تجربه و آزمایشکادیلاک

اولین تجربهٔ رانندگی با کادیلاک CT5-V، خط و نشانی برای ژرمن‌ها

بازتعریف V توسط کادیلاک فراتر از انتظارات عمل کرده است

در رقابت خودروی سال ۲۰۲۰ موتور ترند ما با نسخهٔ غیر V کادیلاک CT5 رانندگی کردیم و آن‌را دوست نداشتیم تا جایی که اولین خودرویی که از گردونهٔ رقابت خارج کردیم CT5 بود. این باعث شد تقریباً برای همهٔ داوران آن رقابت این سؤال ایجاد شود که در فکر کادیلاک چه می‌گذرد؟ البته بدان معنا نیست که ما از کادیلاک متنفریم. زمانی که سلف CT5 یعنی CTS در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد ما آن‌را به‌عنوان خودروی سال انتخاب کردیم اما وقتی پشت CT5 نشستیم، دینامیک رانندگی آن فاقد جذابیت بود و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ آن بیش‌ازحد توان تلاش می‌کرد.

اما نسخهٔ V را می‌توان ناجی CT5 دانست. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که CTS-V به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور مجهز بود اما واقعیت این است که CT5-V جایگزینی برای CTS-V نیست بلکه جایگزینی ظاهری و نه واقعی برای سدان کوچک‌تر ATS-V و همین‌طور جایگزین مستقیمی برای CTS V-Sport است. پیش‌ازاین کادیلاک هیچ‌گاه حضور قدرتمندی در بخش خودروهای میان عملکردی نداشت اما برند لوکس جنرال موتورز حالا قصد دارد با استراتژی جدید بخش V خود این شرایط را تغییر دهد.

برای مقایسه، بهتر است نگاهی به آلمانی‌ها داشته باشیم. آئودی مدل‌های A4، S4 و RS4 را تولید می‌کند، ب‌ام‌و مدل‌های ۳۳۰i، M340i و M4 را دارد و مرسدس بنز هم مدل‌های C300، C43 و C63 را به بازار عرضه می‌کند. از بین این مدل‌ها، نسخه‌های میانی قابلیت مقایسه با CT5-V را دارند. آئودی ۳۴۴ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، ب‌ام‌و ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و مرسدس ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که پیشرانهٔ کادیلاک ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین کادیلاک قوی‌ترین یا ضعیف‌ترین خودروی این جمع نیست ولی با اختلاف قابل‌توجهی بیشتری گشتاور را دارد و همان‌طور که معاون سابق جنرال موتورز «باب لوتز» گفت، آمریکایی‌ها اسب بخار می‌خرند اما با گشتاور رانندگی می‌کنند.

CT5-V هم‌اکنون به خودروی میان عملکردی کادیلاک تبدیل شده و بعداً نسخهٔ بالا رده که هنوز نام دقیق آن مشخص نیست هم معرفی خواهد شد. آن مدل که احتمالاً چیزی شبیه CT5-V Max نامیده خواهد شد، قرار بود رسماً در نمایشگاه نیویورک در ماه آوریل رونمایی شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعویق برگزاری این نمایشگاه، معرفی این خودرو هم به تعویق افتاد. زیر کاپوت پرچم‌دار خانوادهٔ CT5 اما به‌احتمال‌زیاد همان موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ به همراه گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار خواهد گرفت یعنی همان ترکیبی که هم‌اکنون در شورلت کامارو ZL1 ارائه می‌شود. خروجی این موتور هم احتمالاً در حد همان ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور کامارو ZL1 خواهد بود. از همین استراتژی در سدان کوچک‌تر CT4 هم استفاده خواهد شد.

اکنون که درک درستی از سطح و استراتژی نام‌گذاری سدان‌های کادیلاک پیدا کردیم، به سراغ CT5-V برویم. این سدان اسپرت که روی نسل دوم پلت‌فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده که آلفا ۲ خوانده می‌شود، به انواع قطعات سریع جنرال موتورز مجهز شده است. نسخهٔ پرفورمنس گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک که به‌طور مشترک با همکاری فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده، فعلاً تنها گیربکس برای CT5-V است اما ممکن است در آیندهٔ یک گیربکس دستی هم برای آن ارائه گردد. نسل چهارم سیستم مگناراید جنرال موتورز کمک‌فنرها را در هر چهارگوشهٔ خودرو مدیریت می‌کند. ترمزهای خودرو توسط همان سیستم ترمز با سیمی کنترل می‌شود که در کوروت موتور وسط جدید ارائه شده است و کنترل کشش هم با استفاده از سیستم PTM جنرال موتورز کار می‌کند که مخفف مدیریت کشش پرفورمنس است. چهارچرخ خودرو نیز با لاستیک‌های میشلن PS4S پوشیده شده‌اند.

با وجود همهٔ این قطعات در کنار هم، کادیلاک ادعا می‌کند CT5-V ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت پایهٔ این سدان آمریکایی از ۴۸,۶۹۰ دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل عقب و ۵۱,۲۹۰ دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود. متأسفانه تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز کادیلاک که تغییردهندهٔ بازی و بهترین در نوع خود است برای مدل ۲۰۲۰ ارائه نمی‌شود اما گفته شده این سیستم در CT5 مدل ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود. CT5 اولین محصول کادیلاک بود که از زبان طراحی جدید این شرکت که در کانسپت اسکالا ارائه شد استفاده کرد و نسخهٔ V نیز در ظاهر قدم مثبتی برداشته است زیرا در این مدل تمام تریم‌ها و قسمت‌های کرومی با تریم مشکی جایگزین شده که زیبایی بیشتری دارد.

طراحی بخش جلویی CT5 بهتر از اسکالا به نظر می‌رسد اما ستون C آن طراحی عجیبی دارد. در CT5 پشت درهای عقب قسمت مثلثی شکلی به چشم می‌خورد که با پلاستیک مشکی‌رنگ پوشیده شده است. دلیل چنین طراحی‌ای این است که کادیلاک می‌خواسته تا جای ممکن صندلی‌های عقب بزرگ و جادار باشند اما درعین‌حال خط سقف کمانی شکل، شیب‌دار و کوپه مانند کانسپت اسکالا را هم حفظ کند. ازآنجایی‌که درهای عقب خودرو بسیار بزرگ هستند (فاصلهٔ محوری CT5 حدود ۳۵ میلی‌متر از CTS بیشتر است و همهٔ آن به صندلی‌های عقب اختصاص یافته است)، کادیلاک مجبور شده شیشهٔ درهای عقب را به دو قسمت تقسیم کند تا امکان اینکه بخش بزرگ‌تر به‌طور کامل پایین آید فراهم گردد؛ اما بااین‌حال وجود چهار بخش شیشه‌ای مستقل در یک طرف یک سدان کمی شلوغ و شلخته به نظر می‌رسد.

حالا به رانندگی بپردازیم. تفاوت بزرگ بین یک خودروی معمولی و یک خودروی پرفورمنس (مخصوصاً یک خودروی پرفورمنس واقعی) در پیچ‌ها دیده می‌شود. در یک خودروی معمولی نگران ورود به پیچ هستید اما در یک خودروی پرفورمنس به خاطر هندلینگ خیلی خوب باید نگران پیچ بعدی باشید که به سمت شما می‌آید. خوشبختانه CT5-V جزء دستهٔ دوم است و می‌توان با خیال راحت با آن رانندگی کرد. این در حالی است که کنترل و دینامیک نسخهٔ معمولی CT5 ناامیدکننده بود. از پشت فرمان باور کردن اینکه نسخهٔ V از همه جهت با نسخهٔ استاندارد ارتباط دارد دشوار است.

پیشرانهٔ CT5-V مطلوب است و ۳۶۰ اسب بخار آن بسیار زیاد احساس می‌شود زیرا خودرو نسبتاً سبک است. البته وزن این نسخه را نمی‌دانیم ولی نسخهٔ چهار سیلندر معمولی آن ۱۶۷۵ کیلوگرم وزن دارد و احتمالاً نسخهٔ V بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد سدان اسپرت کادیلاک سبک‌تر از مرسدس C43 با ۱۷۵۷ کیلوگرم وزن سبک‌تر است. از سوی دیگر، منحنی گشتاور بی‌نقص CT5-V نیز باعث می‌شود راننده احساس خوبی داشته باشد خصوصاً هنگامی‌که با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک همکاری می‌کند. در این گیربکس حالت تعویض دندهٔ دستی هم وجود دارد اما ردلاین ۶ هزار rpm برای لذت بردن بسیار پایین است و در پیچ‌های کُند کامپیوتر اجازه نمی‌دهد رانندهٔ دندهٔ دو را انتخاب کند که این ناامیدکننده است؛ بنابراین توصیهٔ ما این است که یا قید تعویض دندهٔ دستی را بزنید یا منتظر گیربکس دستی بمانید که شاید بعداً ارائه شود.

کیفیت سواری CT5-V بسیار خوب است و درحالی‌که معمولاً در کمک‌فنرهای مغناطیسی تفاوت زیادی بین حالت‌های رانندگی تور و اسپرت احساس نمی‌شد، کادیلاک اشاره کرده که ایجاد چنین تفاوتی یکی از اهداف کمک‌فنرهای مگناراید نسل چهارم بوده است. در این ماشین همچنین یک حالت پیست هم وجود دارد که به میزان قابل‌توجهی سفت و خشک است اما شخصیت خودرو را به‌خوبی اسپرت‌تر می‌کند. در اینجا باید ترمزهای CT5-V را هم ستایش کنیم. همان‌طور که اشاره شد این ترمزها از همان سیستم ترمز با سیم کوروت C8 استفاده می‌کنند اما در اینجا بسیار بهتر احساس می‌شوند و باور آن سخت است که راننده با فشردن پدال ترمز، به روغن ترمز فشار وارد نمی‌کند.

هندلینگ CT5-V هم جذاب و مطلوب است. هر خودروی پرفورمنسی که روی پلت‌فرم آلفا ساخته شده (کادیلاک ATS-V و CTS-V و شورلت کامارو) پویایی فوق‌العاده‌ای داشته و CT5-V هم از این قاعده مستثنی نیست. این کادیلاک V همان‌قدر برای رانندگی عالی است که انتظار داشتیم؛ اما بهتر است کمی هم در مورد نسخهٔ چهارچرخ محرک این خودرو حرف بزنیم. همان‌طور که کادیلاک گفته است، سامانهٔ چهارچرخ محرک به منظور کمک به پرفورمنس بهتر برای CT5-V ارائه نشده زیرا با وجود این سیستم، مسافت ترمز گیری بیشتر احساس می‌شود و فرمان فوق‌العادهٔ نسخهٔ محرک عقب هم رخت می‌بندد زیرا نزدیک به ۵۰ کیلوگرم به وزن دماغهٔ ماشین اضافه می‌شود. به همین دلیل، با وجود سیستم چهارچرخ محرک، CT5-V کُند و شلخته احساس می‌شود و بنابراین توصیه می‌کنیم بجای سفارش این سامانه، صرفاً لاستیک‌های زمستانی خوبی را برای نسخهٔ دیفرانسیل عقب خریداری کنید.

CT5-V دیفرانسیل عقب اما در پیست هم بسیار عالی عمل می‌کند تا جایی که فکر می‌کنیم در پیست حتی از جاده هم بهتر است. با خاموش کردن همهٔ سیستم‌ها نیز خودرو لذت‌بخش‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد این کادیلاک برای پیست صحرایی ۲.۲ کیلومتری ما کاملاً مناسب و خوب است اما اگر در پیست بزرگ‌تری بودیم آیا قدرت بیشتری می‌خواستیم؟ بله و میدانیم که نسخهٔ قوی‌تر در راه است؛ اما نکتهٔ مهم این است که وقتی در نظر می‌گیریم CT5-V مستقیماً آئودی S4، ب‌ام‌و M340i و مرسدس C63 را هدف قرار داده است، نتیجه می‌گیریم کادیلاک همهٔ آن‌ها را نه‌فقط در قیمت بلکه در چیزی که در این بخش اهمیت دارد یعنی پرفورمنس هم شکست می‌دهد زیرا رانندگی هیچ‌کدام از این سدان‌های آلمانی مثل این نیست. کادیلاک CT5-V ما را تحت تأثیر قرار داده و شگفت‌زده کرد.

 

مشخصات فنی

Cadillac CT5-V 2020

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ
وزن خالص حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۹۲۲/۱,۸۹۰/۱,۴۵۲ میلی‌متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۱۱.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۸,۶۹۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motortrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بشخصه….جذابترین مدل کادیلاک همین CT5 و اسکالید هستن
    بعنوان یه آلمانی باز،طرفدار پروپاقرص کادیلاک هستم
    امید وارم بهترین روز ها در انتظار کادیکاک باشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (90 ديدگاه)

      ببخشید….کادیلاک

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      من طراحیشو دوست ندارم
      CT6-V , CTS-V و CTS-V قدیم که پر از خطوط شکسته و حجیم بود برام بسیار دوست داشتنی ترن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. GERMANY

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ماشین با ابهتیه
      اگزوزاشو دوست دارم ولی چراغای عقبشو نه
      در ضمن خودرو های امریکایی و خصوصا کادیلاک و داج در سگمنت سدان توی حداکثر سرعت جز بهترینان و از لحاظ کیفیت هم حرف های زیادی برای گفتن داره
      نمونش چارجر و cts
      (قابل توجه اون دوستی که میگفت تو پیچ اول باهاش چپ میکنی و شتابش افتضاحه و….?)

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. نویدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (409 ديدگاه)

    جالبه این ماشین با موتور کوچیکتر،با شتاب کندتر ،هشت هزار دلار از هموطنش کوروت c8 گرونتره?
    شورولت توی ساخت کوروت c8 قید سودآوری رو زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Z.Are

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      متریال کابین قیمت رو بالا میبره کلاسشون کاملا فرق میکنه این یه سدانه اون یه اسپورت دو در
      واقعا شما متعصبا هستید که انقدر کلاس یه ماشین رو میارید پایین

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. نویدی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (409 ديدگاه)

        خوش بحالت تونستی متریال کابینشو از نزدیک ببینی و لمس کنی.
        راستی واقعا کوروت c8 اسپورت دو دربه؟!مگه کوروت کراس اوور نیست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    از ابهت این سدان لوکسِ پرفورمنس خوشم میاد
    هم زیباست هم قدرتمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    فوق‌العاده زیباست و پرفورمنس احساس برانگیزی داره…
    وقتی نسخه میانی اینقدر بازخورد خوبی داره و بهتر از رقبا ظاهر میشه نشان از اینه که V-max با کسی شوخی نخواهد داشت…
    .
    ‌.
    .
    (( و جالب اینکه هفته قبل شایع شد که GM قصد داره در آینده‌ای نزدیک پلتفرم Omega را در سدان جدیدی بکار ببره ، با این تفاوت که CT6 بیشینه لوکس خود را با یک سدان پرفورمنس عوض خواهد کرد و یک کلاس بالاتر از CT5-V قرار خواهد گرفت ، و این سدان اسپورت جدید در نسخه پایه به موتور BlackWing مجهز خواهد شد ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Siawest

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    کلاس سدان های پرفورمنس مال آلمانیهاست
    تلاشش قابل احترامه اما بی نتیجست

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. میلاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      کادیلاک چندمین لوکس فروش امریکاس کسی اطلاع داره؟
      4 امه درسته؟ از بین 5 تا؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با ۴۸ هزار دلار یه سدان پرفورمنس زیبا میخریم . المانیش با همین مشخصات زیر ۶۰ هزار نداره . آمریکا بدجور داره بازارو رقابتی میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. بهنام

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    کادیلاک از جمله اون برندهاست که احترامش واجبه. امیدوارم به جایگاهی که لایقشه برسه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Mohammad khalili

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما. نمیدونم چرا شرکت کادیلاک کابین کادیلاک اسکالید جدید رو که اینقدر زیباست تو ct5 به کار نبرده?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. میلاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یعنی به محض اینکه ثابت شد امیر زده جاده خاکی کامنتا حذف شد ??
    اصلا معلوم نیست با دوستان نسبتی داری ها ??
    همین که فروش کادیلاک چهارم، اونم تو خاک خودش، خودش بهترین جواب برای امیره
    راستی بزرگترین صادر کننده خودرو از آمریکا کیه؟
    جی ام؟ فورد؟ شورلت؟ کادیلاک؟ لینکلن؟ یا دوج؟؟ جیپ؟
    افرین بی ام و بزرگترین صادر کننده از امریکاس ???????
    حسن ختام بحث

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir Machine

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    OMID
    والا بخدا
    اول میگه X7 بیشتر از اسکالید فروخته، آمار براش میارم که 14 هزار دستگاه کمتر فروخته
    بعد میگه قبول نیست چون X7 فقط شش ماه از سال 2019 تو بازار بوده
    میرم سرچ میکنم میبینم X7 از مارس تو بازار آمریکا عرضه شده، یعنی 10 ماه تو بازار بوده، بازم قبول نمیکنه میگه تو بعضی ایالت‌ها نبوده، آمار سه ماه آخر سال رو ببین
    آمار سه ماه آخر سال رو براش میارم که اسکالید بیشتر فروخته، بازم از رو نمیره میگه آمار جعلیه! از این همه پُررویی آدم نمیدونه چی باید بگه
    بعدم تا میبینه داره کم میاره سریع آمار فروش کلی برندها را وسط میکشه چون نمیدونه دیگه چه بهونه‌ای باید بیاره، یعنی چون جوابی برای فروش بیشتر اسکالید نسبت به X7 و GLS نداره مجبوره چیزای بی‌ربط بگه تا بی‌جواب بودن و آمار فروش خیالی و دروغش رو کمرنگ جلوه بده، این روش بشدت تو این سایت کلیشه‌ای شده
    این لینک آمار فروش تمام شاسی‌بلندهای بازار آمریکا تو سال 2019، دقیق ماه به ماه نوشته، ببینم بازم حرفی برای گفتن میمونه
    https://www.goodcarbadcar.net/2019-us-suv-sales-figures-by-model/

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. میلاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      امیر جان خداییش بگو چه نسبتی با بچه های سایت داری که هرجا داری… میشی کامنتا اتفاقی پاک میشه ??
      عزیزم بحث باهات فایده نداره
      فقط همین دو نکته رو بازم میگم
      فروش کادیلاک در خاک آمریکا 4 ام از بین 5 تا
      بزرگترین صادر کننده خودرو از امریکا: بی ام و
      ??????
      سعی کن با این حقایق زندگی کنی دوست من
      ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        فعلاً که معلومه کی… شده، حذف کامنت‌ها که به نفع تو شد، دروغ‌هات پاک شد کسی ندید که تو رویاهات X7 بیشتر از اسکالید فروخته!!!
        کاملاً مشخصه کی زده جاده خاکی، کسی که وقتی تو آمار فروش یه مدل کم میاره میره سراغ آماری که هییییچ ربطی به اون بحث نداره
        داداش، عمو، انسان، باشعور، ما داریم در مورد مقایسۀ آمار فروش ب‌ام‌و X7 و کادیلاک اسکالید حرف میزنیم، یعنی چیزی که خودت اول با یه آمار دروغ شروع کردی و فکر کردی کسی خبر نداره!!!
        اگه در این رابطه حرفی داری، بسم الله، اگه نه سکوت اختیار کن و به توهمات فروش بیشتر X7 نسبت به اسکالید بپرداز، یه کمی هم بیشتر تلاش کن شاید دیدی یه روزی یه ساعتی یه جایی X7 بیشتر از اسکالید فروخته، حتماً موفق میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میلاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        حیف من نمیتونم مثل خودت صحبت کنم چون کامنتام حذف میشه ??
        عزیزم جواب این دو تا سوال رو بده
        شاید جوابشو نمیدونی یا به نفعت نیست؟؟
        1. کادیلاک چندمین برند پرفروش لوکس امریکاس
        2. بزرگترین صادر کننده خودرو از امریکا کیه؟
        منتظر جوابت هستما

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. میلاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        خب چون میبینم جوابی نداری، یه راهنمایی میکنم
        https://www.goodcarbadcar.net/2019-us-large-luxury-suv-sales-figures/
        بی ام و x7
        3159
        کادیلاک اسکالید
        2927
        بنز جی ال اس
        2902
        ?????????????????????????????????????????
        عزیزم تو ریاضی ثابت میشه 3159 از 2900 بزرگتره ????????
        جواب اون دو تا سوال رو هم بهت میدم
        کادیلاک چهارم و بی ام و بزرگترین صادر کننده خودرو
        ????
        البته میدونم این کامنتم حذف میشه چون به ضررته ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. میلاد

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        چی شد امیر جان؟ ???????
        جواب سوالای منم ندادیا
        بذار خودم بگم
        کادیلاک چهارمیه
        بی ام و بزرگترین صادر کننده خودرو از امریکاس
        ????
        ?????????????
        فک میکنم کافی باشه
        تا دیدار بعد بدرود دوست من
        ???????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. میلاد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    https://www.goodcarbadcar.net/2019-us-large-luxury-suv-sales-figures/
    بی ام و x7 3159
    کادیلاک اسکالید 2927
    بنز جی ال اس 2902
    ??????
    یه کم شاید سنگین باشه ولی تو ریاضی ثابت میشه 3159 از 2900 بزرگتره ??
    من اون کلمه رو به کار نمی‌برم چون کامنتم حذف میشه
    ???????
    جواب این دو تا سوالو میدونی؟
    کادیلاک چندمین لوکس فروش امریکاس؟
    بزرگترین صادر کننده خودرو از امریکا کیه؟؟
    ??????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir Machine

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    عزیزم دیدی گفتم تلاش کنی به نتیجه میرسی؟ آفرین پسر خوب
    آره گُلم تو ماه آخر سال 2019 ب‌ام‌و 200 تا دونه از اسکالید پنج‌ساله بیشتر فروخته
    حالا خوب شد؟ آروم شدی؟ برو بخواب دیگه دیر وقته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ولی به هر حال اومدم ببینم چی میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      ????
      هنوزم جواب سوال منو ندادیا
      کادیلاک چندمه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا