کرایسلر

رندر خیالی از کرایسلر پاسیفیکا هلکت، مینی‌ون 700 اسبی!

این روزها پیشرانهٔ هلکت کرایسلر را در سینهٔ خودروهای مختلفی از دوج چلنجر گرفته تا رم TRX می‌بینیم. بااین‌حال مینی‌ون پاسیفیکا یکی از محصولات برجستهٔ کرایسلر است که از این پیشرانهٔ قدرتمند محروم مانده است. البته میدانیم که هیچ‌کس به یک مینی‌ون ۷۰۰ اسب بخاری نیاز ندارد اما در دنیای رندرها همه‌چیز ممکن است؛ بنابراین، اگر فرضاً پاسیفیکا به موتور هلکت مجهز شود، نتیجه چه خواهد بود؟ پاسخ را می‌توانید در این رندر مشاهده کنید. در این رندر، برای اینکه ظاهر پاسیفیکا با پیشرانهٔ قدرتمند زیر کاپوت آن مطابقت پیدا کند، یک دریچهٔ بزرگ به روی کاپوت اضافه شده تا هوای موردنیاز سوپرشارژر را هم تأمین کند. علاوه بر این، به پایین جلوپنجره نیز مثل جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک یک ورودی هوای کوچک اضافه شده است. ورودی هوای بزرگ‌تر روی سپر و اسپلیتر برجسته‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های بخش جلویی این پاسیفیکا هلکت هستند.

اما غیر از تغییرات بزرگ در جلوی خودرو، ارتفاع پاسیفیکا هم بسیار کمتر از نسخهٔ معمولی شده و برای کنترل قدرت عظیم هلکت، رینگ و لاستیک‌های بسیار بزرگ‌تری برای آن طراحی شده است. گلگیرهای عریض‌تر مشابه چلنجر واید بادی هم تغییرات ظاهری این مینی‌ون وحشی را کامل کرده‌اند. با داشتن پول کافی، همه‌چیز ممکن خواهد بود اما ساخت یک پاسیفیکا هلکت واقعی می‌تواند چالش بزرگی باشد زیرا فقط قرار دادن این موتور بزرگ در محفظهٔ پیشرانهٔ پاسیفیکا حتی بدون در نظر گرفتن خنک‌کنندگی آن، یک معمای بزرگ مهندسی خواهد بود. برای ارسال نیرو به چرخ‌های عقب نیز باید فضای لازم برای عبور میل‌گاردان در زیر مینی‌ون ایجاد گردد. موپار هم‌اکنون پیشرانهٔ هلکت را در نسخه‌های مختلفی به‌صورت مجزا به فروش می‌رساند که قوی‌ترین نسخهٔ آن با نام هلفانت، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی بد نشده ولی آخه میدونید کلا یه جوریه

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      ولی باحاله.فکر کن خانوادگی بری مسابقه درگ.خخخخخخ

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. X

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        درگ خانوادگی…………………………………………………………………………… |:

        موافقم 11
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    این موتور شاید بیش از حد براش قوی باشه ولی بنظرم جای موتور ۳۹۲ همی روی این محصول هم خالیه و قطعا یه محصول جذاب دیگه از این کمپانی وارد بهترین های بازار میشه
    البته منطقی ترین گزینه موتور۵.۷ همی با سیستم هایبرید خفیف هست ک هم قدرت بسیار خوبی داره هم از نظر مصرف عملکرد نسبتا خوبی داره(همون سیستمی ک روی رم هست)

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا