کادیلاک

درگ خانوادگی سدان‌های اسپرت کادیلاک CT4-V و CT5-V

مدل‌های CT4-V و CT5-V در حال حاضر سدان‌های اسپرت کادیلاک هستند و حالا این دو سدان آمریکایی در ویدئوی جدیدی از ArabGT رودرروی هم قرار گرفته‌اند تا مشخص شود در برابر یکدیگر چگونه عمل خواهند کرد. CT4-V از یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در سینهٔ CT5-V یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین CT5 قدرت بیشتری دارد اما از سوی دیگر، CT4 با ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن، حدود ۱۶۰ کیلوگرم از برادر بزرگ‌تر خود سبک‌تر است.

هنگام آغاز مسابقهٔ درگ، CT4-V شروع بدی دارد و به همین دلیل CT5-V به‌راحتی جلو می‌افتد و در ادامه فاصله را بیشتر می‌کند. در مرحلهٔ بعدی، یک مسابقهٔ رولینگ آهسته از سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود اما در اینجا هم نتیجه تغییری ندارد و CT5-V برادر کوچک خود را مغلوب می‌کند. حتی در مسابقهٔ رولینگ سریع‌تر هم CT4-V عملکرد بهتری ندارد که این نشان می‌دهد CT5-V در هر شرایطی سدان سریع‌تری است.

بااین‌حال هنگامی‌که اعداد شتاب خودروها اعلام می‌شود، نشان می‌دهد که حدود ۸ ثانیه طول کشیده تا CT4-V از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که کادیلاک عدد ۴.۹ ثانیه را برای شتاب این سدان کامپکت اسپرت اعلام کرده است. البته این رقابت در دمای ۴۵ درجهٔ سانتی‌گراد برگزار شده اما انتظار نمی‌رود هوای گرم موجب چنین افت شدیدی در پرفورمنس خودرو شود. به همین دلیل این شُبهه مطرح می‌شود که آیا CT4-V حاضر در این ویدئو مشکلی داشته است؟ البته CT5-V هم در اینجا کُندتر از اعداد اعلامی بود و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که عدد شتاب رسمی آن ۴.۶ ثانیه است اما این اختلاف بسیار کمتر از عملکرد CT4-V است.

مشخصات فنی

کادیلاک CT4-V

کادیلاک CT5-V

پیشرانه ۲.۷ لیتری I4 توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۲۵ اسب بخار ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۸۰۳ کیلوگرم
قیمت ۴۵,۸۹۰ دلار ۴۸,۷۹۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    دو هزارتا بالاتر خب طرف لنگ دوهزارتاس یعنی

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. ♤Angus_812♤

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اونجا بر اساس نیاز خرید میکنن نه قیمت
      طرف متوسط بخواد ct5 میخره
      کامپکت بخواد ct4
      اینجا ایرانه که فقط ماشینو از رو قیمت بررسی میکنن میگیم هر چی گرونتر بهتر
      اونجا یارو لنگ دو هزارتا نیس نیازش اون ابعاده

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. MaF

        ۲۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ازین حرفای سیاسی خیلی بدم میاد
        ما از اونور هیچی نمیدونیم فقد از خودمون هرچی میتونیم شایعه پراکنی میکنیم
        بسه این حرفا لطفا ازین بحثا نکنید ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 7
        1. ♤Angus_812♤

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          بدت میاد نخون
          ما بحثی نکردیم
          این دوستمون یه اشتباه کوچیک کرد
          و منم راهنماییش کردم
          کی میگه هیچی نمیدونیم یه کم سایت های خودرو اروپا و آمریکا رو مطالعه کن
          اونوقت میفهمی فرهنگ ماشین خریدن چیه اونجا همه دنبال فول نیستن فقط بسته به نیازشون امکانات و موتور بهتر سفارش میدن
          نه ایرانیا که فقط گرون باشه گاری باشه???

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. Aria

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      بحث خانوادگیه بهتره ما دخالت نکنیم

      موافقم 12
      مخالفم 0
    3. Hadi

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی خوبه که کادیلاک سدان هارو حفظ کرده و مثل برخی برند های دیگه حذفشون نکرده…
      این دوتا جفتشون خوبن از لحاظ پرفورمنس ct5 سرتره
      ولی طراحی ct4 بیشتر به دلم میشینه…
      راستی مدل Black wing چی شد؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. JDM

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        مدل بلک وینگ هم در حال تست هست
        مدل های ct4 black wing
        و CT5 Black wing
        مدل ct4 حدود450 تا 500 اسب 3.6لیتری توربو و 10 دنده اتومات 6 دنده دستی و اپشن AWD
        مدل ct5 هم 650 اسب بخار یا 4.2لیتری توربو یا 6.2 سوپرشارژ و با هم همین مشخصات هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. یانکی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تستهای شتاب مختلفی از این حضرات هستش که کاملا با اعداد کمپانی یکی هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. msh_ferrari

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    طراحی کادیلاک عالیه…
    در عین ساختار لاکچری، رگه های امریکایی بودن تو طراحیش موج میزنه.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  3. ali (chevy nova)

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ماشالاه کادیلاک

    موافقم 12
    مخالفم 6
  4. بی نام

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    پدال جان نظرت چیه دیگه نتیجه درگ هارو نگی؟

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. سید علیرضا

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (216 ديدگاه)

      ممکنه یه نفر نتش ضعیف باشه نتونه ویدئو رو ببینه یا یه نفر مثل من حوصله ی دیدن ویدئو رو نداشته باشه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  5. AMG_73///

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    کادیلاک هنوز اون ژن آمریکاییش رو حفظ کرده
    بر خلاف بیوک?

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Alireza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    احتمالا ct4 خراب بوده چون پژو ۲۰۰۸ اینجا ۸.۹ میزنه با موتور ۱.۶ عدد اعلامی کارخونه ۴.۶ اونوقت اونجا ۸ ثانیه!!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. مهرداد كمال

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    خدایی سدان ها خیلی جذابن مخصوصا تو این دو کلاس انواع بنز و بی ام و ائودی و الفا و جگوار و اینفینیتی و لکسوس و همین کادیلاک افسوس که کراس اور و شاسی ها و انواع ماشین های برقی دارن این کلاس شیک و باحالو محدود میکنن?

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا