کادیلاک

توقف توسعه پیشرانه دیزلی کادیلاک

رسوایی عظیم گروه فولکس‌واگن درباره پیشرانه‌های دیزلی تأثیری عمیق بر کل صنعت خودرو و همچنین سلایق مصرف‌کنندگان گذاشته است. این موضوع در اروپا نمود بیشتری دارد جایی که تقاضا برای خودروهای دیزلی جدید همچنان با کاهش مواجه بوده و خریداران بیشتری به دنبال خودروهای بنزینی یا الکتریکی شده (هیبریدی یا تمام الکتریکی) هستند.


کادیلاک نیز به خوبی از این وضعیت آگاه بوده و تصمیم گرفته توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزلی را متوقف ساخته و روی الکتریکی سازی تمرکز کند. رئیس این برند آقای استیو کارلایل در مصاحبه با اتوموتیونیوز اذعان داشته چندین سال است که در حال توسعه‌ی پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر دیزلی هستند تا تقاضاهای مشتریان اروپایی را پاسخ دهند.


خودرویی که مشاهده می‌کنید کادیلاک XT4 است که در ابتدا قرار بود با پیشرانه‌ی دیزلی هم عرضه شود اما خب آینده‌ی آن مبهم است. کادیلاک به خاطر کاهش تقاضا و اقبال خریداران به خودروهای الکتریکی شده، دیگر پیشرانه‌های دیزلی یاد شده را توسعه نخواهد داد.


موضوع جالب اینکه کادیلاک در سال ۲۰۱۵ و زمانی که دیزل گیت فولکس علنی شد توسعه‌ی پیشرانه‌ی دیزلی را متوقف نکرد و تصمیم گرفت این برنامه را پیش ببرد زیرا مدیران کمپانی احساس می‌کردند تیم تحقیق و توسعه کادیلاک در مراحل پیشرفته‌ی این برنامه قرار دارد. همان تصمیم یک سال قبل‌تر نیز گرفته شده بود، زمانی که علیرغم درگیری زیادی اوپل در برنامه‌های توسعه‌ی پیشرانه‌ی دیزلی، جنرال موتورز این برند را به پژو-سیتروئن فروخت.


به سختی می‌توان گفت که آیا تصمیم گرفته شده برای توقف توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزلی صحیح است یا خیر زیرا بااینکه تقاضا برای این پیشرانه‌ها کاهش یافته اما هنوز هم بازار قابل‌توجهی برای خودروهای دیزلی در اروپا وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خداحافظ دیزل (کلی عرض کردم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (ali(chevy nova

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    چه بهتر
    دیزل دورش تموم شد(بخاطر تقلب بعضی ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کادیلاک اصلا در اروپا نسبت به بقیه لوکس سازا مشتری نداشت ، موتور دیزلی اصلا قابل توجیه نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      به جرات میتونم بگم تو آلمان به ازای 1000 تا مرسدس و آئودی و ب ام و یدونه کادیلاک نمیبینید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا