آکوراکادیلاکهیوندای

جدال سدان‌های اسپرت، جنسیس G70، کادیلاک CT5-V و آکورا TLX تایپ S

وقتی به بازار سدان‌های اسپرت نگاه می‌کنیم، تقریباً برای هر خریداری گزینهٔ موردنظر وجود دارد. اروپایی می‌خواهید یا آسیایی؟ چهارچرخ محرک یا محرک عقب؟ الکتریکی یا بنزینی؟ خودروسازان برای همهٔ این نیازها پاسخ‌های زیادی دارند. بیش از سه دهه پیش برای اولین بار ب‌ام‌و سری ۳ این بخش را تعریف کرد و امروز رقابت در آن به‌طور وحشیانه‌ای افزایش پیدا کرده است.

با رشد سگمنت سدان‌های اسپرت، قدرت این خودروها هم افزایش پیدا کرد و برخی خودروسازان تازه‌وارد به این بخش سعی کردند برای جلب نظر خریداران، سدان‌های سریع خود را با قیمتی ارزان‌تر از ب‌ام‌و راهی بازار کنند. بدین ترتیب، آکورا و کادیلاک زیربرندهای میان پرفورمنسی تایپ S و V را تأسیس کردند تا سدان‌های اسپرت خود را از نسخه‌های معمولی متمایز کنند و هرچند جنسیس هنوز این مسیر را طی نکرده اما مدل مناسبی برای رقابت در این بخش روانهٔ بازار کرده است.

هرچند کادیلاک و برندهای اروپایی سدان‌های قوی‌تری هم دارند اما این سه‌گانهٔ میان رده روی ارائهٔ تجربهٔ رانندگی اسپرت و جذاب تمرکز دارند درحالی‌که همچنان کارایی و تجملی که از یک سدان انتظار می‌رود را هم ارائه می‌کنند. اگر آئودی S4 و ب‌ام‌و M340i هم در این رقابت حضور داشتند، این مقایسه حتی جذاب‌تر می‌شد اما مشکلات مربوط به تولید و حمل‌ونقل مانع از حضور این دو آلمانی شد. در همین حال، نسل جدید مرسدس C43 AMG به‌زودی معرفی خواهد شد و آلفارومئو جولیا هم نسخهٔ شش سیلندر میان پرفورمنسی برای رقابت با این سه خودرو ارائه نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان

پس از سال‌ها انتظار، سری پرفورمنس تایپ S به خانوادهٔ برند لوکس هوندا بازگشته است. پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربوی آکورا ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ AWD سوپر هندلینگ به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. TLX تایپ S نه‌تنها یکی از زیباتری سدان‌های بازار است بلکه کشیده‌تر و عریض‌تر از رقبای خود هم هست. البته هرچند فاصلهٔ محوری این سدان ژاپنی ۷۶ میلی‌متر از کادیلاک کمتر است اما تناسبات آن به پورشه پانامرا نزدیک‌تر است. تایپ S همچنین با قیمت ۵۴,۶۴۵ دلار، ارزش فوق‌العاده‌ای هم دارد.

کادیلاک CT5-V عملاً جایگزین CTS V-Sport قدیمی شده است درحالی‌که CT5-V بلک‌وینگ هشت سیلندر جانشینی برای CTS-V محسوب می‌شود. از این تغییر نام‌گذاری که بگذریم، به ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسیم که برای یک نسخهٔ میان پرفورمنسی بد نیست. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است اما برخلاف آکورا، در اینجا کل نیرو به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود هرچند که سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. CT5-V مورد آزمایش ما از ۱۵ هزار دلار آپشن برخوردار است و به همین دلیل با قیمت ۶۴,۶۴۰ دلار، گران‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود.

وقتی جنسیس G70 معرفی شد به خاطر پرفورمنس، هندلینگ، طراحی و ارزش، همه را شگفت‌زده کرد و به همین دلیل به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۹ موتورترند هم انتخاب شد. این سدان کره‌ای اما سه سال پس از رونمایی، به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای عمیقی را تجربه کرده که به‌راحتی می‌تواند با نسل جدید اشتباه گرفته شود. جنسیس G70 Sport مدل ۲۰۲۲ در پشت چهرهٔ شیک خود با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود، بیشترین قدرت را دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اگر این مشخصات به‌اندازهٔ کافی چشمگیر نیست، به قیمت ۵۱,۹۴۵ دلاری G70 نگاه کنید که آن‌را به ارزان‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است.

سواری و هندلینگ

وقتی از سدان‌های اسپرت صحبت می‌شود، تجربهٔ رانندگی از همه‌چیز مهم‌تر خواهد بود. یک سدان اسپرت باید پیشرانهٔ درخشان، پاسخگویی سریع و سواری آرامی داشته باشد. در بزرگراه آنجلس کِرست که یکی از بهترین جاده‌های کوهستانی کالیفرنیای جنوبی است، تایپ S در پیچ‌های تند هندلینگ مناسبی را به نمایش می‌گذارد. شاسی آن که به‌خوبی تنظیم شده احساس روان و آرامی دارد هرچند که سیستم کنترل گشتاور بُرداری آن گاهی اوقات بیش‌ازحد مداخله می‌کند. فرمان خودرو نیز در مقایسه با جنسیس و کادیلاک خیلی دیجیتالی احساس می‌شود و به نظر نمی‌رسد آکورا در این قسمت چیزی را نسبت به TLX معمولی تغییر داده باشد.

هرچند G70 در حالت رانندگی اسپرت در پیچ‌ها بسیار بازیگوشی می‌کند و ناپایدار می‌شود اما وقتی در حالت سفارشی با تنظیمات دلخواه راننده قرار گیرد، این مشکل برطرف می‌شود. در این حالت، راننده می‌تواند پیشرانه، تعلیق و فرمان را طبق سلیقهٔ خود تنظیم کند. بادی‌رول در جنسیس بیشتر از کادیلاک یا آکورا احساس می‌شود اما G70 برای بلعیدن پیچ‌ها هیجان‌زده است. فرمان خودرو نسبت به تایپ S وزن بهتری دارد اما گیربکس در پاسخگویی کُند عمل می‌کند. نقطه‌ضعف واقعی G70 اما ترمزهای آن هستند که احساس پدال ناخوشایند و قدرت توقف کمتری نسبت به کادیلاک و آکورا دارند.

کادیلاک CT5-V روی آسفالت ناهموار آنجلس کرست احساس می‌کند در حال قدم زدن در پارک است. این ماشین بر اساس پلت‌فرم آلفا II ساخته شده که نسخه‌ای تکامل یافته از معماری اسپرت آلفا است و به همین دلیل جاده‌های پیچ‌درپیچ مثل خانهٔ CT5 هستند. کادیلاک با کمک‌فنرهای تطبیقی جادویی (تکنولوژی مگنه‌راید عالی جنرال موتورز) و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S، به پیچ‌ها و فراز و نشیب‌ها حمله می‌کند. فرمان و کمک‌فنرهای خودرو با انتخاب حالات مختلف رانندگی به میزان قابل‌توجهی تغییر می‌کنند. ما در آزمایش از حالت V استفاده و آن‌را مطابق میل خود تنظیم کردیم.

پرفورمنس

TLX با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن سنگین‌ترین خودروی گروه است و ۵۹ درصد از این وزن روی چرخ‌های جلو قرار دارد. این موضوع شتاب تایپ S در خط مستقیم را کُند می‌کند به‌گونه‌ای که ۵.۱ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و برای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر هم به ۱۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که از دو رقیب دیگر کُندتر است. البته این اعداد روی کاغذ چندان بد نیستند اما در دنیای واقعی خصوصاً در آنجلس کرست، سریع احساس نمی‌شوند. در اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد اما به‌عنوان یک سدان اسپرت، آکورا نسبت به کادیلاک و جنسیس احساس رام بودن دارد.

جنسیس G70 به‌عنوان سبک‌ترین عضو گروه، نزدیک به ۱۴۰ کیلوگرم از آکورا سبک‌تر بوده و عجیب نیست که سریع‌ترین سدان این جمع باشد. البته کادیلاک به دلیل برخورداری از ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، در آنجلس کرست قوی‌تر احساس می‌شود اما جنسیس هم خیلی با آن فاصله ندارد. پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 جنسیس قدرت زیادی را برای خودرویی به‌اندازهٔ G70 فراهم می‌کند اما این شاسی عالی به قدرت بیشتری نیاز دارد و امیدواریم در آینده شاهد این اتفاق باشیم.

مقام دوم کادیلاک در آزمایش شتاب را باید نادیده گرفت زیرا این خودرو در هنگام رانندگی احساس بسیار تندوتیز و چابکی دارد. گیربکس دوست دارد تا حد امکان دنده‌های را نگه دارد و شاسی همیشه برای جاده‌های پیچ‌درپیچ بعدی آماده است. در CT5-V فقط باید مراقب ترمزها بود زیرا پس از رانندگی تهاجمی در جادهٔ کوهستانی آنجلس کرست، از لنت‌های جلو دود بلند شد.

داخل

مطمئناً پرفورمنس، هندلینگ و سواری در سدان‌های اسپرت بسیار مهم است اما خریداران برای این ماشین‌ها پول خودروهای لوکس را می‌پردازند و بنابراین انتظار تجربهٔ لوکسی را هم دارند. آکورا تایپ S را در پرفورمنس از نسخهٔ معمولی TLX متمایز کرده اما شرم‌آور است که در داخل چنین کاری انجام نداده است. مهم نیست داخل کدام TLX بنشینید زیرا در همهٔ آن‌ها احساس یکسانی خواهید داشت. برخلاف کادیلاک و جنسیس، طراحان آکورا انتخاب‌گر دندهٔ دکمه‌ای را برای TLX در نظر گرفته‌اند که این کار کنسول میانی را به آبشاری از دکمه‌ها تبدیل کرده است. کار با پد لمسی برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم کمی پیچیده است و در صندلی‌های عقب فضای پا و سر تنگ است که این بیشتر به خاطر چینش استادیوم مانند صندلی‌ها است که در عقب ارتفاع کمی بیشتری نسبت به جلو دارند.

کادیلاک و جنسیس هردو فضای بیشتری برای سر و پا در عقب ارائه می‌کنند اما بین این دو، جنسیس است که به دلیل طراحی پریمیوم خود، کابین برتری دارد. داخل G70 Sport با الگوی لوزی شکل صندلی‌ها، دوخت قرمزرنگ متضاد و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، مثل یک هواپیمای فرست کلاس اسپرت احساس می‌شود؛ اما نکتهٔ عجیب اینکه داخل G70 مثل پیش از فیس‌لیفت است و برخلاف نمای بیرونی که کاملاً بروز شده، کابین تغییر چندانی نداشته است.

کابین کادیلاک مکان بدی برای گذراندن وقت نیست اما هیچ چیزی در آن نشان نمی‌دهد که با سدان لوکسی طرف هستیم. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CT5-V برای استفاده آسان است و از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد اما دیگر قسمت‌های کابین به‌اندازهٔ جنسیس یا آکورا احساس لوکس ندارد. هرچند نمونهٔ مورد آزمایش ما از تریم قرمز و فیبر کربنی برخوردار بود اما طراحی کلی کابین فاقد جذابیت کافی به نظر می‌رسد.

ارزش

بین جنسیس و آکورا، این سدان کره‌ای است که ارزش بیشتری در برابر قیمت دارد. G70 نه‌تنها کمی ارزان‌تر است بلکه مجهزتر هم هست و از گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۵ بلندگو و دوربین‌های جانبی بهره می‌برد که هنگام راهنما زدن، تصویر قسمت‌های کور را روی صفحه آمپر دیجیتالی به نمایش درمی‌آورد.

آکورا که از لحاظ قیمت در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد، به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی پریمیوم ELS با ۱۷ بلندگو، شارژر بی‌سیم، سنسورهای پارک جلو و عقب و غربیلک فرمان اسپرت مجهز است. پکیج رینگ و لاستیک تنها آپشن قابل سفارش برای تایپ S است که با تنها ۸۰۰ دلار لاستیک‌های پیرلی P Zero را اضافه می‌کند. درمجموع، آکورا در این کلاس ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر قیمت دارد.

کادیلاک در مقایسه با رقبای آسیایی قیمت بالایی دارد اما نمونهٔ مورد آزمایش ما به چند آپشن مجهز است که می‌تواند به‌راحتی از آن‌ها صرف‌نظر کرد بدون اینکه روی پرفورمنس خودرو تأثیر بگذارد. یکی از این آپشن‌ها پکیج پریمیوم ۵,۲۹۰ دلاری است که تنظیم کمر و ماساژور صندلی‌های جلو، پارکابی‌ها و دستگیره‌های در چراغ‌دار و سیستم صوتی Bose را شامل می‌شود. پکیج پارکینگ ۲,۰۱۵ دلاری هم مواردی مثل آینه عقب دوربینی و دستیار پارک اتوماتیک را اضافه می‌کند. با حذف این دو پکیج و همین‌طور پکیج امنیت، قیمت CT5-V به ۵۶,۶۶۰ دلار کاهش پیدا می‌کند که بسیار رقابتی است.

نتیجه

CT5-V به‌راحتی مدال طلا را از آن خود می‌کند زیرا هرچند کابین آن می‌تواند بهتر تزئین شود اما پرفورمنس، هندلینگ و سواری آن تفاوت بزرگی با رقبا دارد. این یکی از بهترین سدان‌های اسپرت میان رده‌ای است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. کادیلاک در نسخهٔ V همه‌چیز را جدی گرفته و CT5 را به یک سدان اسپرت واقعی تبدیل کرده که نه‌تنها رانندگی جذابی دارد بلکه مبارز خوبی برای نبرد با بهترین‌های آلمان است.

انتخاب بین خودروی دوم و سوم کار آسانی نیست زیرا آکورا و جنسیس درحالی‌که بسیار متفاوت هستند، هردو سطح تقریباً یکسانی از پرفورمنس، تجمل و کیفیت را ارائه می‌کنند؛ اما بااین‌حال جنسیس در پرفورمنس، هندلینگ و ارزش بر رقیب ژاپنی برتری دارد. G70 سدانی سریع‌تر و قوی‌تر بوده و کابین بهتری دارد اما از سوی دیگر، درحالی‌که تایپ S ریشه‌های پرفورمنس آکورا را احیاء کرده است، به‌اندازهٔ کادیلاک یا جنسیس قوی به نظر نمی‌رسد.

مقام سوم: آکورا TLX تایپ S

نقاط مثبت: استایل پویا، چهارچرخ محرک استاندارد، تجهیزات خوب

نقاط منفی: دماغهٔ سنگین، کابین تنگ، نیاز به سرعت بیشتر

مقام دوم: جنسیس G70 اسپرت

نقاط مثبت: ارزش عالی در برابر قیمت، داخل و خارج جذاب، شاسی پویا

نقاط منفی: ترمزهای ناخوشایند، بادی‌رول قابل‌توجه، گیربکس کُند

مقام اول: کادیلاک CT5-V

نقاط مثبت: تنظیم عالی تعلیق، پرفورمنس سرزنده، گیربکس سریع

نقاط منفی: قیمت بالا، کابین متوسط، ترمزهای شکننده

مشخصات فنی

آکورا TLX تایپ S

کادیلاک CT5-V

جنسیس G70 اسپرت

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 ۳.۰ لیتری V6 ۳.۳ لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۳۵۵ اسب بخار ۳۶۰ اسب بخار ۳۶۸ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر
ردلاین ۶,۲۰۰ rpm ۶,۲۰۰ rpm ۶,۲۵۰ rpm
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
نسبت وزن به قدرت ۵.۳ کیلو/اسب بخار ۵.۱ کیلو/اسب بخار ۴.۷ کیلو/اسب بخار
رینگ و لاستیک ۲۰ اینچی پیرلی ۲۵۵ ۱۹ اینچی میشلن ۲۴۵ ۱۹ اینچی میشلن ۲۵۵
فاصلهٔ محوری ۲,۸۷۰ میلی‌متر ۲,۹۴۶ میلی‌متر ۲,۸۳۴ میلی‌متر
طول ۴,۹۴۳ میلی‌متر ۴,۹۲۲ میلی‌متر ۴,۶۸۳ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۰ میلی‌متر ۱,۸۸۲ میلی‌متر ۱,۸۴۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۲ میلی‌متر ۱,۴۵۳ میلی‌متر ۱,۳۹۹ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۲ متر ۱۱.۹ متر ۱۱.۰ متر
وزن خالص ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۸۳۱ کیلوگرم ۱۷۵۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۹/۴۱ جلو/عقب ۵۳/۴۷ جلو/عقب ۵۲/۴۸ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۸۲ لیتر ۳۳۷ لیتر ۲۹۷ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۴.۹ ثانیه ۴.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه ۱۳.۳ ثانیه ۱۳.۱ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۴.۱ متر ۳۱.۴ متر ۳۲.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۹۷ جی ۰.۹۶ جی ۰.۹۳ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۵.۰ ثانیه ۲۴.۹ ثانیه ۲۵.۱ ثانیه
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۶ لیتر ۶۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۵۳,۳۴۵ دلار ۴۸,۹۹۰ دلار ۴۳,۱۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۴,۶۴۵ دلار ۶۴,۶۴۰ دلار ۵۱,۹۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    جنسیس تونست آکورا رو قورت بده دمش گرم 👏

    موافقم 26
    مخالفم 19
    1. AMIR / ARMI

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دلیل این که TLX حدود ۶۰ درصد از وزنش روی محور جلو هستش در واقع به زبان ساده ( این ماشین دیفرانسیل جلو هستش )
      که کاملا با معنی اسپورت بودن یه سدان در این کلاس در تضاد هستش
      CT5 بهترین پلتفرم این کلاس داره
      تا حدی که رانندگی اون در حد یه سوپر اسپورت برجسته مثل ۹۱۱ تعریف کردن
      بهترین سدان پرفورمنس درون سوز بازار تا به این جا ct5 v blackwing هستش

      موافقم 19
      مخالفم 15
    2. کیان

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      خب یکمی وقتم و گرفت ولی ارزشش و داشت، امار فروش امسال تا اینجای کار (بنز اعلام نکرده)
      امار فروش بخوبی نشون میده که کی داره بقیه رو بخوبی رنده میکنه، هرچند بعضیا تو سایت پدال عاشق جایزه و اینجور مقاله ها هستن

      BMW 3-Series 37,365
      Acura TLX 22,932
      Lexus IS 20,160
      BMW 4-Series 16,305
      Audi A4 14,526
      Audi A5 14,197
      BMW 2-Series 12,552
      Infiniti Q50 11,383
      Volvo 60-Series 10,413
      Genesis G70 7,719
      Cadillac CT5 6,811
      Alfa Giulia 6,114
      Cadillac CT4 5,081
      Lexus RC 2,720
      Infiniti Q60 2,204
      Audi A3 1,403
      BMW i3 1,278
      Audi e-Tron Sport back 121

      موافقم 15
      مخالفم 11
      1. اشکان

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        @کیان
        نمیدانم چرا همه به اعداد ارقام کار دارند واقعا درک نمیکنم، یه نفر قیمت رو میکشه وسط یکی پرفورمنس یکی برند ،یکی آمار فروش یکی تاریخ کمپانی!عشق وعلاقه حرف اول را میزند، تمام! هیچ بنی بشری از هیچ بنی بشر دیگه ای سرتر نیست! هیچ چهارچرخه ای از هیچ چهارچرخه دیگری سر تر نیست!هیچ کسی از کسی دیگر برتر یا بدتر نیست! بهتره هرکسی یا هر وسیله ای را با خودش مقایسه کنیم نه با چیز های دیگر. آمار فروش هم ارزشی نداره. آمار فروش دلیلی بر بد بودن یا خوب بودن وسیله نیست،آمار فروش نشان دهنده محبوبیت اون وسیله هست، نه بد یا خوب بودن.

        در این مقایسه، متن را کامل خوندم.جدول را هم نگاه کردم.برتری با جنسیس G70 هست اما خب زیاد فروش نمیرود خب پس در نتیجه بد هست؟

        کشته مرده خودرو های انگلیسی هستم! ماشین فقط made in🇬🇧🇬🇧 ،ولی خب برخی از آن ها فروش نمیروند یا زیاد مردم آن را تحویل نمیگیرند پس میتوان گفت آن ها به درد نمیخورن؟خیر نمیتوان گفت.

        جگوار در این کلاس خودروی مناسبی دارد و من ترجیح میدم مبلغ بیشتری هزینه کنم و جگوار xf خریداری کنم. نه چون انگلیسی هست یا چون باکیفیته یا چون زیباس ، نه به این دلایل نیست

        بلکه چون فقط عشق است انتخابم هست!

        نظرات در سایت پدال یا دیگر سایت ها متفاوته چون عشق ها متفاوته

        موافقم 21
        مخالفم 8
        1. ممد ژانگولر

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          اشکان داداش کیانو نابود کردی رفت
          واقعا جنس کامنتت خیلی عیارش بالا بود 👏👏👏

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. کیان

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1412 ديدگاه)

          این صحبت‌ها یعنی چی ؟
          کلا شما هرچی شاخص بود و رد کردی رفت !!!
          چون به مذاق شما خمش نمیاد پارامتر جدید عشق اضافه شد ؟!

          بیخیال !!!

          یه سری از دوستان هم از نردبان بقیه بالا نرن خوبه

          موافقم 13
          مخالفم 6
      2. Dayan5775

        ۱۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        کیان من جات بودم دیگه نمیومدم پدال :))
        مرسی موتورترند

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Iman99

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کیان هروقت کم میاره آمار فروش رو میکشه وسط که همین آمار فروش هم اصل اثبات کننده هیچی نیست فقط اثبات کننده تعصب اون شخصه.
          تو این مقایسه هم کادیلاک بهترینه و عملا داره با آلمانی ها رقابت میکنه کلا آلمانی ها و امریکایی ها بهترین هستن از همه نظر تو همه چیز تو این مورد هم همینطور.

          موافقم 5
          مخالفم 4
  2. محمد امین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هرسه تاشون رو خیلی دوست دارم ، نتیجه گیری خوبی بود ، کادیلاک در کل بهتر از همه بود ، اما خودم با این رنگ ، جنسیس خیلی به دلم نشت

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    کادیلاک اینبار سدان فوق‌العاده ارزشمندی ساخته که هم در نسخه میانی و هم در نسخه blackwing همه جوره پیروز میدانه…

    قطعا غول های الکتریکی کادیلاک هم حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت .

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    کادیلاک مقام اول رو کسب کرد. پس از همه بهتره.
    البته هر سه ماشین عالی بودن.
    انتخاب من بین این سه نمی دونم چون سه دل شدم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. AMG GT R

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    حق به حق دار رسید ولی جنسیس هم خیلی خوبه مخصوصا کابینش

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. .

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کادیلاک فوق العاده عمل کرده
    اگه بحث قیمت مطرح نبود انتخاب من کادیلاک بود ولی مشکل این قیمت اینه که به محدوده bmw m340i نزدیکه و قطعا اون رو با یک مقدار قیمت بیشتر با آپشن هاش ترجیح میدم
    ولی 12 13 هزار دلار هم پول کمی نیست و ارزش قیمتی که جنسیس ارائه میکنه باعث میشه که به نظر من بهترین این گروه باشه برای خرید
    مخصوصا که کابین و هندلینگ و ظاهر عالی ای داره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. محمد مختاری آذر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    هر سه تاش عالی هستش ولی قطعا کادیلاک بهتره ولی به نظرم آکورا هم واقعا عالی هستش به خاطر طراحی زیبا واقعا نسبت به بقیه زیبا هستش ولی قدرت کمتری نسبت به رقبا داره و سنگین هم هستش

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Ali_x76

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    یه نکته بد در مورد کادیلاک فاصله تریم هاست. الان این ماشین 360 اسبه، اگه بخوای قویتر سوارشی مدل بعدی 668 اسبه :|| یعنی تقریبا دوبرابر این مدل
    میتونه یه مدل بین این دو ارایه بده، یا موتور 6.2 اتمسفریک با حدود 460 اسب یا موتور 3.6 تویین توربو (CT4-V BlackWing) با 470 اسب قدرت. من که 6.2 رو ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (513 ديدگاه)

    جنسیس

    موافقم 4
    مخالفم 8
  10. Sina10

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به به ، بالاخره یه مطلب بررسی کامل دادین
    اینجور مطالب عالین ، قبلا خیلی بیشتر از این جور مطالب رو ترجمه و منتشر میکردین
    کادیلاک حقش پیروزی بود
    انصافا CT4 و CT5 لایق افتخارات و فروش بیشتریه
    برام جای سواله اکورا با قدرت تقریبا مشابه و سیستم چهارچرخ متحرکش که از بقیه باید عملکرد بهتری داشته باشه ولی از بقیه کند تره
    دایره چرخش عنصر مهمی برای استفاده توی شهره که همیشه کمتر راجبش صبحت میشه ولی مهمه
    مصرع سوختشون هم بطور عیجبی مساویه!!
    کادیلاک بهتر از بقیه بود که بسیار واضح بود
    فکر میکنم اگه M340i رو هم عضو این کلاس حساب کنیم انتخاب بهتری باشه چون هم سریعه و هم لوکس البته فکر کنم ابعادش بیشتر شبیه CT4 باشه تا CT5
    البته پژو 508 PSE و ارتئون R هم هستن

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کادیلاک CT4 V و ب ام و M340i توی یه کلاس هستن که اتفاقا مجله car and driver باهردو در یک رقابت زمان گیری کرده در پیست ویرجینیا که M340 زمان 3:03.18 رو ثبت کرد و کادیلاک CT4 V هم زمان 3:06.18 رو ثبت کرد که البته پدال قبلا مطلبشون رو گذاشت، زمان گیری پیست ویرجینیا که هرساله کار اند درایو انجام مید!!!!

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. mos

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      آکورا هم سنگین تره هم گشتاور کمتری داره برای همین تو مسیر مستقیم کند تره‌ (هر چند تو بقیه بررسی ها تایم ۴.۷ هم ثبت کرده)
      ولی بخاطر سیستم AWD تو پیست وزن و قدرتش رو جبران میکنه.
      هر چند انتخاب خودم تو این کلاس لکسس IS500 هستش.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Sina10

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        تاثیر سیستم چهارچرخ متحرک از چند ده کیلو وزن و مقداری گشتاور خیلی بیشتره
        برای همین انتظار میرفت حداقل آخر نشه بین این سه تا
        البته تاثیر این سیستم توی پیست خودشو بهتر نشون میده برای همین توی تست پیست دوم شد
        توی خود متن هم اشاره شده که نیاز به سرعت بیشتری داره ، قیمت پایه اش هم از همه بیشتر بود و ترمز گیری ضعیف تری هم داشت ، خودش بشخصه توقع داشتم حداقل از جنسیس سریعتر باشه ، به نظرم با اینکه طراحی خوبی داره اما پرفورمنسش کمی میتونست بهتر باشه

        همچنین اون آرم اکورا رو خیلی بد گذاشتن جلو ماشین
        جوی این خود آرم رو بچسبونن ، یه قطعه گذاشتن بعد روش آرم رو گذاشتن که نمای جالبی نداره ولی فکر نمیکنم جز همه جاش خوب طراحی شده و زیبا ، کابینش هم شاید شلوغ باشه اما جذابه و بهتر از کادیلاک ، اما در کل من توی کابین جنسیس رو زیباتر دیدم

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. mos

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          باز می رسیم به همون نسبت قدرت به وزن، نمیشه قوانین فیزیک رو نادیده گرفت.
          ولی همون‌طور که خودتون هم گفتید بخاطر سیستم AWD هوشمند و چسبندگی بیشتر تو پیست جبران میکنه.
          در مورد سرعت موافقم، آکورا قدرت بیشتری میتونست از این موتور بگیره تا وزن زیادش رو جبران کنه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  11. یانکی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    البته همون جور که از ابعاد کدیلاک مسخصه سدان میان سایز هست که تو این کلاس سری پنج eکلاس و a6 قرار دارن.قبل اینکه ماری بارا تِر بزنه به همه چی قرار بود کدیلاک شیوه جدیدی تو کلاس ماشینهاس ایجاد کنه که موجب برتری بی چون و چرا میشد.قرار بود ct4 رقیب آئودی آ3 بنز a کلاس سدان باشه که از همه بزرگتر از همه و دف عقب با پرفورمنس برتر.ct5 میشد رقیب سری 3 بیمر کلاس c بنز با این تفاوت که بزرگتر و قدرت بسیار بیشتر و لوکستر.اینا رو پلتفرم آلفا بود.بعد پلتفرم بی نظیر امگا بود که فقطct6 روش ساخته شد که رقیب سری5 بنز e کلاس و امثال اینا بود با این فرق که خیلی بزرگتر بود و در اصل رقیب سری7 و اس کلاس حساب میشد.فکر کن سدانی با ابعاد و امکانات سری 7 رو با قیمت سری5 بخری.و آخرین سدان کدیلاک که رو همین پلتفرم امگا قرار بود ساخته بشه که جانشین اصیل دویل . الدورادو بود ابعادی بین رولرز رویس گوست و فانتوم داشت و قرار بود تو این کلاس رقابت کنه که کلا رقیباش میشدن رولز رویس گوست بنتلی فلاینگ اسپور و بنز میباخ.و به همین شکل قرار بود شاسی بلند بسازه.یعنی xt6 میشد رقیب x7.ولی ماری بارا پاتفرم بی نظیر امگا و انجین محشر بلک وینگ که کلی هینه و دانش براش صرف شده بود رو نابود کرد.البته تمام این طرح ها با نمونه های الکتریکی اجرا میشن که سدان فول سایز سلستیک یه نمونشه ولی ماری بارا *** تو همه چی رفت.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  12. ۱۳

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    قطعا آکورا 😍

    موافقم 7
    مخالفم 5
  13. Dayan5775

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    موفقیت یعنی اینکه جنسیس با قیمت خیلی خیلی کم تونست آکورا رو شکست بده.با کادیلاک هم اختلاف چندانی نداشت با توجه به اینکه ١٢ هزار دلار ارزون تر هم هست
    کادیلاک هم دو سه ساله دوباره داره عالی کار میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 9
  14. Kato

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    Acura nice

    موافقم 1
    مخالفم 7
  15. Karl Benz

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ۱. کادیلاک
    ۲. جنسیس
    ۳. آکورا

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Reza Waffen SS

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      با چه معیاری؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Dayan5775

        ۱۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        معیارشو تو این مقاله به زبان فارسی نوشته

        موافقم 1
        مخالفم 1
  16. Reza Waffen SS

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    عاشق این نسخه آکورا هستم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  17. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بیاین یه آکورا بخریم ، من رنگشو برمیدارم خودشو میدم شما میرم یه جنسیس میخرم اینو میریزم روش ( نگفتم کادیلاک چون بهش این رنگ نمیاد ) اما در کل انتخابم دقیقا مثل انتخاب نویسندس ، کادیلاک یه ماشین فوق العادس بعدش انتخابم جنسیسه بخاطر طراحیو قیمت و پرفودمنس بهتر نسبت به آکورا ، آکورا هم انتظار بیشتری ازش داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. Moon

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من آئودی A4 ، مرسدس C-Class , بی ام و سری ۳ پایه ۲ لیتری رو به این مدل ها ترجیح میدم چون هم کیفیت و هم پرستیژ و هم بازار دست دوم بهتری نسبت به این سه تا مخصوصا نسبت به جنسیس و اکورا دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. میثم

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    انتخاب من آکورا است

    موافقم 5
    مخالفم 3
  20. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    آفرین کادیلاک 👏👏👏مهندسای کادیلاک و جنرال‌موتورز دوباره دارن یکپارچه یه چیز عالی خلق میکنن، از همون اول قبل از اینکه بیام پست رو بخونم میدونستم کادیلاک رتبه اول میشه،انتخاب منم کادیلاک 👌🤩…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (225 ديدگاه)

    من ژاپن و آمریکا را به کره جنوبی در مورد خودرو ترجیح میدم و کادیلاک و اکورا را به ترتیب انتخاب می‌کنم.(نظر شخصی)

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. MC20

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    ببین ، کادیلاک به چه روزی افتاده که با جنسیس و آکورا ، داره می پلکه . تو الان باید با مرسدس و جگوار و مازراتی می گشتی . رفیق ناباب که میگن اینه . یه زمانی کادیلاک همه چی تموم بود . یاد باد ، آن روزگاران ، یاد باد .

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      مازراتی با کی رقابت می کنه ؟؟؟ با ماشینای سال 2010 درسته ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MC20

        ۱۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        با اونایی که می تونن مثل mc20 شاهکار خلق کنن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۳ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          فقط خودت شاهکار می دونیش عمو جان مثله الان که مازراتی رو میاری بین بزرگا.

          خیلی همت کنه بتونه مثله nsx یه سوپراسپرتی بین بقیه باشه. به پای فراری و پورشه و بقیه نمی‌رسه و تو هیچ زمینه ای برتر نیست و نخواهد بود. جرات نمی کنن تو یه پیست رکورد بزنن 😂 جز ملت ما کسی مازراتی رو به حساب نمیاره که اینم از بدبختی وضعیت اقتصادی ما هست و کمبود اطلاعات.

          تفاله فراری که طرفداری نداره. از همون فراری و لامبورگینی طرفداری کنی بهتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. R@m!n

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اگر پلتفرم امگا توسط جی ام استفاده می شد کادیلاک از اینی که شده هم بسیار بسیار قوی تر ظاهر می شد.

    دلیل قیمت کم جنسیس هم به خاطر موتور و گیربکس قدیمی خودش هست و عملا در بخش فنی هیچ تلاشی نکردن و مشتری فقط پول به آپشن های رفاهی میده که حتی بنظرم بازم می تونست ارزون تر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MC20

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      mc20 هم توو سال 2010 ری لیز میشه انشااله . آخه مال همون سالهاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. MC20

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    داش رامین من توو کامنت های قبلی از طرفدارای عزیز فورد عذرخواهی کردم احتمالا شما ندیدی . این جا دوباره می گم اگه با کامنتم موجبات ناراحتی شما رو فراهم اوردم باز هم عذر می خوام . مازراتی این قدر مظلوم هست که بماند ، همین که بعد 107 سال ماشین سازی با اون گذشته با شکوه و این پتانسیل ها ، هنوز همه ، نشناختنش ، خودش گویای خیلی چیزهاست و بماند که در ایران ناجوانمردانه ، شد نماد رانت و اشرافیگری و آق ا زا ده بازی و خیلی ها نسبت بهش گارد گرفتند و هنوز هم دارن . به هر روی درد دل زیاده ، حالام که تسلا شده دشمن همه اسپرت بازها ی بنزینی ، به نطر من دیگه ما نباید با هم کل کل کنیم همه باید با هم باشیم . مخلصم و فورد و دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      من اصلا به قضیه آقا زادگی و سیاست کاری ندارم ماشینی خوب باشه تعریف می کنم بد باشه انتقاد.

      مازراتی هم خیلی وقته تو دسته ماشین های بد هست از همه لحاظ بدونه هیچ تعارفی و جبهه گیری خاصی. بهتره بجای خاطره بازی با گذشته تو حال زندگی کنیم. اگر بخواییم مسائل گذشته رو وسط بیاریم هیچ فلسفه خودرویی نزدیک آمریکا نمیشه که دوران طلاییش بیشترین نوآوری هارو داشت و در تمام کلاس های خودرویی بی رقیب اما افت کرد و بیشتر از سی سال رفت به حاشیه اما الان چند سالی هست برگشته به دور.
      اینجوری باشه زیر هر پستی میام راجب یه مدل ماشین آمریکایی کامنت میزارم فلان زمان چی بوده چیکار کرده. فایدش چیه اینا واسه گذشته هست.

      من کلا با تعصب بی دلیل و منطق مشکل دارم تو هر زمینه ای و اینکارا بیشتر جو رو خراب می کنه. اگر طرفداری هست چه بهتر که با ارائه اطلاعات راجب برند موردعلاقمون باشه نه توهین به بقیه برندا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    آقا رامین ، سن بعضی از دوستان رو از روی کامنتا می تونم بفهمم که پایینه و تعصب دارن روی برند مورد علاقشون هرچند تعصب خوبه ولی نباید جلوی منطق رو بگیره . من دو سه ساله پدال رو می خونم ولی یکی دو هفته اس تازه اکانت درست کردم چون می دیدم چه قدر با تعصب و حرارت ، با هم سرشاخ می شن ، نمی خواستم بیام این جا ، جو شو مسموم می دیدم و در مورد خراب شدن جو حرف تو صد در صد قبول دارم و اگه از دست من دلخور شدی بازم شرمنده قبلا هم گفتم ، دنیا دو روزه و اصلا ارزش دلخوری نداره . کرونا خیلی چیزا به ما نشون داد امیدوارم همه سالم و خوشحال باشن مخصوصا طرفداران عزیز فورد برانکو . مخلص .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آریا ماشین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    الان مقایسه بین کامپکت های لوکسه یا میدسایز؟
    چون کادیلاک و آکورا سایز متوسط هستن ولی جنسیس و آلفارومئو جولیا و سری ۳ و آئودی و c کلاس که اسمشون اومد همه کامپکتن!
    یه جورایی مقایسه رو غیر عادی میکنه اما بین این ۳ خودرو انتخاب خیلی سخته ولی من هم آکورا رو در جایگاه سوم میزارم با اینکه بهترین ظاهر رو داره و وااااقعا زیباس به خوبی دو رقیب نیست
    اما بین کادیلاک و جنسیس واقعا موندم چون جنسیس بهترین پرفورمنس رو داره ولی کادیلاک لذت رانندگی اسپرت بیشتری داره از اونور جنسیس کابین بهتر و لوکس تری داره ولی کادیلاک فضای بیشتر عقب و صندوق بار و ترمز ها و گیربکس بهتر باز دوباره جنسیس قیمت کمتری داره واقعا انتخاب سختیه
    خیلی فکر کردم فکر کنم انتخابم کادیلاک ct5-v باشه👍🏼

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کیوان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (166 ديدگاه)

    جنسیس البته با دلیل مدت کوتاهی هست که مستقل شده دیگه زیر مجموعه نیست در ضمن هیوندایی خیلی جوون‌تر از هوندا و جنرال موتورز است پس منطقی به نظر میرسه که اول بشه اگه در این رقابت تویوتا و بی ام دبلیو بود مسلمن بدون اغراق همه کادیلاک و جنسیس را خط میزدیم و تویوتا و بی ام دبلیو انتخاب میشدن والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا