فیاتکرایسلر

فراخوان میلیونی فیات-کرایسلر به خاطر کروز کنترل

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در حال فراخوان حدود ۴.۸ میلیون دستگاه خودرو در آمریکاست. دلیل این فراخوان احتمال وقوع یک سری رویدادهایی است که می‌توان از غیرفعال شدن کروز کنترل جلوگیری نماید.


بنا به گفته این شرکت، یک نفر باید یکی از محصولات تحت تأثیر این فراخوان را با کروز کنترل فعال براند. سیستم سپس نیازمند افزایش سرعت خودرو در همان زمان خواهد بود زیرا یک اتصال کوتاه در شبکه برق خودرو وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد شاید راننده نتواند سیستم کروز کنترل را خاموش کند.

کرایسلر 300S
اگرچه این موقعیت می‌تواند کاملاً ترسناک باشد اما فیات-کرایسلر می‌گوید رانندگان می‌توانند با استفاده از ترمزها مانع افزایش سرعت خودرو توسط کروز کنترل شوند. این شرکت همچنین خاطرنشان ساخته رانندگان می‌توانند گیربکس را در حالت خلاص بگذارند و سپس ترمز بگیرند. صرف‌نظر از عملی که راننده انجام می‌دهد، زمانی که گیربکس در حالت پارک قرار گیرد کروز کنترل خاموش خواهد شد.


مدیر فنی ارشد فیات-کرایسلر و مدیر تطبیق قوانین و ایمنی خودرو در منطقه نفتا گفته است:

علیرغم اینکه باید بازرسی‌های دقیق پیش از تجربه چنین مشکلی توسط مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد ما در حال انجام فراخوان هستیم زیرا کاملاً به ایمنی محصولات متعهد می‌باشیم. ما شبکه نمایندگی‌های وسیعی داریم که آماده ارائه خدمات هستند.


فیات-کرایسلر هفته آینده مشتریان را از چند و چون فراخوان اعلام خواهد کرد و البته به آن‌ها توصیه کرده تا زمان به‌روزرسانی نرم‌افزاری از کروز کنترل استفاده نکنند. این خودروساز فعلاً از وقوع هرگونه تصادف منجر به جرح و فوت مرتبط با این مشکل آگاه نشده است.

جیپ چروکی 2019
لیست خودروهای فراخوان شده مجهز به پیشرانه‌های بنزینی و گیربکس‌های اتوماتیک به شرح زیر است:

کرایسلر ۲۰۰ سدان مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، کرایسلر ۳۰۰ سدان مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، کرایسلر پاسیفیکا مینی ون مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، داج چلنجر کوپه مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، داج چارجر سدان مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، داج جورنی کراس اوور مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، داج دورانگو شاسی‌بلند مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، جیپ چروکی شاسی‌بلند مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ژان وال ژان

    ۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ای بابا …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا