کادیلاک

تماشای سیر تکاملی کادیلاک CTS-V با پیشرانه‌های 8 سیلندر قدرتمند

کادیلاک با CTS-V یک سدان پرفورمنس (و البته مدت کوتاهی نسخه کوپه و استیشن) را ساخت، خودرویی که می‌توانست بهترین رقبا از اروپا را پشت سر بگذارد. جدیدترین ویدئوی کانال یوتیوب Cars Evolution به سیر تکاملی این خودروی اسپورت طی ۱۵ سال و ۳ نسل می‌پردازد.

CTS-V اولین بار به عنوان خودروی مدل سال ۲۰۰۴ و با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری LS6 متعلق به شورولت کوروت Z06 و گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه شد. این خودرو بجای قدرت ۴۰۵ اسبی کوروت خروجی ۴۰۰ اسبی داشت. مهندسان کادیلاک به منظور بهبود فرایند انتقال قدرت در این خودرو قطعاتی همچون سیستم تعلیق ارتقا یافته با میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر و ترمزهای برمبو را به CTS-V اضافه کردند.

پیشرانه یاد شده تنها دو سال در سینه این سدان تپید و در سال ۲۰۰۶ بود که CTS-V با نیروگاه ۸ سیلندر ۶ لیتری LS2 ظاهر شد. قدرت این خودرو تغییری نکرده بود اما خب گشتاور تولیدی در محدوده گسترده‌تری عرضه می شود. این خودروها همچنین از دیفرانسیل عقب بهتری سود می‌بردند.

دومین نسل CTS-V به عنوان مدل سال ۲۰۰۹ معرفی شد و برخی بهبودهای قابل‌توجه را به همراه داشت. بجای استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی قبلی، این نسل به نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LSA مجهز شده بود و قدرت ۵۵۶ اسبی دارد. علاوه بر گیربکس ۶ سرعته دستی هم یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس بود. با استفاده از سیستم دامپینگ مگنه راید هم سواری خودرو بسیار بهتر شده بود.

کادیلاک CTS-V با فرم‌های بدنه دیگری نیز عرضه شد. برای مدل سال ۲۰۱۱ نسخه‌های کوپه و استیشن نیز تولید شد.

سومین نسل این خودرو در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همچنین زیر کاپوت بود اما این بار از نوع LT4 با قدرت ۶۴۰ اسبی و گشتاور ۸۵۴ نیوتون متری بود. دیگر خبری از گیربکس دستی نبود و تنها گزینه در دسترس از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بود. سومین نسل CTS-V عمر کوتاهی داشت و تنها تا مدل سال ۲۰۱۹ در بازار حضور داشت.

زمانی که کادیلاک CT5 به عنوان جایگزین CTS معرفی شد مدل V آن از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۵۵ اسبی استفاده کرد که نسبت به نسل پیشین CTS-V بسیار کم‌رمق‌تر می‌باشد. خبر خوب اینکه احتمال تولید CT5 بلک وینگ با قدرت حدود ۶۵۰ اسب بخار وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. aslani

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کادیلاک cts به همراه آلفارومئو giulia تنها خودروهایین که منو متقاعد میکنن یه سدان چهار در هم میتونه خودروی جذابی باشه?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      C63 نسل قبل هم از اون سدان های جذاب و خشن بود مخصوصا اون موتور حجیمش خیلی خاص و جذابش کرده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی.من هم مسر کسی هستم

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بعد چارجر این خفنترین سدان دنیاست.موتور حجیم.سوپر شارژ.نعرهای آمریکایی.ظاهری بی نظیر و دف عقب انحصاری.منتظر ct5 v بلک وینگ هستیم.چه شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Nikzad

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    از زبان طراحی کلاسیکش خوشم میاد منو یاد دهه۷۰_۸۰میندازه. همین میتونه نقطه عطفش تو طراحیش باشه البته که بیشتر ماشین های امریکایی همین رویه رو طی میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Irani

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ما هیچ، ما نگاه!
    در ستیز با آمریکا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سینا BMW

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کلا فیلم های بررسی تاریخچه Cars Evolution فوق العاده هستن.
    فیلم هایی از GT-R و موستانگ و M5 و CLK و مکلارن و NSX … که داره رو حتما ببینید خیلی قشنگ هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا