کادیلاک

طرفداران کادیلاک ناامید نباشید! نسخهٔ قوی‌تر محصولات سری V در راه است

چندی پیش کادیلاک دو سدان اسپرت و جدید CT4-V و CT5-V را به‌طور هم‌زمان به‌عنوان جایگزین مدل‌های ATS-V و CTS-V معرفی کرد اما معرفی این دو خودرو طرفداران کادیلاک را کاملاً ناامید و حتی عصبانی کرد زیرا هردوی این سدان‌های اسپرت قدرت بسیار کمتری نسبت به مدل‌های قبلی ATS-V و CTS-V دارند و ظاهر آن‌ها نیز حالت تهاجمی کمتری نسبت به دو سدان اسپرت قبلی دارد. به همین دلیل، CT4-V و CT5-V نتوانسته‌اند جایگزین مناسبی برای پیشینیان خود باشند.

برای مقایسه، درحالی‌که ATS-V از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۶۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند، در CT4-V یک موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شده است. در همین حال، CTS-V هم به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به شورلت کوروت Z06 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که در سینهٔ CT5-V یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با تنها ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موضوع دلیل اصلی انتقادات شدید به سدان‌های اسپرت جدید کادیلاک بوده است.

اما هم‌زمان با طرح این انتقادات گفته شد این فقط آغاز کار نسل جدید سری V کادیلاک است و نسخه‌های قوی‌تری از این خودروها در راه هستند. رئیس جنرال موتورز آقای «مارک رئوس» در حاشیهٔ رویداد ویژهٔ معرفی سدان‌های جدید کادیلاک گفته است این سری V جدید، ظاهر اسپرت را برای محصولات کادیلاک به همراه دارد و خریداران بیشتری را به سمت خانوادهٔ محصولات عملکردی این شرکت جذب می‌کند اما این تنها آغاز خانوادهٔ V است و نسخهٔ دوم و قوی‌تری از این سری هم ارائه می‌شود. معاون ارشد بخش تولیدات جنرال موتورز «کِن موریس» نیز گفته است ما هرگز فراموش نکرده‌ایم خریداران ما کسانی هستند که می‌خواهند با کادیلاک خود به پیست بروند. ما یک سری V هم برای آن‌ها داریم.

بنابراین، کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته است. در این استراتژی جدید، این مدل‌هایی که تازه معرفی شده‌اند نسخه‌های عملکردی میان رده بوده و نسخه‌هایی با قدرت و عملکرد بالاتر در راه هستند. حالا نیز کادیلاک با معرفی پروتوتایپ‌های مدل‌های قوی‌تر V، علاقه‌مندان را شگفت‌زده کرده و مهر تأییدی بر اظهارات قبلی زده است. این دو سدان اسپرت و قدرتمند در گرند پری دیترویت به نمایش درآمده و مارک رئوس و کِن موریس در پیست Belle Isle با آن‌ها رانندگی کرده‌اند.

کادیلاک با این کار پیش‌نمایشی از سدان‌های قوی‌تر خود ارائه کرده است. هردوی این خودرو با پوشش‌های رنگی پنهان شده‌اند اما بااین‌حال واضح است که هردوی آن‌ها نسبت به مدل‌هایی که چند روز پیش معرفی شدند ظاهر بسیار تهاجمی‌تری دارند. علاوه بر این، هردو خودرو به رینگ‌های بزرگ مشکی‌رنگ، چهار سر اگزوز و قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی مجهز شده‌اند و از اجزای آئرودینامیکی پیشرفته‌تری هم نسبت به مدل‌های فعلی برخوردارند. به گفتهٔ کادیلاک، این خودروها نشان‌دهندهٔ گام بعدی در میراث سری V این شرکت هستند و سری V را به سطح جدیدتری ارتقاء می‌دهند.

با توجه به اینکه این سدان‌ها برای استفاده در پیست طراحی شده‌اند، احتمالاً تعلیق اسپرت‌تری نسبت به نمونه‌های ضعیف‌تر خواهند داشت؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، چیزی است که زیر کاپوت آن‌ها قرار گرفته یعنی پیشرانه‌هایی که قطعاً قدرت بسیار بیشتری از نسخه‌های معمولی CT4-V و CT5-V خواهند داشت. سازندهٔ آمریکایی فعلاً اطلاعات بیشتری از نسخهٔ قوی‌تر مدل‌های CT4-V و CT5-V اعلام نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که CT4-V به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو مجهز باشد درحالی‌که احتمال قرارگیری موتور ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید کادیلاک هم در زیر کاپوت CT5-V وجود دارد.

به نظر می‌رسد کادیلاک با این کار مثل رقبای آلمانی، استراتژی دوسطحی را برای محصولات اسپرت خود در نظر گرفته است. در این استراتژی، CT4-V و CT5-V کنونی نسخه‌هایی مقرون‌به‌صرفه و قابل‌دسترس هستند و عملکردی متوسط را ارائه می‌کنند که قبلاً توسط مدل‌های V-Sport ارائه می‌شد؛ بنابراین این نسخه‌ها در اصل جایگزین مستقیمی برای مدل‌های V-Sport قبلی هستند که کادیلاک آن‌ها را کنار گذاشته است. رقبای اصلی این مدل‌های میان عملکردی کادیلاک مدل‌های آئودی S4 و S6، ب‌ام‌و M340i و M550i و مرسدس-آام‌گ C43 و E53 خواهند بود. این مدل‌ها که بین نسخه‌های معمولی و عملکرد نهایی محصولات کادیلاک قرار می‌گیرند، بخش جدیدی را برای سری V آغاز کرده و خریداران بیشتری را به این سری جذب می‌کنند.

بنابراین کادیلاک استراتژی بسیار رقابتی و هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرده که آن ایجاد دو سطح مجزا از محصولات عملکردی است. مدل‌های میان عملکردی این شرکت قصد دارند مشکل کادیلاک طی یک دههٔ گذشته یعنی عدم ارائهٔ مدل‌های عملکردی متناسب با رقبای آلمانی را حل کنند. این مدل‌ها درعین‌حال هم روی لوکس بودن و هم اسپرت بودن تمرکز دارند؛ اما بالاتر از این مدل‌ها، محصولات V واقعی با عملکرد فوق‌العاده بالا قرار خواهند گرفت که با پرچم‌داران آلمانی یعنی آئودی RS4 و RS6، ب‌ام‌و M3 و M5 و مرسدس-آام‌گ C63 و E63 به رقابت خواهند پرداخت.

مدل‌های V واقعی و عملکردی از قدرت بالا، ظاهر تهاجمی‌تر و تمامی ویژگی‌های لازم برای یک رانندگی اسپرت و خشن برخوردار هستند. بااین‌حال کادیلاک فعلاً اعلام نکرده است که CT4-V و CT5-V عملکردی چه زمانی معرفی می‌شوند اما احتمالاً اوایل سال آینده، مدت کوتاهی بعد از نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه راهی بازار خواهند شد. درنهایت احتمالاً این استراتژی موجب افزایش علاقه به کل محصولات کادیلاک شده و افزایش فروش و سود را برای این برند لوکس آمریکایی به همراه خواهد داشت.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    طرفدارهای کادیلاک هیچ وقت نا امید نمیشن چون کادیلاک همیشه سورپرایزشون میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      از زیر پوشش های استتاری هم اصالت کادیلاک مشخص هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      واف شکاف رو گلگیرو ببین.خداکنه هود رو کاپوت هم باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ابهت و اصالت
    زیبایی و استایل
    قدرت و گشتاور
    از نشونه های یه کادیلاک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Seyed.AMG

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا حیف شد که کادیلاک از طراحی عمودی چراغ های جلو تو زبان جدید طراحی خودش استفاده نمیکنه ، اصلی ترین وجه تمایزش با سایر کمپانی ها همون فرم چراغ جلو بود ، البته الان هم خیلی خاص و جذاب تر از رقباست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یه رندر بسیار جذاب تو اینترنت موجوده که احتمال داره نسخه کوپه سیتی۵ باشه ،
    حالا سوالی که مطرحه اینه کی نسخه کوپه این دو معرفی میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    از دید من که بسیار حرکت پسندیده هست این کار زیرا اکثرا خریدارها به اون میزان قدرت نیازی ندارن و به دنبال هزینه های کمتر خودرو هستن مث مصرف سوخت و تعیرات کمتر و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رنو 5 زرد قناری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    لامصب چقدر با وقاره کادیلاک آینده درخشانی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا