کادیلاک

کادیلاک با رئیس جدید: سرعت بیشتر در جهت لوکس‌سازی

همان طور که قبلاً هم در پدال خوانده‌اید، جنرال موتورز در اقدامی ناگهانی پس از نزدیک به چهار سال، رئیس کادیلاک آقای «Johan de Nysschen» را بر کنار کرده و آقای «Steve Carlisle» را جایگزین او نموده است. در این رابطه، رئیس جنرال موتورز آقای «Dan Ammann» طی بیانه‌ای گفته است:

«ما از تلاش‌های Johan de Nysschen در چهار سال گذشته جهت ایجاد پایگاهی قدرتمند برای کادیلاک قدردانی می‌کنیم. جهان به‌سرعت در حال تغییر است و ما با معرفی کراس‌اوور جدید XT4 بلافاصله بر فرصت‌هایی که از این تغییر ایجاد شده است سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. انتصاب Steve Carlisle به‌عنوان رئیس کادیلاک باعث می‌شود که تلاش‌های ما در این زمینه سریع‌تر پیش رود».

Johan de Nysschen در طول زمان ریاست خود بر این برند لوکس آمریکایی تغییراتی را در آن ایجاد نمود که غالباً نتایج قابل‌توجهی را در پی داشته است. او دفتر مرکزی کادیلاک را از دیترویت به نیویورک منتقل کرد و همچنین اجراکنندهٔ پروژهٔ Pinnacle نیز بود که شامل برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای اصلاح برند کادیلاک و همین‌طور نمایندگی‌های فروش آن می‌شد. بااین‌حال در اولین سالی که Johan de Nysschen به‌طور کامل صندلی ریاست کادیلاک را در اختیار داشت یعنی در سال ۲۰۱۵، این شرکت کاهش فروش ۱۱ درصدی را تجربه نمود و سال گذشته هم فروش آن در ایالات‌متحده ۸ درصد کاهش داشت. همچنین هرچند فروش کادیلاک در سه‌ماههٔ نخست سال جاری افزایشی ۸.۱ درصدی را تجربه کرده اما این افزایش فروش هم با کمک مشوق‌های سنگینی ایجاد شده است.

Nysschen همچنین بیشتر بر روی سدان‌ها تمرکز داشت درحالی‌که بازار و خریداران به‌سرعت به سمت کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها حرکت کرده‌اند؛ بنابراین نه‌تنها سدان‌های کادیلاک فاقد ویژگی‌ها و کیفیت رقبای اروپایی و آسیایی بودند بلکه پرفروش‌ترین محصول این شرکت یعنی کراس‌اوور SRX هم همچنان به‌عنوان خودرویی قدیمی تا سال ۲۰۱۷ روی خط تولید باقی ماند تا اینکه نهایتاً با مدل XT5 جایگزین شد. تنها چند ماه پیش نیز کادیلاک کراس‌اوور کوچک‌تر XT4 را معرفی کرد اما درنهایت حرکت آهسته به سمت حضور پررنگ‌تر در بخش فوق‌العاده رقابتی کراس‌اوورها هم کمکی به Nysschen نکرد.

اما همان‌طور که گفته شد، Johan de Nysschen با Steve Carlisle جایگزین شده است که قبلاً رئیس و مدیرعامل جنرال موتورز کانادا بوده است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در جنرال موتورز آغاز کرد. او در دوران فعالیت حرفه‌ای خود در این شرکت چندین سِمَت رهبری داشته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رئیس بخش برنامه‌ریزی جهانی محصولات بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و رئیس و مدیرعامل بخش جنوب آسیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ اشاره کرد.

Steve Carlisle طی بیانه‌ای گفته است:

«پتانسیل کادیلاک در سراسر جهان باورنکردنی است و من افتخار می‌کنم که انتخاب شده‌ام تا بخشی از برنامه‌های آیندهٔ این شرکت باشم. من امیدوارم که حرکت روبه‌جلوی فعلی کادیلاک همچنان ادامه داشته باشد و ما به مأموریت خود برای رساندن کادیلاک به اوج لوکس‌سازی دنیا ادامه می‌دهیم».

Carlisle به‌عنوان رئیس و مدیرعامل جنرال موتورز کانادا کمک کرد که سال ۲۰۱۷ به بهترین سال فروش برندهای جی‌ام‌سی، بیوک و کادیلاک در کانادا تبدیل شود و بدین ترتیب جنرال موتورز به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در این کشور دست پیدا کرد. حال اما معاون ارشد بخش برنامه‌های جهانی محصولات جنرال موتورز آقای «Travis Hester» جایگزین Carlisle به‌عنوان مدیرعامل جنرال موتورز کانادا شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عالی شما در مورد کادیلاک
    ارزو میکنم سه برند وکمپانی جنرال موتورز وفورد کرایسلر همچنان به قدرت پیشروی کنند
    واحیای برندهای دوست داشتنی پونتیاک اولذموبیل مرکوری وپلیموت
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیرمحمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    بنابراین نه‌تنها سدان‌های کادیلاک فاقد ویژگی‌ها و کیفیت رقبای اروپایی و آسیایی بودند.جالبه که باتوجه به این متن خودشونم قبول دارن از لحاظ کیفیت و تکنولوژی در حد رقبای اروپایی و حتی اسیایی نیستن ولی خب یسری از رفقامون کاسه ی داغ تر از اش میشن😂

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mersad GHasemi

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (108 ديدگاه)

      همون خودروی اروپایی که شما میگی ، برو ببین چه سالی بود که نمیتونست تست های ایمنی آمریکا رو پاس کنه، ولی خودرو های آمریکایی میتونستن …

      و همینطور شما برو ببین که احیانا برای اینکه خودرو های آسیایی بتونن مطرح بشن ماشین هاشون رو برای بازار امریکا نساختن؟ و همجنین این راه رو کره ای ها پیش نگرفتن؟ و پشت سرشونم چینی ها؟؟؟

      امریکا خودروسازیش بخاطر اقتصادش ضربه خورد، هنوزم حس کلاسیک بودنی که خودروی آمریکایی داره رو توی هیچ ماشینی ندیم
      مثل کاپریس، سویل، …

      جدی هم گفتم، شما برو ببین چه سالی بوده بعد بگو بی کیفیت هستن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        Mersad GHasemi بازم میگم من کی باشم که بخوام بگم خودروهای امریکایی بی کیفیتن یا از نظر تکنولوژی در حد اروپایی ها نیستن من فقط عین متن رو کپی کردم بازم میگم نکنه این که امریکایی ها خودشونو در حد اروپایی ها نمیدونن(باتوجه به متن!!!)تقصیر منه؟؟؟!من فقط کپی کردم باور کن این متن نوشته ی من نبوده????

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. F۲۲RAPTOR

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2597 ديدگاه)

      شما برو به صورت تجربی کیفیتشونو مقایسه کن
      بعد بیا نظر بذار،یعنی در دنیای خودرو باید خجسته باشی که یه لوکس ساز آمریکایی رو اینجوری تحریف کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        رفیق من کی باشم که به قول شما یه لوکس ساز امریکایی رو تحریف کنم توی این متن اینطوری نوشته شده و من فقط عین متن رو کپی کردم این که خود امریکایی ها سدان های خودشون رو در حد اروپایی ها نمیدونن(بازم میگم با توجه به متن)تقصیر منه؟?

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. F۲۲RAPTOR

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2597 ديدگاه)

          متن درست،
          غضیه کاسه وو آش و شیکر پاشی که نوشتی چیه پس؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیرمحمد

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        والا من دوسه بار کامنتمو خوندم به قول شما (شیکر پاشی ای) توش ندیدم اما در مورد کاسه ی داغ تر از اش دوتا مثال میزنم که اولیش هیچ ربطی به صنعت خودرو نداره ولی گفتنش خالی از لطف نیست،مثال اول کاسه ی داغ تر از اش اینه که سر مراسم خاکسپاری میگن که مرحوم وصیت کرده مشکی نپوشین ولی ملت میگن مرحوم بیجا کرده ما به احترامش میپوشیم مثال دوم کاسه ی داغ تر از اش یسری از رفقامونن که حتی وقتی خود امریکایی ها میگن سدان های ساخت بزرگترین لوکس ساز ما در حد رقبای اروپایی و حتی اسیاییش نیستن(دوباره تاکید میکنم طبق متن!!!)میگن نه امریکا بیجا کرده اروپایی ها صد سال سیاه در حد و اندازشون نمیشن??? اینم دوتا مثال بارز برای کاسه ی داغ تر از اش بود که خب منظور منم فقط با یسری از دوستامونه که دیگه مشخصن!!! و بازم تاکید میکنم که توهم توطعه ای در کار نباشه اقایون این متن نوشته ی من نیست پس تقصیر من نندازید من فقط کپی کننده ی متنم?

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. F۲۲RAPTOR

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2597 ديدگاه)

          مشتی اون قسمتی که کپی کردی واسه نگارنده س،کجا اومده که گفته باشه رییس کدیلاک چنین حرفیو‌گفته ،از آب کره نگیر،یه جوری می گی اینگار سالیان ساله منتظر چنین متنی بودی،
          بعدشم شما که اینقد خوبی چرا واسه چند نفر،تمام هواداران کدیلاکو میرنجونی؟
          میدونی داداش بعضی از افراد فک می کنن هر چی که فکر و نظرشونه فکر غالب نظر ملت هست و ندونسته و با یه سری مشاهدات متنی اقدام به تراوشات میکنن،
          نظر من در مورد شما اینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          شما انگار این یه جمله رو خیلی جدی گرفتی که هی صد بار متن متن میکنی.
          این فقط نظر نویسندۀ منبع اصلی این مطلبه نه بیشتر. نه مقایسه‌‌ای در کاره نه آزمایش رانندگی، هیچی فقط یه حرف رو کاغذ.
          برای پی بردن به توانایی‌های سدان‌های کادیلاک در قیاس با رقبای اروپایی و آسیایی باید به یه مقایسه و آزمایش فنی کامل و عملی نگاه کرد مثل مقایسۀ کارانددرایور:
          https://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2/

          تو این مقایسه، آئودی A6، مرسدس E کلاس، ب‌ام‌و سری 5، جگوار XF و کادیلاک CTS باهم رقابت کردن که کادیلاک بین همۀ اون‌ها رتبۀ دوم رو کسب کرد یعنی بالاتر از آئودی، ب‌ام‌و و جگوار.
          حالا این نتیجه بیشتر قابل استناده یا گفتۀ یه نویسندۀ نامعلوم روی کاغذ؟
          خیر شما فقط کپی کنندۀ متن نیستی، این نظر خودته که حالا تو یه متنی نوشته شده و به همین دلیل از خوشحالی صد بار تکرارش میکنی.
          اگه نوشتۀ سایت‌های آمریکایی اینقدر برات اهمیت داره بهتره نگاهی به مقایسه‌های سایت‌های معتبر بندازی و اونجا هم رتبه‌های بالاتر کادیلاک نسبت به رقبای اروپایی و ژاپنی رو صد بار تکرار کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. امیرمحمد

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        رپتور جان نه نظر من نظر غالب ملته نه قصد به قول خودت از اب کره گرفتن دارم قصد توهین به کادیلاکم ندارم و نخواهم داشت من برعکس یسری از رفقای امریکایی باز شما به خودم اجازه نمیدم وقتی کشور خودم بعد از این همه سال مونتاژ کار خودروهای بی کیفیت هستش بیام و به صنعت کشوری که یکی از قطب های خودروسازی هستش توهین کنم همونطور که گفتم هدف من جواب دادن به یسری از افراد بود که تو پست های قبلی با تمام توانشون تازونده بودن و فقط خواستم بهشون نشون بدم که میشه مثل خودشون بهشون جواب داد حالا اگر این وسط به قول شما به دوستانی که دوستدار کادیلاکن برخورده من معذرت میخوام و میگم که قصد به هیچ وجه توهین به کادیلاک نبوده و فقط خواستم جواب یه عده رو که فقط با گفتن حرف های بی پایه و اساس و بی ارزش باعث ناراحتی میشن بهشون برگردونم همین و بس و بازهم میگم هیچ توطعه ای هم در کار نبوده??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Navajo

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خودرو سازی آمریکا خودشو گم کرده.
    معلومه تا وقتی کادیلاک بخواد ادای آلمانی هارو در بیاره فروش نداره خب کسی اینجور ماشینی بخواد میره همون بنز و ب ام و رو میخره !
    چرا میخوان ادای چیزی که نیستن رو در بیارن .
    تا وقتی تویوتا کمری و هوندا اکورد هستن شورلت ملیبو این وسط چی میگه. همونطور که تا f150 و رم هستن تاکوما حرفی واسه گفتن نداره.
    ژاپنی ها ، آلمانی ها ، ایتالیایی ها و… شخصیت و ویژگی های خودشونو دارن ولی آمریکایی ها چی ؟ اون ماشینای با اصالت کجان !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saman

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    عکس سوم :-) لطفن اینقدر مارو شکنجه روحی ندید عکس سوم منو فنا داد :D به راستی که لقب بهترین خودرو لوکس برازنده کادیلاک هستش :-) در ضمن فقط برای تذکر : در متن گفته (سدانهای کادیلاک فاقد ویژگی و کیفیت سدانهای اروپائی و آسیائی بودند . و نگفت فاقد ویژگی و کیفیت سدانهای اروپائی و آسیائی هستند ) و ملاک سنجش هم زمان حال هستش گویا بعضی از دوستان مشکل کمی سواد دستور زبان پارسی رو دارن :D

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا