کادیلاک

معرفی فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین با تغییرات جزئی

کادیلاک بی‌سروصدا نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور XT5 را در چین معرفی کرده است. هرچند تغییرات XT5 جزئی به نظر می‌رسند اما به گفتهٔ کادیلاک، این خودرو طی این فیس‌لیفت ۳۰ بهبود و پیشرفت مختلف را نسبت به قبل تجربه کرده است. XT5 مدل ۲۰۲۰ در جلو با جلوپنجرهٔ جدید که میله‌های افقی آن حذف شده است به همراه ورودی‌های هوای تجدیدنظر شدهٔ درون سپر و تریم کرومی بیشتر، از نسخهٔ قبلی متمایز شده است. علاوه بر این، این کراس‌اوور آمریکایی به آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب جدیدی هم مجهز شده است که این تغییرات به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک کرده و XT5 را ساکت‌تر و راحت‌تر از قبل نموده‌اند.

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات XT5 مدل ۲۰۲۰ در تیپ‌های آن رخ داده و حالا این خودرو هم مثل کراس‌اوورهای جدید XT4 و XT6 در دو تیپ Luxury و Sport ارائه می‌شود که هرکدام در ظاهر ویژگی‌های خاص خود را دارند. تیپ لاکچری از جلوپنجرهٔ متمایز و تریم کرومی در ریل‌های روی سقف و زه پنجره‌های جانبی برخوردار است درحالی‌که در تیپ اسپرت این قسمت‌ها به رنگ مشکی براق هستند. در تیپ اسپرت همچنین پوستهٔ چراغ‌های عقب بی‌رنگ است و جلوپنجرهٔ آن نیز نمای تاریکی دارد که از جلوپنجره‌های محصولات سری V کادیلاک الهام گرفته است.

داخل XT5 مدل ۲۰۲۰ اما نسبت به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت تقریباً بدون تغییر به نظر می‌رسد ولی بااین‌حال در اینجا هم به‌روزرسانی‌هایی انجام گرفته که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ یک کنترلر دوار برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE است که از XT4 قرض گرفته شده است. علاوه بر این، آینهٔ عقب دوربینی خودرو نیز با نمونهٔ نسل دوم جایگزین شده که سطح روشنایی بیشتر و وضوح بالاتری دارد. XT5 جدید همچنین به سیستم صوتی جدید Bose با ۱۴ بلندگو مجهز شده و صندلی‌های عقب آن نیز ارتقاء پیدا کرده‌اند به‌گونه‌ای که حالا می‌توان آن‌ها را تا ۱۴۰ میلی‌متر به سمت جلو یا عقب کشید.

XT5 پیش‌ازاین در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شد که حالا این موتور با یک نمونهٔ ۲ لیتری جدید جایگزین شده است. این موتور جدید که از تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها برخوردار است، ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. به لطف این قوای محرکهٔ جدید، مصرف سوخت XT5 در سیکل ترکیبی به ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

به گفتهٔ کادیلاک، در بخش ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال XT5 نیز چهارده ارتقاء صورت گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ارتقاء ساختار بدنه و سیستم ترمز اتوماتیک اشاره کرد که می‌تواند تا ۶۰ متر اشیاء جلوی خودرو را تشخیص دهد. علاوه بر این، سیستم کمک پارک خودکار، هشدار تغییر خط با هشدار نقاط کور جانبی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط نیز در این کراس‌اوور لوکس آمریکایی وجود دارد. کادیلاک فعلاً هیچ حرفی در مورد زمان عرضهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ XT5 در بازار ایالات‌متحده نزده است اما به‌احتمال‌زیاد با همین ارتقاءها به‌زودی راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خوشبختانه کادیلاک داره به روزهای اوج خودش بر میگرده واین جای خوشحالی داره نمیشه کادیلاک و دوست نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فکر کن سواری کادیلاک راحت تر بشه احتمالا دیگه چیزی به اسم دست انداز توش حس نشه
    چه فایده ما فقط میتونیم از عکساش اونم تو سایتای داخلی بهره ببریم چون سایت اصلی دسترسی ای پی های ایران رو مسدود کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یانکی

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    عالی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا