طراحیکادیلاک

چرا نشان کادیلاک در مرکز جلوپنجره قرار نگرفت؟!

طراحی خودرو روند بی‌ثباتی دارد. یک خط طراحی نا به جا یا زاویه‌ای عجیب می‌تواند خودرویی زیبا را به اردکی زشت تبدیل کند و این چیزی نیست که خودروسازان به دنبالش باشند. به همین دلیل است که نشان کادیلاک در بالاترین بخش جلوپنجره محصولاتش قرار گرفته است. در واقع همه‌چیز به انسجام طراحی مربوط است.

انجمن کادیلاک اخیراً از چندین طراح این برند درباره محل قرارگیری نشان کادیلاک در بالاترین بخش جلوپنجره سؤال کرده و البته پاسخ‌های جالبی دریافت نموده است.

این نشان، پلی بصری بین چراغ‌های جلو و خود جلوپنجره برقرار می‌کند. چراغ‌های جلوی افقی کادیلاک و عناصر عمودی داخل آن برای اولین بار در محصولات این برند دیده شده‌اند. محصولات قبلی این برند از چراغ‌های جلوی عمودی استفاده می‌کردند و این امر باعث می‌شد نشان کادیلاک در مرکز جلوپنجره قرار گیرد.

انتقال نشان برند به مرکز جلوپنجره باعث می‌شد لوگوی کادیلاک در معرض افتادن به نظر برسد. موقعیت بالاتر لوگوی این شرکت به لطف جلوپنجره‌های بزرگ‌تر هم میسر شده و این امر به طراحان اجازه داده تا فضای موردنیاز برای تعیین محل قرارگیری نشان شرکت را داشته باشند. این محل جدید برای قرارگیری نشان کادیلاک در مدل‌های XT6، CT6 و دیگر محصولات فیس لیفت یا جدید شرکت دیده می‌شوند.

برای افرادی که تخصص زیاد یا چشمان تیزی ندارند شاید محل قرارگیری نشان کادیلاک اهمیت زیادی نداشته باشد. به راحتی می‌توان این تصمیم‌های طراحی کوچک را نادیده گرفت اما وقتی به جزئیات دقت کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. همین جزئیات است که طراحی یک خودرو را بهبود بخشیده و پکیج کلی جذابی را ایجاد می‌کند.

از آنجایی که خودروها در ابعاد و انواع گوناگون تولید شده و از این نظر رشد می‌کنند بنابراین جلوپنجره‌های بزرگ‌تر فضای مناسب برای استفاده از نشان‌های مختلف را ایجاد می‌کنند. اگر کادیلاک چراغ‌های افقی و عناصر عمودی آن‌ها را حفظ کند انتظار می‌رود نشان آن نیز برای آینده‌ای نزدیک به بخش بالاتر جلوپنجره نقل‌مکان کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به امید اینکه هر کدیلاک باز تو ایران بتونه یه محصول ازش تو پارکینگ شخصیش داشته باشه، خودمم ct5v

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    به نظرم با یه تیر دو نشان هم زدن
    چون زیر نشان کادیلاک یدونه دوربین گذاشتن که اگه آرم کادیلاک در وسط یا پایین بود زاویه دید بد تر و میدان دید کمتری داشت.ولی الان بالاتره و تو تصادف احتمال شکستنشم کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    یاد دورانی بخیر که نشان کادیلاک به مانند مرسدس بنز و لندکروزر سری۱۰۰ به روی کاپوت نصب میشد ، وقتی پشت چنین خودروهایی میشینید یه احساس خاصی به شما میده ، حس غرور و بزرگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسن

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    کی تصورش را میکرد برسیم به اینجا که خیلی ها حتی ندونن کادیلاک ماشینه.
    قدیما تو بحثای ماشینی حتما این جمله را میشنیدیم که یکی میگفت خوبه کادیلاک نداری یا اگه سوار کادیلاک بودی چیکار میکردی .
    بدجوری داغون شدیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      شما قِدیمی …

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا