کادیلاک

قصر آمریکایی! تجربهٔ رانندگی با کادیلاک اسکالید 2017

– کلیولند، اوهایو

کادیلاک اسکالید لوکس‌ترین SUV ساخت آمریکا است. خودرویی بسیار بزرگ که دارای بهترین ویژگی‌های لوکسی است که می‌توان خریداری کرد. اسکالید کت‌وشلوار بسیار شیکی بر تن دارد که زیر آن شاسی یک پیک‌آپ فول سایز پنهان شده است. این خودرو می‌تواند تا هفت نفر (در نسخهٔ ESV هشت نفر) را درنهایت راحتی و تجمل حمل کند؛ بنابراین واضح است که چرا بسیاری از ورزشکاران و ستارگان تلویزیون اسکالید را دوست دارند، چون آن‌ها را مهم جلوه می‌دهد.

2017-cadillac-escalade-review

نقاط مثبت

تعلیق مغناطیس عالی: اسکالید از تعلیق و کنترل سواری مغناطیسی شرکت مادر، جنرال موتورز استفاده می‌کند که با تنظیم کمک‌فنرها و نوساناتی تا ۱۰۰۰ بار در دقیقه، در تمامی مواقع سواری بسیار راحت و بدون تکانی را ارائه می‌کند. این تعلیق به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و سواری قابل‌ملاحظه‌ای را برای یک SUV که بر اساس یک وانت ساخته شده و بر روی رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی حرکت می‌کند، فراهم می‌نماید. سیستم تعلیق MRC (مخفف Magnetic Ride Control یا کنترل سواری مغناطیسی) این خودرو راه‌حل بهتری برای ارائهٔ هندلینگ خوب در خودروهای بزرگی مانند اسکالید نسبت به تعلیق بادی پیچیدهٔ مرسدس بنز GLS یا سیستم هیدرولیکی اینفینیتی QX80 است.

سکوت و آرامش: کابین کادیلاک اسکالید بسیار ساکت و آرام است به‌گونه‌ای در هنگام حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه تنها زمزمهٔ ضعیفی از صدای باد به گوش می‌رسد. شیشهٔ جلوی آکوستیک، درهای سه ‌لایه و سیستم فعال مقابله با سروصدا موجب شده که کابین اسکالید فوق‌العاده بی‌صدا و آرامش‌بخش باشد.

پیشرانهٔ فوق‌العاده: موتور ۶.۲ لیتری V8 اسکالید انسان را ازلحاظ قدرت، وقار و بهره‌وری نسبی به تعجب وا‌می‌دارد. ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور این نیروگاه موجب می‌شود که این هیولا بسیار بانشاط و چابک احساس شده و همچنین توانایی کشش ۳.۷ تن با را هم داشته باشد. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع چهارچرخ محرک است در بزرگراه ۱۱.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد اما حتی توانستیم در سفرهای بین ایالاتی مصرفی کمتر از این را هم ثبت کنیم. پیشرانهٔ V8 بزرگ اسکالید با تجهیز به فناوری‌هایی مانند تزریق مستقیم سوخت، غیر فعال‌سازی سیلندرها و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، با توجه به نیروی تولیدی مصرف معقولی دارد.

طراحی بسیار عالی: مثل همیشه، طراحی بیرونی برای خریداران یک اولویت اصلی است و اسکالید از این لحاظ کاملاً عالی عمل کرده است. نسل چهار این SUV غول‌پیکر طراحی بسیار زیبا و ابهتی دارد که هرکس را مجذوب خود می‌کند. اسکالید را می‌توان قطعه‌ای از هنر معاصر دانست.

تکنولوژی‌هایی بیشتر از رقبا: تمامی SUVهای فول سایز لوکس لیست بلند و قابل‌توجهی از تجهیزات و ویژگی‌های تکنولوژیک را ارائه می‌کنند اما اسکالید دارای چند ویژگی انحصاری و جدید است که نمی‌توان در خودروی دیگری آن‌ها را یافت. یکی از این تجهیزات، دوربین آینهٔ عقب جدید کادیلاک است. این مورد که یک ویژگی منحصربه‌فرد است، پس‌ازاینکه سال گذشته برای اولین بار در سدان لوکس CT6 ارائه شد، حالا برای اسکالید هم در دسترس است. البته این دوربین ممکن است کمی غلط‌انداز باشد اما دید بسیار وسیع‌تری نسبت به آینه ارائه می‌کند که این ویژگی بسیار مفیدی است. اسکالید علاوه بر این، مجهز به شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، یک جعبهٔ خنک‌کننده برای نوشیدنی، دستگاه پخش بلوری برای هر سه نمایشگر، درِ صندوق اتوماتیک با شیشهٔ عقب که به‌صورت مجزا باز می‌شود و برف‌پاک‌کن عقب کاملاً مخفی است.

نقاط منفی

قیمت بالا: اسکالید واقعاً گران است. قیمت پایهٔ آن ۷۳,۳۹۵ دلار است که آن‌را پس از سوپرسدان وحشی CTS-V به گران‌ترین محصول کادیلاک تبدیل می‌کند. این در حالی است که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع پلاتینوم چهارچرخ محرک است، ۹۶,۵۰۰ دلار قیمت دارد. قیمتی که فاصلهٔ کمی با عدد شش‌رقمی دارد. زمانی ساخت خودرویی با قیمت شش‌رقمی توسط خودروسازان آمریکایی خنده‌دار بود اما اسکالید این رویه را تغییر داده است. اسکالید با این قیمت در بین رقبای خود از مرسدس بنز GLS و رنجروور ارزان‌تر است، با لکسوس LX برابری می‌کند و از اینفینیتی QX80 قیمت بیشتری دارد. اما وقتی این کادیلاک اسکالید را با بنتلی بنتایگا ۲۳۰ هزار دلاری مقایسه می‌کنیم، قیمتش به نظر معقول می‌رسد.

2017-cadillac-escalade-review2

تریم داخلی قهوه‌ای: زمانی که ما سال گذشته اسکالیدی را با تریم داخلی مشکی‌رنگ آزمایش کردیم، من فکر کردم که فضای داخلی قهوه‌ای‌رنگ ممکن است نمای لوکس‌تری داشته باشد اما اشتباه می‌کردم و به نظر من تریم مشکی‌رنگ بهتر است چراکه نسخهٔ قهوه‌ای خسته‌کننده است.

2017-cadillac-escalade-review9

رکاب‌های نامناسب: رکاب‌های اسکالید در هنگام سوار شدن به خودرو بسیار مفید بوده و برای تمیز ماندن، به‌صورت خودکار به داخل بدنه جمع می‌شوند اما بااین‌حال حتی زمانی که جمع هستند نیز بازهم پس از یک هفته رانندگی، گِل‌وبرف زیادی روی آن‌ها انباشته می‌شود.

2017-cadillac-escalade-revi

رقبا

اینفینیتی QX80، رنجروور، لینکلن نویگیتور، لکسوس LX و مرسدس بنز GLS

 

مشخصات فنی

Cadillac Escalade Platinum 2017
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۶۲۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳۷۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۴۳۰/۱۴۶۰/۲۶۷۰ لیتر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۴/۲.۰۴/۱.۸۹ متر
قیمت پایه ۷۳,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۹۶,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آدم بعضی از اوقات کلمه کم میاره واقعا شاسی بلند فول سایز رو معنی کرده کادیلاک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از این بهتر وجود نداره در کلاس خودش…
      عالیه… عالی…
      سیستم تعلیقش همون مگنورایدی هست که در لامبورگینی عشق من استفاده شده.
      قدرت و گشتاور بی نظیر…
      گشتاور و قدرت عالی…
      هلاصه هیچ چی کم نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۲۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        راستی مجید یادم رفت به خاطر سلیقه خوبت در انتخاب عکسی از بزرگ مرد تاریخ
        بهت تبریک بگم.
        آفرین.
        کسی که بدون خون ریزی یک عده اشغالگر رو به سطل زباله تاریخ فرستاد.
        روحش شاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون رامکال جان.
          روحش شاد و یادش گرامی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ali.usa

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      کلمه ای برای وصف این خودرو وجود نداره واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. faramarz

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یکی از بهترین اس یو وی های دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اگر دلار گرون نشده بود این ماشین الان 100 میلیون بود … هم قیمت ام و ام ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کجاش گرانه .؟73000هزار تا برای یه همچین ماشینی گران نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PETRONAS

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      گران نیست؟ نه گران است. بخدا گرااان است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آریا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اگه نگارنده بیاد ایران ببینه شاسی بلندنماهای چینی تو ایرا 100 میلیون تومان معامله میشن اونوقت چی میگه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسين

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    از اون ماشیناییه که وقتی میبینیش اول میترسی بعد دلت نمیاد چشم ازش برداری!!

    توی یه مقاله میخوندم که جمس یوکان دنالی سواری نرمتری از اسکالید داره و هندلینگشون هم خیلی نزدیک به همه. از نظر کیفیت ادوات داخلی هم در یه حدن. با این حال جمس خیلی ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرشاد سجادیان

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که‌ نمیتونم تمام و کمال شاسی بلندهای سنتی رو دوست داشته باشم، ظاهر وانت مانندشونه! مثل یه وانت که‌ پشتش کابین گذاشتن! اگر ستون C و D جابجا شن، فوق العاده میشه، نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
    کابینش خیلی نوستالژیک و مبله هست؛ خوشم میاد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. pony car

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (144 ديدگاه)

      کاملا موافقم با هات البته خود نگارنده هم توضیح داده که روی شاسی یه پیک اپ سوار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Khan

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    از معدود دلایلی که توی زندگی دارم واسش زحمت میکشم بهش برسم
    البته داشته باشم میدم یه شرکتی مثل Lexani قسمت عقب رو به حالت آفیس دربیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehran911

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    طراحی خوب
    موتور خوب قدرت خوب و گشتاور خوب
    کلا خوشم اومد ازش
    طراحی داخلی کادیلاک بالقوه عالیه اما باید تغییر بیشتری در این مدل از اسکالید ایجاد میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مهران جان پاسختون رو در اون پست خوندم.
      از وجود شما در این محیط بسیار خوشحالم.
      راستی یک نظری هم زیر نظر مجید جان در همون پست گذاشتم که البته رفته واسه ی تایید.
      پیروز باشید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        قربانت رامکال جان
        منم از بودنت در سایت خیلی خوشحالم دوست عزیز ❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. محمدجواد

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ظاهرش که کاملا جعبه ای و بی روح هست ولی از لحاظ فنی و مشخصات عالی است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسين

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ایرادات !!!!!! آقا این یک هیولای بی نقصه ، ایراداتش هم بنی اسراییلیه ! ای بابا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saied

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    من لکسس رو انتخاب میکنم. چون این اصلا به درد افرود نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Peyman

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    1.G 65
    2.Q7
    3.Escalade
    البته هرسه مشکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه طرف چی میخواد، فضای بسیار زیاد، لوکس بودن بالا و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad fm480

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شاسی بلند های فول سایز امریکایی کلا باحالن و یجورایی غولن.
    جمس یوکان دنالی ولی بنظرم از این قشنگتر و بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Shahin uscars

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلطان ???… واقعا نمیشه ازش ایراد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. USA & JAPAN

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    لامصب یه دنیارو تو خودش جا میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    رقبا :

    – بی رقیب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پدرام

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط مشکی ♥

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. الی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکنولوژی آمریکا یه چیز دیگه است . مخصوصا تو صنعت خودرو . کادیلاک قبل از انقلاب و تکنولوژی اون زمان سند مهمی در بی نظیریه تکنولوژی آمریکاست نه فقط خودرو در تمام زمینه ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ترمه

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ازهمه نظر عالی ???فقط ظاهرش جالب نیست .اگه وانت مانند نبود جذاب تر میشد
    والبته اگه تریم داخلی مشکی بود
    معرکه میشد???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مرغ سحر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر نمای بیرونی بنظرم لکسوس از این خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. AF

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط مشکیش عالیه
    و در واقع سلطان واقعی اینه بقیه سوتفاهمه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آمریکایی بودنش به کنار ولی اگه یه روز بخواد توی ایران مونتاژ و تولید بشه اول که همون کد رنگ سفید معروف رو بهش میزنن رینگ کاپرا، موتور پاژن، فنر جیپ، گیربکس دستی، ترمز بوستر کاسه ای، داشبورد لیفان، صندلی پژو و… سمبلش میکنن ضبطش رو هم برمیدارن و آپشن جداگانش میکنن ایران خودرو هم بلافاصله وانتش رو میزنه یه اسم مسخره میزاره روش بعد تبلیغ میکنه محبوب ایرانی! خلاصه کاری میکنن کادیلاک میگه آقا غلط کردم، نادونی کردم خط مونتاژ رو پس بدید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. جلال

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشت این اسکالد نشستم
    واقعا خدان??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا