کادیلاک

رندری خیالی از سدان فوق لوکس کادیلاک سلستیک

ماه گذشته جنرال موتورز هم‌زمان با معرفی باطری‌های جدید موسوم به اولتیوم، برنامه‌های بلندپروازانهٔ خود برای محصولات الکتریکی آینده را هم اعلام کرد. از محصولات الکتریکی آیندهٔ جنرال موتورز، دو مدل بنام‌های لیریک و سلستیک برای کادیلاک هستند. گفته شده سلستیک یک سدان پرچم‌دار فوق لوکس خواهد بود که در تعداد محدودی ساخته می‌شود. فعلاً نمی‌دانیم چه زمانی می‌توانیم سلستیک را ببینیم زیرا کادیلاک هنوز تاریخی را برای معرفی آن اعلام نکرده است؛ بنابراین تا زمانی که این ماشین را در نسخهٔ تولیدی نبینیم، صرفاً باید به گفته‌ها اکتفا کنیم تا بتوانیم تصویر کنیم که این سدان پرچم‌دار چه شکلی می‌تواند باشد.

برای شروع، می‌توان تصور کرد که سلستیک احتمالاً با بهره‌گیری از ویژگی‌های طراحی کانسپت‌های قبلی کادیلاک طی سال‌های اخیر مثل اسکالا و سی‌یل، بازگشتی برای سدان‌های بزرگ و مجلل آمریکایی خواهد بود. به‌احتمال‌زیاد این سدان الکتریکی پرچم‌دار ویژگی‌های طراحی کراس‌اوور لیریک را هم قرض خواهد گرفت که جنرال موتورز با انتشار تیزری در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹، پیش‌نمایش آن‌را ارائه کرد. این یعنی احتمالاً در سلستیک شاهد دی‌لایت‌های عمودی، چراغ‌های جلوی باریک و زبان طراحی جلویی کاملاً جدید کادیلاک خواهیم بود. طبق همین تصورات و احتمالات، رندری از سلستیک طراحی شده که می‌تواند نمایانگر استایل کلی آن باشد.

این رندر یک سدان عظیم‌الجثه با کاپوت و صندوق بسیار کشیده را نشان می‌دهد که ستون C بسیار پهن یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه آن است. همچنین در انتهای خودرو نیز طرح تزئینی چراغ‌های عقب با فرم جالبی روی گلگیر و ستون C کار شده است. این ویژگی یادآور بالهٔ عقبی کادیلاک‌ها در چندین دهه قبل است. در داخل خودرو نیز قطعاً از متریال سطح بالا و باکیفیت استفاده خواهد شد. درمجموع ساخت یک سدان پرچم‌دار فوق لوکس می‌تواند برای طرفداران کادیلاک و همین‌طور سدان‌های بزرگ و لوکس آمریکایی بسیار جذاب باشد زیرا هرچند طی سال‌های اخیر برندهای لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک و لینکلن با ارائهٔ مدل‌های CT6 و کانتیننتال سعی در احیای سدان‌های لوکس آمریکایی داشته‌اند اما چندان در این کار موفق نبوده‌اند اما حالا سلستیک می‌تواند بازگشت واقعی یک سدان لوکس و اصیل آمریکایی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ارشیا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ??? چه قد زشته

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. GERMANY

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      زشت؟ من که طراحیشو دوست دارم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (492 ديدگاه)

      کاش عکسی از نمای عقب این کانسپت هم منتشر می‌شد. این کانسپت برخلاف عرف گذشته که خودروهای فوق لوکس دارای نمایی بودند که وزن سنگین و تصور حرکتی خرامان را تداعی میکردن، دارای نمایی چابک، روپا و آماده جستن هست. کادیلاک میتونه خیلی خیلی بهتر از این هم باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        این رندره نه کانسپت
        این رو یه علاقه مند طراحی کرده نه کمپانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    یک کادیلاک ۵.۸ متری با تلفیقی از طراحی ciel و Escala و قوای محرک الکتریکی به علاوه سیستم خودران سوپر کروز و تولید محدود…..
    و البته نام زیبای سلستیک
    .
    .
    این یک کادیلاک واقعی و ساختار شکن خواهد بود .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    با رنگ مشکی پیانو چه دلبری بشه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    گلگیر عقب جای قمه س یا از تکامل زیاد قاچ خورده؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا