کادیلاک

کادیلاک XT6، رقیبی برای لینکلن اویاتور

مدت‌زمان زیادی است شایعات فراوانی در مورد ساخت کراس‌اووری سه ردیفه توسط کادیلاک منتشر شده است. حال نهایتاً نمونه‌ای از این خودرو در حال آزمایش دیده شده است. این کراس‌اوور جدید که انتظار می‌رود XT6 نام داشته باشد، بشدت با پوشش‌های استتاری پنهان شده است اما به نظر می‌رسد ظاهری مشابه سدان آیندهٔ CT5 داشته باشد. به‌سختی می‌توان به جزئیات طراحی این ماشین پی بُرد اما بااین‌حال می‌توان جلوپنجرهٔ عریضی را دید که احتمالاً چراغ‌های عمودی در طرفین آن قرار دارند.

پروفیل جانبی XT6 اما کمی شبیه به مینی‌ون‌ها به نظر می‌رسد درحالی‌که از خطوط شخصیت تیز و گلگیرهای برجسته‌ای برخوردار است. با نگاهی دقیق‌تر تیز می‌توان ریل‌های روی سقف و سقف پانوراما را هم مشاهده کرد. در بخش عقبی XT6 هم با فرمی مربع شکل و اسپویلری روی سقف، نمایی اسپرت‌تر دارد. سایر ویژگی‌های این قسمت نیز شامل دو سر اگزوز شیک و شیشهٔ عقب شیب‌دار می‌شود.

انتظار می‌رود کادیلاک XT6 روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شود. این پلت‌فرم هم‌اکنون در کراس‌اوورهای فول سایز بیوک انکلیو و شورلت تراورز بکار رفته است و برای ساخت کراس‌اووری سه ردیفه کاملاً مناسب است. فعلاً اطلاعات رسمی در مورد مشخصات فنی XT6 در دست نیست اما به‌احتمال‌زیاد این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. این همان پیشرانه‌ای است که هم‌اکنون در زیر کاپوت شورلت تراورز و بیوک انکلیو قرار دارد.

در XT6 اما احتمالاً برای انتقال نیروی این موتور یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته خواهد شد که نیرو را در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. انتظار می‌رود کادیلاک XT6 در پاییز امسال در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شده و فروش آن از بهار آینده آغاز گردد. این کراس‌اوور جدید در سبد محصولات کادیلاک بین مدل‌های XT5 و اسکالید قرار گرفته و با خودروهایی چون اینفینیتی QX60، آئودی Q7 و لینکلن اویاتور به رقابت خواهد پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    برندهای امریکایی که عاشقشونم
    1-لینکلن
    2-جیپ
    3-کوروت
    البته اشتباه نشده کوروت از نظر من خودش یک برنده و همتا نداره مخصوصا اگه ابی رنگ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    از نمایه بغل به پای آویاتور نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. BMW

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (577 ديدگاه)

    علی نوا چند روزیه پیداش نیست نگرانش شدیم ?حالا درسته کامنت ضد آلمانی زیاد میذاره اما جدایه از این…. کامنتهاش راجبه خودروهای کلاسیک خیلی آموزندش و همچنین معرفت و شعورش بالاس بخاطر ماشین تاحالا توهین‌ نکرده به کسی….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا