کیا

بررسی کیا کادنزا ۲۰۱۴

با شنیدن نام کیا کادنزا، شاید با خود بگویید که یک خودروی یکنواخت و کم هیجان دیگر از خودروساز کره‌ای … ولی با نشستن روی صندلی‌های چرم ناپا و فضای لوکس داخل کابین، همه‌چیز فرق خواهد کرد. تجهیزاتی مانند سقف آفتاب‌گیر پانوراما و دیگر تجهیزات معمول یک خودروی زیر ۴۲ هزار دلار، در کیا کادنزا در اختیار شما خواهد بود. امّا بیشتر اوقات، تأثیری که اولین بار در ذهن آدم شکل می‌گیرد، اشتباه از آب درمی‌آید و بر این اساس، تا قبل از یک بررسی کامل، هنوز این احساس وجود داشت که یک چیزی در کادنزا درست نیست…

Kia Cadenza 2014
Kia Cadenza 2014

نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است. جلوپنجره منحصر به فرد و فرم لامپ‌های LED، همانند دیگر مدل‌های کیا، در کادنزا نیز به کار رفته است. ضعف بدنه کادنزا نسبت به مدل‌های لوکس شرکت‌هایی مانند ب ام و و آئودی، کاملاً مشهود است. اگر از خودرو خارج شوید و به کیا کادنزا تکیه دهید، کاملاً فراموش می‌کنید که چند دقیقه قبل در یک خودروی گران‌قیمت، مشغول رانندگی بوده‌اید. در واقع، طراحی بیرونی کادنزا، نقاط برجسته زیادی ندارد. چرخ‌های ۱۹ اینچی، طراحی تهاجمی چراغ‌ها، اگزوز دوگانه، چراغ عقب LED، آینه‌های خم‌شونده و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، از دیگر عناصر طراحی است که کیا در این مدل خود به کار برده است.

Kia Cadenza 2014
Kia Cadenza 2014

خودرویی که برای تست استفاده شده، داری پکیج ۳۰۰۰ دلاری طرح سفید برای طراحی داخلی کابین و همچنین، پکیج تکنولوژی، با همین قیمت بوده و تقریباً با خودرویی مجهز در داخل کابین روبرو هستیم. این موضوع باعث می‌شود تا فاصله بین طراحی داخلی و خارجی که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، بیشتر از همیشه، به چشم بیاید. صندلی‌های چرم سفیدرنگ ناپا، شبیه به صندلی‌هایی هستند که از کمپانی بنز بیرون می‌آیند. خطوط موجود در سقف نیز، بسیار زیباست.

در کابین کادنزا، همه‌چیز مرتب و در جای خود قرار گرفته است. دکمه‌ها و سوییچ‌ها بر خلاف برخی از خودروهای لوکس، بر اساس یک نظم خاص، سازماندهی شده‌اند. ساعت آنالوگ در وسط، نمونه‌ای فوق‌العاده از طراحی‌ها در این کلاس است و تریم چوب فاکس، کاملاً بادوام و فناناپذیر به نظر می‌رسد. عایق‌کاری چرمی، باعث شده تا ورود صداهای مزاحم از بیرون به حداقل برسد و با آرامش و آسودگی خاطر، بتوان در کادنزا، رانندگی کرد. کار با سیستم راهبری نیز بسیار ساده است و واکنش‌های سریعی دارد.

در صندلی‌های عقب، باز هم چرم ناپا به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوق‌العاده است. همین‌طور، مجرای ویژه خنک‌کننده و گرم‌کننده برای صندلی‌های عقب در نظر گرفته شده است.

همچنین، فضای حمل وسایل مناسبی برای کادنزا در نظر گرفته شده و این خودرو می‌تواند ۰/۴۵ مترمکعب بار اضافی با خود حمل کند.

با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمی‌توان گفت که یک طراحی بی‌نقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلی‌های عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلی‌های عقب آن خم نمی‌شوند. به جای آن در وسط این صندلی‌ها، یک فاصله‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکی‌بازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیم‌های بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.

البته از تجهیزات تکنولوژیک کیا کادنزا نباید غافل ماند. در خودرویی که تست شد، سیستم پخش اینفینتی ساروند با قابلیت رادیو و اجرای فایل‌های صوتی وتصویری همراه با UVO، سیستم SiriusXM، ارتباط بلوتوث و سیستم راهبری با صفحه نمایش ۸ اینچی در دسترس قرار داشت. صدای سیستم صوتی، کیفیت بسیار بالایی داشت. بسته تکنولوژی، یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی اضافه کرده بود که برخلاف ظاهر زیبای آن، در عمل کارآیی چندانی نداشت. در مجموع کیفیت محیط داخل کابین، فارغ از مسئله قیمت، سطحی نزدیک به مدل‌هایی مانند کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون پیدا کرده بود.

موتور ۳/۳ لیتری V6 با ۲۹۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۵/۷ نیوتن‌متر گشتاور، باعث شده تا عملکردی بالا از کیا کادنزا شاهد باشیم و این خودرو بتواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در عین حال، باید درنظر داشت که خودرویی که پشت آن نشسته‌اید، یک ب ام و ۶۰ هزار دلاری نیست و یکی از محصولات کیا است.

سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدال‌شیفترها که بسیار آسان انجام می‌شود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال‌ شیفترها باید مراقب شکستگی آن‌ها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شده‌اند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابل‌قبول ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.

Kia Cadenza 2014
Kia Cadenza 2014

همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمی‌شود و فرمان‌پذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچ‌ها دارد. بر این اساس، کیا کادنزا تقریباً به هدف خود که سواری خوب و راحت در یک خودروی لوکس است، رسیده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز برای رسیدن به این هدف، مؤثر بوده است.

یکی از تکنولوژی‌های جالب در کادنزا، سیستم کنترل حرکت هوشمند پیشرفته است که سرعت خودرو را به نسبت ترافیک پیش‌رو، تغییر می‌دهد و حتی در صورت لزوم خودرو را متوقف می‌کند. با این‌که استفاده کامل از این سیستم در شرایط مختلف، جای سؤال دارد، ولی باز هم در نوع خود، تکنولوژی خلاقانه‌ای است.

قیمت کیا کادنزا در مدل پایه خود، ۳۵ هزار و ۱۰۰ دلار است که باعث می‌شود پایین‌تر از رده قیمتی مدل‌هایی مانند سری ۵ ب ام و، کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون قرار گیرد. مدل تست شده با بسته‌های اضافی، ارزشی به اندازه ۴۱۱۰۰ دلار پیدا کرد که برای یک «کیا»، رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود؛ ولی با توجه به تجهیزاتی که در اختیار قرار می‌دهد، معامله بسیار خوبی است. کیا کادنزا از لحاظ موقعیت، در حد و اندازه‌های خودروهای سری ۵ ب ام و نیست، ولی تجهیزات لوکس پایه زیاد آن، بسیار بیشتر از مدلی مانند ‌BMW 528i با حدود قیمت ۱۵ هزار دلار کمتر از آن، است. به علاوه، مدلی که در این‌جا تست شد، در داخل کابین، از ۵۲۸i طراحی بهتری داشت. شاید دیدن ظاهر کیا کادنزا، توجه کسی را جلب نکند، امّا در عوض، با پول کمتر به راحتی بیشتر دست پیدا می‌کنید. کرایسلر ۳۰۰، مدل دیگری که اشاره شد، قیمتش در حدود ۳۱ هزار دلار است و بنابراین، از این لحاظ در سطح کیا کادنزا قرار می‌گیرد. کرایسلر ۳۰۰ یک موتور ۳/۶ لیتری V6 با ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت دارد. کرایسلر ۳۰۰، مانند کیا کادنزا، از بهترین تجهیزات خودروهای لوکس بهره نمی‌برد، ولی با این حال، کابین مجهزی دارد و از این لحاظ با کیا کادنزا برابری می‌کند. چیزی که کرایسلر ۳۰۰ را از کادنزا متمایز می‌کند، سیستم دیفرانسیل عقب و آپشن موتور V8 است.

[jwplayer mediaid=”59102″] کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند. این خودرو در زمینه آپشن‌های تجهیزات داخل کابین، با خودروهای هم‌رده خود در ب ام و و مرسدس رقابت کرده و حتی از آن جلو زده است و با وجود قیمت نسبتاً کم خود از موتور V6 استفاده می‌کند. با این‌حال، به عنوان یک کیا، باز هم نقص‌های خود را دارد و باید قبول کرد که تجربه رانندگی با آن شبیه رانندگی با آئودی و ب ام و نیست. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۱۱۰۰ دلار (قیمت پایه: ۳۵۱۰۰ دلار)
  • نوع موتور: V6
  • گنجایش: ۳۳۰۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۹۳ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۶۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. اسی جون

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    با اینکه زیاد با کره حال نمی کنم اما ای ولا باید زنگو زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      مصرفش بالاست و یه مقدار کمکاری شده….. ولی از پیشرفت کیا واقعا خوشم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (323 ديدگاه)

      هرکی ندونه فکر میکنه مدل اتاق قبلیش فیس لیفت این مدل جدیدش هست
      قبلی خیلی بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      من cadenza رو بیشتر از گرنجور دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. PEUGEOT

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش چیز خوبی دراومده. به هر حال کیا سعی خودشو کرده.
    P E U G E O T

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. www.aparat.com/rashtcars.

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من خودم اینو تست کردم و واقعا ماشین بسیار خوبی هست و واقعا نباید هی تکرار کنید که این خودرو دارای ضعف است،آره در عکس و فیلم با اونی که شما در نزدیک می بینید فرق می کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از کنار شبیه بی ام و سری 7ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    من آوالون رو ترجیح میدم چون اتاق و طراحی قشنگ تری داره و حجم موتورش بالاتره و مهم تر از اون اینه که تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. sorena330

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      آوالون زیباترین طراحی داخلی ممکن برای یه خودرو رو داره اما من کرایسلر رو ترجیح میدم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        اوالون خوبه
        ولی مشکل تعلیق و صندلی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      گشتاور کدنزا 345 و آوالون 336 ،قدرت کدنزا 293 اسب و آوالون 268 اسبه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        زبونم مو دراورد که بفهمونم با اطلاعات روی کاغذ نمیشه قدرت 2تا ماشینو مقایسه کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش خوبه.

    فقط محو این جمله شدم!!! “نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است”
    خداروشکر به هیچ وجه پشتش کپی آئودی نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. e.scamp

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      میلاد باید بگم با چیزهایی که از کیا دیدم تو این اواخر فکر میکنم کیا راهش رو از بقیه میخواد جدا کنه مثل مزدا که از بقیه متفاوت تره و این خیلی خوبه مثل هیوندای کپی نمیزنه و مثل سوئدی ها بلند پرواز نیست
      فروش و سوددهی در کنار تفاوت و نیاز بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        من میلادم.

        اون محسنه.

        بله حرفتو قبول دارم.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. وحید

        ۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        سوئدی ها بلند پروازند؟؟؟؟ یعنی چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      آره بابا تازه جلوش هم اصلا شبیه فورد تاروس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. Arvin

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام محسن جان طراحیش رو طراح ائودی انجام داده برای همینه شبیه ائودیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mahsa

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بابااین که اپتیماس جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      تاحالا اپتیما دیدی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      اپتیما!!!!!!!!!!!!!!!
      بیدارشو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمدرضا

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      با همه ارادتی که نسبت به هم شهریام دارم (!) باید بگم اصلاً شبیه اپتیما هم نیست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. km

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده ولی قیمتش باید کمتر از 40-35 هزار دلار بود چون قطعا هر کسی ترجیح میده اتومبیل لوکسی مثل بی ام و سری 3، سی کلاس، لکسس، آئودی(که تازه نمای عقب کادنزا هم شبیهشه) و کادیلاک بگیره تا یه ماشین کره ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. *عرفان*

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دست درد نکنه پدال خیلی خوب بود واقاا حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *عرفان*

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      تا کی میخواین با تعصب نظر بدین (فقط بنز فقط بی ام دبلیو و..) کیا تو این چند سال واقعا پیشرفت داشته باید قبول کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        ما تعصبی نداریم.

        با اینکه من زیاد طرفدارشون نیستم ، ولی همیشه گفتم که پیشرفت

        و تلاششون واقعا قابل تحسینه.همت کردن.خواستن.دزد نبودن.

        مردمشون هم پشتشون بودن و حمایت کردن.

        ولی اخه بعضیا میان میگن بنز و ب ام و و …. به درد نمیخوره

        و ماشین های کره ای ماه هستند.از المان و امریکا جلوترند.

        این خون ادمو به جوش میاره.

        کسی که با دو اسم متفاوت میاد!!!!!!

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Kurosh

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پدال جان فکر کنم مصرف سوختش رو تو بزرگراه اشتباه زدی.. «۱۲/۴ لیتر در شهر و ۱۲/۴ لیتر در بزرگراه.»
    اصلاح کن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ESI

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    هم ظاهرش قشنگه هم اسمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sorena330

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    ولی انصافا بدون درنظرگرفتن طراحی داخلی،نسل قبلیش بهتر نبود؟

    هماهنگی چراغ ها با جای پلاک،خطوطی که انگار چراغ های جلورو از جلوپنجره جداکرده بود و همه ی این هماهنگی ها منو شیفته ی خودش کرده بود(البته ناگفته نماند که به خاطر کپی کاری از محصولات آلمانی این اتفاق افتاده بود)
    اما نسل جدید با طراحی داخلی اغوا کننده خوب به نظر میرسه اما بیرونش آدمو نا امید میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sami

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کیا و هیوندای.. فوفولی پر از استهلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کیا واقعا نسبت به قیمتش مفت نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اره. اوالون خیلی بهتر از کادنزاست. خودتون دوتا عکس از داشبورد های اوالون و کادنزا کنار هم بذارید متوجه میشید که اوالون خیلی لوکس تر و به روز تر از کادنزاست.
    .
    .
    از لحاظ کیفیتی هم که دیگه معموله. تازه اونم یک خودرو لوکس تویوتا. پس بهترین کیفیت رو داره.
    .
    .
    کادنزا هم برای خودش ماشینه خوب و راحتیه ولی مقایسش با بی ام و کار اشتباهیه.
    اینو باید با تویوتا اوالون و نیسان ماکسیما و بهتر از اون با جنسیس مقایسه بشه که صد در صد رتبه چهارم رو میگیره.!!!!!!
    1.تویوتا اوالون
    2.نیسان ماکسیما (خدا کنه نسل جدیدش زود تر بیاد)
    3.جنسیس
    4.کادنزا
    البته این نظر شخصی من بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۲۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      کدنزا با آزرا مقایسه میشه نه جنسیس دوست عزیز…
      عملکرد کدنزا بهتر از آزراست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        سورنا جان اخه ازرا از لحاظ عملکرد و کیفیت هم رده اپتیماست (اپتیما یه رده از سوناتا بالا تره)
        در واقع ازرا پایین تر از کادنزاست ولی جنسیس بالاتر از اون. هم کلاس درستی نداره.
        به نظر من بهتره ازرا رو با اپتیما ، جنسیس رو با کادنزا و k900 رو با سنتنیال مقایسه کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۲۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          امین عزیز
          پلت فرم سوناتا با اپتیما
          کادنزا با ازرا یکیه
          خب پس
          دیگه معلومه باید با چی مقایسه بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

          ۲۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (745 ديدگاه)

          امین عزیز اگه ملاک هم کلاس بودن رو قیمت،ابعاد بدنه،مشخصات فنی و تا حدودی تجهیزات رفاهی قرار بدیم آزرا با کدنزا هم کلاسه اگر هم به قول شماآزرا پایین تر از کدنزا هست به نظر من این اختلاف کمتر از اختلاف کدنزا با جنسیسه برای مثال قیمت مدل 2013 کدنرا (حدودا) 170 اما جنسیس 230 و آزرا 180 ،موتور کدنزا 3400 آزرا 3000 و جنسیس 3800ه
          کلا با این نظرت که کدنزا بین جنسیس و آزراست موافقم اما هنوز براین عقیده ام که کدنرا باید با آزرا مقایسه بشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد

          ۲۹ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          K900 و سنتنیال و تویوتا کراون …عجب رقابتی میشه….من شخصا تویوتا کراون مدل مجستا رو انتخاب میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. طوفان

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      آخه ماکسیما ماشینه با این مقایسش کردی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        دست شما درد نکنه ولی ما ماکسیما 2013 منظورمونه که از این مسلما سرتره نه اون مدل قرن پیش که تو ایرانه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. احمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من دو سال کادنزا داشتم و الان لتیتود دارم به جرات و با یقین بهتون میگم که ماشین های کیا و هیمینطور هیوندای فقط و فقط اغراق هستند کیفیت رانندگی در اون ها نسبت به همر د ه های با اصل و نسبشون تو بازار خیلی زیاد و قابل تامل هست . یادم نمیره من اولین بار که ار کادنزا سوار لتیتود شدم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      بازار دست دوم هیوندای و کیا تو ایران خوبه
      و
      طراحیه اونها جذابه
      اینها دلایل اقبال این دو تو بازاره
      لتیتود بازار دست دومش افتضاحه
      و اینکه رنو هستش
      مردم از رنو خاطره خوبی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        بازار ایران دست تویوتاست برادر…اینو از هر نمایشگاهی ای بپرسی بهت میگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارشیا

        ۴ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        باید بگم که الان دیگه لتیتیود تو ایران نیست و جاش سفران اومده که اونم مال فرانسه نیست و مال ترکیست که ماشین بدی هم نیست ولی با موتور 6 سیلندرش شتاب پایینی داره . کادنزا هم ماشین بدی نیست ولی تویوتا آریون بهتره . اما با گذاشتن 45 میلیون بر روی قیمت این ماشین یعنی 245 میلیون میشه یه بنز e200 مدل 2014 خرید که بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سعید

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        اتوموبیلهای کیا و هیوندای توی ایران بازار بهتری دارن و از لحاظ کیفییت و تنوع روز به روز پیشرفت میکنن ولی بازهم خودرو اسیایی محسوب میشن که به جز بعضی از زاپنی ها بقیه ی خودروهای اسیایی در رده ی پایینتری نسبت به اروپایی قرار دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Saied

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یعنی الان ازرا گرانجو یا این ؟!
    طرف دارای این لایکا بالا :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. زیگما

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    فکر نمیکنم در این نسل از این خودرو شاهد غلبه کادنزا بر کرایسلر 300 یا ایمپالا یا لاکروس یا آوالون یا… باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط سری ۳

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      توی مجله ماشین ۴ماه پیش مقایسه ای بین تویوتا اوالون فورد تاروس شورولت ایمپالا و کرایسلر۳۰۰وهمین کادنزا گذاشته بود که کیا اول شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        بی خیال بابا من هم اونو خوندم نتایج این جوری بود:مجله ماشین آذر92:
        1.تویوتا آوالون
        2.چوی ایمپالا
        3.داج چارجر
        4.کرایسلر300
        5.کدنزا
        6.آزرا
        هرچند با تویوتا های جدید خیلی موافق نیستم اما الآن کاملا بهش احترام میذارم بین 6 سدان لوکس(البته بدون حضور آلمانی ها)رتبه ی اول رو بدست آورد…
        نکته جالب اینه که ایمپالا ارزونترین ماشین این گروهه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۲۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          احسنت.البته المان ها به غیر از فولکس واگن سی سی خودروی فول سایز با امکانات معمولی ندارن.
          در ضمن برای من اهمیت نداره فلان مجله چی گفته! خوبی یه خودرو آخر هر سال و زمان اعلام میزان فروش و مقایسه منطقی با رقبا مشخص میشه که کادنزا و ازرا حرفی نداره که بزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۲۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        بلی خوب روی کاغذ همه چیز به نفع کره میشه ولی در عمل تویوتا کیا رو میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    کیا با اومدن پیتر شرایرجون تازه ای تو طراحی گرفته و از بقیه آسیایی ها جلوتره خصوصا تویوتا…کره ایها دارن راه ژاپن رو طی میکنن…این ماشین و K9 میتونه گزینه خوبی برای اونایی که پول اروپایی هارو ندارن باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      کره ای ها تو خواب هم پیروزی بر تویوتا رو نمیبینن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (70 ديدگاه)

        من گفتم تو طراحی… وگرنه تویوتا الکی چندین سال خودرو سال برتر جهان نمیشه که هنوزم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. محمدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    طراحی جدید اینو ببینین و طراحی سی ال ای بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      البته به قیمت هم توجه کنید همین ها را گفتین که قیمت بنز فضایی البته راست گفتین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. arses

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من عااااااااشق این ماشینم ….

    درود بر کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پروردگار

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      برو اینفینیتی رو ببین بعد بگو،فقط اینفینیتی کیو ۵۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. S.s

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دمشون گرم….چه پیشرفتی دارن میکنن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. parsa

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا طراحی جالبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حیف پول که ادم بده واسه این ماشین های کره ای واقعا بی اصل و نسب و بی کیفیت هستند کاش به جای اینکه اینقدر به ظاهر ماشین برسند فقط 1 ذره کیفیت رو بالا میبردند تا شه بهشون فکر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (34 ديدگاه)

      بعضی هام دیگه شورشو در آوردن !!
      شما پول میدی اصل و نصب سوار شی … ؟!؟؟؟
      بهترین نتیجه رو خود این متن نوشته :
      کادنزا برای کسایی هست که میخوان ماشین لوکس سوار شن ولی پول شون اونقدر نیس .. و قطعا این به پای ب ام و نمیرسه
      چون هرچقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری!
      بعله آونتادور خیلی سواری محشری داره ولی قیمتش رو هم نگاه کن
      همه چیز که تعصب نمیشه آخه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. nima

    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کل مطلب تو همین سطر خلاصه شده بود
    کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    هرکول متین……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. amiroo

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بلخره نفهمیدم کیا کادنزا بخرم یا تویوتا اوالون گیج شدم راستی تویوتا اوالون تو ایران هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نه نیست دوستان چرت گفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه ماشینا خوبن اما هرکدوم نسبت به جیبه آدم خوبه
    مثلا پورشه پانامرا خوبه من که پولشو ندارم پس همین کیا کادنزا سوار میشم.
    هر کسی به اندازه سلیقه و جیبش خرید کنه نظرات شخصی دادن بدون اینکه سوار بشین یا تست کنین درست نیست.
    بعضی ها ماشین لوکس بزرگ دوست دارند حجم موتور اسب بخار بالا
    بعضی شاسی بلند
    بعضی ها کروک و کوپه…
    همشونم خوب و دوست داشتنی هستند
    اپتیما زیباست 45 روز سوار شدم حالم بدشد حالا هی تعریف کنند
    شایدم یکی دوسش داشته باشه
    نظرات متفاوت هست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (332 ديدگاه)

    ایرانیا از هر 10 تا 9 تاشون تو خواب هم نمیتونن این ماشینارو ببینن و حتی سوارشم نشدن فقط عیب و ایراد از رو بی تجربگی میذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. كيان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی مدل ٢٠١٣ بنظرم خفن تر بود ظاهرش
    خیلی اسپرت تر بود
    این مدل بنظرم اصلا جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا