رفته با یک خودروساز اروپایی بسته که محصولات اروپایی گرونه.یک بار نشد بره با یک خودروساز کره ای قرار ببنده که حداقل مردم توان مالیشون برای خرید خودرو برسه.
          تو این وضعیت بهترین شریک میتونست کره باشه.
          بله وقتی وضعیت اقتصادی مالی مردم بهتر شد اون وقت میرفتن دنباله ژاپنی آلمانی.
          این کارشون باز به ضرر خودشون تموم میشه.چون پژو 508 اگر بیاد اینجا مونتاژ بشه کمه کمه 130 140 تومن قیمتش میشه.حالا این آپشن هایی رو هم که اینجا گفتن روی ایرانی ها نصب نمیشه.یعنی میگم 98% نصب نمیکنن.همون یه ای بی اس و دو تا هم ایربگ میزارن میفروشن.
          متاسفانه نویسنده خیلی خوشبینانه به ظاهر موضوع نگاه کرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamid...Audi

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          اپتیما 2016 با موتور 2.4 تنفس طبیعی 185 اسب و 1.6 توربو 178 اسب توان تولید میکنن لطفا اطلاعات غلط ندین…
          با این که به شدت با ماشین کره ای مخالفم.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. علی

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (31 ديدگاه)

        استاد عزیز یه سر به با ما بزن کرونای 23 سال پیش 55 قیمت زده اصلا پژو 23 سال عمر می کنه که با تویوتا رقابت کنه. پژو اگه ماشین بود الان دبی و عراق پر از این پژو هابود ولی متاسفانه شاید 2ساعت واستی تو خیابان ی پژو هم رد نمیشه بله پژو برا فروش احتیاج دار با تبلیغات خودروی سال نمیدونم چی ماشیناش بفروش برسونه دوست عزیزی گفته 508. 1.6 لیتری رقیب تویوتا اریون 3 لیتری هست دیگه من نمیدونم چی بگم اریون رو با این چجوری مقایسه کردید ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. PEUGEOT

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (999 ديدگاه)

          این علی آقا واقعا کامنتاش خنده داره
          آخه گل پسر مجبوری کامنت بزاری؟
          این 504 که می بینی تو خیابون بالای 35 سال عمر داره
          این 405 موتور 2000 ها هم بالای 20 سال عمر داره
          پژو قدمت کارخونش 205 ساله زمانی که پژو ماشین می ساخت رنئیس شرکت شما هنوز به دنیا نیومده بود
          بعدش عزیز دل ماشینیا رو همیشه از نظر سایز با هم مقایسه می کنن نه موتور بعدشم موتورای قوی تری هم داره این موتوریه که قراره بیاد ایران
          ترو خدا یکم اطلاعاتتو زیاد کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعید

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (9 ديدگاه)

          آقا ما هیچی برنامه تخته گاز رو که قبول داری برو تو اونجا برنامه هایی رو که پژو رو بررسی میکنن ببین بعد نظرت 180 درجه عوض میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ali ayat

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          من که یه تویوتا کرونا دارم عالی یعنی فقط تقویتش کردم میبرم تو خیابون و با پژو و زانتیا کل کل میندازم راحت میخورمشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehrdad

        ۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اقا یا خانوم پژو عزیز، یه زمانی ایرانخودرو یه خودرویی تولید میکرد به نام پیکان که ارزوی اروپایی ها بود، شما یادت نمیاد!
        بعد اون اتفاق دلیل نمیشه که دیگه ایرانخودرو را برتر از اروپایی ها بدونیم.
        برند پژو اصلا در هیچ رده ای در حد و اندازه های تویوتا نیست
        ن کیفیت ن ایمنی ن فروش
        مقایسه این دو کاملا غلطه. من واقعا متوجه نمیشم شما چرا انقدر جبهه گیری میکنی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. ali.persis

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اگه بخواد ایرانخودرو مونتاژ کنه میشه مث سراتو سایپا ایربگو میکنن2 تا اسپیکرو4 تا مانیتورو برمیدارن سانروفو برمیدارن روکششم میشه پارچه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hamid

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من فکر کنم شما که آی دیت پژو هست تعصب داری. کلا اروپاییها خیلی بیشتر از آمریکاییها ناسیونالیست هستن. مثلا تو فرانسه 80 درصد پژو و سیتروین سوارمیشن. یا تو سوید ولوو و ساب و ….پس بعید نیست ماشین سال اروپا هم همیشه از بین اروپاییها انتخاب بشه. کلا پژو بجز 206 دیگه حرفی برای گفتن نداشته. تو بحث کیفیت و قیمت تویوتا رقیب نداره شک نکن. قرار نیست یک شرکت خوردرو سازی هم پرفروش باشه هم با کیفیت و…هم تو مسابقات اول باشه. شما ببین همین موتور 508 موتور 1600 روش گذاشتن با 120 اسب بخار یعنی 10 اسب بخار قدرت بیشتر از موتور 1600 سی سی 206 که مال 20 سال پیشه. اونم رو یک اتاق بزرگتر از کمری. بعد سایتهای اروپایی میان از این فاجعه تعریف و تمجید هم میکنن… اصلن رو چه حساب داری تویوتا رو با پژو مقایسه میکنی؟ ماشینهای لوکس؟ آفرود؟ تراک؟ هایبرید؟ ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (999 ديدگاه)

      چون آی دیم پژوست دلیل بر اینه که تعصب دارم ؟
      این منطق شماست
      این منطق شماست که میگی خودروی سال اروپا رو بر اساس تبلیغات انتخاب می کنن؟
      شما می دونی برای نامزد شدن خودروی سال اروپا شرکتایی مثل فولکس رنو بنز بی ام و فیات جگوار آوودی فورد کیا هیوندای و تویوتا شرکت می کنن؟
      شما با جه سندی این حرفو میزنی
      برا حرفی که میزنی یا سند بیار یا اطلاعات اشتباه نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. PEUGEOT

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی کامنتا خیلی خنده دار و بچگانس یکیش کامنت مجتبی در صفحه اول که میگی مهندسای فرانسوی مثل مهندسای ما هستن
    آخه عزیز دل مجبوری تعداد کامنتاتو زیاد کنی؟
    نکنه با روش ما کشورشون شده 4 قدرت نظامیه جهان یا با روش ما شدن دومین اقتصاد اروپا یا با روش ما برج ایفلو ساختن یا با روش ما پژوسیتروین شده دومین خودروساز اروپا یا با روش ما رنو شده سومین خودروسار اروپا
    با کدوم روش ما توتال بهترین روغن خودروی جهان توید می کنه یا با کدوم روش ما میشلن بهترین تایر جهانو تولید می کنه؟
    محض اطلاعت مجسمه آزادیه آمریکارو فرانسویه ها ساختن بعد به صورت تیکه تیکه بردن آمریکا نصب کردن
    واقعا آدم خندش می گیره از بعضی حرفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      دوست عزیز خودروی سال اروپا با خودروی اروپایی مقایسه میشه خودروی سال ژاپن هم با خودروی ژاپنی چرا این دوتا رو با هم قاطی میکنی هرکدوم راه خودش خوبه حالا من دنا رو از ایران خودرو با محصول مشترک از مثلا فیات مقایسه کنم بگم هیچ حرفی در مقابل اون نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجتبی (ساروی)

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اقای پژوی عزیز من برای شما احترام زیادی قایلم .پس خواهشا توهین نکن .این حرف رو من از خودم نزدم این حرف ر و از دهن اقای مهرداد نوری قارنسرایی شنیدم که کارمند حراست خو دکارخونه ی اصلی ایران خودرو هستش .همه میدونن شرکت پژو تو دهه ی هشتاد با 205و 405و504غوغا کرد ولی الان در مقام مقایسه با غول های خودروسازی جهان مثله فولکس واگن بنز بی ام تویوتا و …..و حتی رنو ماشین هاش یکی از دیگری ضعیفتر زشت تر و کسل کننده ترن فرانسوی ها خاین ترین و پست ترین شرکایی هستن که میشه واسه ایران انتخاب کرد در برابر ژاپن و المان و حتی امریکا و ایتالیا .در بدترین شرایط ایران رو تنها گذاشتن .در مذاکرات هسته ای سخت ترین موضع رو علیه ایران اتخاذ کردن و با پررویی اولین کسایی بودن که تیم اقتصادیشون رو وارد ایران کردن پس با دفاع الکی بیشتر از این خودتو تضغیف نکن چون از قدیمی های پدال هستی و احترامت واجبه محض اطلاعت بنده خیلی وقته پیام نمیزارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Hamid

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من دلایل خودم و تو کامنتم آوردم. ضمنن مسابقه نیست که بیان توش شرکت کنن. توسط چندتا موسسه از بین ماشینهایی که تو اروپا فروش میره انتخاب میشه. شما دلیل بیار که تو کدوم نوع از محصولات پژو در برابر محصولات تویوتا رقیب داره؟ فقط نام ببرید. نیازی به مدرک و سند هم نیست.
    لوکس ( لکسوس)
    آفرود (لندکروز و اف جی کروز)
    تراک (تاندرا)
    سدان (کمری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (999 ديدگاه)

      به فرض مثال من گفتم رقیب کمری 407 و رقیب لندکروز هم 2008 داکار
      رقبیب لکسس هم برند لوکس ما DS هست
      حالا شما بر چه اساس می خوای بگی تویوتا بهتره یا پژو؟
      ضمنا این ذهنیت بد بین شماست که فکر می کنی دیس لایک دادم
      من نه به خودم نه به شما نه دیسلایکی دادم نه لایکی.
      در ضمن اگه قرار شما قدرت آفرودتو به رخ بکشی ما هم قدرت اسپرت بودنمونو به رخ می کشیم
      چی دارین در حد 208 چی تی آی؟
      چی دارین در حد 308 جی تی آی که بهترین خودروی اروپای سال 2014 شد؟
      چی دارین در حد آر سی زد آر؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (712 ديدگاه)

        بهتر بودن یه برند نسبت به یک دیگه رو ممکنه عواملی مختلفی سبب بشه
        ممکنه میزان فروش باشه
        یا بررسی های مختلف سایت های معتبر
        ممکنه مصرف سوخت متوسط خودرو ها باشه
        ممکنه کیفیت مواد بکار رفته باشه یا استهلاک و قیمت…
        حالا خودتون مقایسه کنید ببینید پژو برند بهتریه یا تویوتا!
        در ضمن یه قول معروف هست که میگه هر کی متعصب تره ا.ح.م.ق تره. :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Hamid

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ضمنا چرا با لایک کردن کامنتای خودت و دیسلایک کردن نفر مقابل سعی نکن نظرتو اثبات کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parham

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    درسته ماشینه خوبیه هندلینگ خوبی داره و نسبت به حجم موتور خروجی اسب بخاری بیشتری داره .
    ولی هنوز نسبت به رقبا دلیل اقوا کننده ای برای خرید نداره . و خیلی معمولی به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بچه ها دعوا نکنید. همه ماشینا خوبن.
    فقط من موندم مزدا ۳ و ۶ جدید چرا وارد نمیکنن چراااااا ؟؟؟؟؟
    اصلا تولید کنن. واقعا ماشینای خوبی هستند. تاپ ترین ماشین های سگمنت خودشون هستند. گیر دادن به این پژو های در پیت با عدد های عجیب و غریب ۵۰۲ ۸۰۶ ۳۰۱

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. خسته شده

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    فرانسه در این پست نابود شد بیچاره ب و ژ و ق
    یادتون نره فرانسه چه کشوریه کشوری که اولین ر ایران درش حضور داشت
    آخرین ن و پ ایران درش کشته شد
    آخرین م ایران درش حضور داره
    اولین ر ج ایران درش حضور داره و… هیچوقت اینارو دسته کم نگیرید حداقل در ایران نباید دست گرم گرفته بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Un4given

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بیخود تر از فرانسه و مخصوصا پژو که باعث نابودی این صنعت تو کشور نداریم . خاک بر سر فرغونسازا که بخوان بازبه این پژو کولی بدن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بحث به بیراهه کشیده شد از هر چیزی که بگذریم سخن قیمت خوش تر است در جاییکه خودروهای یکبار مصرف و بی نام و نشان چینی با قیمت 50 تا 100 ملیون به فروش میرسن و پژو 208 هاچ بک سایز کوچک نیامده برچسب قیمت 50 ملیونی میخوره این خودرو که مشخص نیست مدل فیس لیفت و یا نسل قدیمی آن بروی خط مونتاژ ایران خودرو میره با ابعاد کلاس B سدان سایز متوسط و طیف وسیعی از امکانات مانند شیفتر دنده و گرمکن صندلی سانروف و دنده اتومات آینه تاشو کانال ایرو کندیشن دوئوال و سیستم ناویگیشن مولتی مدیا با چه قیمت سرسام آوری برای فروش قرار داده بشه گو آنکه یکسال پیش تجربه کیا سراتو این خودروی زیبا با جوایز متعدد دارای طراحی عالی و امکانات بسیار خوب را داشتیم که سایپا با تقلب حجم وسیعی از امکانات این خودرو از جمله ورود بی کلید (کی لس) استارت استپ گرمکن های صندلی سانروف آینه های تاشو المنت دار صندلی تمام چرم فرمان چرم سنسورهای عقب و شیفتر دنده پشت فرمان و 6 اسپیکر را بطرز ناباورانه ای حذف کرد در نتیجه نمیتوان از حال به قیمت و امکانات 508 با توجه به سابقه درخشان این دو خودرو مونتاژ کار امیدوار بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خداوکیلی یه جوری از برندهای مورد علاقتون دفاع میکنین که آدم فک میکنه کم کم نصف سهام اون شرکت مال شماست.

    در ضمن زیادی دعوا نکنین خیلی هنر کنن همون 407 اونم مدل همون سالهای عتیق رو میارن چون الان که بعد از اون همه سر و صدا در مورد اینکه خودروی روز میاد و قرار 208 بیاریم دوباره از الان دارن برای 9 ماه دیگه 207 ثبت نام میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hamid

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دوست عزیز اینکه اینجا یک عده طرفدار آتشی بنز یا بی ام و یا پورشه یا لامبورگینی یا فراری یا نیسان…هستن کاملا عادیه چون هرکدوم ویژگیهایی دارن که بقیه ندارن. اما پژو و سیتروین و امثال اینا خیلی عادی هستن و همه هم اینو میدونن. حتی رنو خیلی الان از پژو بالاتره. موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. alireza-r

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستانی که فرانسه رو با کره مقایسه میکنن باید در نظر داشته باشن که الانترا و سراتو 2016 نه از نظر هندلینگ، نه از نظر راحتی و نه از نظر کیفیت رانندگی حتی با مگان مدل 2002 هم قابل مقایسه نیستن. چه برسه به ماشینای روز فرانسوی. سوناتا و اپتیما هم رانندگی خشک و ناراحت و بی کیفیتی دارن و از این نظر اصلا با ماشینای فرانسوی قابل مقایسه نیستن. اکثر دوستان وقتی اسم ماشین فرانسوی میاد، فکر میکنن در مورد 405 و 206 داریم حرف میزنیم. اون زمانی که پژو 405 فرانسه بهترین ماشین اروپا شد، کیا تازه حق امتیاز پراید رو از فورد خریده بود. به نظر من فقط کمری و آکورد میتونن رقیب این ماشین باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      از تو بعید بود مهندس!
      نا امیدم کردی!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. MjM

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (721 ديدگاه)

    بیاد ایران غیر ازین که یه قیمت نجومی پیدا میکنه:
    برای 60 سال میره رو خط تولید ایران
    12 تا تیپ هم براش درست میکنن که تیپ 1 اون در نهایت ارزون سازی و کم کردن آپشن هاست و هر سال هم از کیفیتش کاسته خواهد شد
    آینده ای جز این نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سید حمزه هاشمی

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرتون با چه قیمتی میاد تو بازار؟ با این مشخصات ماشین قوی ای به نظر نمیرسه. امکانات قابل توجهی هم نداره. احتمال موفقیتش اگه بالای صد میلیون باشه به نظرم خیلی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      قیمت پایه 106000 درهم یعنی 95400000 تومن…طی تجربیات هم 90 الی 110 درصد گرون تر تو ایران به فروش میرسه!یعنی عمرا زیر 180 میلیون تومن باشه :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مصطفی

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من به شخصه ملاکم بازار آمریکاست
    تا حالا دیده شده یک پژو بتونه از استاندارد های بازار آمریکا عبور کنه و توسط مشتری خریداری بشه؟
    اصلا مدیران پژو رو هم در آمریکا راه نمیدن :))))
    ***بزنه به پژو خیلی مزخرفه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. نویدی

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این ماشین اگه بیاد ایران به سرنوشت new Citroen C5 دچار میشه.new C5 هم گرچه خودرو زیبایی هستش و سیستم تعلیق و فنر بندی محشری داره ولی به دلیل قیمت ۱۵۰ میلیونی نتونست با خودروهای هم کلاس خودش مثل مزدا۳ و مگان و سراتو رقابت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. AMIR

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    قیمت دلاریش از سانتافه سوناتا کمری رافور اپتیما بیشتره

    ولی در کل ماشین عالیهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AMIR

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دوست عزیز باید بگم که پژو قبلا در آمریکا بوده و بعضی از محصولاتش بطور شخصی وارد شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AMIR

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من پژو می خوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیرحسین

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من درک نمیکنم وقتی مصرف‌کننده آلمانی با آن حساسیت و وسواس دفاع کرده و قابل قبول دانسته چطور پروفسور های وطنی با قطعیت میگن آشغال هست؟؟؟؟!!!!!
    جرمی کلارکسون آدم سختگیر بود و از 90 درصد ماشین ها ایراد میگرفت و نظر او درباره پژو نمیتونه ملاک باشه و چنانچه سوناتا و اپتیما رو بررسی میکردم لقب مزخرف و آشغال میداد.ماشینی که برای رانندگی مهمون هاش میآورد از بدترین مدل ها بود و در یکی از قسمت ها “کیا موتورز” بود!!!!
    دوست دیگری گفته باید بجای پژو ماشین با کیفیت کره ای مونتاژ میشد!!!!!پدرجان شما یک منطقه از دنیا که شرایط بازار ایران رو داره و ماشین کالایی سرمایه ای هست رو به من نشون بده که کره ای ها پرفروش باشن؟؟؟؟
    برای بازار ایران ژاپنی ها و فرانسوی بهترین گزینه هستن اگر شرکت های خودروسازی ایرانی کمی از طمعکاری و حقه بازی دست بردارند و در کارشون سلامت داشته باشند

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Lambo

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (57 ديدگاه)

      کره ای فقط تو ایران فروش داره ? :)))))))))))))))))))))
      من دیگه حرفی ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. فقط فرانسه

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بعضی از دوستان با ۲۰ سال سن که ماشینشون پراید و حداکثر ام وی ام یه جوری درباره یکی از قدیمی ترین خودرو سازای دنیا نظر می دن که ادم گریه اش می گیره اخه زمانی که رنو پژو و سیتروین ماشین می ساختن کره افتابه هم میتونست بسازه ؟ هنوز هم که هنوزه کلیه ماشین های کره ای موتوراشون مال سایر کشورهاست ایران خودرو قبل از شراکت با پژو چی میزد انواع پیکان حالا مدیران نالایق ۴۰۵ و ۲۰۶. را ول نکردن به پژو چه ربطی داره. به امید خدا ۵ محصول با کیفیت ۲۰۸ و ۲۰۰۸ و ۵۰۸ و ۳۰۱ و ۵۰۰۸ بعلاوه سیتروین و برند لوکسش دی اس. و انواع تولیدات رنو در راهه ما اگه می خوایم با اسیا هم کار کنیم فقط ژاپن ,حالا هی شما خواب لگنای کره ای رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. Sardar

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده این ماشینو ترکیه شهر ترابزون دیدم و واقعا زیبا بود و حتی ۲ عکسم باهاش گرفتم‌ چون کیفیت‌و اصالت رو القا می کرد.
    اگه با کیفیت فرانسه و اپشن های کامل ساخته بشه فوق العاده است و تو شرایط فعلی بازار تا ۱۴۰ ارزش داره . بازاری که سوناتا ۱۶۰ باشه این‌ماشین ۱۴۰ مفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ارمان

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    با قیمت رقابتی 900ملیون تومن به فروش میرسه گمونم! ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمود

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ای وای دوباره رفتن سراغ پژو!!!! کثیف تر و نامرد از پژو من ندیدم!!! حالا رنو یه کمی معرفت حالیشه و پژو هیچ حرفشو نزن. ولی خدایی مدل های جدید رنو و پژو واقعا با کیفیت و عالی هستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. سلطان ای بی اس

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من به این مباحث که پژو خوبه یا نه کاری ندارم ولی اونجا که یه نفر نوشته بود ماشینای تویوتا در انتظار بردن یه جایزه هستن فهمیدم که بعضی بازدید کنندگان این سایت چقدر آماتورن ودر حد نخود کشمش هم اطلاعات خودرویی ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجید

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    عالیه عالی. پژو بهترینه. کاربر به نام پژو هم بهترینه. دوستون دارمممم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا