کادیلاک

فیس‌لیفت کادیلاک CT6 از کانسپت اسکالا الهام می‌گیرد

کادیلاک فیس‌لیفتی را بر روی سدان پرچم‌دار CT6 خود انجام داده و پروتوتایپ‌های آن به‌تازگی در اروپا مورد آزمایش قرار گرفته است. با توجه به تصاویر جاسوسی به نظر می‌رسد CT6 در این فیس‌لیفت تغییرات ظریفی را تجربه کرده است اما بازهم قابل‌توجه‌تر از نمونهٔ کنونی است. همچنین به نظر می‌رسد CT6 ویژگی‌هایی را از کانسپت فوق‌العاده زیبای اسکالا گرفته باشد که سال گذشته رونمایی شد و این هرگز چیز بدی نیست.


به نظر می‌رسد در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ CT6، نمای جلویی با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و چراغ‌های باریک‌تر که به‌صورت افقی در دماغهٔ خودرو کشیده شده‌اند، تغییر کرده باشد؛ اما همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، اساساً نمای عقبی CT6 دست‌نخورده باقی‌مانده هرچند که احتمالاً گرافیک داخلی چراغ‌ها تغییر کرده‌ است. همچنین با توجه به وجود جلوپنجرهٔ تهاجمی در نمونهٔ در حال آزمایش موجود در تصاویر جاسوسی، این امکان وجود دارد که این یک نمونهٔ اسپرت و عملکرد بالا باشد.

در حال حاضر بالاترین تیپ CT6 مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بای‌توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت است درحالی‌که مدل پایه از همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده می‌کند که در بسیاری از محصولات این گروه خودروسازی مانند بیوک لاکراس بکار می‌رود. علاوه بر این، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی CT6 نیز ارائه می‌شود. این مدل مجهز به یک سیستم هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که مجموعاً ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد.

اما شایعاتی نشان می‌دهند که ممکن است در آینده نسخه‌ای از موتور ۶.۲ لیتری V8 کوروت هم برای CT6 ارائه گردد. بااین‌حال بعدید است که یک نسخهٔ V واقعی از CT6 تولید گردد هرچند که میدانیم در صنعت خودروسازی هرگز نباید گفت هرگز. CT6 برای اولین بار سال گذشته به‌عنوان سدان پرچم‌دار جدید کادیلاک معرفی شد درحالی‌که رقبای اروپایی آن مانند آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ به‌طور قابل‌توجهی قیمت بالاتری از CT6 دارند. کادیلاک پیش‌ازاین هم مدل‌های برجستهٔ ATS و CTS را برای رقابت با رقبای آلمانی در هر دو زمینهٔ لاکچری و عملکرد ارائه کرده بود و حال قصد دارد کاری مشابه را با CT6 در کلاسی بالاتر انجام دهد. انتظار می‌رود کادیلاک رسماً در نمایشگاه خودروی دیترویت سال آینده، فیس‌لیفت CT6 را رونمایی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    به به ct6
    کادیلاکCt6 کاملا شبىه کادیلاک هاى دهه 70 طراحى شده کشىده و با شکوه
    کادیلاک داره درست پىش مىره فقط 2 تا کار کنه خىلى عالىه
    1. برگردوندن اسمهاى نظىر فلىت وود. دوىل. سوىل. الدورادو
    2. تولىد ىه محصول لوکس فول ساىز کوپه مثل الدورادو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. TOYOTA

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    فیلم ماتریکس بود که منو به کادیلاک علاقه مند کرد
    چقدر مدرن بود اون موقع هم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه با اینکه ماشینهای سدان دارن کم کم از دور خارج میشن ولی این مدل بد فروش نداشته ولی کلا کادیلاک نیاز به یه تعداد کراس اور داره کلا دوتا اس یو وی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عجب ماشینی شده فقط اون پنجره سومُ برداره عالی میشه یه ابهت خاصی تو طرحهای دهه هفتاد بود داره شبیه اونا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ACR VIPER

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    یعنی کم کم داره طرح چراغهای افقی کادیلاک
    با طرح کانسپت جدیده جایگزین شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا