کادیلاک

خاتمهٔ تولید کادیلاک CTS پس از سه نسل و شانزده سال

تولید کادیلاک CTS، سدان لوکس جنرال موتورز برای رقابت با آلمانی‌ها، پس از سه نسل و شانزده سال سرانجام خاتمه یافته است. سخنگوی کادیلاک آقای «Tara Kuhnen» طی بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرده است. این سدان لوکس آمریکایی در کارخانهٔ Lansing Grand River در میشیگان تولید می‌شد اما به‌زودی همین کارخانه تولید سدان جدید CT5 که جایگزینی برای CTS محسوب می‌شود را آغاز خواهد کرد.

کادیلاک سدان CTS را برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی کرد و از طریق آن زبان طراحی جدیدی را ارائه نمود. یک سال بعد نیز اولین نسل از مدل اسپرت و عملکرد بالای CTS-V معرفی شد که به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. سپس برند لوکس جنرال موتورز نسل دوم CTS را در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرد که روی پلت‌فرم سیگما II ساخته شده بود و در سه نسخهٔ سدان، کوپه و استیشن روانهٔ بازار گردید. در این نسل نسخهٔ CTS-V نیز با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵۵۶ اسب بخاری به بازار آمد و واقعاً توجه اروپایی‌ها را به خود جلب کرد.

اما شاید مهم‌ترین تغییرات CTS در نسل سوم آن صورت گرفت یعنی نسلی که روی پلت‌فرم آلفا ساخته شده بود و به رقیبی تمام‌عیار برای ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس تبدیل شد. این نسل که آخرین نسل CTS محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و برخلاف نسل قبل صرفاً به‌صورت سدان تولید شد. در نسل سوم، نسخهٔ CTS-V به نیروگاه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ کوروت Z06 مجهز شده بود که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتن متر گشتاور داشت و CTS-V را به قوی‌ترین محصول تاریخ کادیلاک تبدیل کرد.

حال اما قرار است سدان جدید CT5 راه CTS را ادامه دهد. در این خودرو نیز نسخهٔ اسپرت CT5-V وجود دارد اما برخلاف قبل این مدل در دو نسخهٔ مختلف عرضه می‌شود. نسخهٔ ضعیف‌تر CT5-V به‌تازگی با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی ۳۵۵ اسب بخاری معرفی شده است اما نسخهٔ قدرتمندتری هم در راه است که شایعه شده با نام Blackwing عرضه خواهد شد. هرچند CT5 جایگزین CTS شده است اما همواره خاتمهٔ تولید یک خودرو غم‌انگیز است آن‌هم کادیلاک CTS که برای بیش از یک دهه پرچم‌دار سدان‌های لوکس آمریکایی بوده و اغلب توانایی رقابت با رقبای آلمانی را داشته است. بااین‌حال، هرچند باید با CTS خداحافظی کنیم اما حداقل میدانیم که کادیلاک هنوز به بازار سدان‌ها اعتقاد دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    کسی در جهان نمیتونه در سگمنت سدانهای لوکس با آلمانها رقابت کنه حتی اگر کادیلاک باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۱۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      تونسته
      اون زمانی که بنز سبد محصولاتش تو سدان ها یدونه ای کلاس بود(فک کنمw114) رو میگم با اس کلاس (اینم فک کنم W126)کادیلاک مدل های سویل، دیویل، فلیت وود، الدورادو، سریز های مختلفی مثل 62 و… رو داشت
      که با تمام ویژگی های منحصر به فرد بنز معماری که خیلی خوب بود، کادیلاک رقیب سر سخت و گاها قدر تری از بنز بود
      از نظر رقیب کلن بخایم بگیم هم لینکلن های اون زمان بیویک های اون زمان کرایسلر های اون زمان معنی واقعی لوکس بودن بودند.
      ب ام و که اون موقع اصن نبود
      پورشه هم اون موقعی کارگاه کوچیک بود که داشت 911 میزد
      و ائودی؟؟؟؟؟؟
      فرانسه که هیچی…کل افتخارات اون زمانش ژیان و سیتروئن دی اسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. The best or nothing

        ۱۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (110 ديدگاه)

        با کمال احترام به کامنت شما دوست عزیز .. ولی داشتم داشتم مهم نیست , دارم دارم مهمه … درسته ک صنعت خودروسازی آمریکا ی زمانی سرآمد بوده و هیچ شکی توش نیست ,دقیقا مث نوکیا ک با سیاست های غلط خودش خودشو نابود کرد …

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. Ali.usa

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    واقعا ماشین قابل احترامی بود
    در اکثر مقایسه ها با المانیا هم برتر بوده
    ولی ct5 واقعا با وقار و با ابهت امید وارم تلاش های کادیلاک جواب بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    چه داستان غمگینی ….
    یک سدان لوکس رویایی با قدرت و گشتاوری فوق العاده
    امیدوارم CT۵ جایگزین لایقی برای CTS باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا زورش به المانی ها نمیرسید کار عاقلانه ای بود
    ایشالا قوی تر برگرده!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. نوید جهرمی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کادیلاک داره یه خونه تکونی اساسی انجام میده. دیدم بهش مثبته. اما برای برندینگش داره کم کاری میکنه. فعلا تمرکزش رو گذاشته برای جذب هدفمند مشتری، بعد هم برسه به بقیه ماجرا.
    امیدوارم بتونه کادیلاک رو به کادیلاک دهه 60 و 70 برسونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنظرم فارغ از هر گونه طرفداریو علاقه در اکثر مواقع همچنان خبر پایان تولید خبر غم انگیزیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Danial

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    لعنتی اسمش با کلاسه کلاً کادیلاک رو دوست دارم شاید بخاطر اینکه یدونه کادیلاک مدل سویل 1978 داشتیم و میشه گفت این لعنتی برای من همه چوره خاطرس رنگ طلایی تو دوزی کرم قهوه ای اون موقع که تمام شیشه ها برقی کولر یخچال کمک بادی قابل تنظیم کیت کنترل پخش که نوار کاست میخورد و میتونستی آهنگ هارو نکست بزنی یا بدون برعکس کردن اونور نوار رو بخونه نور ولکام اون صدای لعنتی که سویچ رو باز میکردی دینگ دینگ میکرد هنوزم تو ذهنم هست آخ آخ اون چراغ های بالای گلگیر که 3 تا چراغ کوچیک داشت نشون میداد الان راهنمای زدی یا نور بالا زدی یا نور پایین اخ اخ راهنمای عقب رو بگو صندلی های برقی چند حالته که دیگه بماند. ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا