کادیلاک

پنج برداشت اول از کادیلاک XT5 پلاتینوم 2017

قطعاً سدان‌های کادیلاک محبوب‌ترین تولیدات جنرال موتورز نیستند و همچنین از سوی دیگر کراس‌اوورهای متوسط پنج‌نفره هم‌اکنون در حال گرفتن بازار سدان‌های لوکس هستند؛ بنابراین کادیلاک نیز کراس‌اوور جدید XT5 را به‌عنوان جایگزین مدل بسیار محبوب SRX معرفی کرده است. ما هم به‌تازگی زمانی را با یک دستگاه XT5 پلاتینوم ۲۰۱۷ گذرانده‌ایم که آنچه در اینجا می‌خوانید پنج برداشت اول از این کراس‌اوور لوکس آمریکایی است.

2017-cadillac-xt5-review-2

کراس‌اووری که کراس‌اوور است

مدل قبلی SRX محصول محبوبی بود و فروش بالایی داشت بنابراین کادیلاک در طراحی XT5 بسیار شبیه به SRX عمل کرده و فرمول کلی آن‌را به هم نزده است. این فکری کاملاً عاقلانه از سوی کادیلاک بوده است چراکه خریداران مطمئن خواهند بود که در XT5 هیچ چیز در جای اشتباه قرار نگرفته است. به همین دلیل کادیلاک XT5 از رقبای خود مانند لکسوس RX، آئودی Q5، مرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و کاملاً قابل‌تمایز است.

2017-cadillac-xt5-review-4

آسایش و راحتی

XT5 خودرویی با ابعادی کاملاً مناسب و جهانی است که این چیز جدیدی در بین محصولات جنرال موتورز محسوب می‌شود. این خودرو در بیرون بزرگ نیست اما در داخل فضای کاملاً مناسبی برای چهار بزرگ‌سال و بارهای آن‌ها دارد.

2017-cadillac-xt5-review-7

تأخیر گشتاور

کراس‌اوورها باید بتوانند با بار و سرنشینان کامل به‌سرعت در بزرگراه‌ها حرکت کنند اما XT5 همیشه نمی‌تواند این کار را انجام دهد. هرچند پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور ۳۶۵ نیوتن متری آن کافی نیست چراکه رقبای آن با موتورهای توربو بهتر این کار را انجام می‌دهند و کادیلاک هم باید برای XT5 در ایالات‌متحده موتورهای قوی‌تری را ارائه کند.

2017-cadillac-xt5-review-3

سواری معمولی

XT5 حداقل سواری سازگار و نرمی دارد یعنی صفات قدیمی یک کادیلاک؛ اما رینگ‌های ۲۰ اینچی خودرو این راحتی را مخدوش می‌کنند درحالی‌که گیربکس تنبل بوده و فرمان هم بی‌حس است.

2017-cadillac-xt5-review-1

پشت سر رهبر بازار

کادیلاک XT5 در بازار ایالات‌متحده به رهبر بازار کراس‌اوورهای متوسط یعنی لکسوس RX بسیار نزدیک است و احتمالاً با ویژگی‌های خوب خود می‌تواند جایگاهش را نزد خریداران آمریکایی حفظ کند؛ اما احتمالاً XT5 نمی‌تواند در اروپا به بازار بزرگ و محلی آئودی Q5 نزدیک شود. همچنین XT5 پلاتینوم برچسب قیمتی ۶۳,۴۹۵ دلاری دارد که بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

2017-cadillac-xt5-review-5

مشخصات فنی

Cadillac XT5 Platinum 2017
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۴.۸۱/۱.۹۰/۱.۶۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۵ متر
وزن ۱۹۸۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۸۳ لیتر
قیمت ۶۳,۵۰۰ دلار

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تا خیر گشتاور-سواری معمولی-گیربکس تنبل-فرمان بی حس-پشت سر رهبر بازار.????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matador

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      AMG جان
      من روی صحبتم فقط با خودته.
      کادیلاک شرکت بزرگ و پرافتخاریه.
      واقعا این ماشین هم ، نقص های جزئی داره. هیچ محصولی کامل نیست.

      اگر از برند های امریکایی ، یک کدوم رو بخوام انتخاب کنم بدون شک کادیلاک هست.
      البته لینکلن و بیوک هم خیلی شیک و زیبا هستن.
      اما کدیلاک ، یه چیز دیگست. از بچگی دوستش داشتم.

      ممکنه بعضی از کاربران حرف هایی بزنن که کاملا دور از منطق و فقط برای دل خوش کردن خودشون باشه ، به نظر من اصلا نیازی به جواب دادن بهشون نیست. کسی که ماشین آلمانی رو بی کیفیت و خراب میدونه ، بی سوادی خودش رو فریاد میکشه و میگه که اطلاعات من زیر خط فقره. مثل این میمونه که من بگم گل رز زشته. یا عقاب یک پرنده ی ضعیفه. طبیعیه همه به من میخندن و تو دلشون مسخرم میکنن که چقدر سوادم کمه ، تا اینکه بخوان به زیبایی گل رز یا قدرت عقاب شک کنن. همین براشون کافیه… شما نباید مثل اون افراد مقابله به مثل کنی.

      این که XT5 رو ماشین حقیر و کم ارزشی بدونیم ، واقعا خیلی بی انصافیه.
      این خودرو ، در کلاس خودش میدرخشه و خیلی خاص و شکیله.
      به نظر من از Lexus RX چیزی کم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Erfan

        ۲۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (77 ديدگاه)

        Matador
        دوست عزیز
        طرز تفکر شما ستودنی است و مرسی که این موضوع رو تذکر دادین…
        Amg دارن مقابله به مثل میکنند در مقابل افرادی که کم نیستند و زیر پست های خودرو های آلمانی اون ها رو به سخره میگیرند و واقعا کار بچه گانه این هست…
        و همین افراد زیر پست های خودرو های آمریکایی جوری روشنفکرانه کامنت میزارن انگار که نه انگار…
        هر برندی برای خودش تاریخچه و افتخاراتی داره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Erfan

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (77 ديدگاه)

          Ali (chevy nova)
          حرف شما درست…
          ولی نگن تا نگم قضیه مرغ و تخم مرغه….
          باید از خودمون شروع کنیم

          از طرفی amg حرف بدی نزده فقط نقل قول کرده ولی دوستانی که میان زیر پستای بنز نقد کنند نقدشون اصلا ربطی به متن نداره. فقط دنبال این هستند که بگن آمریکایی ارزونه ولی بنز گرونه…
          من کامنت ای قلبی هم گفتم هر چقدر پول بدی اش میخوری حالا بنز 110 تایی کجا و کوروت 70تایی کجا…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Erfan

        ۲۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (77 ديدگاه)

        Matador
        دوست عزیز
        طرز تفکر شما ستودنی است و مرسی که این موضوع رو تذکر دادین…
        Amg دارن مقابله به مثل میکنند در مقابل افرادی که کم نیستند و زیر پست های خودرو های آلمانی اون ها رو به سخره میگیرند و واقعا کار بچه گانه این هست…
        و همین افراد زیر پست های خودرو های آمریکایی جوری روشنفکرانه کامنت میزارن انگار که نه انگار…
        هر برندی برای خودش تاریخچه و افتخاراتی داره….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          جناب عرفان اصلا معلوم نیست منظورت من هستم
          منم برا همین همیشه مقابله با مثل میکنم دیگه
          نگن تا منم نگم
          هر حرفی یه جوابی هم داره همیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AMG///

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          ماتادورجان و عرفان جان ، حرفتون حرف حسابه وحرف حسابم جواب نداره ، البته بعضیا از روی نا آگاهی فکر میکنن برای حرف حسابم قطعا”جوابی هست . ( آخه یه نفر که اسم نمیبرم گفته هر حرفی یه جوابی هم داره همیشه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          AMG///
          اصلا مشخص نیست که داری با یه کامنت دیگه جواب خودت رو میدی
          فقط اسم نااگاهی رو نیار که خندم میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. AMG///

          ۲۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          به نام خدا وندی که شاهد است ، سلام ، پدال جان حتما” این دیدگاه یا بهتر بگویم اقرار نامه مرا تایید کنید .درسته که من فقط نقل قول کرده ام ولی قصدو غرض من از این نقل قول نه تحقیر کادیلاک ، که بدتر از آن یعنی تحقیر و تمسخر یکی از کاربران بود ، ازاین رو از پیشگاه خداوند طلب مغفرت واز آن کاربر و دوست گرامی طلب حلالیت و بخشش مینمایم . با تشکر AMG///

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ونوم

        ۲۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        مجید جون شما هر روز میای سایت پدال حرف من رو میتونی تایید کنی چند وقت هست جو سایت خیلی بهتر شده اگه امثال ای ام جی خرابش نکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Erfan

          ۲۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (43 ديدگاه)

          ونوم جان دیر اومدی زود هم میخوای بری؟
          شما اول سعی کن جو سایتو خراب نکنی بعد بهamg گیر بده…
          نشده ۱ بار پست بنز آپ بشه و شما زیرش حرفای غیر منطقی و خنده دار نزنی.
          حالا ما که نمیتونیم به شما بفهمونیم خیلی از مدل های بنز یا بی ام و با ونوم توی یک کلاس نیستند…
          بدرود…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    AMG///
    اگه نخندی چه بکنی اخه
    اینها رو از متن در اوردم
    ((بنابراین کادیلاک نیز کراس‌اوور جدید XT5 را به‌عنوان جایگزین مدل بسیار محبوب SRX معرفی کرده است.))
    ((مدل قبلی SRX محصول محبوبی بود و فروش بالایی داشت بنابراین کادیلاک در طراحی XT5 بسیار شبیه به SRX عمل کرده و فرمول کلی آن‌را به هم نزده است. این فکری کاملاً عاقلانه از سوی کادیلاک بوده است ))
    .(( به همین دلیل کادیلاک XT5 از رقبای خود مانند لکسوس RX، آئودی Q5، مرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و کاملاً قابل‌تمایز است.))
    ((XT5 حداقل سواری سازگار و نرمی دارد یعنی صفات قدیمی یک کادیلاک))
    AMG/// خنده ای که میکنی خنده ی خوشحالی نیست بلکه خنده ای از ناراحتی هستش و بغض

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      با تشکر از بچه های منطقی سایت از جمله مجید گل این اقای amg خندهاش معلومه هیستریک هست و تنش بالایی رو داره تحمل میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    این دیدگاه های شخصی راننده هست ودیلیل نمیشه صد درصد درست باشند نظرشو گفته این احساسا رو کرده شاید یکی دیگه اینجوری حس نکنه خیلی چیزای جالبی نیست بهتره حس عمومی مردم ببینیم چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      جناب امیر
      صحبت شما 100 در 100 درسته برا همین هیچ ماشینی بصورت مطلق خوب یا بد نیست
      به عنوان مثلا من از پیکان خوشم میاد و از سواریش لذت می برم اما یکی دیگه از پیکان متنفر هستش
      پس پیکان نه ماشین بدی هست نه ماشین خوبی و این ماهستیم که مشخص میکنیم این موضوع رو
      به قول انیشتن هیچ چیز مطلق نیست و همه چیز نسبی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم

      ۲۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      امیر جون راننده بس که گیج بوده نفهمیده تعلیق رو سفت تر کردن برای اینکه ماشین حالت اسپرت تری پیدا کنه بعدشم شتاب 6.5 برا شاسی بلند عالیه اونم با این قیمت خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پس، هنوز جای کار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. H.taaj

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    شتاب شیش و نیم ثانیه اونوقت میگه این نمیتونه بخوبی با سرعت بالا توی بزرگراه حرکت کته و تاخیر گشتاور داره !!!! من نمیفهمم واقعا چرا باید اینجوری بگه ، حتما این منتقدای خودرو پیش خودشون میگن مردم از ما انتظار دارن نمیتونیم بگیم خوبه که ! پس حداقل بذار یه ایراد بنی اسراییلی بگیریم بره پی کارش !!! نفسشون از جا گرم بلند میشه اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    یه نظم خاصی تو طراحی کادیلاک هست مثلا به اون شب رنگ های بالای سر اگزوز دقت کنید چقدر هماهنگ با سر اگزوز ها هستن ،ادم لذت میبره از این همه دقت تو طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    من فقط دو ایراد جزیی تو این ماشین میبینم
    ۱_طراحیشیفتر دندش که شبیه بی ام و هست بعلاوه با داشبورد هماهنگ نیست
    ۲_ترکیب رنگ مشکی و کرم داشبورد خوب کار نشده،سمت راست مانیتور و اطراف شیفتر دنده رو میتونست چوب طبیعی کار کنه(مثل همون چوب که تو فرمونش هست)اینجوری از این رنگ کرم یک نواخت رو داشبورد کاسته میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Delport

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام.کامنتای خوبی بود.یه نمه حوصله بحثو تایپ ندارم.حالا قابله توجه دوستانه منتقد.خداییش .الله وکیلی.اگه اگه بهت بگن این ریموت rx اینم ریموت کادیلاکxt5.کدووومشو برمیداری…حالا این جنتلمنمونم جناب کادیلاااک…خخخ.کادیلاکه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hrezzati

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    با هم سر اینکه چه ماشینی بهتره بحث کنید. چون شرکتی که اینجا توی بحث برنده بشه قطعا بهترین و پر فروش ترین خواهد بود. حتی گفته شده هرچه لایک کامنتتون بیشتر باشه اون شرکت مربوطه به تعداد لایک ماشین به کامنت دهنده میده. چه آلمانی بهتر باشه چه ژاپنی چه آمریکایی یه قرونش تو جیب شما نخواهد رفت. لطفا بالغ شوید. گاهی اوقات فکر میکنم اینجا پر از نوجوانای زیر ۱۸ ساله که گواهینامه هم ندارن. چه برسه به ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا