کیا

تجربه رانندگی با K5، نوبرانه کیا با هویتی متمایز!

کیا اپتیما را باید فراموش کرد. پس از حضوری ۲۰ ساله در آمریکا کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند تا تغییری اساسی ایجاد کرده و بجای نام اپتیما خودروی K5 2021 را برای این کشور تدارک ببینند. با اینکه این خودروی میان سایز نام قدیمی خود را که به نوعی موفقیتی ۲۰ ساله را یدک می‌کشیده عوض کردند اما K5 همان ارزش‌های اساسی اپتیما همچون تجهیزات خوب، سواری راحت و ویژگی‌های ایمنی زیاد را حفظ کرده است. البته استایل این خودرو هم‌اکنون وارد مرحله جدیدی شده است.

کیا اپتیما K5

کیا K5 خودروی بسیار خوش‌قیافه‌ای است. با عناصر چشمگیری همچون چراغ‌های LED تیز، جلوپنجره دماغه ببری نازک و نوار نورانی پهن در عقب می‌توان گفت این خودرو در واقع خوش‌چهره‌ترین خودروی کلاس خود است. شرمنده مزدا ۶!

کیا اپتیما K5

کیا دو تریم GT-Line و EX را در اختیار ما گذاشته بود که این آخرین دارای رنگ بدنه آبی و رینگ‌های ۱۸ اینچی بوده است؛ اما مدل GT-Line با عناصر اسپورت تری همچون طرح متمایز جلوپنجره، رینگ‌های ویژه ۱۸ اینچی و خروجی‌های اگزوز خاص طرح جذاب‌تری داشت. K5 GT-Line همچنین دارای رنگ بدنه خاکستری‌ای است که شاید کیا آن را از روی پورشه کپی کرده باشد اما در کل عالی به نظر می‌رسد.

کیا اپتیما K5

مدل GT-Line کابین بسیار خوبی هم دارد. این تنها تریمی است که به‌صورت استاندارد با صندلی‌های چرمی قرمزرنگ، فرمان D شکل و چرمی و شیفتری جذاب با بافت آلومینیومی عرضه می‌شود؛ اما اگرچه مدل EX از نظر بصری پایه به نظر می‌رسد اما دارای پوشش مشکی و متریال باکیفیت‌تر است. پلاستیک نرم مشکی روی پانل درب‌ها، تریم آلومینیوم و چوب روی داشبورد و پلاستیک مشکی اطراف صفحه لمسی و پشت آمپرها باعث می‌شوند این مدل حس بهتری نسبت به پلاستیک‌های سفت تر GT-Line منتقل کند.

کیا اپتیما K5

اما واقعاً نمی‌توانید از دو مدل هم ایرادی بگیرید. کیا K5 طراحی کابین تر و تمیز و جاداری دارد که برای سرنشینان جلو و عقب راحت جلوه می‌کند؛ و با اینکه هیچ‌کدام از این دو نسخه چرم واقعی را ارائه نکرده‌اند اما حس آن نزدیک به چرم واقعی‌ای است که در برخی خودروهای لوکس دیده‌ایم.

کیا اپتیما K5

کیا K5 جدید با دو صفحه‌نمایش ۸ اینچی استاندارد و ۱۰.۳ اینچی سفارشی عرضه می‌شود. مدل GT-Line تست شده دارای نمونه کوچک‌تر بوده و بنا به دلایلی از سیستم اطلاعات سرگرمی UVO قدیمی کیا استفاده کرده است. در مقایسه با دیگر سیستم‌های اطلاعات سرگرمی این سیستم قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد؛ اما خب پاسخ آن به دستورات خوب بوده و کاربری راحتی دارد. همچنین به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده شده، سیستم‌هایی که عملکرد روانی را نشان می‌دهند.

اما صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی که در نسخه EX به‌صورت استاندارد وجود دارد از سیستم جدید استفاده کرده اما خبری از اپل کارپلی یا اندروید اتو بی‌سیم نیست. هنوز هم باید از اتصال فیزیکی استفاده کرد. خب حداقل این صفحه‌نمایش ظاهر بهتری داشته و طراحی آن برتر است.

هر دو مدل تست شده از شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند بهره برده‌اند، ویژگی‌ای که در تریم GT-Line به عنوان یک آپشن و در مدل EX به‌صورت استاندارد وجود دارد؛ اما این پد شارژ بی‌سیم مرسوم موجود در اکثر خودروها نیست بلکه کیا پاکتی در کنسول مرکزی ایجاد کرده و شما گوشی خود را در این بخش قرار می‌دهید. این طراحی بهتر از نمونه‌های دیگر است.

اما برسیم به بحث سواری که کیا K5 در این بخش قطعاً نقش یک سدان اسپورت را بازی نمی‌کند. شما باید منتظر نسخه K5 GT با قدرت ۲۹۰ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک بمانید تا بتوانید حسی شبیه استینگر را تجربه کنید. با این وجود پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی K5 قدرت خوب ۱۸۰ اسبی داشته و باعث پرفورمنس خوبی می‌شود. متأسفانه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید این خودرو همراهی خوبی مخصوصاً در سرعت‌های بالاتر ندارد. این گیربکس کند و پر سروصدا بوده و تأخیر خود را به نمایش می‌گذارد.

kia-k5

عملکرد خودرو در عبور از پیچ‌ها برای این کلاس پذیرفتنی بوده و تخت‌تر و نرم‌تر از برخی رقبا همچون سوبارو لگاسی و نیسان آلتیما می‌ماند؛ اما فرمان خودرو برای برخی رانندگان مشتاق خیلی جذاب نخواهد بود و کم فرمانی شدید K5 در برخی لحظات کاملاً مشهود است. درحالی‌که سیستم تعلیق کیا K5 توازن خوبی بین نرمی و سفتی ایجاد کرده اما فاقد بازخورد کاملی است.

kia-k5

با این وجود سواری خودرو کاملاً پذیرفتنی بوده و اکثر خریداران با یک کیای دیفرانسیل جلو به پیست نخواهند رفت. K5 خودرویی آرام و توانمند و بی حاشیه بوده و از نظر راحتی جزو قوی‌ترین خودروهای کلاس است. دیگر جنبه‌ی جذاب این خودرو لیست پر و پیمان تجهیزات ایمنی است.

kia-k5

تمامی مدل‌های K5 به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و نوربالای خودکار عرضه می‌شوند. همچنین تمامی تریم ها به جز مدل پایه LX دارای هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی هستند؛ اما دو مدل تست شده به‌صورت سفارشی به کروز کنترل تطبیقی با عملکرد بسیار خوب مجهز بوده‌اند؛ اما دیگر نکته عجیب درباره پیکربندی تجهیزات این خودرو به کروز کنترل تطبیقی مدل GT-Line مربوط می‌شود که به عملکرد توقف و حرکت مجهز است و این ویژگی در تریم دیگر دیده نمی‌شود.

kia-k5

با قیمت پایه ۲۳۴۹۰ دلاری کیا K5 قیمت خوبی دارد؛ و با اینکه مدل GT-Line تست شده به پکیج پریمیوم ۱۶۰۰ دلاری مجهز بوده و قیمت حدود ۲۷ هزار دلاری را نشان می‌دهد اما خودرویی گران‌قیمت حس نمی‌شود. حتی مدل EX مجهز به پکیج پریمیوم ۳۴۰۰ دلاری نیز حدود ۳۴ هزار دلار قیمت می‌خورد و آن‌هم داستان مشابهی دارد؛ اما موضوع مهم اینکه K5 زیباترین سدان غیر لوکسی است که هم‌اکنون قابل خریداری می‌باشد.

اما شاید این ظاهر زیبا باعث انتظارات بیشتر شود چیزی که در باقی بخش‌های این خودرو به حد اعلا وجود ندارد. ما به دنبال نمونه‌ای اسپورت تر بودیم اما K5 یک سدان با سواری خوب، کابین مناسب و تجهیزات ایمنی زیاد است. این خودرو از هر نظر با اپتیما برابری کرده و استایل بهتری هم دارد. K5 خودروی خوبی است و ما فقط آرزو داشتیم که کاش کمی تحریک‌کننده‌تر ظاهر می‌شد هرچند این موضوع در مدل K5 GT کاملاً نمود خواهد یافت.

مشخصات کیا K5 EX 2020

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۰ اسب بخار/۲۶۴ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۸.۷/۷.۵/۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۳۴۹۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۱۳۹۰ دلار (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
MOTOR1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    چقدر زشته

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. جمله

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این زشته پس حتما “دنا پلاس توربو اتوماتیک” قشنگه !!

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Amir abbas

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (27 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. AMIR-REZA

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        اونایی که بهت دیس لایک دادن (عده کثیری هم هستن ) سه حالت دارن :
        1-یا اینکه منظورتو نفهمیدن (احتمالش خیلی کمه باید ضریب هوشیش زیر 70 باشه)
        2-یا اینکه بچه دبستانین (از شماره 1 احتمالش بیشتره!!)
        3-یا اینکه فکر میکنن واقعا قشنگه (متحمل ترین گزینه همینه (متاسفانه!!!!))

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. AMIR-REZA

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (333 ديدگاه)

          آقا آرمان قبول دنا پلاس توربو اتوماتیک قشنگه…….
          ولی یه چیزو یادت باشه دوست داشتن یا نداشتن یه ماشین(تو بحث طراحی) به دو بخش تقسیم میشه اول اینکه توی اون ماشین اصول طراحی رعایت شده یا نه و دوم سلیقه هستش ماشینی که توش اصول طراحی رعایت نمیشه با هر سلیقه ای زیبا نیست ولی بین دوتا ماشین که تو هردشون اصول رعایت شده بقیش سلیقه هستش ……
          از تمام کسانی هم که فک میکنن بهشون توهین شده عذر میخوام ولی من واقعا قصدم توهین نبوده …..

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. جواد خطر

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      میگَم پِدال مًگِ میوِهو سَبزیِ که نوبَرونه داشتِ باشِ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M.A.S

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      به نظرم به جز چراغاش و جلو پنجره بقیه اجزا مخصوصا اوور هنگ عقبش واقعا زشتن طراحی فست بک هم به چراغای پهن و باریک عقبش نمیاد
      فرم کلی چراغاشم اگه یه کم دقت کنید شبیه ماشینای دوجه چراغای جلو رو با دقت بیشتر نگاه کنید چراغای عقبشم عین آزرا و استینگر یاد اور دوج (دوج چارجر) هستش مشخصات فنیشم که دیدیم چی گفت!!!!!
      به نظرتون با این قیمت 31000 دلاری چارجر شیش سیلندر چهارچرخ متحرک یا حتی تریم دف عقبش بیشتر نمیارزه ؟امکانات بدی هم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMIR-REZA

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    سی هزار دلار بدی به ماشینی که صفحه کیلومتر آنالوگ داره ؟؟حداقل دیس پلیشو یکم بزرگتر و بهتر طراحی میکردن …
    و اینکه من نمیتونم با کم فرمانی و صدای بالا و کند گیربکس این ماشین (که تازه با هشت سرعته بودنش هست!!) کنار بیام!!
    ولی خوب بعضی چیز هایی هم مثل طراحی خوب (واقعا بهتر از سوناتا )بیرون و داخل کابین -قدرت خوب موتور (ولی جای 6 سیلندرش خالیه!)و آپشن های خوب رو داره در مجموع انتخابش کار نادرستی نیست ولی میشه انتخاب بهتری هم کرد ….
    و اینکه به نظرم با نام اپتیما عرضش مییکردن بهتر بود دلیل این کارشونو (عوض کردن اسم ماشین) اصلا نمیفهمم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. car lover

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دیجیتالی میکنن میگین مگه تبلته انالوگ میزنن میگین عقب افتادس چ کنن طراحا از دست شما؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR-REZA

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        چه دلمون بخواد چه نخواد آینده ی صفحه کیلومتر ها دیجیتالیه وقتی الگوی خیلی از ماشینا (مثلا همین اس کلاس ) داره دیجیتالی میشه باید بقیه هم بشن!
        در ضمن من نگفتم که دیجیتالی دوست دارم گفتم با توجه به این که داره فراگیر میشه این بحث ها استفاده کردنش بد نیست !!
        حالا اگه نمیخواد تمام دیجیتالی باشه حداقل اون دیس پلی رو یه مقدار بزرگتر و با گرافیک بهتر ارائه میکردبهتر بود همین الان خیلی از رقیباش و حتی ارزونتراش این آپشنو دارن (یه صفحه دیس پلی بزرگ بین دو تا آنالوگ )حتی الان آریزو 6 هاییکه تو ایرانه دیس پلیش از این بزرگتره!!
        البته یه صفحه کیلو متر معیار بزرگی واسه نقد یه ماشین نیست ولی اینکه کیا این ریزه کاری هارو انجام بده هزینه زیادی براش نداره………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. car lover

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دیگ من با ادمی ک میدونه اریزو ۶ چیه هیچ صحبتی ندارم :/
          بله فرمایش شما صحیح است

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آرمان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      داداش منظور از صر و صدا داشتن گیربکس مثل ماشینای چینی یا ایرانی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR-REZA

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        منم اینو با 405 و گیربکس های چینی مقایسه نکردم (درواقع نویسنده مقایسه نکرده چون اون این حرفو زده ) بلکه در رقابت با رقیباش نویسنده این حرفو زده …….
        (در ضمن (((سر و صدا ))) هستش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      همیشه گفتم که ای کاش اپتیما را ژاپنی‌ها با این استایل میساختن .

      بشخصه سورنتو و اپتیما را در بحث طراحی سوایه کره‌ای‌ها میدونم ولی نسل جدید میتوانست در طراحی چراغ‌های عقب یه بازنگری کنه و خشونت طراحی جلو را به عقب هم منتقل کنه .

      در سه نسل ورودی به ایران در این خودرو نشستم و تجربه مالکیت ۲۰۱۵ را داشتم ، به جرئت میتونم بگم اپتیما بهترین هارمونی و دسترسی دکمه‌ها برای راننده را داره که واقعاً با هیوندای مضخرف متفاوته و کارکردن با دکمه‌هاش لذتبخشه در رده قیمتی خودش .

      شاید باورتون نشه ولی اپتیماهای ۲۰۰۹ اینقدر هندلینگ خوبی داره که فکر میکنید داخل یه ژاپنی نشستید و جالبه که هندلینگ مدل‌های بعدی اصلاً مثل مدل ۲۰۰۹ نبود .
      یادمه زمانی که مدل‌های ۲۰۱۱ وارد ایران شد ، مصادف شد با گرانی دلار و جریاناتی که در زمان دور دوم انتخاب احمدی نژاد بود که بهترین دوران ماشین بازی ایرانیان هم همان دوران بود که همه چیز وارد میشد و من یادمه که قیمت اپتیما ۲۰۱۱ حدود ۲ تا ۵ میلیون هم گرانتر از کدنزا بود که برای نمایشگاه‌داران هم خنده ‌دار بود و این فقط یه نشانه بود از ظاهر بینی مردم ایران که کاری ندارند خودرو چی داره یا نداره ولی مهم ظاهرِ ، ولی با گذشت چند ماه کدنزا سبقت قیمتی گرفت و قیمت‌ها متعارف با مدل‌ها جلو رفتند ولی همیشه هم از سوناتا گرانتر بود حتی همین حالا هم گرانتره و اتفاقاً به حق هم گرانتره ، چون سواری اپتیما با اینکه روی یک پلتفرم مشترکه اما واقعاً بهتر از سوناتاست ولی اصلاً مثل کمری و آکورد نیست و تا تجربه نکنید متوجه نمیشوید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    فوق العاده نسبت به پولش بالاتره
    شیک – کم مصرف – خدمات پس از فروش جهانی – قیمت مناسب – فروش بالا – افت قیمت کم – با کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      عده کثیری از بچه ها با ماشینای کره ای مشکل شخصی دارن. من خودم طرفدار ماشین کره ای نیستم اما دیگه اونقدام بد نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ماشین خیلی خوبی به نظر می رسه طراحی ماشین هم عالیه. دوستان کلن به کوبیدن ماشین های کره ای عادت کردند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با دلار بیست و پنج تومنی امروز میشه 675 ,هنوز از 2015 اینجا ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اسم اپتیما خیلی زیبا تر از K5 دیده میشه و اینکه داشتن کیلومتر شمار آنالوگ زیاد نقطه ضعف محسوب نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      راستی شاید یکم بی ربط باشه ولی در آلمان تبلیغ سیستم خودران تسلا رو بخاطر گمراه کننده بودن و و ایمن نبودن ممنوع کردن ،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اره منم ترجیحش میدم
      کیلومتر شمار دیجیتال حس فیک بودن میده…
      مگر این که کلا فرمش شکل کیلومتر شمار آنالوگ نباشه مثلا مثل لامبورگینی یا فورد جی تی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      من که با آنالوگ بیشتر حال میکنم و اینکه مثل دیجیتال شلوغ نیست و آنالوگ احساس‌برانگیزتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرشاد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خودرویی بسیار زیبا و ب حد کمال رسیده
    نکته تاسف بار اینه ک ما حدود 20 سال زودتر از کره خودروسازیو شروع کردیم
    لعنت بر هرچی انگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    این مدل خط سفید اطراف شیشه کیا که متصل شده به صندوق عقب و دور تا دور شیشه دربها اتصال پیدا نکرده خیلی بده ،کیا اپتیما قدیمی هم همچین خطی اطراف شیشه دربها داره که خیلی بده و کیا اولین ماشینی هست که خط شیشه درب رو به صندوق عقب ادامه داده .صندوق عقبش کشیده نیست و چراغ جلو و عقب و اگزوز مربعی k5 بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hl>i

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    شرکتی که تا ٣٠ سال پیش از تکنولوژی فورد و مزدا استفاده می کرده و با سیاست ساخت خودروهای ارزان قیمت به جنگ رقیبان می رفته تقریباً ١٨ساله با معرفی مدلهای مثل سراتو اسپورتیج و سورنتو یکم جدی تر شد با امدن پیتر شرایر یه دگردیسی در ان اتفاق افتاد، کیا از یه تولید کننده محصولات مزدا به خودروساز ارزان قیمت در بازار تبدیل شد و کم کم با معرفی مدل های خانوادگی جذاب خودش را به عنوان یک تولید کننده متوسط در بازار اثبات کرد و حالا قصد دارد خود را از میانه جدول به بالا بکشد و با برندهای لوکس مقایسه شود
    همین شیوه جدید کیا برای نام گذاری محصولاتش از «واژه ای» و «اسامی» به «ارقامی» و «گدگذاری» (عدد و حرف) از همین قرار است
    شیوه ای که بیشتر برند های لوکس مثل بی ام و و بنز و ائودی و دیگران در نامیدن محصولات خود بکار می برند
    +|<i

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بیچاره ما ایرانیها که مجبوریم از روی عکس و متن حدس بزنیم یه ماشین زیباست یا زشت و از لحاظ فنی خوبه یا بد ، و بعدش رو اون عکس تعصب ناموسی پیدا کنیم و بجون همدیگه بیفتیم و همو تیکه پاره کنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    من که تو عکس ها ماشین زیبا ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارشیاsvj

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    چه شود با نسخه gt
    290 اسب چهارچره متحرک???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sina

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    من با سی هزارتا اکورد دو لیتری 250 اسبی با گیربکس ده سرعته میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا