کادیلاک

معرفی کادیلاک XT4 برای اروپا با پیشرانهٔ دیزلی اختصاصی

یک سال و نیم از زمانی که برای اولین بار پروتوتایپ‌های کادیلاک XT4 با پیشرانهٔ دیزلی در حال آزمایش در اروپا دیده شدند می‌گذرد و حالا سرانجام با معرفی رسمی XT4 برای اروپا، این کراس‌اوور لوکس آمریکایی آمادهٔ عرضه به بازار قارهٔ سبز شده است. کراس‌اوور ساب‌کامپکت کادیلاک از ۱۰ اکتبر با مدل ۲۰۲۱ در بازارهای منتخب اروپایی عرضه خواهد شد. XT4 با دو پیشرانهٔ مختلف راهی اروپا می‌شود که اولی یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل است که به‌طور اختصاصی برای این قاره توسعه یافته است.

کادیلاک با این خودرو به کلاسی وارد خواهد شد که قبلاً هرگز در آن حضور نداشته است یعنی بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت با پیشرانهٔ دیزلی. این موتور گازوئیل‌سوز ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه با قطع کن محور عقب هم برای آن وجود خواهد داشت. XT4 دیزلی طبق معیارهای WLTP در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند.

اما علاوه بر این موتور دیزلی، بعداً یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ هم با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور برای XT4 در اروپا ارائه خواهد شد. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. هردوی این پیشرانه‌ها با استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانهٔ یورو ۶d مطابقت دارند.

همهٔ تیپ‌های نسخهٔ اروپایی XT4 به‌صورت استاندارد به چراغ‌های تمام LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌ها، گرم‌کن غربیلک فرمان، درب صندوق برقی اتوماتیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE با کنترلر دوار لمسی و… مجهز هستند. اما کادیلاک برای اروپا دو نسخهٔ ویژه و کاملاً مجهز را هم بنام‌های لانچ ادیشن و لانچ ادیشن اسپرت در نظر گرفته است.

این نسخه‌های ویژه علاوه بر تجهیزات مذکور از دوربین دید فراگیر، آینه عقب دوربینی با وضوح بالا، دستیار پارک، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سه‌بعدی و… هم برخوردار هستند. در نسخهٔ لانچ ادیشن اسپرت کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و نمایشگر سربالای تمام‌رنگی نیز به موارد قبلی اضافه می‌شود. سیستم‌های ایمنی استاندارد در همهٔ تیپ‌های XT4 هم شامل تشخیص علائم ترافیکی، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار ترافیک می‌شود.

قیمت پایهٔ کادیلاک XT4 محرک جلو در آلمان از ۳۵,۸۰۰ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ لانچ ادیشن ۴۲,۹۰۰ یورو و لانچ ادیشن اسپرت ۴۷,۱۰۰ یورو قیمت دارند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عه عه این دیگه چیه!!!
    انگار کرونا زده وسط خودروسازا

    موافقم 6
    مخالفم 26
  2. علیرضا

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    واقعا محشره!

    موافقم 16
    مخالفم 8
  3. F22RAPTOR

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    بنظرم باید تو کلاس x1,gla,q3 باشه
    چه شود

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. ایمان

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    نمی دونم منظور طراح این ماشین از چراغهای عقبش چی بوده قابل هضم نیست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  5. حسن

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    میگم این شبیه اسپورتیج قبل فبس لیفته یا اسپورتیج شبیه این؟!

    موافقم 1
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا