کادیلاک

معرفی فیس‌لیفت کادیلاک CT6 همراه با ارائهٔ مدل V-Sport

کادیلاک نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار CT6 خود را پیش از اولین نمایش رسمی و عمومی در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. کادیلاک در فیس‌لیفت CT6 جدیدترین نسخه از زبان طراحی خود را ارائه کرده که قسمت‌هایی از آن قبلاً در کانسپت اسکالا به نمایش گذاشته شده بود؛ بنابراین طراحی CT6 جدید تا حدودی تحت تأثیر اسکالا شکل گرفته که این موضوع را می‌توان در چراغ‌های جلو و عقب خودرو مشاهده کرد؛ اما خبر مهم‌تر در مورد CT6 این است که کادیلاک هم‌زمان با معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این خودرو، برای اولین بار نسخهٔ اسپرت V-Sport را هم برای آن ارائه کرده است.

CT6 V-Sport اولین محصول کادیلاک است که به پیشرانهٔ کاملاً جدید ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی این شرکت مجهز شده است. این نیروگاه جدید ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ کادیلاک، این موتور ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و تعادلی بین عملکرد و مصرف سوخت مناسب را همراه با اندازه‌ای جمع‌وجور ارائه می‌کند. در این موتور همچنین به‌منظور از بین بردن تأخیر توربو و کمک به کاهش اندازه، توربوشارژرها بین سر سیلندرها نصب شده‌اند.

به‌منظور کاهش وزن نیز بلوک و پیستون‌های این موتور جدید از آلومینیوم ساخته شده است. از سوی دیگر، استفاده از پیستون‌ها و میل‌لنگ فورج‌کاری شده اجازهٔ افزایش بوست توربوشارژرها را تا ۱.۳۸ بار داده است. علاوه بر این، به جهت خنک کردن هوای تولیدی توربوشارژرها، یک اینتر کولر تعبیه شده که موجب افزایش اکسیژن در یک حجم معین شده و حداکثر توان خروجی موتور را افزایش می‌دهد. کادیلاک گفته است که این سیستم می‌تواند دمای هوا را تا بیش از ۷۰ درجهٔ سانتی‌گراد کاهش دهد.

نیروی عظیم پیشرانهٔ هشت سیلندر توئین توربوی جدید کادیلاک در CT6 V-Sport توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. همچنین کادیلاک می‌گوید که تقسیم گشتاور در سیستم چهارچرخ محرک خودرو نیز اصلاح شده است. علاوه بر این، برای این سدان اسپرت آمریکایی یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود مکانیکی هم در نظر گرفته شده درحالی‌که تعلیق آن نیز از نوع خاص V-Sport بوده و به کنترل مغناطیسی کمک‌فنرها هم مجهز است.

اما مهندسین کادیلاک به فکر توقف این سدان قدرتمند هم بوده‌اند به‌نحوی‌که سیستم ترمز برمبو را برای آن تدارک دیده‌اند که به‌طور خاص برای CT6 V-Sport طراحی شده است. این سیستم ترمز شامل دیسک‌های ۱۹ اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه می‌شود. مهندس ارشد CT6 آقای «Lyndon Lie» در رابطه با این ماشین گفته است:

«CT6 V-Sport برای رانندگانی ساخته شده که بهترین‌های دو دنیای متفاوت را می‌خواهند یعنی خواهان یک سدان اسپرت عملکرد بالا و خودرویی لوکس با راحتی و تکنولوژی کامل هستند».

CT6 V-Sport در ظاهر با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ‌تریم مشکی براق در اطراف پنجره‌ها از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. همچنین برای این مدل رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژه‌ای هم در نظر گرفته شده است. CT6 جدید اما علاوه بر برخورداری از ظاهر جدید، به تکنولوژی‌های جدیدی هم مجهز شده است. یکی از این تکنولوژی‌ها، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با یک نمایشگر ۱۰ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ است که گفته شده تجربه‌ای مشابه گوشی‌های هوشمند را در کنار پاسخگویی سریع‌تر و بهبود تشخیص صدا ارائه می‌کند. همچنین امکان به‌روزرسانی این سیستم هم با استفاده از اینترنت ۴G وجود دارد.

کادیلاک همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را هم برای سدان پرچم‌دار خود در نظر گرفته که شامل هشدار برخورد جلو، هشدار تغییر خط با سیستم نظارت بر نقاط کور جانبی، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، ترمز جلو و عقب اتوماتیک، هشدار ترافیک عقب و هشدار ایمنی صندلی می‌شود. علاوه بر این، CT6 جدید به سیستم سوپر کروز نیمه اتوماتیک کادیلاک هم مجهز شده است. سازندهٔ آمریکایی فعلاً مشخصات عملکردی CT6 V-Sport را منتشر نکرده اما احتمالاً این اطلاعات در نمایشگاه نیویورک اعلام خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    کادیلاک….
    طلای زیر خاک….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      گفتی داداشم
      خیلی عاااااااالی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      قبلا کادیلاک از موتور ۶.۲ لیتری سوپر چارج شورلت استفاده میکرد برای CTS-V
      الان این ۴.۲ لیتری تویین توربو جایگزین اون شده با همون خروجی و کلی وزن و مصرف کمتر
      و البته بدون اون صدای غرغر جذاب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Javad

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عجب چیزی شده
    ولی بنظرم اگه اول نسل جدید یا فیس لیفت cts رو معرفی میکردن بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    الان که عکسای نسل قبشو سرچ کردم دیدم واااقعا قشنگ تر شده ! طراحی کاملا پخته و مدرن نسبت به نسل قبلش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ای جااااااااان?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بسیار بسیار خاص، زیبا و متفاوت، و البته بدور از طراحی های شبیه هم شده ی مدرن، انگار اصول خاص خودش رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (ali (chevy nova

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ای جان
    بسیار زیباست
    احسنت کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M.us

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چقدر زیبا شده خیلی از قسمتاش از کانسپت اسکالا الهام گیری شده انجین جدیدشم گشتاور فوق العاده ای داره این باعث رقابت بهتر با رقبا میشه مرسی کادیلاک که دم عیدی شادمون کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی دهقان

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    یکی پیدا نمیشه اینو عیدی بده به من

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Fk

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راس گفت داداشمون
    کادیلاک
    طلای زیر خاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    همه جاش عالیه
    مخصوصا داخلش
    کنسول مرکزیش حرف نداره
    اون اهرم جویستیک تعویض دنده آدمو روانی میکنه لامصب…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamid.Hellcat

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بی فیس لیفتم عزیز بودی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا