کرایسلر

معرفی مینی‌ون تمام الکتریکی کرایسلر پورتال کانسپت

شاید کرایسلر در روزهای آینده پاسیفیکای الکتریکی را به نمایشگاه CES نیاورد اما بجای آن از پورتال کانسپت که یک مینی ون تمام الکتریکی بوده رونمایی کرده است.

chrysler-portal-concept
کرایسلر پورتال کانسپت در مقایسه با پاسیفیکا کمی کوچک‌تر بوده و فاصله‌ی بین محورهای آن به ۳ متر می‌رسد. طراحی ظاهری و کابین این خودرو نیز رادیکال‌تر از پاسیفیکا بوده که با توجه به کانسپت بودن خودرو طبیعی است.

chrysler-portal-concept-03
در میان جذاب‌ترین عناصر طراحی خودرو می‌توان به درب‌های بزرگ لغزشی اشاره کرد. به علاوه این خودرو نمای جلوی جذاب با چراغ‌های LED داشته و حفره‌های کوچک زیاد قرار گرفته روی سپر به عنوان جلوپنجره‌ای مصنوعی عمل می‌کنند.

chrysler-portal-concept-02
داخل کابین شاهد صندلی‌هایی هستیم که روی ریل قرار گرفته‌اند و همین مسئله اجازه‌ی جابجایی یا تاشدن آسان را می‌دهد. همچنین صفحه‌نمایش LCD وجود دارد که در پهنای داشبورد کشیده شده و البته صفحه لمسی بزرگی نیز در کنسول مرکزی قرار دارد. همچنین غربیلک فرمان منحصربه‌فرد و حداقل ۱۰ جایگاه داک برای قرار دادن گوشی‌های موبایل در کابین دیده می‌شوند.

chrysler-portal-concept-01

Chrysler Portal Concept Interior
کرایسلر پورتال کانسپت توانایی رانندگی خودکار سطح ۳ را دارد به این معنی که مینی ون الکتریکی می‌تواند در بزرگراه و به‌صورت خودکار رانندگی کند. این خودرو از تکنولوژی‌های تشخیص چهره و بیومتریک صدا بهره می‌برد.

Chrysler Portal Concept Exterior
Chrysler Portal Concept Exterior
این خودرو از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی جای گرفته در کف سود برده و محدوده‌ی حرکتی آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر است. این نیرو منحصراً از طریق پیشرانه الکتریکی به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. کرایسلر می‌گوید که مجموعه‌ی باتری را با استفاده از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی می‌توان در کمتر از ۲۰ دقیقه تا محدوده حرکتی ۲۴۰ کیلومتری شارژ کرد.

Chrysler Portal Concept Exterior

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    خدایی این کرایسلره؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مثکه هست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ونوم

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    فرمونش مثل هواپیمای جنگنده میمونه دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب طراحی باحالی انجام داده. عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا