کونیگ‌زگ

سورپرایز کونیگ زگ برای نمایشگاه ژنو 2020

حدود دو هفته تا برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ باقی مانده و به همین خاطر شایعات زیادی درباره محصولات جدید خودروسازان که در این رویداد مهم پرده‌برداری خواهند شد منتشر می‌شود. تصاویری جاسوسی از هایپرکار جدید بوگاتی منتشر شده و ظاهراً این خودرو نسخه‌ی پیست محور از شیرون با پسوند R خواهد بود. ماه پیش نیز کونیگ زگ تصویری از ۵ سوپرکار زیر کاور را نشان می‌داد که احتمالاً ماه آینده روانه ژنو خواهند شد.

سه نمونه از این خودروها احتمالاً نسخه‌های سفارشی رگرا بوده و یکی دیگر نیز احتمالاً کانسپت جسکو ۵۰۰ است که قرار است رکورد سرعت ثبت شده توسط بوگاتی را بشکند.

اما تنها خودروی باقی مانده کاملاً مرموز بوده ولی برخی منابع خبری به جزئیاتی از آن دست یافته‌اند. به نظر می‌رسد این خودرو هیچ شباهتی به ساخته‌های پیشین کونیگ زگ نخواهد داشت.

گفته می‌شود سوپرکار جدید کونیگ زگ با کد KG12 شناخته شده و از طراحی کاربردی ۲+۲ استفاده می‌کند. این در حالی است که محصولات کنونی همچون جسکو و رگرا خودروهایی ۲ نفره هستند. ظاهراً این خودرو دارای نمای جلوی کم ارتفاع و شیشه‌ی جلوی خمیده و پوشش شیشه‌ای پیشرانه در عقب است. همچنین درب‌های دو سطحی خاص کونیگ زگ نیز در این مدل به چشم خواهند خورد اما پهنای بیشتری خواهند داشت تا ورود به کابین با سهولت بیشتری انجام شود.

از نظر قوای محرکه، KG12 دارای پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی خواهد بود و از تکنولوژی بدون سوپاپ و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود قدرت ترکیبی این مجموعه حدود ۱۵۰۰ اسب بخار باشد که بیشتر از قدرت ۱۱۰۰ اسبی رگرا هیبرید است. برخی شایعات نیز بیان می‌کنند کونیگ زگ محصولی ارزان‌تر با پیشرانه ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری ۱۰۵۰ اسبی تولید کرده و قیمت ۱.۱۴ میلیون دلاری برای آن تعیین خواهد کرد.

انتظار می‌رود هایپرکار KG12 قیمت حدود ۱.۵ میلیون دلاری داشته باشد که آن را به خودرویی ارزان‌تر از رگرا و جسکو بدل می‌کند اما خب هنوز هم خودرویی ارزان‌قیمت برای توده مردم نیست. ظاهراً تنها ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (370 ديدگاه)

    خبر خودرو های ملی جدید رو منتشر کنید تا دنیا بدونه ما میتوانیم کماکان ماشین های 30 سال پیش رو فیس لیفت کنیم و بفروشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دوهفته دیگه باید صبر کنیم ، حوصلمون پوکید آخه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Joker

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اینم هر دفعه یه رنگ جدید میاره ژنو،۵ ساله از رگرا فقط رنگبندیش رو دیدیم، حداقل امسال آبروداری کن کچل خان یه محصول جدید بیار تا وینکلمن نخنده بهت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      احیانا بوگاتی چند تا محصول داره🤔
      یکی😂
      خوبه لااقل کوئنیگزگ دوتا محصول کاملا جدا داره
      حالا کی باید به کی بخنده؟😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      خخخ
      رنگشم عوض کنه حداقل ماشینش کار میکنه ن مثل ماکت های بوگاتی ک حتی interior هم نداره ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. OMID

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      احیانا بوگاتی چند تا محصول داره?
      یکی?
      خوبه لااقل کوئنیگزگ دوتا محصول کاملا جدا داره
      حالا کی باید به کی بخنده؟?

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. behnam

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      محصول جدید؟
      کوئنیگزگ تنها شرکت هایپرکار سازیه که محصولاتش ۱۰۰ درصد عوض میشه. نه مثل بوگاتی که یه فیس فیلت میکنه و موتور رو تیون میکنه
      شرکتای هایپرکار ساز دیگه رو ببین که نه نواوری دارن و نه مثل کوئنیگزگ هر دفعه محصول جدیدی میسازه یا اگه محصول جدیدی بسازه مثلا ده سال طول میکشه پروسه ش
      تنها شرکتی که با کوئنیگزگ میتونه رقابت کنه بوگاتی هست که با وجود منابع عظیم و پشتوانه ی فولکس واگن هنوز نمیتونه به کوئنیگزگ برسه. حتی تو همون رکوردی که زدن دیدی چقدر تغییر ایجاد کردن و حتی تو پیست بود. تازه رکور کوئنیگزگ رو هم نتونستن بزنن و هنوز رکورد دست کوئنیگزگه.
      به اختراعات کوئنیگزگ نگاه کن. شرکتی که موتور امریکایی رو گرفت ولی پس فرستاد و اون موتور رو اونقدر تغییر دادن که ۹۸ درصد با موتور امریکایی فرق میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. OMID

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هیجان انگیز ترین غرفه میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. ارشیا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ۳ سیلندر ۲ لیتری۱۵۰۰ اسب!!؟؟؟??????مگه میشه مگه داریم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      (هیبرید)

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. رامتین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    احتمالا فناوری فرمول1 را تا حدی داره که از 2 لیتر 1500 اسب گرفته! کونیگزگ واقعا محشره..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. آریا ماشین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    مگه رگرا ۱۵۰۰ اسبی نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. s.h

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    پدال چرا نظر های من رو منتشر نمیکنید این جند هفته ؟؟؟؟
    مشکلی پیش اومده ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Abbas.Lambo

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ینی تکنولوژی اون موتورت تو حلق بد خواهات،این لامصب ماشین نمیسازه،کوهه مهندسی میندازه تو جاده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. سجاد

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت تمامی دوستان ؛ کریستین ون کونیگ زگ یکی از نوابغ دنیای اتومبیل می باشد و انسان بسیار قابل احترامی هست که با عشق و علاقه و پشتکار فراوان به ساخت اتومبیل هایی که بیشتر شبیه آثار هنری می باشد مشغول است. تعجب می کنم که چرا دوستان و خوانندگان مطالب سایت ، بیشتر از اینکه دنبال لذت بردن از عکس ها و مطالب باشند دنبال کل کل کردن و کری خوانی و مقایسه مهندسان و شرکت های مختلف هستند و تلاش دارند خواسته ها قلبی خودشان را به دیگران تحمیل کنند. مهندسان سوئدی ، آمریکایی ،ژاپنی ، آلمانی ، فرانسوی و … همه تلاش دارند بهترین محصول را تولید نموده و تحویل مشتری دهند . ولی تعجب از تعصب بیجای بسیاری از دوستان داخل کشور هست که انگار با طرفداری از یکی از این کمپانی ها با دیگران دشمنی خونی دارند ؛ در صورتی که همه این تلاش هاکه توسط کمپانی ها و افراد عاشق اتومبیل انجام می شود قابل احترام است.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا