کادیلاک

افشای تصاویر فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین

تصاویری از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کادیلاک XT5 بدون هیچ‌گونه پوشش‌های استتاری در چین منتشر شده است. با توجه به این تصاویر، به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای XT5 تغییرات ظاهری بسیار ظریفی را برای آن به همراه داشته است. در نمای جلویی خودرو، مهم‌ترین تغییر، طرح جدید جلوپنجره مشابه مدل کوچک‌تر XT4 است. همچنین بازهم با الهام از XT4، تیپ‌های XT5 تغییر کرده و این نسخهٔ جدید مانند برادر کوچک‌ترش در دو تیپ اسپرت و پریمیوم لاکچری به بازار عرضه خواهد شد.

تیپ پریمیوم لاکچری در بیرون در قسمت‌های مختلفی مثل جلوپنجره و دیفیوزر عقب از تزئینات و تریم کرومی برخوردار است درحالی‌که این قسمت‌ها در تیپ اسپرت به رنگ مشکی هستند. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های بخش جلویی XT5 نیز بزرگ‌تر شدن ورودی هوای درون سپر است. در همین حال، شکل کلی چراغ‌های جلو بدون تغییر باقی‌مانده اما ساختار درونی آن‌ها بروز شده و پروژکتورهای دایره‌ای آن‌ها با چراغ‌های LED جدید جایگزین شده است.

در بخش عقبی این کراس‌اوور آمریکایی نیز همچنان همان چراغ‌های بومرنگ شکل قبلی دیده می‌شوند ولی حالا با طرح داخلی جدید LED نمای مدرن‌تری پیدا کرده‌اند. چراغ‌های عقب در تیپ پریمیوم لاکچری قرمزرنگ هستند اما در تیپ اسپرت چراغ‌های شفاف ارائه خواهد شد. هنوز هیچ تصویری از داخل XT5 جدید منتشر نشده است اما احتمالاً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین از ویژگی‌های مدل جدید XT6 مثل غربیلک فرمان جدید و کنترلر دوار روی کنسول مرکز برای سیستم اطلاعات-سرگرمی برخوردار خواهد شد.

همراه با این به‌روزرسانی، کادیلاک برای XT5 مدل ۲۰۲۰ بجای پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر جدید با نام LSY را ارائه کرده است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند خروجی این موتور کمتر از موتور قبلی است اما به گفتهٔ کادیلاک به میزان قابل‌توجهی پالایش و نرمی بیشتری دارد. البته این موتور ۲ لیتری جدید مثل قبل صرفاً در بازار چین ارائه می‌شود و XT5 در آمریکای شمالی همچنان با همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 عرضه خواهد شد.

اما علاوه بر پیشرانهٔ جدید، کادیلاک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک XT5 را هم با یک نمونهٔ جدید نُه سرعتهٔ اتوماتیک جایگزین کرده است. این گیربکس برای هردو موتور یعنی هم در چین و هم در آمریکای شمالی ارائه خواهد شد. کادیلاک XT5 جدید مدل ۲۰۲۰ در سه‌ماههٔ نخست سال جاری و احتمالاً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ در ماه آوریل رسماً رونمایی شده و از تابستان راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    چراغ های پشتش واقعا عااالی شده
    کلا ماشین واقعا خوب و کم نقصی سال پیش خییلی به فروش کادیلاک کمک کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    خیلی خوب مخصوصا واسه بازار چین که کادیلاک یکی از پرفروش ترین برند های لوکس این کشور به شمار میاد
    از نظر ظاهری که سلیقه ای هست ولی به نظر من فقط نمای بغل یکم سادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    از وقتی معرفی شد عاشقش شدم
    واقعا زیباست …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا