کیا

احتمال تولید کیا فورته/سراتو 5 به عنوان رقیب فولکس گلف GTI

می‌دانیم که کیا اواخر امسال خودروی فورته/سراتو GT را روانه‌ی کلاس سدان های میان سایز خواهد کرد. این خودروساز در نمایشگاه SEMA سال پیش اقدام به معرفی این خودرو کرد اما احتمالاً سورپرایزی برای طرفداران هاچبک های داغ وجود خواهد داشت. در اسنادی که منتشر شده یک لیست برای خودروی سراتو ۵ مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری وجود دارد. تنها یک پیشرانه با این مشخصات در سبد محصولات کیا وجود داشته و آن به قلب آهنین کیا سول GT مربوط می‌شود که از نوع ۴ سیلندر توربوی ۲۰۱ اسب بخاری می‌باشد.


البته نمی‌توان به انتشار یک سند ساده در فضای مجازی اتکا کرد. بنا به دلایلی ما تئوری دیگری را مدنظر قرار داده‌ایم. باید گفت هنوز هم خریداران آمریکایی به هاچبک های داغ با قیمت مناسب علاقه دارند. بله فورد طرفداران این دسته از خودروها را ناامید کرده اما فولکس‌واگن و هوندا هنوز هم در بازی حضور دارند و از طرف دیگر هیوندای ولوستر هم به تازگی به این جمع اضافه شده است. بد نیست بدانید سراتو هم پرفروش‌ترین خودروی سال پیش کیا بوده است. با در نظر گرفتن تمامی جوانب، به نظر می‌رسد تولید سراتو ۵ می‌تواند توجیه‌پذیر باشد.


اما خب فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده و بهتر است فعلاً منتظر سراتو GT سدان باشیم؛ اما خب خبرهایی از این دست همواره توجهات را به خود جلب می‌کنند و امیدواریم در آینده شاهد داغ‌تر شدن رقابت در این بخش از بازار باشیم.

به‌روزرسانی: اصحاب رسانه با کیا درباره‌ی این خبر تماس گرفته‌اند و این خودروساز کره‌ای در پاسخی رسمی اعلام کرده است: از پیگیری شما متشکریم! در حال حاضر فعلاً برنامه‌ای برای تولید یک هاچبک اسپورت و داغ وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    طراحیش بی نقصه ، خیلی دوس داشتنی و معقوله مشخصات و طراحیش
    کاش وضعیت مملکت درست بود تا میشد طبقه متوسط اینجور ماشینارو سوار بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محسن چگینی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این میخواد رقیب گلف باشه خخخخخ گندهاشون له شدن این جوجه کوچولو میخواد رقیب بشه خندمون نیارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اره انصافا گلفgtiخییییلی خوبه من که نتونستم موفق به تست این ماشین به صورت واقعی بشم اما اما توی بازی drive clubکه از انحصاری های باکیفیتps4محسوب میشه تونستم تجربه رانندگی باهاش رو داشته باشم به این نکات میشع درموردش اشاره کرد
      شتاب خیلی خوب
      هندلینگ عالی
      ترمز های دقیق
      ظاهر خیلی جذاب

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا