کیا

بررسی کیا سورنتو با موتور توربو مدل ۲۰۱۶

قبلاً کمتر پیش می‌آمد که یک مدل چهار سیلندر از یک خودرو قیمتی بالاتر از یک مدل V-6 داشته باشد، ولی به نظر می‌رسد که این موضوع کم‌کم شکلی رایج‌تر به خود گرفته است. خودرویی که در اینجا بررسی شده، کیا سورنتو SXL با تجهیزات مختلف است که قیمتی برابر ۴۵۰۹۵ دلار دارد؛ یعنی ۱۰ درصد گران‌تر از مدل V-6 AWD. موتور چهار سیلندر که البته موتور پایه سورنتو محسوب نمی‌شود، به صورت ۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۴۰ اسب‌‌بخار در تریم‌های EX و SXL در دسترس قرار می‌گیرد. این موتور گشتاور بیشتری در دور موتورهای کمتر نسبت به موتور ۳/۳ لیتری V-6 با قدرت ۲۹۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و در همین حال، مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرف سوخت بهتری نیز دارد. البته SXL همانند تمام مدل‌های سورنتو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
این دومین موتور چهار سیلندر در سری سورنتو است. اولین موتور چهار سیلندر که در سورنتو L و LX استفاده می‌شود، یک موتور تنفس طبیعی ۲/۴ لیتری است که ۱۸۵ اسب‌بخار قدرت دارد. مزیّت اصلی این موتور پایه، در بهترین آمار مصرف سوخت مطابق داده‌های ایپا در سری سورنتو است. در حالت کلی، تمام مدل‌های چهار سیلندر (با موتور توربو یا غیر توربو) به صورت کراس‌اورهای دو ردیفه هستند و این در حالی است که نسخه‌های V6 در تریم‌های LX، EX، SX و SXL یک ردیف سوم و کوچک صندلی نیز اضافه می‌کنند. تنها راهی که می‌توان یک نسخه سه ردیفه با یک موتور چهار سیلندر در اختیار داشت این است که مدل LX با موتور پایه را به آپشن ردیف سوم صندلی‌ها مجهز کنید.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
انتخاب موتور چهار سیلندر توربوشارژر به جای V-6 باعث می‌شود که در ازای از دست دادن قدرتی معادل ۵۰ اسب‌بخار، بتوانیم به جای ۱۳/۸ لیتر، ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کنیم. این مصرف سوخت بنابر مقدار مشاهده‌ در تست، مقایسه شده است. امّا شرایط به این سادگی‌ها نیز نبوده است. خودروی V-6 تست‌شده به صورت تریم SX بوده که در آن موتور توربو ارائه نمی‌شود و همین‌طور در یک سطح پایین‌تر از مدل تست کنونی، یعنی SXL قرار داشته است. همچنین مدل V-6 به اندازه ۶۲ کیلوگرم سنگین‌تر بوده است.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
در پیست، مدل با موتور توربوی چهار سیلندر در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، کاملاً ازمدل V-6 جا می‌ماند (۸ ثانیه در مقابل ۷/۲ ثانیه)، ولی این فاصله در تست یک‌چهارم مایل کاهش می‌یابد؛ جایی که مدل تست کنونی در ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت از انتهای مسیر می‌گذرد. در همین حال، مدل V-6 فاصله یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته بدیهی است که شرایط تخت‌گاز و مسابقه‌ای در اولویت خریداران خودروهایی از این دست نیست و بیشتر به عملکرد شرایط معمولی این خودروها اهمیت داده می‌شود. جایی که هر دو مدل در رسیدن از سرعت ۴۸/۲۸ به ۸۰/۴۷ کیلومتر بر ساعت، زمانی برابر ۳/۹ ثانیه نیاز دارند و در فاصله سرعت ۸۰/۴۷ تا ۱۱۲/۶۵ کیلومتر است که مدل V-6 با زمان ۵/۱ ثانیه، تنها یک‌دهم ثانیه از مدل با موتور توربوی چهار سیلندر جلوتر است. در هر صورت، در رانندگی روزانه در فضاهای شهری و بزرگراهی، هیچ‌وقت دلمان برای قدرت موتور ۶ سیلندر تنگ نمی‌شود‌؛ شاید یکی از عوامل این موضوع، وجود حداکثر گشتاور در دور موتوری برابر ۱۴۵۰ دور بر دقیقه است.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
موتور چهار سیلندر حتی سر و صدای کمتری نیز تولید می‌کند. وقتی پدال گاز را در مدل V-6 کاملاً به کف می‌خوابانید، نیاز به دور موتور بیشتری پیدا کرده تا گشتاور موردنظر را تأمین کند و در این حالت، صدایی به اندازه ۷۶ دسی‌بل دارد. این در حالی است که در سورنتوی تست‌شده در اینجا، این صدا ۷۲ دسی‌بل است. البته این میزان صدا نیز برای یک چهار سیلندر نسبتاً زمخت است.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
با توجه به اینکه هر دو مدل سورنتو از تایرهای میشلن و چرخ‌های ۱۹ اینچی یکسان استفاده کرده‌اند، هر دو شتاب جانبی یکسان ۰.۸۰ g را در تست لغزش در پیچ از خود نشان داده‌اند. اگر کراس‌اورهای دیگر حاضر در این کلاس را درنظر بگیریم که تعداد زیادی از آنها چسبندگی جانبی بین ۰.۷ تا ۰.۷۵ دارند، این عملکرد چندان بدی برای کیا سورنتو محسوب نمی‌شود. هنگام رانندگی در جاده، بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در سیستم فرمان و واکنش‌های آن احساس می‌شود، ولی باید اعتراف کرد که هنوز به اندازه سرزندگی و ارتباطی که فرمان در کراس‌اورهای برندهای اروپایی ایجاد می‌کند، نیست.

2016 Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
۲۰۱۶ Kia Sorento SX-L 2.0T AWD
سورنتو SXL از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصله ۵۵/۷۸ متری متوقف شود که اندکی بیشتر از عملکرد سیستم ترمز در مدل V-6 است (۵۴/۵۵ متر). این در حالی است که برخلاف مدل چهار سیلندر، در مدل V-6 هیچ‌گونه ضعفی در پدال ترمز در تکرار ترمزگیری احساس نمی‌شود. البته هیچ‌گونه تفاوت مکانیکی در ترمزهای دو مدل وجود ندارد، ولی این توزیع وزن مدل توربو است که اندکی به سمت محور جلو متمایل شده است.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث شود کفه ترازو به سمت V-6 سنگینی کند، ظرفیت یدک‌کشی این مدل در فرم با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به اندازه ۲۲۶۸ کیلوگرم است. این در حالی است که مدل با موتور ۲ لیتری توربو در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک می‌تواند ۱۵۸۷ کیلوگرم را به دنبال خود بکشد؛ درست به همان اندازه مدل FWD V-6. همچنین مطابق گفته کیا، ظرفیت یدک‌کشی برای موتور پایه ۲/۴ لیتری برابر ۹۰۷ کیلوگرم است.

نکته مهم دیگر، برچسب قیمت خودرو است. البته در اینجا باید اشاره کنیم که در مدل SXL تجهیزات استاندارد زیادی استفاده شده که خبری از آنها در SX V-6 نیست. در سورنتو SXL تجهیزات استانداردی چون گرم‌کن فرمان، چرم ناپا برای صندلی‌ها و گرم‌کن و تهویه برای صندلی‌های جلو اضافه شده است. در همین حال، خودروی تست‌شده در اینجا مجهز به تجهیزات آپشنی چون پکیج تکنولوژی به ارزش ۲۵۰۰ دلار شامل چراغ‌های جلوی زنون، هشدار انحراف از خطوط جاده، هدشار برخورد از جلو، یک ترمز پارکینگ الکترونیکی، کروز کنترل انطباقی و یک مانیتور نمای پیرامونی می‌شود. در نتیجه، یک کیای ۴۵ هزار دلاری داریم که دارای همان امکاناتی است که در کراس‌اورهای لوکس بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار به چشم می‌خورند.

همچنین، باید اذعان کرد که طراحی داخلی و خارجی سورنتو در سطح بالایی قرار دارند. البته شاید به اندازه یک لکسس یا آئودی شما را شیفته خود نکند، ولی وقتی پشت‌فرمان آن می‌نشینید و با صندلی چرم راحت و امکانات آن آشنا می‌شوید، این خودروی ۴۵ هزار دلاری واقعاً معامله خوبی به نظر می‌آید. حتی برای کسانی که بودجه کافی برای داشتن یک سورنتوی مجهز را ندارند، این خودرو یک شاسی و پیشرانه مناسب در محیط آرام و راحت در اختیار قرار می‌دهد. نکته مهم در خری سورنتو این است که نسبت به موتور V-6 یا چهار سیلندر توربو که انتخاب می‌کنید، محتوای تجهیزات در تریم‌های مختلف ممکن است تغییر کنند؛ بنابراین باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهید.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۰۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۷۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۵۲/۵۱ نیوتن‌متر در ۱۴۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۷۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۹۵ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۰/۰۱ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی: تست نشده.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۷۷۸ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۰g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. saeed.shariati

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    نمیدونم درمورد ماشینی که سوار نشدم چجوری نظر بدم اما حداقل قیافشو اینجا دیدم هم از داخل و هم از بیرون دوسش داشتم و امیدوارم بعد از این توافق جنجالی افق های روشنی پیش روی خودرو سازیمون باشه و ما عشق ماشینا بتونیم به معشوقامون برسیم البته احتمالا یه سری که همیشه موج منفی میدن الان میان میگن که توافق دردی از ما دوا نمیکنه فقط بهشون میگم دوست من تو یکی دیگ واس ما کارشناس مسائل سیاسی نشو لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      غولی شده سورنتو . . .
      چند روز پیش یکی دیدم .
      آدم اگه ندونه کره ایه فک میکنه امریکاییه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kiarash

        ۲۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        اولا -هیوندا وکیا که جزو برند لوکس به حساب نمیادپس این همه اپشن واسه چیه؟ -دوما-افرود ماشین هاشونم که خودتون بهتر میدونین خب پس واسه چی ادم این همه پول بده خب میریم یه اسپورتیج یا توسان میخریم تو افرود هم هیچ فرقی با سانتافه و سورنتو ندارن اگر هم پولمون بیشتر بود راو 4 وهوندا crv

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شما میتونی پراید بخری هم افرود بری هم باهاش لذت ببری تا مفهوم ماشین کره ای رو متوجه بشید عزیز من
          سانتافه شرف داره ب راوفور درسته هیونداست و اون تویوتا ولی شما در عمل ببین من خودم سانتافه دارم راوفور هم یه هفته ای دستم بوده راوفور ماشین خشکیه و راحتی نداره ولی ماشین خوبیه بعد سانتافه از لحاظ زیباییم شما خودت مقایسه کن که جای گلدون راوفور خوشگله یا نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      قیمتش واقعا بالاس و عملکردش درخور قیمتش نیس ! با 45000 دلار واقعا میشه خودروهایی بسیار خوب در مدل پایه خرید که مطمئنا همون مدل پایه خیلی از این فول بهتر خواهد بود .
      مطمئنا فقط هیکلش بزرگ شده و توانایی آفرود حرفی برای گفتن نداره پس با این ابعاد بزرگ فقط مصرف شهری پیدا میکنه و سوال اینجاس پس هیکل بزرگ برای چی هست ؟!!
      البته از بقل شبیه ون هم شده بنظرم تاحدودی ، خیلی کشیده هست از بقل اگه دقت کنید.
      موتور توربوش تقریبا انگار فقط تو مصرف سوخت تاثیر مثبت داشته و ترمز گیری و … کامل زیر سوال برده !!!
      کیفیت هم که گفتنی و نوشتتنی نیس باید بیاد عملکرد و پس بده .

      هرچند مثه همیشه ماشین کره ای از خودش هیچی نداره و این دفعه انگار با طراحی یه شاسی بلند آمریکایی روبرو هستیم ولی پیشرفتشون باید در نظر گرفت و برای ما الگوهای اولیه باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاروو

        ۲۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (40 ديدگاه)

        شما که سوار نشدی چطوری نظر میدی؟ !!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Venono

        ۲۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        شما چند بار رفتی افرود با این ماشین که جواب نداده ?? …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. کیان

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        اون دوستای عزیزمون که عاشق ظاهر این ماشین هستن و میگن مگه سوار شدم ، مگه باهاش آفرود کردم و …
        باید بگم نه عزیزان ماشین نیومده که اصلا من بخوام سوار شم ، این صحبتها رو بر اساس مشخصات ماشین که همین جا ذکر شده گفتم
        نوع موتور ، ارتفاع ماشین ، دیفرانسیل ماشین و …
        ماشینهای شاسی بلند کیا و هیوندای همشون شهری هستن حتی با حجم بالای موتورشون و …
        بهترینشون کیا موهاوی هست ، از آفرود بازای دورتون بپرسین درموردشون بعد بیان اینجور جبهه بگیرین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۱۰ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (137 ديدگاه)

          محض اطلاعت این ماشین ها کراس اور هستن و هیچ نیازی به داشتن قابلیت آفرود ندارن پس لطفا حرف بیخودی نزن کسی که این ماشین هارو میخره برای جاده میخره نه آفرود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. moghaddam

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      داداش اینا دزدی نکنن مث این که کل دنیا داره به ما ماهانه جایزه ی میلیون دلاری میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سامان از تبریز

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      با پول این میشه یه لکسوس rx350 گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. رهگذر

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      از کی ماشین کره ای جزو تحریم ها شده؟ مثل قند و نبات تو این مملکت فراوونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. سامورایی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آفرین به کیا روز به روز پیشرفت میکنه من عاشق اپتیما هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. zippo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      من سوار نسل قبلی این ماشین هم شده بودم

      اون عالی بود این که دیگه واقعا شاهکاره
      طراحی داخلی و خارجی فوق العاده و موتور توربوی بسیار خوب و عالی
      واقعا افرین به کیا
      من که عاشقققققق کیا و بعد هم هیوندای هستم
      همه محصولاتشونو دوست دارم
      کیا خودروسازیه که همه چیو مد نظر میگیره
      قیمت عالی امکانات و اپشن های بسیار خوب
      کیفیت خوب
      و خلاصه همه چی عالی من که خیلی خوشم اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیافه قشنی داره، هم روی نمای جلو و هم روی نمای پشت، خوب کار شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من V6تنفس طبیعی را ترجیح میدم. چون هم خارج از جاده و سربالایی نشاط بیشتری دارد و هم موتور تنفس طبیعی استحلاک کمتری دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. RETOLEX

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    عقبش مث گرند چروکی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      جلوش هم مثل ولوو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. zippo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      اصلا هیچ شباهتی نداره
      کیا کاملا یک زبان طراحی مختص خودش داره
      با وجود شرایرر کیا همیشه بهترین طراحی ها رو داشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzam

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (105 ديدگاه)

        دیگه هی هیچی نمیگیم بس کن دیگه.
        طراحیش کاملا کپیه.
        شاید موتورش خوب باشه که اونم صدقه سری هیونداست که حداقل از حق نگذریم هیوندای تو موتور های زیر ۳.۵ لیتر خوب عمل کرده.
        در ضمن شاسی و پلتفرم ماشین کپیه گرند چروکیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RETOLEX

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          خودتو خسته نکن !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرمااااان

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        با اینکه با نظرای zippoهیچوقت موافق نبودم ولی این حرفشو کاملا قبول دارم که کیا دیگه خودرو سازی شده که فیس جلوی اون داره با اصالت میشه به صورتی که فقط کافیه دست بزاری روی آرم کیا راحت میشه تشخیص داد که این ماشین کیاست و تمام مدلای کیا تابع یه شکل خاص شدن و همه ی اینا هم مدیون طراح بزرگ آلمانی کیاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. فورد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به نظر میرسه که ماشین خوبی باشه طراحی داخلیش خوبه طراحی بیرونیش هم خوبه البته تو این قیمت رقیب های قدری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شایان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    قیمتش گرونه واسه یه ماشینه کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shahryar

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    (ب نظرم) از لحاظ طراحی نسل قبلیش بهتر باشه،یا بهتر بگم به نظرم نسبت ب رقبا طراحیش ضعیف تره!البته تو عکس که اینطوره،شاید از نزدیک ببینم نظرم عوض شه!
    از لحاظ موتوری کاش شیش سیلندر بود!
    اول اینکه من خودم با موتور شیش حال میکنم،و دومی اینکه توربو هزینه نگه داریش و استهلاکش بالاس،و تعمیر این موتورا هزینه بالاتر و تخصص بیشتری میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. erfan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کیا میگه کیفت داخل این ماشین در حد k900 هست
    میگه چرمس همون چرمه. ولی خیلی زیباست امیدوارم وارد کنن به تهران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پتروس فداکار

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه خیلی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    قیمتش نسبت به برندش بالاست به نظر بنده
    کره های ها دارند اعتماد به نفس بالاتری پیدا میکنند توی قیمت گذاری البته باید دید آیا این سیاست به نفعشون تموم میشه یا نه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    یک نکته اینه که مرسدس داره کم کم مه شکن را از روی سپر جلو برمیداره حالا کره ای ها و تا حدی ژاپنی ها تازه یادشون افتاده مه شکنهای پرزرق و برق استفاده کنند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (384 ديدگاه)

        کاملا واضح بود صحبت بنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    نمیدونم چرا سورنتو که به شهادت بسیاری از مالکان و بررسی سایت ها ماشین بهتر و با قابلیت آفرود بیشتری از سانتافه هست آنطور که باید نتوانسته فروش خوبی تو ایران داشته باشه؟؟؟شاید ما عاشق زرق و برق هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      اگر بنا به زرق و برق باشه که به اندازه سانتافه زرق و برق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بنتلی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم یکم گرونه،اصن قشنگ نیس،ب نظرم مورانو گزینه بهتری هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من که از نزدیک میبینمش بنظرم خیلی با اون چیزی که تو عکسا هست فرق می کنه و خیلی زیباس طراحی داخبش هم همینطور و اینکه کیفیت خوبی هم داره و لطفا بفهمید که پیشرفت میشه کرد بطور تمسخر نگید کره ای دیگه . قیمتشم توی منطقه ازاد 110 میلیون هستش فولش که قیمت خوبیه ولی پلاک ملیش به خاطر گمرک ماست که…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    قیافش که خیلی آمریکایییه و قشنگه انصافا
    من که همون موقور وی 6 رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALiHidden

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    قیمتش زیاده با این پول میشه خیلی چیزهای بهتری خرید….(ن تنها در کلاس SUV بلکه در کلاس های دیگه هم خیلی چیزای دیگه میشه با این پول خرید)

    در کل ماشین خوبیه ولی هنوزم که هنوزه از فرمون KIA خوشم نمیاد که هیچ تازه بدمم میاد:|

    قیافه خشن و جالبی داره فقط کاشکی پشتش هم یکمی خشن بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hamid reza

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    از نظر طراحی داخلی و خارچی طراحی هماهنگ و زیبایی داره
    فقط یکم پشتش شکل جیپ و جلوش شکل ولوو هست
    دقت کردین طراحی های هیوندایی داره شکل کیا میشه یکم؟
    ولی همچنان محصولات کیا چهره دلنشین تری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. armin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کاری به کیفیت و کره ای بودنش ندارم اما واقعا خوشگله … البته این ماشین فقط اسم کره رو یدک میکشه چون طراحاش که آلمانین مهندساشم آمریکایی و اروپایی و ژاپنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید جهرمی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگه شاسی بلند بخوام انتخاب کنم اول امریکایی بعد ژاپنی میگیرم. هرچند امکانات کره ای ها زیاد باشه اما نظرم عوض نمیشه.
    این مدل سورنتو هم از نظر زیبایی زیباست و زبانش ب محصولات امریکایی میخوره هم امکانات خوبی داره. چیزی که کم داره در مقابل رقباش کیفیت و لذت سواریه.درسته شتاب مناسبی داره و شتاب جانبیش خوبه اما اگه اینم شبیه سانتافه باشه رقباش بهترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Archi KHAN

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فقط یادآوری میکنم
    جی ام سی آکادیا قیمت اش فقط 32هزار دلاره ها
    با اون ابهت و هیبت ، اون کیفییییت و …
    دیگه قضاوت با خودتون………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. AHMADREZA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اینو بیشتر از سانتافه خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. fijil

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کاش شرکت های واردکننده تا جایی که میتونند هر ماشینی رو با بیشترین تنوع موتور و تیپ وارد کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظر میاد مسافت ترمز زیادی داشته باشه.برای 112 کیلومتر 55 متر یعنی چیزی در حدود 49 متر برای 100 تا صفر که عدد بزرگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mro

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا موهاوی رو یادش رفته کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. جان کافی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    45000 دلار = ماشین کره ای = مگه میشه =مگه داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. SINA NASERI

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خیلی بد شد که این مدل با موتور 2400 وارد ایران میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohammad

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    شاسی بلند خوبیه ولی در مقابل شاسی بلندای آمریکایی هیچی نیست.اونا میتونن دوتای اینو بکسل کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امير على

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خب شتاب یه کراس اوور ، هشت ثانیه خوبه
    نمیگم بده
    ولى
    تو خود پدال یه مقاله داره در مورد سانتافه توربو که شتاب ٠تا٩۶ رو ، روى ۶/۵ ثانیه میره
    خب عملکرد هیوندا بهتره دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Pedram

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من عاشق سورنتو ام الانم یه ٢٠١٣ نیو فیس دارم ،واقعا عالیه و إز همه نظر منو قانع مسکنه ، سوار این مدلم شدم واقعا خوبه ولی من ترجیح میدم ٣.۵ شش سیلندر خودمو سوار شم کاش محدودیت مسخره ی واردات و بردارن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پارسا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام من بین سورنتو 2016 و پرادو دو در tx موندم میتونین کمکم کنید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا