کونیگ‌زگ

شتاب‌گیری کوئنیگ‌زگ رگرا تا سرعت 300 کیلومتر با گیربکس تک سرعته

کوئنیگ‌زگ رگرا فقط به این دلیل که سریع‌ترین خودرو در شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر تا صفر است، خودروی خاصی محسوب نمی‌شود بلکه گیربکس غیرمعمول آن نیز ویژگی واقعاً منحصربه‌فردی است. وقتی پنج سال پیش کوئنیگ‌زگ هنگام رونمایی از رگرا اعلام کرد که این هایپرکار بجای گیربکس معمولی به یک گیربکس نوآورانه بنام دایرکت درایو با تنها یک دنده مجهز است، دنیا آن‌را جدی نگرفت اما سازندهٔ سوئدی نشان داد که این فقط یک ادعا نبوده است.

اما آیا میدانید رانندگی با هایپرکاری با چنین گیربکس غیرمعمول و رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، تیم AutoTopNL یک رگرا را در باند هوایی کوئنیگ‌زگ در کنار کارخانه‌ای که همهٔ هایپرکارهای این شرکت در آن تولید می‌شوند آزمایش کرده است. تماشای شتاب این هایپرکار سوئدی تا سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط با یک دنده کاملاً عجیب بوده و به‌گونه‌ای انجام می‌گیرد که قبلاً هیچ‌گاه مشابه آن‌را ندیده‌اید. در طول این آزمایش، رگرا از سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بدون تغییر دنده به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و پیشرانه از سرعت ۱۰۰ تا حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت روی دور حدود ۵ هزار rpm می‌ماند.

رگرا تفسیر کوئنیگ‌زگ از یک جی‌تی بی‌نقص است که در مقایسه با مدل‌های وحشی‌تر این شرکت، تجربهٔ راحت‌تر و دل‌پذیرتری را به خریداران ارائه می‌کند. البته این به معنای قربانی کردن پرفورمنس نیست زیرا رگرا ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و ظرف ۶.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن‌هم روی ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سال گذشته نیز این هایپرکار سوئدی ظرف ۳۱.۴۹ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس به توقف کامل رسید و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رساند. با این کار رکورد قبلی ۳۳.۲۹ ثانیه متعلق به کوئنیگ‌زگ آگرا RS و همین‌طور رکورد ۴۱.۹۶ ثانیه‌ای بوگاتی شیرون شکسته شد.

این پرفورمنس چشمگیر به لطف قوای محرکهٔ هوشمندی ایجاد می‌شود که ترکیبی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی آشنای کوئنیگ‌زگ به همراه سه موتور الکتریکی است. موتور بنزینی در اینجا ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که مجموع قدرت سه موتور الکتریکی ۷۰۰ اسب بخار است. حداکثر قدرت ترکیبی این سیستم هم ارقام فوق‌العادهٔ ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است. موضوع جالب‌تر اما شیوهٔ کار این موتورها است. در این سیستم، برای تأمین نیروی چرخ‌های عقب، یک موتور الکتریکی روی میل‌لنگ قرار گرفته و دو موتور الکتریکی دیگر هم برای ارائهٔ قدرت بیشتر و کنترل گشتاور بُرداری، روی هرکدام از چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. موتورهای الکتریکی در سرعت‌های پایین نیروی موردنیاز خودرو را تأمین می‌کنند و در هنگام عبور از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیشرانهٔ بنزینی وارد میدان می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اصلا خودش یه پا مرکز تکنولوژیه!!!

    موافقم 88
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      لامصب ماشین نیست که…
      موشک زمین به زمینه…

      موافقم 69
      مخالفم 2
    2. nikzad

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      و باز هم من تجربه مجازی این ماشین رو داشتم.ارشیا جان ماشین خیلی سفتیه و پیچیدن توی یه سرعتی به بعد ریسک تمام عیاره.برای لانچ یا شروع سریع از حالت سکون اگر پدال گاز رو تا اخر فشار بدی به دلیل دف عقب بودن و قدرت زیاد کنترل ماشین از دستت در میره و اسپین یا بکسواد میکنه اگر هم بخواهی اروم حرکت کنی ماشین یه حالتیه که انگار میخای از دنده پنج شروع به حرکت کنی و دور موتور از ۱۰۰۰تا شروع به لرزیدن میکنه البته بعد یه سرعت مشخص ماشین حالت بهتری پیدا میکنه.در هر صورت میخوام بگم که باید راننده ماهری پشتش بشینه البته این نکاتی که گفتم دلیل بر بد بودن این ماشین نیست چون گیربکس تک سرعته داره با ماشین های عادی فرق میکنه.من طراحیشو میپسندم مخصوصا اون دی لایت های نقطه ایی نمیدونم توجه کردید یا نه اون دی لایت های نقطه ایش بسیار زیبا هست و همینطور نوع باز شدن درهاش عالیه.یه حالتی به نام حالت شبه داره که اگر دکمشو فشار بدی همه در های ماشین از در کاپوت گرفته تا در موتور همه باز میشن کابینش هم که حرف نداره و حرفتو قبول دارم که میگی پر از تکنولوژیه و یک ماشین تک و خاص هستش توی صنعت خودرو.

      موافقم 15
      مخالفم 14
      1. Saeed

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نیکزاد جان حدس میزنم شما بازی Real Racing 3 رو دارید
        چون بیشتر مدل های کونیگ‌زگ (به جز مدل های قدیمی و یسکو) در این بازی حضور دارن
        البته رگرا در بازی CSR Racing 2 هم هستش
        و البته بازی دنده۲ که ایرانیه
        ولی مورد عجیب این بود که این ماشین در واقعیت گیربکس تک سرعته داره
        اما توی بازی های به سبک درگستر گیربکس ۷ یا ۸ سرعته داره که واقعا عجیبه?

        موافقم 20
        مخالفم 0
        1. nikzad

          ۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (282 ديدگاه)

          سعید جان نه من بازی های واقعیت مجازی که در ایکس باکس وان هستش رو میگم.قبلا هم گفتم مجموعه بازی فورزا تقریبا میشه گفت نزدیک ترین تجربه رانندگی با واقعیت رو داره میتونی بری در مورد این بازی یه سرچ بکنی انواع ماشین هارو هم در اختیار داری و من انواع سوپر اسپرت و هایپر کار رو روندم باهاشون.این نوع بازی ها سعی بر این دارند که کسانی که دسترسی به این ماشین هارو ندارند حداقل نزدیک ترین تجربه روندنشون رو داشته باشند.

          موافقم 3
          مخالفم 9
      2. ارشیاSVJ

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1745 ديدگاه)

        من تو اسفالتم دیدمش البته اون واقعی نیست.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Benzema

          ۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (505 ديدگاه)

          دوست عزیز آقای نیکزاد

          نزدیکترین سازنده بازی و به نوعی شبیه ساز سری گرن توریسمو پلی استیشن هست که با اکثر خودروسازی ها و قرارداد انحصاری با سازمان اتومبیلرانی جهانی fia داره که باعث شده بتونید تو بازی آنلاین گواهینامه رسمی شرکت تو مسابقات اتومبیلرانی رو کسب کنید!!! و این امکان هیچ جای دیگه وجود نداره
          پلیس انگلیس راننده هاش رو بوسیله گرن توریسمو اسپرت تعلیم میده!
          و شرکت های خودرو سازی مثل بنز و نیسان و ً…. مدل سفارشی برای این بازی زدن!
          این اطلاعات با یه سرچ ساده در نت میتونید بدست بیارید

          موافقم 10
          مخالفم 2
      3. SRT

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (605 ديدگاه)

        حاجی بگو دوتا گیم زدم دیگه تجربه مجازی کدومه

        موافقم 8
        مخالفم 0
  2. h!$@\/\/

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    سلطان به تمام معنا…
    هیولای یه دنده رو ببین…
    این ماشین میتونه صفر تا ۳۰۰ رو تو ۱۲ ثانیه پر کنه که به شدت خیره کنندس‌‌‌‌….
    برای مقایسه باید بگم که ۹۱۸ و پی۱ و لافراری به ترتیب این کار رو توی ۱۹.۵ و ۱۶.۵ و ۱۵ ثانیه انجام میدن…
    فوق العادس پرفورمنس کونیگزگ هیشکی حریفش نیس…

    موافقم 42
    مخالفم 2
    1. M.A.S

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      رگرا تنها هایپر کاریه که دوسش دارم
      پرفومنسش واقعی و کاربردیه
      صفر تا چهار صد 21 ثانیه
      صفر تا سیصد 12 ثانیه
      و این گیربکس عجیب
      بر خلاف 99 درصد هایپر کارای دیگه که صرفاً میان یه پول گنده میگیرن و نه طراحی خوشگل دارن و فقط میتونن 400 تا برن
      ظاهرش خشنه و خشننننن
      صداشم که اووف
      یه اسلحه همه کاره هستش
      فقط تایم یک چهارم مایلش چنده ؟

      موافقم 15
      مخالفم 14
      1. nikzad

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        یادت نیست چند وقت پیش پدال مطلبی از محصول جدید کانینگ زگ گذاشت پوشش فیبر کربن بدنه هم اندازه قیمت یه لامبورگینی بود؟رگرا هم محصول همون شرکته.اگر منظورت بوگاتیه باید بگم که هر شرکت چه بوگاتی چه کانینگ زگ طرفدارای خودشو داره.

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. Maserati

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        کمپانی های دیگه یه پول گنده میگیرن و طراحیخوشگل ندارن؟؟؟؟؟؟؟

        من برم در افق محو شم:||||||||

        موافقم 10
        مخالفم 4
    2. mahdi-abdi

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      پورشه 918 سریع تر از این عدد هست بعدشم اینا رقیب هم نیستن همونطور که رگرا تو صفر تا سیصد سریع تره تو پیست و صفر تا صد کم میاره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. فرهنگ

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اول اینکه محصولات این شرکت همگی بی نظیرن و نماد مهندسی فاخر هستن

    دوم اینکه
    من با تلفن همراه وارد سایت پدال شدم و بار اولی بود که از طریق تلفن همراه سایت رو چک میکردم (طی این سالها فقط با سیستم خونگی و هر یک ساعت یبار چک میکنم ) اما بعد از انتخاب مطلب،پشت سر هم تبلیغ میومد و انقدر زیاد بود ک نتونستم سایت رو چک کنم :|

    برای دوستان هم این مشکل پیش میاد ؟ ؟
    در اخر هم ممنون از سایت پدال و نویسنده هاش

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. Hamidreza

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      یکی از دوستان هم در گپ فرمایش کردند که با تبلیغات Pop – up مواجه شدند!
      من با سیستم میام و مشکلی ندارم اما مثل اینکه با گوشی تبلیغ میاد
      اگه مدیریت سایت تبلیغ Pop-up رو انتخاب کردند لطفا لغو کنند درسته در آمدش خوبه ولی خب به مخاطبان ضربه میزنه و آمار بازدید سایت میاد پایین :)

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. حمید

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (370 ديدگاه)

        من دیروز گوشیم پیام ویروس داد وقتی وارد پدال شدم ، مرورگرم هم هنگ کرده بود !

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. nikzad

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        حمیدرضا جان میشه بگی این گپ کجا هستش منم علاقه دارم در مورد ماشین بیشتر با بقیه معاشرت داشته باشم!

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. h!$@\/\/

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      بله تبلیغاته برا منم خیلی وقتا همینه

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. سردبیر

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (764 ديدگاه)

        سلام. راستش فقط دیروز یک آگهی بنری داشتیم که کد اشتباهی دادن و برای کاربران موبایلی به صورت پاپ اپ باز می شد که کامل حذف کردیم. آگهی دیگری به این شکل نداریم. پوزش از مشکل ایجاد شده

        موافقم 33
        مخالفم 1
    3. سردبیر

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. این مشکل از یک اگهی دهنده در دیروز بود که کامل حذف کردیم. پوزش بابت مشکلی که برای کاربران موبایلمان ایجاد شد.

      موافقم 24
      مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    آقای دهقان فک کنم قبلا راجب این گیربکس مقاله ارائه شده تو همین پدال ولی واقعیتش هنوزم چیز عجیبیه. کاش شما که درسشو خوندی یه بار به زبان ساده ساختمانش رو توضیح میدادین ما که چیزی نفهمیدیم.چجوری میشه با گیربکس تک سرعته از ۱۰۰ تا ۲۲۰ دور موتور ثابت باشه.هنگ کردیم. جاهای دیگه هم سرچ کردم تویوتیوب هم فیلمشو دیدم ولی زبانم تعریفی نداره کسی هم نبود به زبان خودی توضیح بده.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. 917

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      مکانیزمش مثل دوتا پنکه هست که روبه روی همدیگه باشن. پنکه شماره 1 رو میزنیم به برق، پنکه 2(به برق وصل نیست) در اثر برخورد جریان ایجاد شده توسط پنکه 1 به پره های پنکه 2 به حرکت درمیاد. از این مکانیزم تو رگرا استفاده شده با این تفاوت که به جای پنکه1 کمپرسور متصل به موتور(اونم شکش شبه پره های پنکس) روغن رو به جریان در میاره و با عبور از توربین چرخا رو به حرکت در میاره. به این مکانیزم torque converter یا مبدل گشتاور گفته میشه. البته بین کمپرسور و توربین هم یک ایمپلر هست که جریان روغن رو کنترل میکنه.
      امیدوارم مفید واقع بشه، اگه اشکالی تو توضیحاتم بود دوستان رفعش کنید لطفا.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. nikzad

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        ۹۱۷جان منظورت اینه که گیربکسش کلاچ تر هستش؟چون تقریبا ساز و کار کلاچ تر هم همینطوره که برخلاف کلاچ خشک از روغن استفاده میشه و با پمپ روغن در گیربکس جریان داره و صفحات گیربکس بینشون روغن هست!

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. 917

          ۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (310 ديدگاه)

          بله با این تفاوت که تورک کانورتر تو گیربکس تر بین موتور و گیربکس قرار داره اما تو رگرا مستقیم بین موتور و دیفرانسیل تورک کانورتور قرار دادن

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        تورک کانورتر رو که میفهمم تو گیربکس اتوماتیک استفاده میشه که بین موتور و چرخدنده های خورشیدی قرار میگیره تا انتقال قدرت نرم انجام بشه اینم قیافش خیلی شبیهشه ولی نمیشه که دور موتور ثابت باشه وسرعت ماشین تغییر کنه. من با این بخشش مشکل دارم. اون ایمپلر رو نمیدونم چجوری جریان روغن رو کنترل میکنه؟ یعنی فقط با تغییر مقدار روغن سرعت تغییر میکنه؟ اگه اینجوری باشه که خیلی خوبه ساختمانش هم ساده تر از گیربکس اتومات میشه .ولی فکر نکنم چون ایمپلر فقط به روغن زاویه میده تا شتابش افزایش پیدا کنه. اگه به همین راحتی میبود همون کادیلاک که این سیستم رو اختراع کرده از اول همینجوری درستش میکرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    از زمانی که برق دنیای خودرو رو گرفت سرعت ها رعدآسا شدن
    لوسید Air
    آسپارک Owl
    لوتوس اویجا
    کوئنیگ زگ جمرا
    تسلا مدل S پلاید
    پینین فارینا باتیستا
    ریماک کانسپت Two
    همه این خودروها توانایی رکورد زدن دارن ⚡⚡⚡⚡
    در آخر هم باید گفت دست طراحان کوئنیگ زگ رو باید بوسید با این طراحی های چشم نواز و خیره کننده

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. h!$@\/\/

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      کاش لامبو و فراری هم هایپر کار الکتریکی بزنن?
      چه شود
      اما هیچوقت کامل الکتریکی نشن?
      که البته این امکان ناپذیره…

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. SF90 STRADALE

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        امیدوارم درون سوزها مخصوصاً V12 و V8ها تا جایی که امکانش هست تولید بشن
        فراری و لامبورگینی الکتریکی یعنی آخرالزمان

        به نظرم فراری و لامبورگینی اگه الکتریکی هم بسازن صرفاً نگاهشون به اعداد و ارقام نیست
        بلکه دوست دارن به گذشته خودشون نگاهی داشته باشن
        پیست مسابقه ، هندلینگ فوق العاده و ….

        موافقم 24
        مخالفم 0
    2. Maserati

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      فرقی تو سرعت نکرده فقط شتاب ماشین ها زیاد شده اگه تحقیق کنی میبینی همه برقی ها سرعتشون زیر 400

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. h!$@\/\/

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    اول وقتی رکورد ۴۲ قانیه ی شیرون اومد، خیلی تعحب کردم از رکوردش اما وفتی توسط زگ شکسته شد فهمیدم شوهی بود?
    البته که بوکاتی سعی کرده شیرون لاکجری هم باشه.
    و وقتی زگ رکورد خودش رو هم شکست، فهمیدیم چه اعجوبه ایه……….
    سلطانه زگ
    من در حد فراری دوستش دارم
    تازه این اولشه
    منتظر جسکو هم هستیم…

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. blackburn

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      تو خیلی از بازی ها نیست چرا واقعا فقط تو کربون بود با شیفت 2 البته پروجکت کارز 3 هم یه مدلش هست

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. nikzad

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        توی مجموعه بازی فورزا تقریبا تمام مدل هاش هستش.

        موافقم 7
        مخالفم 0
  7. امین

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    یا ابلفص امروز اصلا شارژ شدم تو رو خدا رخ و قامت رو ببین چقدرررررر زیبا چقدررررر قدرتمند چقدرررررر با ابهت کوعینگ زگ واقعا دلبره فراری و کوعینگ زگ عشقن ???????

    موافقم 11
    مخالفم 0
  8. OMID

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    فقط باید چند ساعت نگاهش کنی …
    یه ترکیب رنگ مشکی و قرمز داره که فوق‌العاده س به نظرم جزو چشم نواز ترین طراحی های خودرو هست
    پروفورمنسش هم که مشاهده میکنید همینجا
    کلا سبک ماشنیای کوئنیگزگ جالبه ( خوابیده رو زمین سقف شیشه ای و طراحی سقف جت مانند)
    یکی از خصوصیات عالیش هم وزن سبکه ( کلا نسبت به بقیه هایپر کار ها سبکتره معمولا) که باعث میشه اسپورت تر باشه و توی پیچ بهتر عمل کنه
    خلاقیت ها و فناوری های جدید زیادی هم به کار میبرن نمونش همین رگرا یا گیربکس سرعت نور یسکو یا سیستم سوپاپ آزاد اختراع خودشون ( با همکاری بوش) و …

    موافقم 11
    مخالفم 0
  9. ehsan

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (172 ديدگاه)

    آگرا rs رکورد ۳۱ ثانیه رو زده جسکو یا یسکو میاد رکورد رو میکشونه زیر ۳۰ ثانیه. شگفت انگیزه یک لحظه بهش فکر کنید صفر چهارصد صفر فقط ۳۰ ثانیه
    اینا به کنار پورشه کاررا جی تی فقط

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. ماکان

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه تا قبل از سال 2035 از مدل های سایز متوسط و فول سایز و بزرگ آن هم چه شاسی بلند و چه کوتاه یا معمولی از برند های بی ام و ، مرسدس بنز ، آئودی ، پورشه ، لکسوس ، کادیلاک ، جی ام سی ، تویوتا ، فراری ، لامبورگینی ، بوگاتی ، مک لارن ، رولز رویس ، بنتلی ، جگوار ، مازراتی و برخی از سایر برند های دیگر یک نسخه ی پلاگین هیبرید آن هم جوری که از لحاظ مجموع قدرت مانند این خودرو ی رگرا مجموع قدرت آن حد اقل از 1300 اسب بخار را بیشتر باشد بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    رگرا هم واقعا جذابه هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی.
    ولی قلب من هنوز پیش آگرا 1:one گیره.
    سلاطین بی ادعا..

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تک دنده یه جوریه
    صدای اون موتور با تعویض دنده دو چندان لذت بخش تر میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا