کادیلاک

استفاده از آلومینیوم در ساختار کادیلاک CT6

به لطف استفاده از آلومینیوم و دیگر فلزات با مقاومت بالا در کادیلاک Ct6 جدید، این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم نسبت به حالت استفاده کامل از فولاد، صرفه‌جویی کرده است. کادیلاک اخیراً اعلام کرده که ۶۴ درصد CT6 جدید از آلومینیوم ساخته خواهد شد و ۱۳ نوع فلز و آلیاژ مختلف در ساختار بدنه به کار برده خواهد شد.

Cadillac CT6 Structure
Cadillac CT6 Structure
کادیلاک CT6 از آلومینیوم، هم در ساختار داخلی وهم در پنل‌های بدنه خارج استفاده خواهد کرد. در همین حال، از فولاد و آلومینیوم‌های با مقاومت بالا در چارچوب ایمنی سرنشین‌ها برای افزایش ایمنی در تصادف بهره گرفته می‌شود. این در حالی است که ستون دوم خودرو، از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و در نتیجه می‌تواند ابعاد کوچک‌تری داشته و در وزن کلی خودرو صرفه‌جویی کند. همچنین کادیلاک با یک نوار آلومینیوم با مقاومت بالا در عقب CT6، ایمنی سرنشینان را در تصادفات از پشت‌سر بالا برده است. به‌علاوه، کادیلاک می‌گوید که با استفاده از پنل‌های خاص فولادی در پایین ساختار بدنه، بدون نیاز به عایق‌بندی صوتی زیاد، نویز بیرونی حذف شده است.

یوهان دو نیسچن (Johan de Nysschen)، رئیس کادیلاک در این زمینه می‌گوید:

برای CT6، از آلومینیوم با مقاومت بالا، فولادهای با مقاومت بالا و المان‌های سبک در شاسی استفاده کرده‌ایم. تا جایی که امکان بوده، آلومینیوم و فولاد را با یکدیگر یکپارچه کرده‌ایم و همین‌طور، تا حدّ ممکن، از گرم‌های اضافی خودرو کاسته‌ایم. این در حالی است به یک سطح عملکرد در کلاس جهانی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

همچنین گفته می‌شود که کادیلاک CT6 از همان صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی‌ای استفاده خواهد کرد که قبلاً در کانسپت «اونیر» از بیوک مشاهده شده است. همین‌طور کیفیت طراحی داخلی آن در حدّ دیگر خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری است. در حالی که ارائه یک نسخه Vsport از CT6 تاکنون تأیید شده، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد مدل با عملکرد بالاتر CT6-V گرفته نشده است. CT6 بر پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب جنرال‌موتورز با عنوان «اُمگا» سوار خواهد شد و از خانواده موتورهای تنظیم‌شونده چهار، شش و هشت سیلندر استفاده خواهد کرد.

Cadillac CT6
Cadillac CT6
زمان رونمایی رسمی کادیلاک CT6 در ۳۱ مارس سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل نیویورک درنظر گرفته شده و استارت تولید آن در کارخانه جنزال‌موتورز در دیترویت در اواخر ۲۰۱۵ زده خواهد شد. این در حالی است که تبلیغات ابتدایی این مدل در ماه گذشته در بین مراسم اسکار مشاهده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. RETOLEX

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Oh my god!!!
    What a car!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. صادق

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    کلا اگه بخوای تاثیر واقعی سبک شدن ماشین رو ببینی باید از فیبر کربن استفاده کنی.

    فیبر کربن هم استقامت بسیار بالایی داره و هم وزنش از آلومینیوم سبکتره

    ولی چیزی رو که آلومینیوم داره، در حال حاضر فیبر کربن نداره:
    ارزونی و مقرون به صرفه بودنشِ
    که برای یه ماشین کمتر از صد هزارتا معقولانه تر اینه که از آلومینیوم استفاده بشه، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود نداره که قیمت ماشین زیر 100 هزارتا بمونه!!!!

    ولی در آینده با به وجود اومدن شرایط تولید انبوه فیبر کربن، یکم اوضاع عوض میشه (که کم کم این اتفاق داره میوفته)

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      درست میگى صادق جان،استفاده از فیبر کربن روز به روز در حال افزایشه و همین الانم در صنایع زیادى مثل ماشین سازى و هواپیما سازى در حال استفادست بطورى که الان بخش هاى زیادى از بدنه بویینگ787 از فیبر کربن ساخته میشه و همچنین یه قسمتایى از 747 و درنسل بعدى بویینگ هاى 777 هم بطور گستره از فیبر کربن استفاده خواهد شد و در ماشین سازى هم فکر میکنم در ساختار فورد جى تى براى کاهش وزن استفاده کردن ولى خب همونطور که گفتى استفادش در خودرو سازى باعث بالا بردن قیمت میشه و شاید براى این قیمت صرفه نداشته باشه
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        درود. شلبی جان علاوه بر فورد جی تی، در انواع مدلهای فراری و ب ام و هم استفاده میشه. مثل i8 و i3 و همینطور نسل آینده سری 7 که گفته شده وزنش از وزن نسل فعلی سری 5 هم کمتره!! ب ام و با کمپانی SGL که تولید کننده انبوه فیبر کربنه، سرمایه گذاری مشترکی انجام دادن و اعلام کردن تا چند سال آینده هزینه تولید فیبر کربن رو تا یک پنجم کاهش میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. صادق

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود شلبی جان
        کاملا درست میگی

        راستش من زیاد از صنعت هواپیما سازی اطلاعات کاملی ندارم
        ولی کاملا حرفتو قبول دارم

        هواپیما سازی یه پروسه بسیار طولانی با حجم فوق العاده زیاد از تجهیزات هستش، حالا اگه بتونن بخشی با بیشتر قسمتای بدنه و تجهیزات هواپیما رو با فلزات سبک مث آلومینیوم یا الیاف کربن بسازن، فوق العاده وزن این ابر سازه کاهش پیدا میکنه که قطعا شرایط به مراتب مساعد تری برای پرواز فراهم میکنه

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهران72

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام به همه
    چقدر خوبه این کادیلاک
    اگه عشقم به بنز رو در نظر نگیرم، هیچ ماشینی برام مثل کادیلاک نیست

    زیبا، با شخصیت،مطمئن
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. معین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از لحاظ ابهت و کلاس رو دست نداره.بنز اس 500 باید بیاد لنگ بندازه در مقابل طراحی خارجی با ابهت این خودرو.فوق العاده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران72

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بنز ،متر این کلاسه و بقیه تلاش میکنن ازش الگو بگیرن

      این خیلی خوبه ولی s500 شاه این سگمنته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا