کادیلاک

گسترش محصولات سری V کادیلاک

کادیلاک اوایل امسال در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ اسپرت و عملکرد بالا از سدان CT6 خود را با نام CT6 V-Sport رونمایی کرد. حال اما معاون اجرایی ارشد بخش توسعهٔ محصولات جهانی جنرال موتورز آقای «Mark Reuss» اعلام کرده است که نام این سدان اسپرت به CT6-V تغییر پیدا خواهد کرد. به گزارش اتوموتیو نیوز، وی این خبر را در طول کنفرانس نمایندگی‌های فروش کادیلاک در لاس‌وگاس اعلام کرده و گفته است این تغییر نام به دلیل واکنش‌های بسیار مثبت و شدید نسبت به CT6 V-Sport صورت گرفته است.

Cadillac CT6 V-Sport 2019

کادیلاک در این کنفرانس همچنین اعلام کرده است که به دنبال CT6-V، ساخت مدل‌های V جدید دیگری هم در دستور کار این شرکت قرار دارد. این برند لوکس آمریکایی جزئیاتی از این محصولات جدید V را اعلام نکرده اما گفته است که این مدل‌ها به پیشرانه‌های قدرتمند، ترمزهای ارتقاَءیافته و تعلیق اسپرت مجهز خواهند بود. هرچند کادیلاک نام محصولات جدید V خود را اعلام نکرده ولی می‌توان انتظار داشت که یکی از آن‌ها مدل CT5-V باشد که جایگزین مدل کنونی CTS-V خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانیم منتظر مدل CT4-V برای جایگزینی با مدل ATS-V نیز باشیم. همچنین شایعاتی هم در مورد مدل اسکالید V وجود دارد اما به‌احتمال‌زیاد این مدل در نسل آیندهٔ اسکالید ارائه خواهد شد که وعدهٔ پیشرفت بزرگی نسبت به نسل کنونی را داده است.

Cadillac CTS-V 2004

سری V کادیلاک برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ با سدان اسپرت CTS-V متولد شد. این خودرو یک سدان عملکرد بالا بود که از سوی کادیلاک برای رقابت مستقیم با سدان‌های اسپرت آلمانی یعنی آئودی RS6، ب‌ام‌و M5 و مرسدس بنز E63 AMG ارائه شده بود. نسل اول CTS-V به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 شورلت کوروت Z06 نسل C5 مجهز شده بود که ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت. CTS-V به‌آرامی کسانی که خواهان یک سدان اسپرت و لوکس غیر آلمانی بودند را به سمت خود جذب کرد و به یکی از نقاط عطف تاریخ کادیلاک تبدیل شد. سری V کادیلاک امروزه به نسل کنونی CTS-V و برادر کوچک‌ترش ATS-V رسیده است که اولی به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به کوروت Z06 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و دومی به یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۶۵ اسب بخار قدرت مجهز است.

Cadillac CTS-V 2016

آقای Reuss در مورد محصولات V کادیلاک گفته است:

«با معرفی سدان CTS-V در سال ۲۰۰۴، زندگی زیربرند سری V کادیلاک آغاز شد. حالا نیز پس از معرفی مدل CT6 V-Sport در اوایل امسال، واکنش‌های بسیار مثبتی نسبت به آن دریافت کردیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به‌طور رسمی آن‌را به سری V منتقل کنیم و از این طریق خانوادهٔ سری V کادیلاک را گسترش دهیم».

رئیس کادیلاک آقای «Steve Carlisle» نیز طی بیانیه‌ای گفته است:

«سری V ما همچنان به گسترش برند کادیلاک، ارتقاء تصویر آن و جذب خریداران جدید به نمایندگی‌های فروش ما ادامه می‌دهد. محصولات عملکرد بالای ما حتی بعد از سه نسل هنوز هم به‌عنوان نماد مهندسی عملکرد کادیلاک شناخته شده و مورداحترام قرار می‌گیرند».

CT6 V-Sport که به‌زودی CT6-V نام خواهد گرفت، به یک پیشرانهٔ جدید ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. این سدان اسپرت آمریکایی همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود عقب، تعلیق اسپرت مغناطیسی و ترمزهای بزرگ برمبو هم مجهز شده است.

Cadillac CT6 V-Sport 2019

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بزودی با معرفی xt6 . ct5و بزودی فروش ct6 لیفتxt5 به همراه دیگر محصولات به فروش بیش از از 1 میلیون میرسه همین سال بعد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cadillac

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر ورود ct5 هستم
    سدتن متوسط کادیلاک
    اونم با نسخه v

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      من هم بی صبرانه منتظرشم
      ب خصوص نسخه کوپه ک احتمال ساختش هست
      ولی منتظر نسل جدید اسکالید هم هستم و مطمئنم مثل همین نسل یک شاهکار به تمام معنی میشه⁦⁦⁦❤️⁩⁦??⁩
      در کنار اینا ، نسل بعد کوروت‌ …
      چه شود
      امسال چ سالی میشه???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        اوه اوه
        کوروت رو نگو
        چه بکنه تو پىست کوروت اونم با قىمت کم تر از 100/000 دلار

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    کادىلاک مثل ىه گلوله به سمت موفقىت شلىک شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      به گزارش اتوموتیو نیوز، وی این خبر را در طول کنفرانس نمایندگی‌های فروش کادیلاک در لاس‌وگاس اعلام کرده و گفته است این تغییر نام به دلیل ((واکنش‌های بسیار مثبت و شدید نسبت به CT6 V-Sport)) صورت گرفته است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    مشخصات موتور 472 Cadillac رو مىذارم
    Although the modernized engine was compact and light for its displacement and output, 429 cu in (7.03 L) represented the limit of the original architecture’s expansion, and it had been surpassed by Chrysler’s 440 and Lincoln’s 462 and 460. As a result Cadillac introduced an all-new engine for 1968.

    At introduction, the new engine had a 4.30 in (109 mm) bore and a 4.06 in (103 mm) stroke for a displacement of 472 cu in (7.73 L). “Extensively redesigned” to ease maintenance, it used 10% fewer parts and 25% fewer gasketed joints as before.[4] It delivered 375 hp (280 kW) at 4400 rpm and a massive 525 lbf⋅ft (712 N⋅m) torque at just 3000 rpm. The new engine was about 80 lb (36 kg) heavier than its predecessor. It was used through 1974. It was designed with potential for a 500-cubic inch displacement.
    گشتاور موتورش 712 نىوتن هست!!!!!!!! اونم تو دوره 3000
    اىن حجم از گشتاور حىرت انگىزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تصویر اول و آخر رو ببینید
    هماهنگی و زیبایی خیره کننده ای توی طراحیش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      داش سجاد
      اصالته دىگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    اسکالد رو 10 سال دیگه هم نسل جدیدش نیاد قدیمی نمیشه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا