کادیلاک

کادیلاک و گسترش خطوط تولید

کادیلاک در راه تجدید فرمانروایی خود است. از انتصاب یک مدیرعامل جدید تا انتقال مقر خود از دیترویت به نیویورک، نشان‌دهنده این هستند که این خودروساز در حال ایجاد تغییرات بزرگ در داخل شرکت می‌باشد. مدیرعامل تازه منصوب کادیلاک Johan de Nysschen به‌تازگی اعلام کرد محصولات خیلی بیشتری تا سال ۲۰۲۰ در راه‌اند، ازجمله محصولی به‌عنوان رقیب مرسدس بنز کلاس S؛ اما اگر کادیلاک واقعاً می‌خواهد بازی با پسر بزرگ آلمانی را شروع کند آن‌چنان که می‌گوید، ما انتظار داریم رئیس بزرگ بیشتر آستین خود را بالا بزند.

Cadillac Sixteen Concept
Cadillac Sixteen Concept
آقای Nysschen به رویترز گفته است که ما شاهد گسترش محصولات با ۵ الی ۱۰ مدل جدید تا ۶ سال دیگر خواهیم بود. یکی از این مدل‌های مذکور سدان CT6 پرچم‌دار آینده که به‌زودی از راه می‌رسد، رقیب احتمالی کلاس S مرسدس خواهد بود. در ابتدا اعتقاد بر این بود که CT6 بالاترین مدل در خط تولید کادیلاک خواهد بود، اما Nysschen اخیراً اوضاع را متفاوت اعلام کرد و گفت این مدل که در راه است قرار نیست در برابر بنز بزرگ و به‌عنوان رقیب مستقیم آن مانند BMW سری ۷ و یا آئودی A8 قرار گیرد. در عوض، CT6 ترکیبی مشابه از تکنولوژی بالاتر، با ابعاد بدنه کوچک‌تر از کلاس S ارائه خواهد داد، که این گفتهٔ او ما را به این باور می‌رساند که این خودرو می‌تواند بیشتر رقیب BMW سری ۶ گرن کوپه و پورشه پانامرا باشد که بر روی پلتفرم جدید امگا قرار گیرد. اطلاعات در مورد CT6 در اوایل این هفته توسط کادیلاک چنان از راه رسید که این ماشین وزن کمتری نسبت به CTS کنونی دارد و همراه با یک گزینه پلاگین هیبریدی می‌تواند به مصرف سوختی در حد چیزی بیش از ۷۰ مایل (۱۱۲ کیلومتر) با یک گالن (۳.۷۸ لیتر در صد کیلومتر) دست یابد.

Cadillac Artist Rendering
Cadillac Artist Rendering
بدین ترتیب شاید سدان پرچم‌دار واقعی CT9 یا CT8 شود و مطابق گفته‌های رویترز چراغ سبز تولید آن در پایان این دهه در حدود سال ۲۰۲۰ روشن می‌شود. پس چه مدل‌هایی در توسعه کادیلاک شرکت خواهند داشت؟ بهترین حدس ما این است که برنامه عددی کادیلاک مشابه همان روشی است که در آئودی بکار گرفته شده است؛ اعداد زوج برای سدان ها و اعداد فرد برای کوپه‌های ۲ در و ۴ در. اگر قضیه این چنین باشد، جای تعجب ندارد که مدل بعدی CTS کوپه و کانورتیبل اسم CT5 را اتخاذ کند و CTS سدان که CT4 نام بگیرد. ATS کوپه و کانورتیبل احتمالاً به‌عنوان CT3 و سدان آن با اسم Ct2. بر اساس حدس و گمان، یک رقیب هم برای CLA / A3 تحت عنوان CT1 همراه قافله محصولات جدید کادیلاک خواهد بود.

Cadillac Ciel sedan
Cadillac Ciel sedan
کادیلاک دیدگاه‌های خود را در زمینه بازیکنان بزرگ جهان خودروهای لوکس جا انداخته است. در نتیجه، پس از آن، یک مدل کوپه / روداستر تحت عنوان CT7 می‌تواند با مرسدس بنز کلاس SL شاخ‌به‌شاخ شود. برای این مدل، کادیلاک می‌تواند یک مدل GT کانورتیبل بر مبنای C7 کوروت با ساختار موتور جلو شبیه به آنچه در XLR بود اما با کیفیت و اجرای بسیار بهتر توسعه دهد. همچنین می‌تواند با یک کوپه بزرگ مبتنی بر پلتفرم امگا با طراحی سرمشق گرفته از Elmiraj وارد میدان شود. اگر همه چیز بر وفق مراد کادیلاک و در مسیری که کادیلاک در پیش‌گرفته، می‌توانیم شاهد یک مدل اسپرت که امثال آئودی R8 و AMG GT را هدف قرار می‌دهد باشیم. ما پیش از این گفتیم که یک کوروت موتور وسط در راه است و GM ممکن است تصمیم به استفاده مجدد از برخی از این تکنولوژی‌ها در سوپرکار کادیلاک برای کاهش هزینه‌های توسعه این دو مدل داشته باشد. این مدل در اصل گل سرسبد محصولات کادیلاک خواهد بود، همانند R8 در سبد محصولات آئودی.
همان‌طور پیش از این گفتیم، نام‌گذاری کادیلاک برای خودروهای سواری با پیشوند “CT”، و برای SUV ها و کراس اورها پیشوند “XT” انجام خواهد گرفت. از آنجا که سدان XTS در راه نام‌گذاری جدید SUV ها قرار می‌گیرد، ما انتظار داریم که کلاً از مجموعه محصولات کادیلاک محو شود. از آنجا که تمام آلمانی‌ها SUV های کوپه اسپرت به بازار عرضه می‌کنند، تعجب نکنید اگر کادیلاک هم این کار را بکند. اگر این‌گونه باشد، SRX می‌تواند تبدیل به XT4 شود، درحالی‌که یک SUV با سه ردیف صندلی می‌تواند XT6 نام بگیرد. همچنین یک کراس آور کامپکت کوچک می‌تواند تحت عنوان XT2 روی نسل بعدی پلتفرم دلتا تولید و نه تنها نیازهای مشتریان آمریکایی را بر آورده می‌کند، بلکه برآورده‌کننده نیاز مردم در اروپا و چین نیز خواهد بود.
شما در مورد این پیشگویی‌ها چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما صف گسترش‌یافته آیندهٔ محصولات کادیلاک این‌چنین خواهد بود؟

ترجمه: فریا سهرابی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    جالبه من پیش بینی این سبد جدید رو چند روز پیش کرده بودم
    این تعداد ماشین جدید بخش مالی جی ام رو بدجور تحت فشار میذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      بله زیگماجان… جی ام همین الانشم تحت فشاره… نمیدونم چطور میخاد کادیلاکو بکشه بالا..خداکنه به ورشکستگی کادیلاک منجر نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        کادیلاک بالاست بالا کشیدن نداره حالا درسته فروشش خیلی پایینه ولی بزار آخرین تیر رو هم بندازن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          جای فریا اینجا خالیست….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          رضا جان جای منو خالی کردی وگرنه من همینجام . یه Ctrl+F بزن ، بعد فریا رو سرچ کن :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          منظورم تو کامنتا بود!!!

          متن که تابلوئه مال خودته… :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. زیگما

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        نه ورشکستگی دور از ذهنه ولی تحت فشار بودنش حقیقته
        این جی امی که ما میبینیم دیگه جی ام دهه 90 نیست که 50 تا پلتفرم و 200 تا مدل داشته باشه و 100 تا موتور و گریبکس!(اغراق کردما)
        الان خیلی محافظه کار شدن
        بخش های سود اور نظامی و ریلی رو در یک حرکت احمقانه کنار گذاشتن
        حتی در بخش فاینانس و مالی هم دارن از شرکت های ثالث استفاده میکنند که مبادا تکون های بازار ضرری بهشون بزنه!
        سود اوری اوپل بعد از سال ها
        مدل های جدید شورلت در بازار امریکا
        رشد فروش در بازار جهانی
        و رشد فروش به خصوص در چین
        اینا یه آینده نسبتا امنی رو برای جی ام رقم خواهد زد که به مدیران اجازه میده روی این طراح های بزرگ فکر کنن(هر چند فشار در نهایت وجود خواهد داشت)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ما رو که تحت فشار نمیزاره همون بهتره که تولید شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      کادیلاک نسخه کروکی چرا نمیسازه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (150 ديدگاه)

        اگه متن کامل خونده باشه میبینی که میخواد بزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. DRAGONBORN

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          میخواد بزنه شد واسه ما حرف؟؟؟

          نظری نه عملی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Hooman

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      کاملا نا مربوط : کاش دوج مگنوم هم دوباره تولید بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      CIEL که اصلا تولید نشد؟
      چرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        کانسپت بود
        بزودی در طراحی ct6 و ct8 از ظاهر المیراژ و ciel استفاده میشه
        البته با غلظت کمتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. خاوری

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    گرچه کادیلاک شرکت معتبر قدیمی و صاحب سبکیه اما بنظرم اونقدر سرمایه نداره که بخاد با بنز و بی ام و رقابت کنه…اگه این مشکل تامین مالیشو حل کنه شاید بتونه خودشو بالا بکشه..در کل برای یکی از محبوبترین برندهای جهان کادیلاک آرزوی موفقیت میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      چون تحت پوشش جنرال موتورزه
      مستقل نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    مثل اینکه کادیلاک میخواد با همه کل بندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASTON MARTin

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    به به
    تو روح کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      به به
      تو جسم کادیلاک!!!

      هه هه هه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Peyman

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تو این دنیایی که جلوی خریدار توی رنج هر قیمتی بیش از 10 مدل حاضره با تمام پشتیبانی و امکانات رفاهی اگه کادیلاک این کارارو نکنه هر چه هم خوب بزنه باید جمع کنه بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ما با دنیا فرق داریم تا الان باید فهمیده باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    امیدوارم موفق بشه ولی حتی کیفیت محصولات آلمانی رو هم داشته باشه نمیتونه اصالت و , پختگی و منطق بنز s یا بی ام و و ائودی a8 رو داشته باشه———راستی کامنتی ک تو بخش واردات رنو به ایران گذتشتم خیلی دیس خوردم , خودمم میدونم ک اگه رنو clio و… به ایران وارد بشه برای من خریدار نوعی خیلی گرون تموم میشه , کامنتمم بیشتر بخاطر ایجاد فاز مثبت بود و امید به پیشرفت محصولات داخلی با اینکه حتی خود من هم به دلایلی از خرید محصولات ایران خودرو مخالفم ولی خب ما هم دوس داریم کشورمون پیشرفت کنه و یه روزی (ایشالله)بتونیم با سایر برند ها به رقابت بپردازیم … امیدوارم روووووزی مسئولان ی فکری بحال محصولاتشون یا حداقل ما ها بکنن. آقای ASTON MARTin و … اینقد دو آتیشه انتقاد نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مدل اسکالیدش یه غول متحرکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فریا

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      کادیلاک نمیتونه اصالت و پختگی بنز و بـ ام و رو داشته باشه ؟!! جان ؟؟!
      گذشته ثابت کرده ؛ اون موقعی که مرسدس بنز اس کلاس همه شیشه هاش دستی بود کادیلاک فلیت وود و سویل سیستم تهویه مطبوع اتومات از پیش پا افتاده ترین امکاناتشون بود ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        فریا جان ممنون بابت مطلبت

        به نظر من کادیلاک مشتری های مشکل پسند و خاص خودشو داره

        ینی شرکتی نیست که مثه فولکس واگن عامه پسند باشه و فروش جهانی بالایی داشته باشه

        ولی با گسترش خط تولیدش مسلماً فروش قابل توجهی نسبت به قبل خواهد داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سعید

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (481 ديدگاه)

        فریا جان ممنون از اطلاعاتت , کادیلاک اون قدیم قدیما جلوتر بود الان چی؟ کدوم یک از محصولاتش میتونه پابپای s class بیاد؟ کدومشون تکنولوژی s class رو دارن؟ تاریخ هر اتومبیلی مهمه ولی الانش از اون مهم تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        خواهش می کنم احمد جان و سعید جان

        و اما داداش سعید ، بله قبول دارم رقیبی در حد S-Class نداره ، البته قدیما هم مرسدس رقیبی برای فلیت وود نداشت :-D ولی همین مطلبی که بالا میخونید داره میگه رقیب S-Class و … در راهه

        همین CTS که از رقبای E-Class محسوب میشه در بعضی از چیزها خیلی از رقیب آلمانیش جلوتره . به طبع تو بعضی جاها هم مرسدس جلوتره ! کمال مطلق فقط خداس ;-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. hrf

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      عزیز وقتی کادیلاک غول خودروهای لوکس بود تو دنیا, مرسدس و ب ام و هنوز نصف ایتی ک هستن هم نبودن. پس ب اصالت کادیلاک شک نکن کادیلاک یه جورایی ریش سفیده ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        در ضمن اصالت مدل مرسدس بنز S کلاس نزدیک به قدمته کادیلاکه .

        پس نگو ریش سفیده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ASTON MARTin

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      انتقاد کدومه ستایش کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اقای فریا و اقای HRF .

      هرکدام دارای مزایایی بودند . امریکایی ها بیشتر در بحث لوکس بودن .

      المانی ها بیشتر در بخش فنی بودن . زمانیکه کادیلاک نمیدونست ترمز دیسکی

      چیه ، مرسدس بنز در دهه 50 از هر چهار چرخ دیسکی سود میبرد .

      مرسدس بنز بر اساس نیاز مشتری امکانات میگذاشت ، اما امریکایی ها اکثرا

      امکانات رفاهی بالا داشتند . المانی ها اولین دیفرانسیل 3 تکه را در

      محصولاتشون استفاده میکردند . حتی مدل های دهه 20 و 30 !!!!!!!!!!!!!!!!

      اما امریکایی ها تا دهه 80 الی 90 از دیفرانسیل یک تکه و سیستم فنربندی

      شمشی استفاده میکردند اما مرسدس بنز فنر لول .

      مرسدس بنز در سال 1900 در هر سیلندر 4 سوپاپ قرار داشت . اون موقع

      کادیلاک چند سالش بود ؟؟؟؟؟؟

      مرسدس بنز S 280 مدل 1976 با موتور 6 سیلندر 182 اسب بخار بود . با

      موتور 2800 سی سی . اما کادیلاک سویل در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90

      با موتور بالای 5000 سی سی و استفاده کردن از سیستم انژکتور و 8 سیلندر

      قدرت موتور 180 اسب بخار داشت .

      مرسدس بنز اولین شرکتی بود که در دستگیره های عقب ماشین ریش تراش

      بروان کار گذاشت .

      مرسدس بنز در مدل های S 600 پولمان سال های دهه 60 از سیستم تعلیق 3

      حالته استفاده میکرد .

      پس دنبال این نباشید که بنز و بکوبید و کادیلاک و بالا ببرید . یا

      باالعکس .

      حاضرم یک مرسدس بنز 8 سیلندر دهه 80 رو با کادیلاک دهه 80 از نظر مصرف

      سوخت و تست ترمز تست کنیم . ببینیم کی برنده میشه .

      هر کدام مشخصه های خودشونو داشتن .

      در اخر لازمه که بگم کادیلاک سالهاست که زیر پرچم و حمایت شرکت مادر خودش

      ( جنرال موتورز ) هست و وضعش اینه . اما مرسدس بنز یکه و تنها و بدون

      پشتیبان .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        میلاد جان یه جورى در مورد کادیلاک حرف میزنى که انگار یه کارخانه تازه تاسیسه که تازه داره رشد میکنه!!!!!!
        خب کادیلاک هم نو اورى هاى خیلى زیادى داشته مثل اولین استارت برقى
        اولین گیربکس اوتوماتیک که خودش خیلى کار بزرگى بوده در زمان خودش
        اولین موتور دوازه سیلندر و اولین موترر شونزده سیلندر و ……
        به نظر شما اینا کم چیزایین یا فقط سیستماى بنز ارزش تعریف کردن و گفتن دارن؟؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        اولا که جواب دو خط آخر رو بگم . بقیه تو کامنت بعدی ( بخاطر محدودیت )
        کادیلاک همین که زیر مجموعه ی جنرال موتورز بوده عامل ضعفی هست که از سال 2000 تا 2005 پیدا کرد . اگه خودش مستقل بود و بودجه ش به هفت هشت ده تا کارخونه ی دیگه بستگی نداشت 10 برابر الانش گسترده تر و موفق تر بود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .

        کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که اتومبیل‌هایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
        در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
        کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه می‌نمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
        در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
        در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
        در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب می‌آمد.
        کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان که از چوب و چرم ساخته می‌شد بود.
        در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
        در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
        از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.
        در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.

        ضمنا اگه فنر شمش هم استفاده کرده باشه از خیلی فنر های لول عملکردش بهتره ! کلاَ تا فلیت وود سوار نشید یه چیزا رو نمیتونید بپذیرید . کادیلاک با اون موتور 180 اسبی که میفرمایید که هیچ ، با موتور 250 اینچ مکعبی (4200CC) حداکثر سرعتش 245 تا بود . مرسدس بنز ها 2.5 تنی با موتور 4200CC حداکثر سرعتشون چقد بود ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .

        کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که اتومبیل‌هایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
        در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
        کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه می‌نمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
        در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
        در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
        در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب می‌آمد.
        کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان که از چوب و چرم ساخته می‌شد بود.
        در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
        در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
        از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.
        در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .

        کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که اتومبیل‌هایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
        در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
        کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
        در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه می‌نمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
        در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
        در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
        در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب می‌آمد.
        کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان که از چوب و چرم ساخته می‌شد بود.
        در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
        در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۲۲ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.
          در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.
        در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. فریا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        ضمنا اگه فنر شمش هم استفاده کرده باشه از خیلی فنر های لول عملکردش بهتره ! کلاَ تا فلیت وود سوار نشید یه چیزا رو نمیتونید بپذیرید . کادیلاک با اون موتور 180 اسبی که میفرمایید که هیچ ، با موتور 250 اینچ مکعبی (4200CC) حداکثر سرعتش 245 تا بود . مرسدس بنز ها 2.5 تنی با موتور 4200CC حداکثر سرعتشون چقد بود ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ALI.Q

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم یه انقلاب تو راهه کلی خوشحال شدم:
    ولی بعد گفتم آخه چیش به ما میرسه؟؟؟
    نمیگم رسیدن به اینا واسه ما غیر ممکنه ولی واسه رسیدن بهشون واقعا به یه طرز تفکر رویایی نیاز داریم..به تلاش و مهم تر از همه امید.چیزی که فکر نکنم این طرفا به سادگی پیدا بشه…
    به هر حال امیدوارم این همه نقشه واسه کادیلاک دردسر نشه./

    چرا نظر من نمیره !؟؟؟؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    بنز و بی ام و جاشون خیلی محکمتر از این حرفاست اما باز اگه قرار باشه یکی اینارو قلقلک بده همین کادیلاکه چون میتونه محصولی لوکس و با کیفیت در عین حال ارزانتر از آلمانی ها بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      حتی تو کشور عقب افتاده ای مثل ایران همه مرسدس بنزو میشناسن…
      جاش خیلی محکمه کادیلاک کم شرکتی نیست ولی در اون حد هم بزرگ نیس که بخواد برا آلمان ها مزاحمت خیلی زیادی ایجاد کنه یا به قول خودت قلقلک بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        ایران عقب افتاده نیست بچه جان!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          پس چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. وحید

          ۲۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          بابا ارق ملی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. وحید

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      مرسدس بنز هم واسه c کلاس فراخوان داد. صرفا جهت اطلاع

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        چرا داده کی داده؟
        نداده خالی نبند

        نیسان هم واسه آلتیما داده

        صرفا جهت اطلاع

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وحید

          ۲۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          سیستم فرمانش مشکل داره فراخوان داده فکر کنم نزدیک به 50هزار دستگاه. آره از آلتیما هم خبر دارم ممنون که اطلاع دادی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. فریا

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      رضا نمیشه گفت چون تو ایران کادیلاک به اندازه ی بنز شناخته شده نیست پس تو همه ی دنیا اینطوریه !
      کادیلاک بخاطر اینکه از عمریکای جهانخوار ( :-D ) هست برای ما شناخته شده نیست . حتی یک دونه هم کادیلاک مدل بالای 1989 فکر نکنم تو ایران باشه ولی بنز چون از کشور دوست و همسایه ( :-D ) آلمان هست مدل هایی که امروز معرفی میشه ، پس فردا تو ایران نمونه ی پلاک ملی ـش هست ؛ مردم تو خیابون میبینن و ذوق میکنن . خب شناخته میشه دیگه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    کادیلاکی که تو ایران بود ماشین خوبی بود واسه خودش اما مال در افتادن با مرسدس کلاس اس نبود فکر نکنم هنوز هم این معادله به هم خورده باشه و الا یه خبری میشد الان هم جنگ روانیه نه برای من و شما برای کسانی که اونجا میخوان بین چند تا محصول لوکس انتخاب کنند و الا این عکس ها که ماشین زشته! که مثلا خواسته متفاوت باشه! هر چی نگاه میکنم فقط خندم میگیره اخه این ماشینای ایکبیری چیه مال این حرفا نیست!!(با عرض معذرت از دوستداران استکبار جهانی بهشون بر نخوره یه وقت!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      تا حالا لیست امکانات کادیلاک فلیت وود 1984 رو با مرسدس اس کلاس همسن و سال خودش مقایسه کردی ؟؟ یا بهتره بگم کادیلاک فلیت وود از نزدیک دیدی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        فریا جان من به شما پیشنهاد میکنم که بری و مطلب مرسدس بنز

        SEL 450 6.9 رو در پدال پیدا کنی و بخونی . نوشته ی خود من هم

        هست .

        من منکر حرف شما نیستم . مرسدس بنز در مدل های لوکسش هم بعضی

        امکانات فلیت وود رو نداشت ، اما پایین ترین مدل S کلاس از نظر

        فنی خیلی بالاتر از کادیلاک فلیت وود بود .

        پس نه کادیلاک ضعیف بوده و نه مرسدس بنز . جفتشون در شاخه های

        متفاوت حرکت میکردند .

        هرچند من سوار کادیلاک نشدم اما از امکانات اون بی خبر نیستم .

        من عاشق مدل های قدیمی کادیلاک . شورولت کاپریس کلاسیک و مدل

        تخم مرغیش هستم . اونها هم چیزی از کادیلاک کم نداشتن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۲۲ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          البته حاجی فکر نکنی من از آلمانیا بدم میاد . نه خیر خیلیم با بعضی مرسدس ها و تقریبا همه ی BMW ها حال میکنم . مخصوصا بنز CLS و BMW E46 . عاشــقشونم . ولی خب عشق آمریکایی …

          درمورد فنی ؛ کادیلاک هم ضعیف نبوده ، اگه تو قدرت کم داشته تو گشتاور از بعضیا خیلی بالاتره . همین فلیت وود 1984 موتور 4200cc شش سیلندر حداکثر سرعتش 245 تاس . با اینکه 2.5 تن وزنشه و دنده اتومات 3 سرعته هم هست ;-)

          به امید روزی که مرسدس و کادی رو بتونیم مثل ملت های دیگه سوار بشیم ، لذت ببریم و اونوقت سرشون بحث کنیم … :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          افرین فریا . به خدا اگر بگی من از ماشین المانی بدم

          میاد و یا متنفرم ، حرفی نمیزنم و دنبال علت میگردم .

          تا بلکه شاید سو تفاهمی باشه بتونم حل کنم .

          اما اگر کسی بدون اطلاعات بخواد بنز و بکوبه ، مثل یک

          سرباز هخامنشی جلوش وای میسم .

          من هم نظر شمارو دارم . هیچ ماشینی مطلق نیست .

          من یکبار گفتم که کادیلاک افت کرده . در زمان قدیم ،

          کادیلاک ها خیلی لوکس بودن . کلا امریکایی ها . اما

          المانی ها سفارشیشون لوکس بود . اما در عین حال با

          کیفیت بودند .

          در هر حال من از لحن و طرز حرف زدنه بعضی بچه ها

          ناراحت شدم . چون حتی انتقادشون هم اطلاعاتی و منطقی

          نیست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    کادیلاک
    the new standard in the world
    استاندارد جدید در دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    واقعا برترین برند آمریکاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)
    1. DRAGONBORN

      ۲۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      آره مصطفی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا