کادیلاک

آزمایش تکنولوژی ارتباط خودرو به زیرساخت توسط کادیلاک

کادیلاک CTS اولین خودرویی است که به سیستم ارتباطی خودرو به خودرو (V2V) مجهز شده و هم‌اکنون این کمپانی در حال بررسی استفاده از تکنولوژی ارتباط خودرو به زیرساخت (V2I) می‌باشد.

Cadillac V2I Development
در خلال آزمایشی که اخیراً در میشیگان صورت گرفته چندین نمونه پیش‌تولیدی از CTS قادر بوده‌اند تا به‌صورت موفقیت‌آمیزی با سیگنال ترافیکی نزدیک مرکز تکنولوژی وارن ارتباط برقرار کنند.

اطلاعات لحظه‌به‌لحظه با استفاده از پروتکل ارتباطات برد کوتاه (DSRC) فرستاده شده و رانندگان را از امکان رد شدن از چراغ‌قرمز بر پایه‌ی سرعت کنونی خودرو آگاه کرده است. کادیلاک می‌گوید این امر به حذف تصمیم‌های لحظه آخری که در آن راننده‌ها مجبور هستند بین ترمز کردن سنگین یا شتاب گرفتن برای عبور از چراغ یکی را انتخاب کنند منجر خواهد شد.


بنا به عقیده‌ی کادیلاک خودروها اطلاعات شناسایی خودرو نظیر شماره VIN را منتقل نخواهند کرد بنابراین سیستم می‌تواند عبور خودرو از چراغ‌قرمز را ثبت کند اما نمی‌تواند مدل یا مالک را شناسایی نماید.


کادیلاک در بررسی و تست تکنولوژی V2I تنها نیست زیرا چندین محصول آئودی نیز از این تکنولوژی برای ارتباط با چراغ‌های ترافیکی استفاده کرده‌اند. البته سیستم آئودی به ارتباط داده‌ی LTE متکی بوده بنابراین مالکان باید برای استفاده از سرویس مبلغی را پرداخت کنند.


دپارتمان حمل‌ونقل آمریکا تکنولوژی V2I را بخشی اساسی از محیط خودروهای ارتباطی نامیده و مدیر پیشین آن گفته که تکنولوژی باعث امن‌تر شدن جاده‌های ما خواهد شد و جان افراد را نجات خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    درود به هر کسی با هر افکار و عقیده‌ای که برای بهبود زندگی بشر تلاش می‌کنه، ننگ به خودروسازان و حامیان دولتی اون‌ها در ایران که فقط و فقط به فکر پر کردن‌ جیب صاحب مردشون هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. TUNING

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    یادمه یه بنده خدایی میگفت این همه تکنولوژی به چه درد میخوره فقط تو ماشین میشینی گیج میشی
    ماشین باید کم مصرف باشه مثل پراید
    اما اون شخص به شدت اشتباه میکنه
    برای 2 لیتر بنزین چرا باید نسبت به ارامش و امنیتی که تکنولوژی های روز دنیا در این خودرو ها وجود داره بی اهمیت باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کادیلاک میتونه با استفاده از نو اوری مجددا فروش خودش رو بیشتر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا